
רכב חשמלי - שלוש שנים, 40,000 ק"מ, 133 ש"ח בחודש
שלוש שנים וחודש, 40,040 ק"מ עם פיאט 500 חשמלית, הגיע שלב סיכום ביניים.
הוצאות דלק שהיו מעל 1000 ש"ח לחודש בממוצע, הפכו לפחות מ - 100 ש"ח לחודש.
על החסכון מעיבים עלויות ה'טיפולים' בהם לא באמת עושים משהו.
שלוש שנים עברו מאז הפיאט 500 החשמלית נחתה בחניה הביתית. שלושה טיפולים, אחד כל שנה, החלפת צמיגים קדמיים וחשמל. אלו העלויות הישירות של אחזקת הרכב הגמדי, ובואו נצלול למספרים.
הרכב משמש כרכב משני בבית, ולמרות זאת עדיין נוסע בממוצע כ - 13,000 ק"מ בשנה.
עלויות אנרגיה
צריכת החשמל הממוצעת עומדת על 13Kwh ל 100 ק"מ, (12.98 ליתר דיוק אבל נעגל) שהם 5205Kw במצטבר. ב 1.1.25 עלה מחיר קוט"ש לצריכה ביתית ל - 64.02 אג' לקוט"ש, קודם לכן היה מעט פחות. המשמעות היא שעלות האנרגיה שהושקעה ברכב היתה כ - 3300 ₪, במצטבר על כל ה 40,040 ק"מ.
במהלך שלוש השנים הרכב נכנס לשלושה 'טיפולים'. הטיפולים במרכאות כי הם לא באמת טיפולים. יותר כמו בחינה. אפשר להסתכל עליהם כעל עלות של חברות שנתית במועדון האחריות של פיאט.
- על רקע הצניחה במכירות - מנכ"ל סטלנטיס מתפטר; מה יקרה למניה?
- פיאט סקודו - המסחרית החדשה עם המחיר התחרותי; יתרונות וחסרונות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
עלויות טיפולים
עלות הטיפול הראשון (בתום השנה הראשונה) היתה 426 ₪ ולא בוצע בה דבר. עלות הטיפול השני (בתום השנה השניה) היתה 672 ₪ והיא כללה חצי ליטר של נוזל בלמים ופילטר מזגן. עלות הטיפול השלישי (בתום השנה השלישית) היתה 392 ₪, וגם בה לא בוצע דבר.
סה"כ עלות הטיפולים 1490 ₪ לשלוש שנים, נניח 500 ₪ לשנה בממוצע.
הוצאות נוספות - צמיגים
עלות זוג צמיגים קדמיים איכותיים 850 ₪. הצמיגים הוחלפו בתום השנה השניה, כך שניתן להתייחס להוצאה זו כהוצאה דו שנתית לצמיגים קדמיים, וארבע שנתית לצמיגים אחוריים. בממוצע יש לנו כל ארבע שנים שישה צמיגים להחליף, בעלות של 425 ₪ לצמיג. שישה צמיגים עולים 2550 ₪, שהם הוצאה נוספת של 637 ₪ לשנה, או 53 ₪ לחודש. אם אתם רוצים להוסיף את העלות לטבלה המופיעה כאן בסוף, בבקשה. רק לקחת בחשבון שעלות צמיגים יש בכל רכב, ללא קשר לצורת ההנעה.
- אודי Q6 etron - כשפרימיום וחשמל נפגשים
- רכב אפס קילומטר - הלהיט של החצי שנה אחרונה, יתרונות וחסרונות
- תוכן שיווקי "הקרנות הפאסיביות מהוות 60% מהענף"
אם ניקח את עלות הטיפולים + עלות החשמל, נגיע ל - 4800 ₪ במצטבר לשלוש שנים, או 1600 ₪ לשנה, או 133 ₪ לחודש. העלות כוללת טיפולים ואנרגיה.
אני בכוונה מתעלם מעלות אגרת הרישוי, מעלות הביטוח ומירידת הערך של הרכב. לגבי ירידת הערך של הרכב, הרכב הוזמן לפני כארבע שנים, ואספקתו ארכה כעשרה חודשים. המחירים שהיו אז, לא רלוונטיים היום. לא המיסוי, לא המע"מ, ולכן אין הרבה משמעות. מי שממש רוצה לדעת, מדובר בירידת ערך של 36,000 ₪ בדיוק (הרכב עלה 100,000 ₪, ומחירו העדכני עומד על 64,000 ₪). 1000 ₪ לחודש או 12,000 ₪ לשנה.
עלות הביטוחים לא רלוונטית מאחר וכל מבוטח רואה מולו עסקה שונה, כפי שחברת הביטוח מעריכה את הסיכון ממנו.
