מחיר הנסיעה באוטובוס יעלה ל-8 שקלים: מעמד הביניים נושא בנטל
בינואר הקרוב, מחירי הנסיעה בתחבורה הציבורית יזנקו באופן דרמטי.של 33%. מחיר נסיעה בודדת יעלה ל-8 שקלים, לאחר שביולי האחרון המחיר כבר עלה מ-5.5 שקלים ל-6 שקלים. מדובר בהתייקרות של 45% תוך חצי שנה בלבד – מכה כלכלית לא קטנה למעמד הביניים ולמשתמשים הקבועים בתחבורה הציבורית.
למה המחירים יעלו?
משרד התחבורה והאוצר הודיעו על העלאת המחירים במסגרת דיוני תקציב 2025. ההחלטה נועדה למנוע קיצוץ של 700 מיליון שקל מתקציב הפיתוח של משרד התחבורה. עם זאת, ישנה תחושה כי הפתרון נמצא על גבו של האזרח, במקום לחפש פתרונות מערכתיים אחרים. יש הרבה כסף על הרצפה - פטורים ממס על רווחים משכר דירה ומרווחי הון בקרנות השתלמות. יש הוצאות עתק שהממשלה לא נוגעת בהן ודווקא בתחבורה הציבורית שמשמשת את הציבור שלרוב אין לו כלי תחבורה, כלומר ציבור יחסית חלש, היא פוגעת.
איך זה ישפיע על הצרכנים?עבור משפחות ובני מעמד הביניים שעושים שימוש יומיומי בתחבורה הציבורית, מדובר בהוצאה נוספת שתכביד על התקציב החודשי. ההתייקרות תקפה לכל סוגי התחבורה – אוטובוסים, רכבת הקלה, ומינויי חופשי-חודשי.
משרד התחבורה מתכוון להפעיל תוכניות הנחה חדשות. לדוגמה, גיל הזכאות להטבת נסיעה בחינם ירד מ-75 ל-67, ותושבי שכונות מוחלשות יקבלו הנחה של 50% על חופשי-חודשי.
תמונת מצב על התחבורה הציבוריתעל אף ההשוואה שמשרד התחבורה מציג, לפיה מחירי התחבורה בישראל נמוכים יחסית לעולם, השירות נשאר מאחור. סבסוד המדינה גבוה – כ-16 מיליארד שקל בשנה – אך רמת השירות רחוקה מלהיות מספקת. על פי נתוני משרד התחבורה, רק 65% מהאוטובוסים מגיעים בזמן. השאלה היא אם ההשקעה בתקציבים החדשים תוביל לשיפור השירות או שמא הנוסעים ישלמו יותר בלי לקבל תמורה הולמת.
שרת התחבורה, מירי רגב, הודיעה על תוספת של 250 מיליון שקל להוספת קווים ותגבור הקיימים, לצד הקמת רשויות תחבורה מטרופוליניות שצפויות להקל על הגודש בכבישים. אך יש גם מהלכים שטרם יושמו, כמו הפעלת שאטל ימי בין ערי החוף – רעיון שנמצא עדיין בשלבי בחינה.
שאלות ותשובות:
למה מחירי הנסיעה עולים? משרד התחבורה והאוצר הסכימו להעלות את המחירים כדי למנוע קיצוץ בתקציב הפיתוח.- הרובוטקסי של גוגל יתחיל לפעול בשדה התעופה סן פרנסיסקו
- הדבר הגדול הבא של BYD דגמי Fang Cheng Bao
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- כך חוסכים אלפי שקלים בשנה בטיפולי רכב - מדריך פרקטי עם...
מי יושפע מהעלייה? כל נוסעי התחבורה הציבורית, ובעיקר מעמד הביניים, שנושא בנטל הכלכלי.
האם יש פיצוי כלשהו לציבור? כן, גיל הזכאות להטבת נסיעה חינם ירד ותינתן הנחה לתושבי שכונות מוחלשות.
מה לגבי איכות השירות? השירות עדיין ירוד יחסית למדינות אחרות, ורק 65% מהאוטובוסים מגיעים בזמן.
האם יהיו שיפורים בעתיד? משרד התחבורה מבטיח תוספות לקווים וקידום פרויקטים חדשים.
