Xpeng G6 Long Range
צילום: יואב פולס

אקספנג G6 - מערערת את הסדר המוכר

האקספנג G6 משלבת עיצוב שלא ניתן להתעלם ממנו ותמחור שמציב אותה בתחרות חוצה סגמנטים - מלמטה היא מערערת באמצעות מחיר על ה C-Suv ומלמעלה מאתגרת את הטובות שבקבוצה עם ביצוע ואיכות. 

יתרונות: מחיר, ביצועים, ביצוע. חסרונות: ממשק משתמש.

ציון מסכם: 4.6 בסולם פולס

יואב פולס | (1)

כל רכב של היצרנית הסינית Xpeng עליו אני נוהג מחזק בי את התחושה שזו היצרנית הסינית הטובה ביותר, שמוצריה נמכרים היום בישראל.  ה G6 אינו חריג והוא ממשיך את המגמה שטוו שני אחיו ה G9  הקרוסאובר המגודל וה P7 הסדאן.

עיצוב חיצוני ופנימי

ה G6 שהושק בישראל לפני כחודשיים באמצע יולי הוא קרוסאובר קופה חשמלי שהכי מזכיר לי בצורה את הטסלה מודל Y ואת הג'נסיס GV60. החזית כבר מזוהה למדי עם המותג, ועל אף החזית האטומה, ובזכות הפס החוצה את הרכב לכל רוחבו וסמל החברה. צללית הקרוסאובר קופה מתגלה בכל מבט על צד הרכב, וכך גם ידיות נסתרות וחישוקי 20''. מאחור שוב פס חוצה את הרכב לכל רוחבו, כיתוב XPENG וזהו. מאחור היה לי חסר עוד אלמנט עיצובי כלשהו להחליק את העיצוב יותר טוב בגרון. התוצאה הכללית נאה למדי לטעמי, ויחד עם הצבע הכתום של הרכב, לא ניתן להתעלם ממנו על הכביש גם ממרחק. אישית הייתי מעדיף את האחד הצבעים היותר מסורתיים שיש לחברה, ושיושבים יותר טוב על הרכב לטעמי. עוד משהו קטן על הכתום הזה, מרחוק הוא נראה ממש כתום. אבל מקרוב, ובהשתקפות אור חזר, הוא משובץ בהמון נצנצים סגולים. נשבע לכם. את הנצנצים הנסתרים האלה דווקא אהבתי מאוד. ממש מגניב, ושהשם יהיה בעזרו של הפחח שינסה לשחזר את הצבע.

פנים הרכב נקי מאוד. הגה עם שני חישורים, לוח מחוונים בגודל 10.25'' שהאמת היא שכל המידע בו למעט המהירות, מיותר. באקספנג שמו לוח מחוונים 'כי צריך', אבל אז לקחו מעצב שנוסע בקורקינט חשמלי ונתנו לו להחליט מה יופיע על הצג. בצד ימין גרף צריכת דלק לא שימושי, במרכז תצוגה של התנועה מסביב, למקרה שהנהג לא יכול לראות מחוץ לשמשה הקדמית, ומשמאל מהירות. בקיצור – מיותר. מולטימדיה בגודל 14.96'' עם אנדרואיד אוטו ואפל קארפליי אלחוטי, וכמובן עדכוני OTA (Over The Air).

מושב הנהג והנוסע חשמליים, מחוממים ומאווררים, המושבים האחוריים מחוממים. תנוחת הנהיגה טובה, ומהר מאוד מתרגלים לסביבה המאוד נקיה. המרווח ליושבים מאחור מצוין הודות לבסיס גלגלים של 2.89 מטר, ורוחב של 1.92 מטר.

מנוע וסוללה

ה G6 משווקת בשלוש גירסאות – גירסת הסטנדרט עם סוללה בקיבולת נטו 66Kwh וטווח מוצהר של 435 ק"מ, הנעה אחורית עם מנוע בהספק 258 כ"ס ומומנט של 44.9 קג"מ. גירסת הלונג ריינג' (רכב המבחן) בהנעה אחורית גם הוא, סוללה בקיבולת נטו של 87.5Kwh, טווח מוצהר של 570 ק"מ, הנעה האחורית באמצעות מנוע בהספק 286 כ"ס ומומנט של 44.9 קג"מ. הגירסה השלישלת, גירסת הפרפורמנס, עם הסוללה הגדולה מבין השתיים וטווח מוצהר של 550 ק"מ, הנעה כפולה, שני מנועים בהספק של 476 כ"ס ומומנט של 67.3 קג"מ. כל הגירסאות נטענות בטעינת AC בקצב של 11Kw. טעינה מהירה – דגם הסטנדרט נטען בקצב של 215Kw ושני הדגמים עם הסוללה הגדולה נטענים בטעינת DC בקצב של עד 280Kw.