עלות אגרת הרישוי שהיתה פחות מ – 600 ₪ לשנה, בשנתיים הראשונות עלתה ל – 1507 בשנה השלישית, כאשר הושוותה אגרת הרישוי של רכב חשמלי לזו של רכב שאינו חשמלי.
אני מתמקד כאמור בעלויות הטיפולים והאנרגיה, שמסתכמים בממוצע של 133 ₪ לחודש, כאשר מרכיב האנרגיה הוא מתחת ל - 100 ₪, 92 ₪ ליתר דיוק. זה החליף עלויות בנזין של מעל ל - 1000 ₪ בחודש עם קרוסאובר בנזין לא חסכוני.
במקרה של הפיאט החמודה, טוב יעשה היבואן אם יחדול מלקנוס את הלקוחות בעלות הטיפולים בהם לא נעשה דבר. אם אתם מעוניינים לגבות עלות של חצי שעת תקן עבור בחינת הרכב – בבקשה. אבל לגבות מאות שקלים כשלא מבוצע דבר באמת, נראה מוגזם ומיותר. זה לא מופנה רק ליבואן הפיאט, אלא לכל היבואנים המשווקים כלי רכב חשמליים. יש כלי רכב כמו טסלה בהם שגרת הטיפולים היא המלצה "אנחנו ממליצים לבחון נוזל בלמים ורפידות אחת לכמה שנים", או יונדאי וסקייוול כדוגמא בלבד שמבקשות כניסה אחת לשנתיים או 30,000 ק"מ (יונדאי) או 40,000 ק"מ (סקייוול). הימים של 15,000 ק"מ או שנה אינם רלוונטיים עוד ברכב חשמלי.
סעיף | שנה ראשונה | שנה שניה | שנה שלישית |
ק"מ שנתי ממוצע | 13,000 | 13,000 | 13,000 |
אגרת רישוי (ש"ח) | 530 | 560 | 1507 |
עלות טיפול (ש"ח) | 426 | 672 | 392 |
עלות חשמל (ש"ח, שנתי) | 1100 | 1100 | 1100 |
סה"כ עלות שנתית (ש"ח) | 2056 | 2332 | 2999 |
עלות חודשית ללא רישוי (ש"ח) | 127 | 148 | 124 |
עלות חודשית כולל רישוי (ש"ח) | 171 | 194 | 250 |
כך או כך, כשאני רואה את ה'טיפול' שהפיאט עברה במוסך, אני לא יכול אלא לומר ליבואנים – די!
את אבדן ההכנסה שלכם כתוצאה מהבחירה שלי ברכב חשמלי אל תשלימו על חשבוני.
תעשו 'חישוב מסלול מחדש' ותיערכו בהתאם, כששליחת ידכם לכיס הלקוח היא לא חלק מההיערכות הזו.
- 22.הטיפולים נקבעים עי היצרן. הוא גם קובע משך כל פעולה. היבואן קובע שעת העבודה כמדוני בפיקוח (ל"ת)אנונימי 21/06/2025 16:24הגב לתגובה זו
- 21.אנונימי 21/06/2025 00:53הגב לתגובה זולא רק שהטיפול פעם ב 40000 קמ היבואן נותן בדרך כלל לקונה רכב חדש 2 טיפולים חינם כלומר עד 120000 קמ לא תשלמו כלום.בטיפול מחליפים נוזל קרור סוללה ובודקים מערכות בטיחות גם מבצעים עדכוני תוכנה אם צריך.
- 20.ביבי עוקץ אותנו בכל דרך ובכל תחוםאנחנו עבדים של הממשלה (ל"ת)אנונימי 20/06/2025 22:44הגב לתגובה זו
- דרור 21/06/2025 15:25הגב לתגובה זוביבי המלך גנב לך גם את השוקו בקייטנה
- 19.אנונימי 20/06/2025 14:59הגב לתגובה זויבואנים ומוסכי שירות גנבים ברישיון המדינה ואנחנו הפריירים שממשיכי לשלם בשתיקה רועמת צריך לעשות סוף לניצול הזה.
- 18.אנונימי 20/06/2025 14:43הגב לתגובה זולא עלה לי שקל
- 17.מי ירצה לקנות רכב כזה ביד 2 (ל"ת)אנונישבימי 20/06/2025 11:43הגב לתגובה זו
- אנונימי 21/06/2025 11:15הגב לתגובה זואני והכל שאלה של מחיר
- בדיוק! (ל"ת)אנונימי 22/06/2025 08:56
- 16.אנונימי 20/06/2025 10:59הגב לתגובה זועל גזל אין ברכה!!!ידעו זאת כל היבואנים!
