רכבים
צילום: shutterstock
דעה

מה תעדיפו - רכב זול עם צריכת דלק גבוהה או רכב יקר עם צריכה נמוכה?

צריכת הדלק ברכב היא אחד הדברים הראשונים שבוחנים ברכישה - מה יביא את הרוכשים לבחור בדגם בעל צריכה נמוכה יותר ואיזה רכב צורך ליטר ל-90 קילומטר?
דור עצמון | (4)

קניית רכב היא אירוע מורכב. המגזימים יגידו שאפילו אירוע מכונן. הרבה מחשבה סובבת את ההליך החל מהתקציב, השימוש העתידי וצרכי בעל הרכב, בלאי במידה והרכב אינו חדש, ביטוחים, מידת זיהום האוויר, טיפולים ועוד. צריכת הדלק של הרכבים מהווה גם היא מרכיב חשוב בבחירת הרכב, הן מהבחינה הכלכלית והן מהבחינה הסביבתית.

צריכת הדלק הממוצעת לרכב בישראל עומדת על כ-13 ק"מ לליטר בעוד שכלי הרכב הדו-גלגליים צורכים קצת יותר מ-20 ק"מ לליטר בממוצע. צריכת הדלק בדגם הפלאג־אין של קיה ספורטאז' עומדת על לא פחות מ-90 ק"מ (!) לליטר, כך לפחות לפי הצהרות החברה. אבל כצפוי הרכב מגיע עם תג מחיר של 239 אלף שקל. כך שלא בטוח שבכלל 'תחזירו' את מחיר הרכב בחיסכון שתשיגו בתדלוק.

דגמי פלאג-אין הם רכבים היברידים עם נטייה גדולה יותר ל"מרכיב החשמלי". לרכבים האלו יש סוללה מאוד גדולה שמספיקה לנסיעה ממושכת יותר, כך שצפוי שצריכת הדלק שלהם תהיה נמוכה ועדיין ליטר ל-90 קילומטר זה שיא חדש בעולם הרכב.

לכאורה נשמע מדהים, המחיר קצת פחות מדהים כמובן,  ובכל זאת, מתי שמעתם על רכב שצורך ליטר אחד בלבד ל-90 ק"מ? עם זאת, אנשים לא ירוצו לקנות את ההבטחה, ולמה? רק בגלל המחיר.

הציבור בישראל מחפש לרוב רכבים זולים יחסית. אין בינתיים באמת מספיק משקל לחשיבות צריכת הדלק בהיבט הכלכלי ובטח שלא בהיבט הסביבתי. אנשים עשירים יקנו רכב יקר וידרסו את הערך הסביבתי, אנשים מעוטי יכולת יקנו רכב זול עם צריכת דלק גבוהה - דבר שייפגע לא רק באיכות הסביבה אלא קודם כל בכיס שלהם.

במקביל החליטה מדינת ישראל למסות באחרונה את הרכבים החשמליים התעריף גבוה יותר על מנת לפצות על הפסדה ממיסוי על הדלק, בהחלטה שתיכנס לתוקפה ב-1 בינואר 2023. גם החלטה זו לא תשפיע יותר מדי על הרגלי הקנייה של הרוכשים. מדינת ישראל צריכה לעודד את אזרחיה לשמור על הסביבה ולהקל עליהם ברכישת רכבים ירוקים מעבר למה שהיא נותנת כבר היום ויפה שעה אחת קודם לכן - למען איכות החיים, למען האוויר שאנחנו נושמים, וכן גם למען הכיס.

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    נועם 06/09/2022 15:26
    הגב לתגובה זו
    לשר האוצר ליברמן ולשרת התחבורה מיכאלי. תקראו לאחראים בשמם ואל תפילו את ההחלטה המזיקה על "מדינת ישראל".
  • יחזקאל 06/09/2022 15:49
    הגב לתגובה זו
    זו פרה חולבת של המדינה ואף ממשלה לא תוותר על מיסים בקלות
  • 2.
    רונירון 06/09/2022 13:41
    הגב לתגובה זו
    כך שלבחירה בין היברידי, חשמלי או רגיל אין כמעט משמעות מבחינה כספית, והיא מוטה בדרכ לנסיבות האישיות של כל אחד, ככל שהוא חורג בצורה משמעותית מהקילומטראז הממוצע (נניח 18 אלף). מבחינת זיהום, ברור שכן, ולכן כדאי שהמדינה תיייצר נוסחה שמעבירה את החיסכון ללקוחות.
  • 1.
    אלון 06/09/2022 12:45
    הגב לתגובה זו
    לדוגמה, אם אני נוסע 5,000 ק"מ לשנה (האמת אנחנו עושים פחות), אין שום הצדקה לשלם את האקסטרה על היברידי. לעומת זאת מי שעושה 15 בשנה כנראה שכן ישקול. ואסור לזלזל באינטליגנציה של היבואן הישראלי שלוקח את כל הערך והפרמיה אליו
דיפאל S05. צילום יצרןדיפאל S05. צילום יצרן

דיפאל S05 -קרוסאובר חשמלי במחיר שובר שוויון

מכשירי תנועה יבואנית דגמי דיפאל לישראל מנערת את השוק עם הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי בקטגוריה C, עם בסיס גלגלים של 2.88 מטר ומחיר של החל מ- 150.0 אש"ח. 