מבחינת ביצועים רשמיים, דגם הסטנדרט מאיץ מ 0 ל 100 ב 6.9 שניות, הלונג ריינג' ב 6.7 שניות והפרפורמנס ב 4.1 שניות. המהירות הסופית 200 קמ"ש בכולן.

ל G6 אין כפתור התנעה. פתחתם את הרכב – הוא מונע. רק תלחצו על הברקס ושלבו להילוך. עוד חשוב לומר, ל G6 גג פנורמי ענק, ללא כיסוי. כשהרכב עומד בשמש הגג אכן מתחמם, אבל כאשר פנים הרכב מתקרר בזכות המזגן, סינון  הקרינה של הגג מצוין, והוא אינו חם במיוחד.

התנהגות כביש

אחרי שעשינו סדר בנתונים, הגיע זמן נהיגה, וכאן ה G6 צוברת המון נקודות זהות. המתלים עושים עבודה מצויינת, למרות שאינם מושלמים. בכביש מהיר המתלים עושים עבודה מצוינת, גם מבודדים היטב וגם מיצרים אחיזה טובה. דווקא במהירות איטית על פסי האטה המתלים חובטים בך יותר מהמצופה. עדיין, מדובר בעבודת מתלים מצוינת שאני לא זוכר מכלי רכב סיניים. גם ההגה נמצא איתם באותה הרמה והוא מדויק ועם משקל טוב.

ל G6 הנעה אחורית, שבמצב 'ספורט' מצליחה 'לזרוק זנב' ברגע שהנהג יבקש או יעשה טעות. כאן הייתי מצפה להתערבות של הגמדים האלקטרוניים שיתפסו את הרכב, אבל הם כנראה בהופעה של שלגיה, או ישנים, כך שהרכב מסוגל פשוט להגיע להיגוי יתר לרוחבו של כל הכביש, בכל לחיצה על הדוושה.  זה היה על כביש יבש, חוששני שעל כביש רטוב התופעה תתרחש יותר חזק. מצד אחד כיף גדול, מצד שני לא בטוח שזו ההתנהגות שהייתי רוצה מרכב שעומד להיות נפוץ כל-כך.

למרות נתון התאוצה שהוא מצוין אבל לא חורך אספלט, ה G6 היא רכב מהיר מאוד. לחיצה נחושה על דוושת התאוצה בכביש מהיר, ואתם תמצאו את עצמכם במהירות שלא התכוונתם אליה, 150 קמ"ש וצפונה. תהיו זהירים וערניים.

ממשק המשתמש יכול היה לעשות עוד שני קליקים למעלה, עם זאת הוא עדיין יותר טוב ממרבית הממשקים הסיניים. הוא משמעותית פחות טוב ממשקים קוריאניים או אירופאים. ביטול תיקון סטייה מנתיב עדיין מצריך יותר מדי קליקים, ויותר מדי הסטת קשב וריכוז למולטימדה.

צריכת חשמל

צריכת החשמל המוצהרת של ה G6 עומדת על 17.5Kwh ל 100 ק"מ. אין ל G6 אפשרות לאפס את הצריכה, והמשתמש יכול להסתפק רק הנתונים שהרכב מספק לו – 2.5 ק"מ אחרונים, 20 מק"מ אחרונים, 100 ק"מ אחרונים ו'מאז ההפעלה'. בלי לקחם על המכונית, ועם לא מעט לחיצות ונסיעה במהירות גבוהה, הנתון הרשמי הוא די קרוב למציאות, כך שהטווח של 570 ק"מ לסוללה מלאה, גם אם עשוי להיות מעט אופטימי, אני מעריך שלא תהיה כל בעיה להוציא מה G6 מעל 500 ק"מ ריאליים לחלוטין, בלי נסיון לחסוך.

קיראו עוד ב"רכב ותחבורה"

בתחום הבטיחות ציידו את ה G6 במרבית אביזרי הבטיחות האקטיבית המתקדמים, והאקספנג מקבל ציון 7 באיבזור בטיחות וחמישה כוכבים (הציון הגבוה ביותר) במבחן הבטיחות של ה EuroNcap.

סיכום ומתחרות

סיכום – רכב מצוין. אקספנג ממשיכה בקו המרשים של המוצרים שלה ה P7 וה G9. ה G6 אינה שונה מהן, וגם היא פשוט מצוינת.

