
תושבי תל אביב חונים בחינם - עד ה-26 ביוני
פטור זמני מהפעלה ותשלום בכחול-לבן בעקבות מצב החירום הביטחוני
עיריית תל אביב הודיעה על צעד לא שגרתי: החל מהיום, תושבי תל אביב יוכלו לחנות בחניה כחול-לבן ללא תשלום וללא הפעלת אפליקציית חניה – בכל רחבי העיר. מדובר בהקלה
שניתנת
על רקע מבצע "עם כלביא" והמתיחות הגוברת מול איראן. לפי הודעת העירייה, "ההטבה תישאר בתוקף עד ליום חמישי ה-26 ביוני, או כל עוד יימשך מצב החירום".
בשגרה, תושבי
תל אביב נהנים
מתו חניה אזורי שמתבטא בחניה חינם באיזור מגוריהם ובאזורים סמוכים. בתחילת השנה תכננה העירייה, בהובלת ראש העיר רון חולדאי, להוציא לפועל רפורמה משמעותית: להגביל את החניה החינמית של תושבים אך ורק לאזור הספציפי שבו הם מתגוררים, ולא לאזורים סמוכים
כפי שהיה נהוג.
הרעיון היה לצמצם את העומס בשכונות בהן יש ביקוש חריג לחניה.
התוכנית הזאת, שהייתה אמורה להתבצע במקביל לרפורמה ארצית כוללת, נתקלה בהתנגדות ציבורית קשה. משרד התחבורה מצידו בחר לדחות את המהלך עד 2027,
והעירייה התקפלה ברגע
האחרון והוציאה אותה לפועל באופן חלקי בלבד.
בשנים האחרונות, עיריית תל אביב מקדמת פחות מקומות חניה, יותר שבילי אופניים ונתיבי תחבורה ציבורית.
זו גישה שמתבססת על מודלים
שיושמו בערים באירופה וארה"ב והיא הולכת ותופסת יותר בערים נוספות כשיטה להילחם בעומסי התנועה. לטענת העירייה, כל מקום חניה חינמי ברחוב גורם למעגל קסמים שלילי: נהגים נוסעים ברכב כדי למצוא חניה, יוצרים עומס, שורפים דלק, מזהמים את
האוויר. הגישה אומרת פחות מקומות
חניה ותמחור ריאלי של מקום החניה יובילו לפחות עומס רכבים בעיר.
- סלופארק צירפה לקוחות לשירות ללא הסכמה ותשלם 590 אלף שקל
- יזמית התמ"א והדיירים הוותיקים סגרו עסקה על גבם של החדשים
מצד שני, אלפי תושבים טוענים שהפחתת מקומות חניה והעלאת מחירים פוגעים בהם – במיוחד באזורים שבהם אין חלופות תחבורה ציבורית.
כמה חניה יש בתל אביב?
לפי נתוני אגף החניה בעיריית תל אביב, בעיר יש כיום כ-330 אלף רכבים רשומים על כתובות בתל אביב, לעומת כ-180 אלף חניות צמודות לבתים ו data-end="2708" style="">כ-90 אלף מקומות חניה ציבוריים מוסדרים בלבד (חלקם בתשלום, חלקם לתושבים, וחלקם מוגבלים לזמן קצר). זה אומר שיש נהגים שנאלצים להחנות באזורים שאינם מותרים, בחניונים ציבוריים וחניונים פרטיים.