- 15.אנונימי 20/06/2025 10:00הגב לתגובה זועלות מימון 100000 שח ל3 שנים היא כ15 אלף שח. ירידת ערך של 36 אלף.לא נעים ופוליסטי אז מתעלמים מההוצאות האמיתיות החישוב מ200 שח בחודש למעל 1600. האופל אסטרה שלי שנת 2017 נוסעת 110 על בנזין ועלותה החודשית נמוכה בהרבה.
- 14.יוסף 20/06/2025 09:01הגב לתגובה זומעונין לשמוע מתענין
- 13.דר משה פרץ 20/06/2025 08:00הגב לתגובה זובממוצע אחת.לחמש שנים יש להחליף סוללה. מחיר החלפת.הסוללה ברכב חשמלי למעלה מ10000 שח. ההוצאה מקזזת במידה ניכרת את החיסכון בהוצאה על דלק.
- אנונימי 20/06/2025 11:45הגב לתגובה זויש אחריות 9 שנים לסוללה
- בן 20/06/2025 11:00הגב לתגובה זובדוק מה אתה אומר ואל תועה אחריםזה שקר. אין שום צורך בהחלפת סוללה גם אחרי 10 שנים
- 12.מנוע בנזין 20/06/2025 01:43הגב לתגובה זו40000 קמ ב36 חודשים בערך 1100 קמ לחודש. יוצא ששילם כמעט 1 שח לקמ. נסע על האמר צבאי כנראה.החיסכון בחשמל יוצא משתלם ים זה רכב גדול כמו סילברדו. כל השאר זה אוננות לשמה אתה משלם יותר מאשר על רכב בנזין ואחר כך חוסך את מה ששילמת יותר. אולי עם הרכב יהיה אצלך יותר מ3 שנים אז אולי נראה יתרון.
- 11.אנונימי 19/06/2025 23:04הגב לתגובה זואם כמוך נוריד עלויות מימון ירידת ערך עלות טסט עלות ביטוח ואם לך נוח להתעלם מעלויות עמו עמדת טעינה וביקורת שנתית ועלות טעינה ציבורית אז נתעלם מעלות טיפולים לפרארי והנה פרארי עולה גרושים אולי 8000 שקלים לשנה על דלק וזהו. לא ברור למה בני המעמד הבינוני לא קונים פרארי לילדים שלהם
- 10.רק ערך 19/06/2025 21:10הגב לתגובה זוירידת ערך 1000 שח בחודש אחזקה 205 שח.מהטבלה אחזקה חודשית ממוצעת לשלוש שנים 205 3171 194 250
- 9.אנונימי 19/06/2025 20:58הגב לתגובה זוגילי לוקחים 1300 שח לטיפול שנתי..
- 8.כל עוד יש דלק לא קונה חשמלי ויש לי כסף לחשמלי (ל"ת)אנונימי 19/06/2025 20:48הגב לתגובה זו
- 7.רונן 19/06/2025 20:44הגב לתגובה זוצריך לקחת בחשבון גם עלות התקנת עמדת טעינה ובמיקרים של בתים משותפים עלות קבועה של 47 שח.עלות עמדת טעינה בבית משותף 8000 שח.עלות קילו וואט 56 אגורות ולא 64 כפי שצויין בכתבה
- 6.חחחח 19/06/2025 20:12הגב לתגובה זושחיטה במכירת רכב חשמלי כנס ליד 2 ותבין.ביטוח יקר מאד ביחס למחיר הרכב.רכב שבקושי עושה 250 קמ מאד מגביל נוח בעיר או נסיעה לערים סמוכות.רכב קטן מאדדד.זול באחזקה ללא ספק בדלק ובטיפולים.
- 5.איזה אוטו דורש 1000 שקל עבור 1000 קילומטר בחודש (ל"ת)דוד 19/06/2025 20:10הגב לתגובה זו
- 4.אנונימי 19/06/2025 18:51הגב לתגובה זולי אישית יש רכב בן 15 שמטופל קבוע פעם בשנה ב300 שקל מלבד טיפולים רגילים של צמיגים ובלמים וזהו. נוסע כמו בובה. ביטוח עולה 3000 בשנה צד ג וחובהדלק 1000 בחודש אבל בשורה התחתונה חוסכים אלפי שקלים מול רכב חדש ובטח שרכב חשמלי. בסוף תדלוק זו לא ההוצאה הכי גדולה ברכב..
- 3.בן 19/06/2025 17:48הגב לתגובה זוהגיע הזמן לערבב את החוקים מחדש
- 2.אנונימי 19/06/2025 17:19הגב לתגובה זו0אף אחד עם בינה בראשו לא יקנה אותה כיד שניה
- 1.טיפול שנה ראשונה רכב BYD שילמתי לערך 800 שח גניבה ממש ם רישיון (ל"ת)חנן 19/06/2025 16:58הגב לתגובה זו