מחיר – דגם הסטנדרט 200.0 אש"ח, דגם הלונג ריינג' (רכב המבחן) עולה 225.0 אש"ח, ודגם הפרפורמנס עולה 255.0 אש"ח

מתחרות:

ה G6 עושה מהלך מרשים מול המתחרות. דגם הסטנדרט שעולה 200.0 אש"ח מושך אליו לקוחות מ BYD Atto3 שבתוספת לא גדולה מקבלים רכב משודרג בכמה רמות בכל היבט. בהשוואה לBYD Seal U קשה לי לומר מאחר וטרם בחנתי את ה BYD. מהשוואת ה P7 מול ה Seal אני משער שהאקספנג תהיה טובה יותר בתחום השלדה והמתלים.

דגם הלונג ריינג' מתחרה ישירות באיוניק 5, בסרס 5, בסמארט #3, ואפילו בטויוטה BZ4X. כאשר האיוניק 5 שהיא לדעתי מובילת הקטגוריה תהיה עדיפה בתחום השימושיות אבל עם ביצועים מעט פחות טובים, הסרס מצוינת אבל עם ממשק משתמש לא מוצלח, על הסמארט טרם נהגתי והטויוטה  יקרה בכ 20.0 אש"ח.

ציונים מסכמים:

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    אילן 30/09/2024 06:42
    הגב לתגובה זו
    אם מה שכתוב כאן נכון לגבי אחיזת הכביש בסיבוב זו סיבה מאוד טובה שלא לרכוש את הרכב.
סוזוקי סוויפט ידנית. חמודה אך יקרה באופן מופרז. צילום יואב פולססוזוקי סוויפט ידנית. חמודה אך יקרה באופן מופרז. צילום יואב פולס

סוזוקי סוויפט ידנית - חמודה עם מחיר מופרז

הסוזוקי סוויפט בגירסתה הידנית היא מכונית שלא ניתן להתייחס אליה ללא עננת המחיר הרובצת עליה, עם תמחור מוגזם גם של הדגם הידני וגם של הדגם האוטומטי. 

אהבנו: זריזות, גיר ידני, התנהגות כביש

פחות אהבנו: מחיר, בטיחות, מחיר, נוחות, מחיר

הערה: המחיר כל-כך מופרז שאנחנו מתקשים למצוא הצדקה לרכוש אותה בהינתן האלטרנטיבות המודרניות בשוק. 

ציון מסכם 3.6 בסולם פולס. 

יואב פולס |

לסוזוקי סוויפט מעמד אלמותי בשוק הישראלי. הסוויפט הראשונות נמכרו בישראל עוד בתחילת שנות ה – 80' ובמהרה ביססו תדמית של אמינות מוחלטת עם תמורה מצוינת לכסף. גירסאות ידניות ואוטומטיות, מזגן מקורי מצוין, מי צריך יותר. לא נדיר לראות איזו סוויפט ישנה נוסעת עם בעלים שנשבע שלא ימכור אותה לעולם.

נריץ מהר את הזמן ואנחנו בשנת 2025 עם סוזוקי סוויפט ובמיוחד עם הדגם הידני, ויש לנו תובנות נחרצות.  

 

תעודת חובה            
קטגוריה                סופר-מיני
מימדים (מטר)            אורך 3.86 /רוחב 1.735 /גובה 1.485 /בסיס גלגלים 2.45
מספר מושבים                חמישה
הנעה ותיבת הילוכים         1.2 ליטר היברידי קל, ידני, הנעה קדמית
הספק ומומנט                  82 כ"ס, 11 קג"מ
נפח מיכל דלק                     37 ליטר
צריכת דלק (משולב)            22.2 ק"מ לליטר. WLTP
בטיחות                ציון איבזור בטיחות 5, שלושה כוכבים EuroNcap
מחיר                    120 אש"ח לידני, 130.0 אש"ח לאוטומטי

עיצוב חיצוני ופנימי

העיצוב של הסוויפט העדכנית נעוץ עמוק בסוויפט של 2004, שהציגה עיצוב צעיר ורענן. העדכונים השונים שעבר העיצוב החיצוני רק פגעו במקור המקסים. הסוויפט לא דומה לאף רכב אחר על הכביש כשהחזית מזכירה גור מעולמות בעלי החיים עם יחידות תאורה גדולות, אבל ממש גדולות, גריל אובאלי גדול וסמל סוזוקי גדול במרכז. מכסה המנוע יושב 'מעל' המרכב כשהקו התחתון שהוא מתווה ממשיך דרך הדלתות עד יחידות התאורה האחוריות. רכב המבחן צוייד באביזרי אפטרמרקט מיותרים גודמת פסי ניקל בתחתית הרכב ומגיני רוח בחלק העליון של החלונות. לטעמי רק פוגע עוד יותר העיצוב המכוניות. גם מאחור יחידות התאורה גדולות, משולבות לד, ומרגישות לי כמשהו מתאמץ מדי כדי להיות מודרני.

