ההשקה של אופל גרנדלנד - היתרונות והחסרונות של ה-SUV של אופל
אופל חשפה את הגרנדלנד החדש לתקשורת העולמית, ואפשרה לעיתונאים מכל העולם לנהוג ברכב. גם אנחנו היינו שם. אהבנו - הרכב מצוין; חוששים - מהתמחור בישראל עם תחילת השיווק המקומי
אופל חשפה לתקשורת העולמית את האופל גרנדלנד החדש, וגם ביזפורטל היה שם. ההיסטוריה של הגרנדלנד של אופל קצרה יחסית, כאשר הדגם הושק בעולם בשנת 2017 והיה גירסת אופל לפיג'ו 3008, כלומר קרוסאובר בסגמנט C-SUV.
עכשיו משיקה אופל את הגרנדלנד החדש, ולמעשה למעט השם, לא תמצאו ולו בורג אחד זהה בין שתי המכוניות.
באופל גאים מאוד במשפחת ה SUV השימושית של החברה, החל באופל מוקה הנאה בסגמנט B-SUV דרך האופל פרונטרה שמציג פרשנות שונה לקרוסאובר משפחתי שאינו גדול (ושהוסתר מעינינו באולם ההשקה, ועתה האופל גרנדלנד הגדול כך שלקוח שיכנס לאולם התצוגה של אופל ימצא פתרון לכל דרישת SUV.
הגרנדלנד החדש מרשים מאוד בעיצובו ובמימדיו, והוא למעשה גדל משמעותית בכל מימד. האורך הכולל צמח בכ 18 ס"מ ל 4.65 מטר, בסיס הגלגלים החשוב כל-כך למרווח הפנימי צמחח ביותר מ 10 ס"מ ל 2.795 מטר בגירסת החשמל או 2.784 מטר בגירסת הבנזין, כשעיקר ההבדל נובע מהמתלה האחורי השונה. האופל גרנדלנד החדש עושה שימוש לראשונה באופל בפלטפורמת STLA M של תאגיד סטלנטיס.
- אופל גרנדלנד - קרוסאובר אירופאי מרווח
- אופל גרנדלנד החדש - החל מ 187.0 אש"ח
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
העיצוב החיצוני ממשיך את שפת העיצוב העדכנית של אופל, עם שלושה מאפיינים עיקריים – חזית משולבת לד וחתימת אור ייחודית ומזוהה מאוד, פס עיצוב מודגש מאוד במרכז מכסה המנוע הנמתח ממש מהחזית ועד לשמשה הקדמית, לפס זה המשכיות על הדשבורד בתוך הרכב, ותאורת בלימה אחורית מרכזית בחלקו העליון של הספויילר האחורי. המרכיב השלישי הוא ביטול מוחלט של כל שימוש בכרום ברכב, הן בגלל השפה העיצובית והן בגלל התהליך הכימי הלא ידידותי לסביבה בעת הציפוי בכרום.
פנים הרכב נראה ומודרני, עם מושבים ארגונומיים נוחים מאוד, צג לוח מחוונים בגודל 10'' ומולטימדיה בגודל 16''. באופל עשו בחכמה ולא ויתרו על מתגים פיסיים לשליטה על המזגן, וממשק המשתמש אינטואיטיבי ונוח לשימוש. האיבזור בגרנדלנד נדיב מאוד והוא כולל תצוגה עילית, מנופים להחלפת הילוכים / בלימה רגנרטיבית מאחורי ההגה, בקרת אקלים מפוצלת, שפע של תאי איחסון, משטח טעינה אלחוטי, חומרים נעימים למגע ועוד.
המרווח ליושבים מאחור מצוין הודות לבסיס הגלגלים הנדיב, והוא כולל פתחי ממיזוג מאחור, כמו גם מושב אחורי מפוצל ל 40% / 20% / 40% המאפשר גמישות רבה יותר לניצול המרחב הפנימי.
- ג'אקו 5 חשמלי - חבילת עיצוב, הנעה ושימושיות
- רוכבי קורקינטים - מצלמים אתכם; קנסות של 500 שקלים נשלחו לעברייני תנועה
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- רכב אספנות- המיוחדות של 1996 שניתן לייבא החל מ 2026
האופל גרנדלנד החדש מקבל מספר מערכות הינע כבר עם ההשקה, ועוד שתי מערכות הינע שישולבו בעתיד.
