גן ילדים (קרדיט: קופיילוט)גן ילדים (קרדיט: קופיילוט)

יקל על המצוקה בגני הילדים? תוספת של גננת צוות לגנים הרשמיים

במטרה להקל על מצוקת מילוי המקום בגני הילדים, במסגרת הסכם קיבוצי ייעודי, הוחלט במשרדי החינוך והאוצר על הוספת תפקיד חדש של גננת צוות בגני הילדים הרשמיים במערכת החינוך; התפקיד החדש נועד להבטיח שגני הילדים יפעלו כסדרם, גם במקרים שבהם הגננת נעדרת

איתן גרסטנפלד | (4)

במסגרת הסכם קיבוצי ייעודי, הוחלט במשרדי החינוך והאוצר על הוספת תפקיד חדש של גננת צוות בגני הילדים הרשמיים במערכת החינוך. התפקיד יתווסף הן בחינוך הרגיל והן בחינוך המיוחד, על מנת לסייע
במתן פתרון קבוע וארוך טווח לבעיית איוש גננות הנעדרות בשל היעדרות קצרת טווח (מחלה וכד').  העסקת גננות צוות בגני הילדים (בגילאי 3-6), נועדה להבטיח להורים ולתלמידים שגרת לימודים רציפה וסדירה, על ידי גננות מיומנות ולהעניק להם מסגרת יציבה וודאית.


ככלל, גננת הצוות תשובץ על ידי מחוזות משרד החינוך כגננת מחליפה לגננת שתעדר. בימים בהם לא ידרש מילוי מקום לגננות נעדרות, גננת הצוות תתגבר את עבודת הגננות בגני ילדים בהם נדרש תגבור לצוות. נכון לשנת הלימודים הנוכחית כ-22,650 גננות מועסקות במערכת החינוך הרשמית. כפועל יוצא מהוספת התפקיד החדש, צפויות להתווסף מאות גננות צוות חדשות למערכת החינוך.

 

שר האוצר, בצלאל סמוטריץ': "ההסכם הזה מוכיח שגם בתקופה מאתגרת, הן מבחינה כלכלית והן מבחינה לאומית, אנחנו ממשיכים לפעול בנחישות לטובת ההורים והתלמידים. שיתוף הפעולה לפתרון המצוקה בגני הילדים היא הוכחה לכך שכאשר יש אמון ומטרה משותפת - ניתן להניח את המחלוקות בצד ולעבוד יחד. אני רוצה להודות לכל השותפים לעשייה בהסתדרות המורים, משרד החינוך ובמשרד האוצר, ובראשם לממונה על השכר אפי מלכין, לסגנו אוהד אלקבץ ולשאר הצוות, על הובלת התהליך מטעמנו ביושרה ובמקצועיות."

 

שר החינוך, יואב קיש: "הוספת תפקיד 'גננת צוות' היא מענה מדויק לצורך ברור מהשטח – להבטיח שגרה חינוכית גם בעת היעדרות בלתי צפויה. המהלך גובש בשותפות עם הסתדרות המורים ומשרד האוצר, ונועד ליישום מיידי. בימים אלה, הילדים, צוותי החינוך וההורים זקוקים יותר מכל ליציבות ולרציפות לימודית. זהו צעד חשוב בדרך לעמידה באחריות הזו. אני מברך את כלל השותפים על הובלת מהלך נכון, ערכי ומועיל."

 

יפה בן דויד מזכ"לית הסתדרות המורים: "לאור המשא ומתן שיזמתי וניהלתי עם סגן הממונה על השכר באוצר, אוהד אלקבץ, שר החינוך, יואב קיש ומנכ"ל משרד החינוך, מאיר שמעוני, גובש המענה החדש למצוקת מילוי המקום בגני הילדים. אני מברכת על ההיענות לקדם פתרון, ומאמינה שהוא יקל על הגננות שסובלות ממצוקת מילוי המקום. התקן החדש יעניק רציפות לימודית ותפקודית של גני הילדים. בכוונתי להרחיב את המודל גם לבתי הספר, שסובלים אף הם מבעיית המחסור בכח אדם ומילוי המקום. המענה יפחית את העומס מכתפיהם של המורים, ויאפשר למערכת לשמור על שגרת לימודים ולממש את יעדיה החינוכיים".

 

מנכ"ל משרד החינוך, מאיר שמעוני: "תפקיד גננת הצוות נותן מענה אמיתי בשטח – הוא מחזק את צוותי הגנים, מפחית עומס ומאפשר שגרה גם בעת מחסור זמני בכוח אדם. המהלך נבנה מתוך הקשבה לצרכים, בהובלה משותפת עם הסתדרות המורים, משרד האוצר וצוותי משרד החינוך. אני מברך את כל העוסקות והעוסקים במלאכה – לטובת הילדים, הצוותים וההורים – על מהלך חשוב ומחזק למערכת כולה."