מה מצב הסבסוד של התחבורה הציבורית? המדינה מסבסדת את התחבורה הציבורית ב-85%, אך השיפור בשירות לא תמיד מורגש.
מה גיל הזכאות להטבה? ההטבה הורחבה לכל האזרחים מגיל 67, במקום מגיל 75.
מה כוללת תוכנית ההנחות? הנחה של 50% לתושבי שכונות מוחלשות, והנחות נוספות לנכים ולזכאים של הביטוח הלאומי.
מהן רשויות התחבורה המטרופוליניות? רשויות שיקדמו תכנון תחבורה משותף ויעיל יותר בערים המרכזיות.
- 9.דנה 03/11/2024 09:05הגב לתגובה זושיפסיקו לממן מעונות ולתת קיצבאות למליוני הגתיים הפרזיטים שלא עושים צבא ורובפלא עובדים ולא משלמים מיסים ומי שמשלם על זה הואהאזרח המסכן שרק חוטף גזירות כלכליות כי אףאחד לא דואג לו בושה וחרפה למדינה שאלה הם ראשיה
- 8.העיקר שיש סבסוד משמעותי לתחבורה הציבורית של החרדים (ל"ת)יניב עלית 02/11/2024 19:50הגב לתגובה זו
- רבי 13/11/2024 22:21הגב לתגובה זותודה רבה
- 7.משה 02/11/2024 19:27הגב לתגובה זומעלים את תשלום ביטוח לאומי כ20% רק למי שמרוויח עד מינימום. מעלים רק את האוטובוס 30% שיש אזרחים מבוססים שמעולם לא נסעו באוטובוס. רכבת שהיא יקרה יותר בדכ נוסעים המבסוססים יותר לא העלו.
- 6.אורי 02/11/2024 18:34הגב לתגובה זווכל יתר המדינה לפח. שוב חוזרים ללפני 7 באוקטובר,
- 5.לא יעבור בוועדת הכספים -אין סכוי זה עז מתוכנן (ל"ת)שלמה 02/11/2024 18:23הגב לתגובה זו
- 4.זד 02/11/2024 16:10הגב לתגובה זומילא היה פה שירות תחבורה ציבורית טוב אבל שירות פח עם אוטובוסים שלא מגיעים ובלי שירות בסופש וגם להעלות מחירים בצורה ככ אגרסיבית? מישהו פה השתגע...
- 3.לתקציב של 30 מיליארד 0.7 לקחו מהעניים (ל"ת)עושה חשבון 02/11/2024 10:10הגב לתגובה זו
- 2.לרון 02/11/2024 09:48הגב לתגובה זונסיעה של נהג יחיד פר מכונית,שיתוף נסיעות ואז נתחיל לעשות משהו
- 1.יפגע במעמד הביניים.. 02/11/2024 08:48הגב לתגובה זוהוא סתם נגד הממשלה ונגד החרדים..
- צריך לממן עוד נסיעות מיותרות של השרה במיליונים (ל"ת)מנשק המזוזות 03/11/2024 05:16הגב לתגובה זו

אופל פרונטרה עם חמישה או שבעה מקומות - כוכב נולד
לובינסקי יבואנית אופל לישראל השיקה את האופל פרונטרה, קרוסאובר בסגמנט B, עם דגמי חמישה או שבעה מקומות (5+2). המחירים מעניינים מאוד 145.0 אש"ח לדגם חמישה מקומות, ו - 157.0 אש"ח לדגם שבעה מקומות.
לובינסקי יבואנית דגמי אופל לישראל השיקה את האופל פרונטרה החדש עם שתי בשורות – תצורת מושבים – דגם בעל חמישה מושבים, ודגם בעל שבעה מושבים, ומחיר אטרקטיבי מאוד.
אופל פרונטרה הוא קרוסאובר בסגמנט B-Suv עם מנוע טורבו בנזין אותו ניתן למצוא בדגמים רבים של קבוצת סטלנטיס (חברת האם של אופל, כמו גם פיג'ו, סיטרואן, ג'יפ, פיאט, אלפא רומיאו ועוד), וגם בפרונטרה הוא מצויד עם מערכת היברידית קלה.