הגירסה החשמלית המלאה מצויידת במנוע יחיד בהספק של 213 כ"ס ומומנט של 35.2 קג"מ. לגרנדלנד החשמלי שני מארזי סוללות 73Kwh (נטו) או 82Kwh (נטו) המספקים טווחים של 523 ק"מ / 582 ק"מ בהתאמה, בתקן WLTP. התאוצה הרשמית מ 0 ל 100 קמ"ש אורכת 9 שניות בדרך למהירות סופית של 170 קמ"ש.
את הגרנדלנד החשמלי ניתן להטעין בטעינת AC ב 11Kw או בטעינה DC ב 160Kw לסוללה הקטנה מבין השתיים או 150Kw בסוללה הגדולה יותר.
דגם הבנזין עושה שימוש במנוע 1.2 ליטר בעל שרשרת תזמון, תיבת הילוכים רובוטית בעלת שישה הילוכים, כפולת מצמדים, אליו משודכת מערכת היברידית קלה. הספק המשולב עומד על 136 כ"ס והמומנט 23.4 קג"מ. דגם זה מאיץ מעמידה ל 100 קמ"ש ב 10.2 שניות, ומהירותו המקסימלית 202 קמ"ש. צריכת הדלק עומדת על 5.5 ליטר ל 100 ק"מ שהם כ 18.2 ק"מ לליטר בתקן WLTP.
לעתיד מתכננים באופל עוד שתי גירסאות הנעה לגרנדלנד – גירסת Long Range בעלת סוללה בקיבולת 97Kwh וטווח של כ 700 ק"מ וגירסת דואל מוטור עם הנעה כפולה AWD.
בנהיגה מתגלה הגרנדלנד כרכב איכותי ונעים מאוד. הגירסה החשמלית בעלת שלושה מצבי נהיגה – ספורט, נורמל ואקו, כאשר כל מצב נהיגה מגביל את הספק המנוע באופן שונה, כך שבמצב אקו ההספק עומד על 160 כ"ס, במצב נורמל ההספק עומד על 180 כ"ס, ואילו בספורט מקבלים את מלוא ההספק – 213 כ"ס. על אף האמור, לחיצה חזקה על דוושת התאוצה לטובת האצה חזקה, תשחרר את מלוא ה 213 כ"ס. לגרנדלנד החשמלי גם שלושה מצבי בלימה רגנרטיבית שהתגלו המעט חלשים מדי לטעמי. לשאלה האם בבלימה רגנרטיבית נדלקים אורות הבלימה, אזי התשובה היא כי רק במצב החזק ביותר יופעלו אורות הבלימה.
לחובתו ניתן לומר כי גם במצב ספורט התאוצות אנמיות משהו, ולא מזכירות את מה שאנחנו מכירים מכלי רכב חשמליים דומים מהמזרח. אם לנסות למצוא בזה נקודה חיובית ניתן לומר שהנוסעים פחות מטולטלים מההאצות החזקות שכלי הרכב החשמליים מציעים.
צריכת החשמל הממוצעת במהלך נהיגת המבחן עמדה על כ 20Kw ל 100 ק"מ, אולם נתון זה צריך להיבדק במבחן ארוך וממצה כאן בישראל.
סה"כ הגרנדלנד החשמלי נעים מאוד לנסיעה, התחושה בו נינוחה, אחיזת הכביש גבוהה, עם זאת משקל הרכבת, מעל 2.1 טון מורגש גם בכביש מהיר, וגם בכבישים מפותלים.
ההפתעה הגדולה היתה עם המעבר לדגם הבנזין עם ההנעה ההיברידית הקלה. למרות שהמנוע חלש משמעותית, הרכב הרגיש הרבה יותר זריז וקליל לנהיגה. מבט קצר בנתונים מגלה שהבדל המשקל בין שני הדגמים עומד על מעל 500 ק"ג, (1600 ק"ג לבנזין 2132 ק"ג לחשמלי) משקל שיוצר פער מורגש מאוד בנהיגה. המנוע מגיב היטב, על הסאונד שהוא מפיק הדעות חלוקות, אבל יש בו משהו יותר נכון, יותר שלם ואחרי נהיגה בו פתאום כל החלקים בפאזל מסתדרים. הוא פשוט נפלא. לא ניתן היה לבחון את צריכת הדלק של הגרנדלנד ההיברידי קל, נתון שייבדק על כבישי ישראל במבחן ממצה. אבל אם אתם שואלים אותי – זו הגירסה הנכונה לרכב.
