אופל פרונטרה שבעה מקומות. צילום יואב פולס
אופל פרונטרה שבעה מקומות. צילום יואב פולס

אופל פרונטרה - רכב שבעה מקומות הזול בישראל

האופל פרונטרה הוא רכב השבעה מקומות הזול בישראל. יצאנו לבחון האם באמת ניתן להושיב שני בני אנוש במושבים האחוריים של הפרונטרה, ועל מה מוותרים בתמורה.

אהבנו: עיצוב, מחיר, שימושיות, צריכת דלק

פחות אהבנו: אבזור, בטיחות

ציון מסכם 4.0 בסולם פולס

יואב פולס |

האופל פרונטרה שהושקה לפני שבועות ספורים הגיעה עם בשורה 'גדולה', היא רכב השבעה מקומות הקטן והזול בישראל. אחרי שבהשקה הצלחנו קולגה ואני להתיישב במושב האחורי, אבל היה לנו מאוד מאוד לא נוח כצפוי, הגיע הזמן לבחון את הפרונטרה יותר לעומק.

תעודת חובה        
קטגוריה                 קרוסאובר B+
מימדים (מטר)        אורך 4.385 /רוחב 1.795 /גובה 1.655 /בסיס גלגלים 2.67
מספר מושביםשבעה / חמישה
הנעה                    בנזין, 1.2 ליטר, קדמית, מנוע עזר חשמלי
הספק ומומנט        בנזין 136 כ"ס, 23.4 קג"מ / חשמלי 22 כ"ס, 5.2 קג"מ. משולב 145 כ"ס
נפח מיכל דלק         44 ליטר
צריכת דלק (משולב)         18.5 ק"מ לליטר. תקן יצרן
בטיחות            ציון איבזור בטיחות 2, טרם נבחן ב EuroNcap
מחיר                145 אש"ח לחמישה מושבים / 157.0 אש"ח לשבעה מושבים


 עיצוב חיצוני ופנימי

האופל פרונטרה נהנה מהשפה העיצובית העדכנית של אופל, שלאחר זמן רב תופסת כיוון וזהות ולמען האמת נראית מצוין. בחזית אותה חתימת אור קדמית עם שילוב של פסי לד ואורות דרך. גריל קדמי שחור ואטום עם סמל אופל גדול במרכז, ופגוש קדמי בולט מעט קדימה. מבט מהצד מציג מרכב קומפקטי משהו עם גלגלים שנמצאים ממש בקצוות. הגג השחור (תוספת מחיר) משתלב עם הקורות והחלונות האחוריים המושחרים. לטובת המראה הגבוה כמקובל באופנת הג'יפונים חיפוי פלסטיק שחור עוטף את תחתית מהרכב ובתי הגלגלים.

הדלת האחורית אנכית לחלוטין (לטובת היושבים בשורת המושבים השלישית) ויחידות התאורה מפוצלות לפס צר וארוך עליון, ועוד יחידה רחבה יותר מתחת. סמל אופל גדול במרכז הדלת האחורית, וכיתוב FRONTERA.

פנים הרכב מרגיש מינימליסטי ופונקציונלי. צג לוח מחוונים בגודל ''10.0, ומולטימדיה בגודל זהה עם אנדרואיד אוטו ואפל קארפליי אלחוטי. פתח מיזוג גדול מתחת למסך המולטימדיה ומתחתיו פאנל מתגים שימושי ואינטואיטיבי למיזוג. קונסולה מרכזית שבחלקה הקדמי נמצא תא פתוח עם משטח טעינה אלחוטי, מתקן לשתי כוסות, וכל יתר הקונסולה מכילה מתג בורר הילוכים ומתג למעצור היד החשמלי.


אופל פרונטרה - סביבת נהג. צילום יואב פולס

מושב הנהג נוח ואוחז היטב אולם כיוונוני המושב ידניים ולא חשמליים, עם זאת תנוחת הישיבה נוחה ולא היה כל קושי להעביר מאות ק"מ בנסיעה אחת. אם עוברים לשורת המושבים השניה, המרווח הוא 'בסדר' בהתחשב שצריך מקום לשורה שלישית. לחובת המושב האחורי ניתן לציין את משענות הראש המאוד נמוכות שאדם בוגר, לא ממש גבוה ירגיש אותן בין השכמות. שורת המושבים השלישית, היא, איך נאמר, מאתגרת. מבוגר לא יכול לשבת שם מעבר לדקות ספורות, וכך גם לא ילד מתבגר. ילד קטן יכול לשבת בו, אבל השאלה אם אתם ההורים מוכנים להושיב בו ילד שהמרחק בין הראש שלו לשמשה האחורית הוא ס"מ ספורים. נוסף על כך, כאשר שני המושבים האחוריים פתוחים, תא המטען של הרכב אינו קיים עוד. גם לא לשישיית בקבוקי מים.