יואב פולס |

מכשירי תנועה, יבואנית דגמי דיפאל לישראל השיקה את הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי מעוצב במחיר אגרסיבי.

הדיפאל S05 הוא אח קטן לדיפאל S07  המיובא על ידי 'מכשירי תנועה' מזה כשנה. הדיפאל S05 הוא כאמור קרוסאובר חשמלי בקטגוריית C-Suv הצפופה מאוד היום בשוק הישראלי והוא מגיע עם שני יתרונות משמעותיים – בסיס הגלגלים של ה S05 הוא בגודל 2.88 מטר, וחסר תקדים לקטגוריה שלו, והמחיר בו הוא משווק, החל ב- 150.0 אש"ח, נמוך בכ – 20,000 ₪ מהתחרות הישירה.

העיצוב מודרני וכולל את כל הרכיבים ההכרחיים היום כמו חזית אטומה, יחידות תאורה משולבות לד, ידיות דלתות נסתרות ועוד.


דיפאל S05 סביבת נהג. צילום יצרן

תא הנוסעים נקי מאוד ובמרכז הדשבורד מסך מולטימדיה בגודל ''15.4 עם קישוריות אלחוטית מקורית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, תצוגה עילית לנהג, עדכוני OTA, מצלמות 540°, ועוד. ל- S05 גג פנורמי הכולל וילון חשמלי הכרחי, ואבזור נדיב בכל רמות הגימור.

המימדים החיצוניים של הדיפאל S05 מספרים רק חלק מהסיפור עם אורך כולל של 4.62 מטר, רוחב של 1.9 מטר וגובה של 1.6 מטר. בסיס הגלגלים של הדיפאל S05 גדול משמעותית מכל המתחרות בקטגוריה עם נתון מרשים של 2.88 מטר, שכולו מיועד לטובת המרווח הפנימי לנוסעים.

רכב חדש. אילוסטרציה. צילום יואב פולסרכב חדש. אילוסטרציה. צילום יואב פולס

ענף הרכב-Kill the Rich רק אל תתנו לעובדות לבלבל אתכם

השיח בנושא רווחיות בענף הרכב לוקה בפופוליזם זול, מידע שגוי, Kill The Rich קלאסי - כזה שלא נותן לעובדות לבלבל אותו.

המידע הרשום לא נועד להגן על יבואני הרכב, אלא כדי לסייע לקורא הנבון לגבש דעה ולא להיות מוטה למניפולציות של 'קליק בייט' למיניהן. 

על אף כל האמור, הנסיון להבין מה הרווחיות של יבואן רכב מכל מכונית שהוא מוכר נדון לכישלון, גם שלי, גם של כותבים אחרים.

יואב פולס |
נושאים בכתבה ענף הרכב

אין כיף גדול יותר מאשר לחבוט ביבואני הרכב, כמה שיותר חזק יותר טוב. אם אפשר להוסיף גם שמות של הבעלים או מנהלים כחלק מהניים-דרופינג שיוכיח כמה הכותב מכיר את הענף – מה טוב. כבונוס גם להצטייר כאביר הצרכנים שנלחם בתאגידים הגדולים והרשעים ולא מפחד, זה כמו לשלוח לוטו ולזכות גם במספר הנוסף (אני מניח שיש איזה תכנית כזו של הגרלה עם הכפלת הזכייה).

מצטער, אני לא מכוון להצטרף לתזמורת המטופשת הזו. מטופשת כי אם הכותבים השונים היו מחפשים את האמת ולא את הכותרות, או את ה'קילק-בייט' הכל-כך אהוב על מערכות התקשורת השונות, זה היה הורס את החגיגה.

אומר מראש, אין לי כוונה להגן על יבואני הרכב בישראל, או על אף גורם עסקי אחר. יש לי כוונה לפתוח לקוראי ביזפורטל צוהר, בעצם חלון, או אולי דלת כפולה, דרכה הם יוכלו לקבל מידע שאין בו כוונה או רצון להטות דעה לכאן או לכאן, אלא רק לשקף את המצב. הקורא האינטיליגנטי ישקלל את המידע המוצג לו בכל המדיות השונות, ועם כל גיוון המידע, יגבש לעצמו את דעתו האישית.

Revers Accounting

כותרות של רווחיות של עשרות אלפי שקלים על כל רכב. כל קורא יכול לעשות Revers Accounting שזה בדיוק כמו רוורס אנג'נירינג רק עם מספרים. עשיתי את זה עבורכם.

ניקח רכב ממוצע שנמכר בישראל במחיר של 200,000 ₪. דבר ראשון נפחית מע"מ של 18%. מי מכם שעשה 18%X200,000 שיחזור לכיתה ד' בבקשה. המספר הנכון הוא 200,000/1.18, מה שמביא אותנו למחיר של 169,491 ₪. זה מחיר הרכב אחרי מיסים, לפני מע"מ.