בתחום הבטיחות האקטיבית, הגרנדלנד מצויד במרבית אביזרי הבטיחות המתקדמים, אולם הוא טרם נבחן על ידי ה EuroNcap. הציפייה היא ללא פחות מחמישה כוכבי בטיחות.
לסיכום, האופל גרנדלנד החדש הוא דגם חדש לחלוטין, מתקדם טכנולוגית, מרווח ונוח מאוד. לקבוצת לובינסקי, יבואנית אופל לישראל יש מכונית מצויינת עם פוטנציאל להיות הצלחה גדולה, הרבה יותר מאותם 1124 גרנדלנדים מהדגם הקודם שנמכרו בישראל.
הסגמנט אליו נכנס הגרנדלנד הוא הצפוף ביותר בשוק, עם התחרות המגוונת ביותר שיש.
המשימה של לובינסקי היא לרתום את היצרן ולתמחר את הרכב באופן שהוא יוכל לתת פייט לתחרות מהמזרח. בתמחור נכון יש ללובינסקי להיט ביד.
- 1.השאלה הקריטית 23/10/2024 17:52הגב לתגובה זוחחח התכוונתי לא אמין.גיר רציף.מנוע רעשני.חלודות.מערכת חשמל פיאט
פרארי 550 מודל 1996. צילום ויקיפדיהרכב אספנות- המיוחדות של 1996 שניתן לייבא החל מ 2026
ייבוא אישי של רכב אספנות אפשרי לכלי רכב בני 30 שנים, מה שאומר שעוד פחות משבועיים ניתן יהיה לייבא כלי רכב משנת 1996.
סימנו עבורכם תשעה כלי רכב שהיינו שמחים שייובאו לישראל ועוד אחד שבאמת אפשר לוותר.
יחד עם רביב חאיק, מתווך בייבוא אישי המתמחה ברכבי אספנות גם ניסינו להעריך כמה יעלה לייבא את הדגמים המוזכרים
2025 מסתיימת עוד פחות משבועיים ומתחילה שנת 2026. בענף הרכב אנחנו ממוקדים לרוב בכלי הרכב החדשים אבל שנת 2026 מביאה עימה בשורה נוספת לחובבי הרכב, בעיקר חובבי רכבי האספנות. החוק מתיר לייבא רכב שגילו עד שנתיים או מעל 30 שנים שייכנס להגדרתו כרכב אספנות. המשמעות היא שמתחילת 2026 ניתן להביא רכבי אספנות שיוצרו בשנת 1996. פנינו לרביב חאיק, מתווך בייבוא אישי המתמחה ברכבי אספנות, ועבורנו אחד המומחים והאמינים בתחום, הכנו עבורכם רשימה של מספר כלי רכב שחוגגים 30 בשנה הקרובה, ואתם כבר יכולים לשחרר פק"מ ולהיערך לייבוא שלהם:
1. פרארי 550 מאראנלו – רכב GT קלאסי של המותג האיטלקי. ה 550 מצוידת במנוע בנפח 5.5 ליטר בתצורת V12 המפיק כ 480 כ"ס. עם מנוע קדמי, הנעה אחורית ותיבת הילוכים ידנית בעלת שישה הילוכים. הפרארי 550 מוצעת למכירה בין 120,000 יורו ל 150,000 יורו, והערכת מחיר של כ 1,140,000 ש"ח בישראל אחרי מיסים ועם מספר צהוב.
2. פורד קא – רכב סופר מיני עם עיצוב שונה וחריג, אבל יחד עם זאת שובה לב. הפורד קא מבוססת על הדור השלישי של הפורד פיאסטה. הפורד קא שווקה בגירסת האצ'בק שלוש דלתות, קונברטיבל (גג נפתח) ואפילו גירסת וואן קטנה וחצופה. אבל אנחנו עם הפורד קא הסטנדרטית. הקא שווקה עם מנועי 1.0 ליטר, 1.3 ליטר או 1.6 ליטר ותיבת הילוכים ידנית בעלת חמישה הילוכים. לא מצאנו את הקא משנת המודל 96 למכירה, אבל אם תמצאו אחת כזו היא תעלה החל מכ 1000 יורו, מה שאומר שמחירה בישראל צפוי להיות מעט מעל 33,000 ש"ח
3. יגואר XK – רכב GT יפהפה של יגואר בתצורת 2+2 (כלומר שני מושבים קדמיים ועוד שני מושבים קדמיים קטנים מאחור). ליגואר XK מספר גירסאות עם מנוע 4.0 ליטר או 5.0 ליטר בתצורת V8, לרבות גירסאות עם מגדש טורבו. תיבת ההילוכים אוטומטית בעלת חמישה או שישה הילוכים. מצאנו עבורכם יגואר כזו מודל 1996 במחיר של 15,000 יורו לפני מיקוח, כלומר כ 147,000 ₪ בישראל.