אופל פרונטרה - מושבים 6 ו- 7. צילום יואב פולס

על ההנעה אחראי מנוע טורבו בנזין בנפח 1.2 ליטר המפיק 136 כ"ס ומומנט של 23.4 קג"מ. לעזרתו הוסיפו גם מערכת היברידית קלה עם מנוע המפיק 22 כ"ס ומומנט של 5.2 קג"מ, וביחד ההספק המשולב עומד על 145 כ"ס. עיקר ההשפעה היא ביציאה זריזה יחסי מהמקום. התאוצה מ- 0 ל- 100 קמ"ש אורכת 9.0 שניות, והמהירות המירבית 198 קמ"ש.

קיראו עוד ב"רכב ותחבורה"

עם תחילת הנסיעה אני מחפש את מתג ההתנעה על מנת לגלות שאין כזה, ויש להניע את הרכב בדרך בו הניעו מכוניות ב 100 השנים האחרונות, כלומר בסיבוב מפתח. הבעיה היתה בכיבוי. טרם שאני מכבה את הרכב אני מחפש את המפתח נואשות, עד מצב שאני משחזר לעצמי מה עשיתי כשקיבלתי את הרכב ואולי המפתח נפל מחוץ למכונית. גם חיפש בתא הכפפות או מתחת למושבים לא מביא אותי למצוא את המפתח עד שאני מגלה שהוא פשוט במקומו על עמוד ההגה.

בנסיעה הפרונטרה חביבה למדי. המתלים עושים עבודה טובה, המנוע מאפשר שמירה על קצב גבוה מאוד, כזה שיביא אתכם להיפגש עם קצין משטרה עוד במקום שישלול לכם רישיון, על אף שלא מדובר ברכב עם כל כוונה ספורטיבית. לחובת הפרונטרה רעשי רוח מורגשים יותר מהרגיל. בתנועה עירונית הפרונטרה מספק נוחות גבוהה ונעימה, ובהיבט הזה מדובר ברכב מוצלח למדי.


אופל פרונטרה. צילום יואב פולס

צריכת הדלק הרשמית של הפרונטרה עומדת על כ 18.5 ק"מ לליטר. נהיגה רגועה ומתונה עם הרכב הניבה צריכה של מעל 21 ק"מ לליטר, ואילו מתווה משולב שמכיל גם  נהיגה מהירה מאוד וסופר אגרסיבית הניב צריכה של כ- 15 ק"מ לליטר.

תחום הבטיחות הוא נקודת חולשה יחסית של הפרונטרה עם ציון אבזור בטיחות 2. יש בלימה אוטונומית ותיקון סטייה מנתיב, אבל בעולם שצועד לעבר סט מערכות בטיחות מקיפות ושלמות, טוב יעשו סטלנטיס אם יתעוררו על עמם ויתחילו להתקין בכל הדגמים מערכות בטיחות כפי שמקובל בתעשייה.

הפרונטרה משווקת בשתי גירסאות, זו עם חמישה מושבים נמכרת במחיר של 145.0 אש"ח, ואילו גירסת שבעה מקומות נמכרת ב 157.0 אש"ח, והיא השבעה מקומות הזולה בישראל.

סביבת התחרות של הפרונטרה תלויה בעיקר בצרכים שלכם. אם אין לכם צורך בשבעה מקומות, הרי שדגם החמישה מקומות יספק מרחב פנימי ראוי במחיר הגיוני. אם אתם צריכים שבעה מקומות הסיפור שונה, והפורנטרה היא הזולה ביותר בשוק.

