מה תעדיפו - רכב זול עם צריכת דלק גבוהה או רכב יקר עם צריכה נמוכה?
קניית רכב היא אירוע מורכב. המגזימים יגידו שאפילו אירוע מכונן. הרבה מחשבה סובבת את ההליך החל מהתקציב, השימוש העתידי וצרכי בעל הרכב, בלאי במידה והרכב אינו חדש, ביטוחים, מידת זיהום האוויר, טיפולים ועוד. צריכת הדלק של הרכבים מהווה גם היא מרכיב חשוב בבחירת הרכב, הן מהבחינה הכלכלית והן מהבחינה הסביבתית.
צריכת הדלק הממוצעת לרכב בישראל עומדת על כ-13 ק"מ לליטר בעוד שכלי הרכב הדו-גלגליים צורכים קצת יותר מ-20 ק"מ לליטר בממוצע. צריכת הדלק בדגם הפלאג־אין של קיה ספורטאז' עומדת על לא פחות מ-90 ק"מ (!) לליטר, כך לפחות לפי הצהרות החברה. אבל כצפוי הרכב מגיע עם תג מחיר של 239 אלף שקל. כך שלא בטוח שבכלל 'תחזירו' את מחיר הרכב בחיסכון שתשיגו בתדלוק.
דגמי פלאג-אין הם רכבים היברידים עם נטייה גדולה יותר ל"מרכיב החשמלי". לרכבים האלו יש סוללה מאוד גדולה שמספיקה לנסיעה ממושכת יותר, כך שצפוי שצריכת הדלק שלהם תהיה נמוכה ועדיין ליטר ל-90 קילומטר זה שיא חדש בעולם הרכב.
לכאורה נשמע מדהים, המחיר קצת פחות מדהים כמובן, ובכל זאת, מתי שמעתם על רכב שצורך ליטר אחד בלבד ל-90 ק"מ? עם זאת, אנשים לא ירוצו לקנות את ההבטחה, ולמה? רק בגלל המחיר.
- טיפים לחסכון בדלק - זה בידיים שלכם
- בצל המלחמה: ירידה מתמשכת בצריכת הדלקים בשנת 2024
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הציבור בישראל מחפש לרוב רכבים זולים יחסית. אין בינתיים באמת מספיק משקל לחשיבות צריכת הדלק בהיבט הכלכלי ובטח שלא בהיבט הסביבתי. אנשים עשירים יקנו רכב יקר וידרסו את הערך הסביבתי, אנשים מעוטי יכולת יקנו רכב זול עם צריכת דלק גבוהה - דבר שייפגע לא רק באיכות הסביבה אלא קודם כל בכיס שלהם.
במקביל החליטה מדינת ישראל למסות באחרונה את הרכבים החשמליים התעריף גבוה יותר על מנת לפצות על הפסדה ממיסוי על הדלק, בהחלטה שתיכנס לתוקפה ב-1 בינואר 2023. גם החלטה זו לא תשפיע יותר מדי על הרגלי הקנייה של הרוכשים. מדינת ישראל צריכה לעודד את אזרחיה לשמור על הסביבה ולהקל עליהם ברכישת רכבים ירוקים מעבר למה שהיא נותנת כבר היום ויפה שעה אחת קודם לכן - למען איכות החיים, למען האוויר שאנחנו נושמים, וכן גם למען הכיס.
- 3.נועם 06/09/2022 15:26הגב לתגובה זולשר האוצר ליברמן ולשרת התחבורה מיכאלי. תקראו לאחראים בשמם ואל תפילו את ההחלטה המזיקה על "מדינת ישראל".
- יחזקאל 06/09/2022 15:49הגב לתגובה זוזו פרה חולבת של המדינה ואף ממשלה לא תוותר על מיסים בקלות
- 2.רונירון 06/09/2022 13:41הגב לתגובה זוכך שלבחירה בין היברידי, חשמלי או רגיל אין כמעט משמעות מבחינה כספית, והיא מוטה בדרכ לנסיבות האישיות של כל אחד, ככל שהוא חורג בצורה משמעותית מהקילומטראז הממוצע (נניח 18 אלף). מבחינת זיהום, ברור שכן, ולכן כדאי שהמדינה תיייצר נוסחה שמעבירה את החיסכון ללקוחות.
