תושבי תל אביב חונים בחינם - עד ה-26 ביוני
פטור זמני מהפעלה ותשלום בכחול-לבן בעקבות מצב החירום הביטחוני
עיריית תל אביב הודיעה על צעד לא שגרתי: החל מהיום, תושבי תל אביב יוכלו לחנות בחניה כחול-לבן ללא תשלום וללא הפעלת אפליקציית חניה – בכל רחבי העיר. מדובר בהקלה
שניתנת
על רקע מבצע "עם כלביא" והמתיחות הגוברת מול איראן. לפי הודעת העירייה, "ההטבה תישאר בתוקף עד ליום חמישי ה-26 ביוני, או כל עוד יימשך מצב החירום".
בשגרה, תושבי
תל אביב נהנים
מתו חניה אזורי שמתבטא בחניה חינם באיזור מגוריהם ובאזורים סמוכים. בתחילת השנה תכננה העירייה, בהובלת ראש העיר רון חולדאי, להוציא לפועל רפורמה משמעותית: להגביל את החניה החינמית של תושבים אך ורק לאזור הספציפי שבו הם מתגוררים, ולא לאזורים סמוכים
כפי שהיה נהוג.
הרעיון היה לצמצם את העומס בשכונות בהן יש ביקוש חריג לחניה.
התוכנית הזאת, שהייתה אמורה להתבצע במקביל לרפורמה ארצית כוללת, נתקלה בהתנגדות ציבורית קשה. משרד התחבורה מצידו בחר לדחות את המהלך עד 2027,
והעירייה התקפלה ברגע
האחרון והוציאה אותה לפועל באופן חלקי בלבד.
בשנים האחרונות, עיריית תל אביב מקדמת פחות מקומות חניה, יותר שבילי אופניים ונתיבי תחבורה ציבורית.
זו גישה שמתבססת על מודלים
שיושמו בערים באירופה וארה"ב והיא הולכת ותופסת יותר בערים נוספות כשיטה להילחם בעומסי התנועה. לטענת העירייה, כל מקום חניה חינמי ברחוב גורם למעגל קסמים שלילי: נהגים נוסעים ברכב כדי למצוא חניה, יוצרים עומס, שורפים דלק, מזהמים את
האוויר. הגישה אומרת פחות מקומות
חניה ותמחור ריאלי של מקום החניה יובילו לפחות עומס רכבים בעיר.
- סלופארק צירפה לקוחות לשירות ללא הסכמה ותשלם 590 אלף שקל
- יזמית התמ"א והדיירים הוותיקים סגרו עסקה על גבם של החדשים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מצד שני, אלפי תושבים טוענים שהפחתת מקומות חניה והעלאת מחירים פוגעים בהם – במיוחד באזורים שבהם אין חלופות תחבורה ציבורית.
כמה חניה יש בתל אביב?
לפי נתוני אגף החניה בעיריית תל אביב, בעיר יש כיום כ-330 אלף רכבים רשומים על כתובות בתל אביב, לעומת כ-180 אלף חניות צמודות לבתים ו data-end="2708" style="">כ-90 אלף מקומות חניה ציבוריים מוסדרים בלבד (חלקם בתשלום, חלקם לתושבים, וחלקם מוגבלים לזמן קצר). זה אומר שיש נהגים שנאלצים להחנות באזורים שאינם מותרים, בחניונים ציבוריים וחניונים פרטיים.
- 2.איפה (ל"ת)אנונימי 18/06/2025 23:13הגב לתגובה זו
- 1.הכותרת שגויה החניה חינם היא לכולם לא רק לתושבי תל אביב (ל"ת)אנונימי 18/06/2025 12:38הגב לתגובה זו

קבוצת כלמוביל משיקה פעילות ליסינג משמעותית
קבוצת כלמוביל השיקה את פעילות 'כלמוביל ליסינג לעסקים' תחת 'כלמוביל מימון'. החברה תתמקד בפעילות ליסינג תפעולי מלא ללחברות מובילות במשק, תוך שהיא מציעה כלי רכב של כל יבואני רכב, ולא מתמקדת רק במותגי הבית.