הסיכום שלי הוא פשוט, אם אתם צריכים את המושבים 6 ו 7 'פעם ב...' – ניחא. אל תחשבו לרגע שתוכלו לנסוע בפרונטרה עם חמישה מתבגרים מאחורה. זה לא יקרה. אישית לא הייתי רוצה להושיב את הילד שלי בשורה השלישית כשהמרחק בין הראש שלו לשמשה האחורית הוא ס"מ בודדים. בכזה מקרה אני אעדיף רכב שבעה מושבים משומש כלשהו. אבל אם פעם בכמה זמן אתם נזקקים לשורה שלישית, ומי שישב בה לנסיעה קצרה הוא ילד קטן, אזי הפרונטרה יכולה לספק מענה ראוי.

ציון מסכם:

אופל פרונטרה שבעה מושבים        
נוחות                4.2
דינמיות            4.0
צריכת דלק            4.5
אבזור            3.5
בטיחות            3.5
עיצוב            4.0
תמורה למחיר VFM        4.2
ציון מסכם            4.0


 


הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מונית
צילום: ביזפורטל

פיצוי לנהגי מוניות בגלל כניסת אובר - כמה והאם הוא סביר?

כמה מוניות יש בארץ, מה הפיצוי שבמשרד התחבורה שוקלים לתת לנהגי המוניות, והאם אובר באמת תיכנס לשוק המקומי?

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה מונית אובר

משרד התחבורה פרסם דוח ייעוץ חיצוני שמגבש לוח זמנים לכניסת אובר לשוק ההסעות הישראלי. התקנות צפויות לעבור עד יוני 2026, והשירות יושק שלושה חודשים לאחר מכן, בספטמבר 2026. שרת התחבורה מירי רגב מקדמת את המהלך בחודשים האחרונים, למרות התנגדות נהגי המוניות והיעדר מעורבות רשמית של אובר עצמה. אולי זה תרגיל בחירות ואולי כוונה אמיתית, רק שהפיצוי למוניות שמוצע כעת מלמד שאין כוונה אמיתית להכניס את אובר לישראל. זה פיצוי ענק שלא יעבור באוצר ובוועדת הכספים וכנראה יקבור בסוף הדרך את הכניסה של אובר. בינתיים השרה ואנשי המשרד מדברים, אבל כל עוד הפיצוי לא יירד דרמטית - אין לכניסת אובר היתכנות כלכלית.     

שוק המוניות כולל כ-27 אלף רישיונות "מספרים ירוקים", שמחירם נע סביב 220-250 אלף שקל. רבים מבעליהם אינם נהגים פעילים ומשכירים אותם תמורת 1,400-1,500 שקל לחודש. דוח מבקר המדינה מ-2023 הדגיש היעדר פיקוח על השכרות אלה, מה שמאפשר עקיפת דרישות בטיחות והכשרה. במקביל, פועלים 30-35 אלף נהגים לא חוקיים.

המתווה המוצע מציע שתי אפשרויות: החזרת הרישיון תוך שנה תמורת 200 אלף שקל, או תמריץ של 50 אלף שקל לשמירה עליו. העלות הכוללת מוערכת ב-4 מיליארד שקל מכספי ציבור, בהנחה שרוב בעלי הרישיונות יבחרו באופציה הראשונה.

בעולם, כניסת אובר לרוב לא לוותה בפיצויים. בארה"ב לא היה דולר אחד של פיצוי. באנגליה לא היה פיצוי, אך כעת מתנהלת תביעה בעניין. הכנסת אובר לארץ תוזיל את מחיר הנסיעה בלפחות 30% ותגדיל את האפשרויות של הציבור. נהגי המוניות נלחמו בעבר בהצלחה נגד אובר, הלובי שלהם מאוד חזק ולא נראה שהפעם מירי רגב תלך על כל הקופה. ההיפך דוח שמורה על תשלום פיצויי ענק הוא בעצם דוח למגירה. מעבר לפיצוי שדורשים נהגי המוניות הם מסבירים שהביטחון של הנוסעים לא קיים באובר לעומת נסיעה במונית. 


אובר בישראל, והפיצוי לנהגי המוניות - שאלות ותשובות

מהי העלות הכוללת של הפיצוי המוצע לנהגי מוניות?

כ-4 מיליארד שקל, כולל 200 אלף שקל למי שמחזיר רישיון ו-50 אלף שקל למי ששומר עליו.

כמה נהגים לא חוקיים פועלים כיום בשוק ההסעות?

30-35 אלף נהגים, שמגלגלים מיליארדי שקלים ללא תשלום מסים.

מתי צפוי השירות של אובר להתחיל לפעול בישראל?