רוכבי קורקינטים - מצלמים אתכם; קנסות של 500 שקלים נשלחו לעברייני תנועה
עיריית תל אביב שלחה אלפי דוחות של 250 עד 500 שקלים; הקצב יתגבר
רוכבי קורקינטים פרטיים ושיתופיים בתל אביב מקבלים דוחות בדואר, ללא מפגש עם פקחים בשטח. העירייה משתמשת במצלמות אכיפה עירוניות, שמתעדות עבירות ומאפשרות זיהוי הרוכבים. במקרים של קורקינטים שיתופיים, העירייה מצליבה את הצילומים עם נתוני חברות ההשכרה כמו ליים או בירד, כדי לאתר את המשתמש שביצע את העבירה. העבירות הנפוצות כוללות רכיבה ללא קסדה, שגובה הקנס עליה נע בין 250 ל-500 שקלים, ורכיבה על מדרכות או שבילי הולכי רגל, עם קנס של 250 שקלים. רוכבים רבים מדווחים על דוחות חוזרים מאותה עבירה, שמצטברים לסכומים של אלפי שקלים.
כמות הדוחות שנשלחה עד כמה מגיעה לאלפים בודדים, כשבפועל השימוש במצלמות לקביעת עבירות של רובי קורקינט החל רק בחצי השנה האחרונה והוא מתגבר מחודש לחודש. מדובר על מצלמות נייחות וניידות שמותקנות בצמתים מרכזיים. המהלך הזה נולד מצורך קריטי להתמודד עם עלייה בתאונות. מאות רבות של רוכבי קורקינטים נפצעו בתאונות, כש-15% מהפציעות הקשות נובעות מרכיבה ללא קסדה. נתונים ממשרד התחבורה מראים כי 60% מהתאונות בכבישים עירוניים כוללים כלים חשמליים, בעיקר בגלל רכיבה מהירה על מדרכות שמסכנת הולכי רגל.
האכיפה המוגברת כוללת גם מבצעים משותפים עם המשטרה, כאלו שבהם מחולקים עשרות דוחות בשעה-שעתיים בצומת מרכזית בתל אביב. בנוסף, החל מספטמבר 2025, עלה הקנס על אי התקנת לוחית זיהוי מ-100 ל-500 שקלים, ובעלי כלים מסתכנים גם בהחרמה, מה שמוסיף חיוב כספי נוסף של מאות שקלים לשחרור הכלי.
המגמה מתפשטת לערים נוספות. בירושלים, שבה נרשמו 2,000 דוחות מתחילת השנה , מתכננים להרחיב שימוש במצלמות דומות עד סוף השנה, בעקבות עלייה של 20% בתאונות. בחיפה ובנתניה כבר החלו מבצעי אכיפה משותפים עם המשטרה. ערים כמו כפר סבא ועכו הודיעו על החמרת קנסות ל-500 שקלים, כולל אפשרות החרמה, כדי להתמודד עם כאוס הרכיבה. בבני ברק ורמת גן, שבהן נרשמו אלפי דוחות, משלבים מצלמות עם פטרולים רגליים. המטרה הכללית היא להפחית סיכוני תאונות.
- הקנסות מזנקים: רכיבה ללא לוחית זיהוי על קורקינטים ואופניים חשמליים תעלה 500 שקל
- חברת הקורקינטים השיתופיים שבדרך לוול סטריט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
איך בעצם יודעים מי הרוכב בקורקינט?
הרוכבים שמקבלים דוחות לא מבינים מי צילם, מתי צולמה התמונה והאם זה הם. רוכב קורקינט לא בדיוק יודע באיזה רחובות הוא עבר ומתי, הוא לרוב עשוה דרך לפי וויז ונוסע. מעבר לכך, במקרים רבים העירייה שולחת את הדוח בעיכוב והרוכבים לא זוכרים איפה הם היו בתאריך המסוים ואם רכבו על קורקינט.