פנים הרכב מסגיר מעט את גילו, עם זאת הוא שימושי ויעיל. לוח מחוונים מסורתי, לא צג, עם מד מהירות גדול מימין ומד סל"ד גדול משמאל. ביניהם צג LCD בגודל ''4.2 עם תצוגה משתנה. במרכז הדשבורד מזדקר מסך מולטימדיה בגודל ''9.0 עם קישוריות אלחוטית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי. מתחתיו שני פתחי מיזוג עם כיוונון ידני, ופאנל מתגים לשליטה על המזגן. בין הנהג לנוסע מוט הילוכים ידני בעל חמישה הילוכים.

סוזוקי סוויפט ידנית. חמודה אך יקרה באופן מופרז. צילום יואב פולססוזוקי סוויפט ידנית. חמודה אך יקרה באופן מופרז. צילום יואב פולס

סוזוקי סוויפט ידנית - חמודה עם מחיר מופרז

הסוזוקי סוויפט בגירסתה הידנית היא מכונית שלא ניתן להתייחס אליה ללא עננת המחיר הרובצת עליה, עם תמחור מוגזם גם של הדגם הידני וגם של הדגם האוטומטי. 

אהבנו: זריזות, גיר ידני, התנהגות כביש

פחות אהבנו: מחיר, בטיחות, מחיר, נוחות, מחיר

הערה: המחיר כל-כך מופרז שאנחנו מתקשים למצוא הצדקה לרכוש אותה בהינתן האלטרנטיבות המודרניות בשוק. 

ציון מסכם 3.6 בסולם פולס. 

יואב פולס |

לסוזוקי סוויפט מעמד אלמותי בשוק הישראלי. הסוויפט הראשונות נמכרו בישראל עוד בתחילת שנות ה – 80' ובמהרה ביססו תדמית של אמינות מוחלטת עם תמורה מצוינת לכסף. גירסאות ידניות ואוטומטיות, מזגן מקורי מצוין, מי צריך יותר. לא נדיר לראות איזו סוויפט ישנה נוסעת עם בעלים שנשבע שלא ימכור אותה לעולם.

נריץ מהר את הזמן ואנחנו בשנת 2025 עם סוזוקי סוויפט ובמיוחד עם הדגם הידני, ויש לנו תובנות נחרצות.  

 

תעודת חובה            
קטגוריה                סופר-מיני
מימדים (מטר)            אורך 3.86 /רוחב 1.735 /גובה 1.485 /בסיס גלגלים 2.45
מספר מושבים                חמישה
הנעה ותיבת הילוכים         1.2 ליטר היברידי קל, ידני, הנעה קדמית
הספק ומומנט                  82 כ"ס, 11 קג"מ
נפח מיכל דלק                     37 ליטר
צריכת דלק (משולב)            22.2 ק"מ לליטר. WLTP
בטיחות                ציון איבזור בטיחות 5, שלושה כוכבים EuroNcap
מחיר                    120 אש"ח לידני, 130.0 אש"ח לאוטומטי

עיצוב חיצוני ופנימי

העיצוב של הסוויפט העדכנית נעוץ עמוק בסוויפט של 2004, שהציגה עיצוב צעיר ורענן. העדכונים השונים שעבר העיצוב החיצוני רק פגעו במקור המקסים. הסוויפט לא דומה לאף רכב אחר על הכביש כשהחזית מזכירה גור מעולמות בעלי החיים עם יחידות תאורה גדולות, אבל ממש גדולות, גריל אובאלי גדול וסמל סוזוקי גדול במרכז. מכסה המנוע יושב 'מעל' המרכב כשהקו התחתון שהוא מתווה ממשיך דרך הדלתות עד יחידות התאורה האחוריות. רכב המבחן צוייד באביזרי אפטרמרקט מיותרים גודמת פסי ניקל בתחתית הרכב ומגיני רוח בחלק העליון של החלונות. לטעמי רק פוגע עוד יותר העיצוב המכוניות. גם מאחור יחידות התאורה גדולות, משולבות לד, ומרגישות לי כמשהו מתאמץ מדי כדי להיות מודרני.

פנים הרכב מסגיר מעט את גילו, עם זאת הוא שימושי ויעיל. לוח מחוונים מסורתי, לא צג, עם מד מהירות גדול מימין ומד סל"ד גדול משמאל. ביניהם צג LCD בגודל ''4.2 עם תצוגה משתנה. במרכז הדשבורד מזדקר מסך מולטימדיה בגודל ''9.0 עם קישוריות אלחוטית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי. מתחתיו שני פתחי מיזוג עם כיוונון ידני, ופאנל מתגים לשליטה על המזגן. בין הנהג לנוסע מוט הילוכים ידני בעל חמישה הילוכים.