- 1.אלון 06/09/2022 12:45הגב לתגובה זולדוגמה, אם אני נוסע 5,000 ק"מ לשנה (האמת אנחנו עושים פחות), אין שום הצדקה לשלם את האקסטרה על היברידי. לעומת זאת מי שעושה 15 בשנה כנראה שכן ישקול. ואסור לזלזל באינטליגנציה של היבואן הישראלי שלוקח את כל הערך והפרמיה אליו
דיפאל S05. צילום יצרןדיפאל S05 -קרוסאובר חשמלי במחיר שובר שוויון
מכשירי תנועה יבואנית דגמי דיפאל לישראל מנערת את השוק עם הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי בקטגוריה C, עם בסיס גלגלים של 2.88 מטר ומחיר של החל מ- 150.0 אש"ח.
מכשירי תנועה, יבואנית דגמי דיפאל לישראל השיקה את הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי מעוצב במחיר אגרסיבי.
הדיפאל S05 הוא אח קטן לדיפאל S07 המיובא על ידי 'מכשירי תנועה' מזה כשנה. הדיפאל S05 הוא כאמור קרוסאובר חשמלי בקטגוריית C-Suv הצפופה מאוד היום בשוק הישראלי והוא מגיע עם שני יתרונות משמעותיים – בסיס הגלגלים של ה S05 הוא בגודל 2.88 מטר, וחסר תקדים לקטגוריה שלו, והמחיר בו הוא משווק, החל ב- 150.0 אש"ח, נמוך בכ – 20,000 ₪ מהתחרות הישירה.
העיצוב מודרני וכולל את כל הרכיבים ההכרחיים היום כמו חזית אטומה, יחידות תאורה משולבות לד, ידיות דלתות נסתרות ועוד.
תא הנוסעים נקי מאוד ובמרכז הדשבורד מסך מולטימדיה בגודל ''15.4 עם קישוריות אלחוטית מקורית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, תצוגה עילית לנהג, עדכוני OTA, מצלמות 540°, ועוד. ל- S05 גג פנורמי הכולל וילון חשמלי הכרחי, ואבזור נדיב בכל רמות הגימור.
- צ'נגן דיפאל S07 - עיצוב ויעילות על חשבון נוחות וממשק
- הקבוצות בענף הרכב מתארגנות מחדש - ויש מי שעדיין לא
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המימדים החיצוניים של הדיפאל S05 מספרים רק חלק מהסיפור עם אורך כולל של 4.62 מטר, רוחב של 1.9 מטר וגובה של 1.6 מטר. בסיס הגלגלים של הדיפאל S05 גדול משמעותית מכל המתחרות בקטגוריה עם נתון מרשים של 2.88 מטר, שכולו מיועד לטובת המרווח הפנימי לנוסעים.
ג'ילי Starray EM-i החל מ 170.0 אש"ח. צילום יואב פולסג'ילי Starray EM-i החל מ 170.0 אלף ש"ח
ג'יאו מוביליטי יבואנית דגמי ג'ילי לישראל החלה בשיווק הג'ילי Starray EM-i עם הנעת פלאג אין הייבריד.
המחירים 170.0 אש"ח לדגם PRO ו - 176.0 אש"ח לדגם TECH
בכוונת היבואנית לייבא גם את הג'ילי EX2 החשמלית הקומפקטית, במהלך 2026
ג'יאו מוביליטי יבואנית דגמי ג'ילי לישראל השיקה את הג'ילי Starray EM-i דגם הפלאג אין הייבריד החדש של היצרנית. אם משהו מצלצל לכם מוכר אתם לא טועים, כבר בתחילת נובמבר פרסמנו ממש כאן במדור אודות תחילת הייבוא של הרכב, עם הפרטים הטכניים שהיו ברשותנו.
הג'ילי Starray EM-i הוא קרוסאובר בסגמנט C-Suv העושה שימוש בפלטפורמה GEA של היצרנית, אותה פלטפורמה בה עושה שימוש גם הקרוסאובר החשמלי של היצרנית ה EX5. עד כדי כך הפלטפורמות זהות, שחלק מהתמונות של ה Starray EM-i שהגיעו מהיצרנית נשאו את השם EX5 EM-i.
ה Starray EM-i עושה שימוש בהנעת פלאג אין הייבריד מהדור החדש בה הנעת הרכב מבוצעת על ידי המנוע החשמלי, ומנוע הבנזין משמש לטעינת הסוללה ויכול גם לספק חשמל ישירות למנוע החשמלי.
המימדים של הג'ילי Starray EM-i מציבים בחלק העליון של הסגמנט בהיבט המימדים עם אורך כולל של 4.74 מטר, רוחב של 1.905 מטר, גובה של 1.685 מטר ובסיס גלגלים של 2.755 מטר, כאמור מהגדולים שבקטגוריית ה C-Suv.
- פרסום ראשון - ג'ילי STARRAY פלאג אין בדרך לישראל
- זיקר 7X - החל מ 234.0 אש"ח לקרוסאובר החשמלי הגדול
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