העיצוב החיצוני של הפרונטרה הוא קרוסאוברי טיפוסי, עם חזית אנכית וחתימת האור הייחודית של אופל. מרכב 'זקוף' המודגש גם על ידי צביעה דו גוונית של המרכב (ללא תוספת מחיר). גם מאחור נראה הפרונטרה גבוה וזקוף, עם קו חלונות גבוה יחסית, יחידות תאורה מפוצלות, וצביעה כסופה בתחתית הפגוש.
פנים הרכב תכליתי עם מבנה דומה לזה שראינו באופל גרנדלנד. לשימוש הנהג צג לוח מחוונים דיגיטלי בגודל ''10 משולב עם מסך מולטימדיה בגודל דומה וקישוריות מלאה לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי. הפרונטרה תשווק ברמת איבזור יחידה GS, הכוללת בקרת שיוט (לא אדפטיבית) כולל מגביל מהירות, חיישני חניה קדמיים ואחוריים, חיישני גשם ואור, יחידות תאורה קדמיות ואחוריות משולבות לד, חלונות אחוריים כהים ועוד.
- לא מחיר 'מבצע' - הוזלות במחיר קטלוגי של דגמי MG
- אופל גרנדלנד החדש - החל מ 187.0 אש"ח
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7

הקורולה חוזרת לשוק - ממפעלי טויוטה ביפן
יוניון מוטורס יבואנית דגמי טויוטה לישראל הודיעה על חזרתה של הקורולה לשוק באמצעות ייבוא הרכב ממפעלי טויוטה ביפן. הקורולה נעדרת מהשוק כמעט שנתיים מאחר והיא היתה מגיעה לשוק הישראלי ממפעלי טויוטה בטורקיה, שהכריזה על חרם כלכלי על ישראל אחרי ה 7.10.
עדיין אין מחיר לרמות הגימור השונות
יוניון מוטורס יבואנית דגמי טויוטה לישראל הודיעה על שיווק מחדש של הטויוטה קורולה המבוקשת. הטויוטה קורולה שנעדרת מהשוק כמעט במשך שנתיים עקב החרם הכלכלי שהטיל נשיא טורקיה על ישראל אחרי טבח השבעה באוקטובר 2023, חוזרת לשוק הישראלי, ישירות מהמפעל ביפן.
הטויוטה קורולה שהחזיקה ביקושים יציבים בעיקר מציי הרכב, אבל לא רק, השאירה את הזירה ריקה למתחרה הגדולה שלה היונדאי אלנטרה ההיברידית. ביוניון מוטורס הצליחו לחפות מעט על העדרותה של הקורולה מהשוק באמצעות הטויוטה קורולה קרוס, אבל טוב ככל שתיהיה הקורולה קרוס לא באמת הצליחה למלא את החסר.
נזכיר כי במקביל להיעדרות של הקורולה מהשוק, גם הטויוטה CHR נעדרת מהשוק מאותה הסיבה בדיוק.
עם הטלת החרם, וכאשר היה ברור כי מדובר באירוע מתמשך, זה היה רק עניין של זמן עד שיגיעו לישראל קורולות ממפעלים אחרים. ייבוא הקורולה ממקורות אחרים הביא עימו גם בעיות אחרות, כמו עלויות שילוח ימי מיפן (לעומת מטורקיה) ובעיקר מציאת חלון הייצור אצל היצרנית שניתן יהיה להקצות לשוק הישראלי, כאשר ייצור כלי הרכב מתוכנן קדימה חודשים ארוכים ולמעלה מכך.
- דלק רכב משלימה עסקה, כלמוביל מתרחבת לחו"ל
- נתוני מסירות - ג'אקו, יונדאי וטויוטה בראש.
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
עם זאת, זה היה עניין של זמן, ועתה כאמור הקורולה חוזרת ממפעלי טויוטה ביפן, כאשר בחברה מציינים כי מדובר במפעל טקאוטה שנחשב לאחד המפעלים האיקוניים של היצרנית היפנית. כל הקורולות שיגיעו ממפעל זה יסומנו בנוסף תווית איכות "Japan Made".