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    אנונימי 23/04/2025 19:52
    הגב לתגובה זו
    זה שאנחנו סייעות זה לא אומר שלא יודעות לנהל גן כשאין גננת ואפילו עושות זאת יותר טוב אז מר סמוטריץ וקיש את תמעיטו בערכי תומכות החינוך
  • 3.
    אנונימי 23/04/2025 18:49
    הגב לתגובה זו
    הן יודעות את העבודה יותר טוב מגננת שיושבת כל היום על מחשב
  • 2.
    אנונימי 23/04/2025 17:40
    הגב לתגובה זו
    לא הבנתי שאותנו לא סופרים כל אלה שיושבים למעלה שירדו קצת למציאות העגומה של תומכות החינוך כמה שקופות אנחנו גועל
  • 1.
    איילת הגננת 23/04/2025 16:23
    הגב לתגובה זו
    עד שלא יעלו את השכר משמעותית לא יהיו גננות נוספות..
מטוס אתיחאד (אתיחאד)מטוס אתיחאד (אתיחאד)

טיסה לארה"ב ב-700 דולר: התעופה הבינלאומית חוזרת ומחירי הכרטיסים בנפילה

אחרי חודשים ארוכים מאוד של מונופול ישראלי ומחירי טיסות בשמיים, 60 חברות זרות חוזרות לפעול לנתב"ג והתחרות מתפוצצת; שיקגו ב-720 דולר, הוואנה ב-875, אתונה ב-124 • יונייטד מוסיפה קווים, אתיחאד משלשת טיסות, והאירופאיות נוחתות בהמוניהן

רן קידר |

אחרי חודשים ארוכים של בידוד תעופתי כמעט מוחלט, השמיים נפתחים מחדש. הפסקת האש מביאה עמה מהפך דרמטי בענף התעופה הישראלי: עשרות חברות תעופה זרות מכריזות על חזרה מהירה לנתב"ג, התחרות מתעוררת לתחייה, והמחירים שזינקו לגבהים בלתי נתפסים במהלך הלחימה יורדים ואפילו נופלים. 

השוק הישראלי, שהפך במהלך השנתיים האחרונות לחצר האחורית הפרטית של אל על, ישראייר וארקיע (בעיקר אל על) עומד בפני מהפכה של ממש. עד סוף אוקטובר צפויות לפעול בישראל 60 חברות תעופה, כמעט פי שניים מהמצב לפני חודשיים בלבד. המשמעות המיידית והמוחשית עבור הצרכן הישראלי: ירידה חדה במחירי הכרטיסים, הרחבה משמעותית של היצע הקווים והיעדים.

מלחמת המחירים: הצרכן הישראלי מנצח בגדול

טיסות עם חניית ביניים, שבמהלך המלחמה נחשבו לאופציה בלתי אפשרית בגלל החשש הביטחוני, חוזרות להיות הבחירה החכמה למטייל החסכן. טיסה לשיקגו דרך קופנהגן עם SAS הסקנדינבית מתחילה ב-720 דולר בלבד - מחיר שלא נראה כאן כבר שנתיים. רוצים לממש את החלום האמריקאי ולבלות בלאס וגאס? בריטיש איירווייז מציעה כרטיסים החל מ-715 דולר, כולל מעבר בלונדון. חולמים על הוואנה? איבריה הספרדית תיקח אתכם לשם ב-875 דולר עם חניה קצרה במדריד.

גם ביעדים האירופיים הקרובים המחירים נופלים בצורה דרמטית ומזכירים את התקופה שלפני המשבר: לרנקה בקפריסין מ-170 דולר בלבד, לאתונה העתיקה מ-124 דולר ולפריז עיר האורות החל מ-256 דולר.

יונייטד איירליינס, הראשונה מבין ענקיות התעופה האמריקאיות שחזרה לפעילות מלאה בישראל, לא מסתפקת במה שיש ומרחיבה פעילות. החברה הודיעה על תוספת של ארבע טיסות שבועיות בקו הפופולרי והמבוקש לניו יורק כבר בקיץ הקרוב, מה שיביא את התדירות לשיא של 14 טיסות שבועיות. אבל הבשורה האמיתית והמשמעותית תגיע בנובמבר: חידוש הקווים הישירים לשיקגו ולוושינגטון די.סי, מה שיהפוך את יונייטד לחברה האמריקאית היחידה עם טיסות ישירות לשלושה מרכזים עירוניים מרכזיים בארצות הברית.