בינואר האחרון ניתחנו את מה שאנחנו בביזפורטל רואים כהתארגנות מחדש של הקבוצות הגדולות בענף הרכב המקומי. שמנו דגש על כמה יבואנים כמו דלק מוטורס, ובנוסף ציינו שלושה יבואנים שעדיין טרם נקטו בצעדים פומביים בתחום – כלמוביל, טלקאר וסמלת.
כבר אז היה לנו מידע שלא יכולנו לאמת (ולכן לא פרסמנו) כי גם קבוצת כלמוביל ראתה בדיוק את מה שאנחנו רואים על הענף, ומתארגנת להרחבה משמעותית של פעילות הליסינג של החברה.
אתמול, 15.9.25 השיקה החברה את פעילות הליסינג של הקבוצה תחת המיתוג 'כלמוביל ליסינג לעסקים'. במבנה הארגוני של חברת ענק כמו כלמוביל, פעילות הליסינג נמצאת תחת חברת 'כלמוביל מימון' (חברה בע"מ ) בניהולה של גב' דנה יגרמן, בכירה לשעבר בבנק הפועלים.
לניהול פעילות 'כלמוביל ליסינג לעסקים', גייסה החברה את גב' יעל מינץ ששמה אינו מוכר לציבור הרחב. עם זאת, כל מי שעוסק בתחום הליסינג בחברות הגדולות בישראל מכיר את גב' מינץ היטב והיא נחשבת לאחד הטאלנטים הגדולים בתחום, עם נסיון עשיר בחברת דומיקאר (זכיינת מותג באדג'ט בישראל) ובחברת MAX EV זרוע עמדות הטעינה של קבוצת MAX שנמכרה לאחרונה לחברת וימור. בנוסף לידע המקצועי שהיא מביאה עימה לחברה, הגיוס של מינץ נועד לייצר לכלמוביל את הגישה הישירה למנהלי הרכש והתחבורה בכל החברות הגדולות בזכות ההיכרות העמוקה בענף.
- מלחמת מחירים כבר כאן- דגם מוזל לג'אקו 7 PHEV
- מיצובישי אאוטלנדר - מתיחת פנים החל מ 192.0 אש"ח
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7

הדבר הגדול הבא של BYD דגמי Fang Cheng Bao
ל BYD יכולות טכנולוגיות מרשימות, פרימיום עם דנזה כבר יודעים לעשות, אז למה לא לקחת אותן עכשיו לשטח, ואם כבר אז למה לא להקים תת מותג מתמחה - וזהו בדיוק המהות של מותג פנג צ'אנג באו FangChengBao.
אחרי מה ש BYD עשתה בשוק הקרוסאוברים, לא הייתי מקל ראש ביכולות שלהם לעשות אותו הדבר בעולמות השטח
אנחנו עדיין בשנז'ן, במסלול הניסויים שהושכר עבור BYD להשקת הסיליון 5 פלאג אין הייבריד, ואנשי BYD העמידו לטובתנו את שלושת הקרוסאוברים של מותג 'פנג צ'אנג באו' ( FangChengBao).
'פנג צ'אנג באו' הוא מותג צעיר של BYD שהושק לראשונה בשנת 2023. בסינית המשמעות היא Formula Leopard ואין לי כוונה לנסות לתרגם את זה לעברית. תת המותג מיועד להיות מותג קרוסאוברים מוטי ביצועים ובעלי יכולות שטח.
לרשותנו עומדים שלושת הקרוסאוברים של 'פנג צ'אנג באו', ונתחיל מהראשון שבהם, הבאו 3 .
המימדים של ה 3 הם אורך כולל של 4.605 מטר, רוחב של 1.9 מטר, ובסיס גלגלים של 2.745 מטר. הגובה משתנה בין 1.72 מטר ל 1.93 מטר לגדם ה 4X4 עם מערכת הרחפנים של BYD. (גגון ממנו ממריא רחפן הנשלט מהרכב, ויודע לחזור חזרה למנחת הנייד שעל גג הבאו 3. ובנינו, מי לא חייב רחפן שיצא מהגג וידווח עוד כמה ק"מ עד לסיום הפקק).
- נהיגה קצרה ב BYD סיליון 5 על מסלול, דנזה GT ו U9
- הפלאג אין הייבריד הזול בישראל BYD Sealion 5 DM-i
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7