שיבושים ברכבת בבאר שבע: השבתות בכל ערב ובסופי שבוע למשך חודשיים וחצי
שיבושים משמעותיים בחודשים הקרובים. החל מה-20 בפברואר ועד ה-3 במאי, הרכבות בתחנות באר שבע מרכז ובאר שבע צפון יושבתו מדי ערב מהשעה 20:00, וכן בימי שישי ובמוצאי שבת – זאת לטובת המשך עבודות החשמול במסילות הרכבת
נוסעי הרכבת בבאר שבע ייאלצו להסתגל לשיבושים משמעותיים בחודשים הקרובים. החל מה-20 בפברואר ועד ה-3 במאי, הרכבות בתחנות באר שבע מרכז ובאר שבע צפון יושבתו מדי ערב מהשעה 20:00, וכן בימי שישי ובמוצאי שבת – זאת לטובת המשך עבודות החשמול במסילות הרכבת.
מה הולך להשתנות?
במהלך תקופת העבודות, תחנות באר שבע לא יופעלו בחלק מהזמן, והרכבות בקווים הבאים יופנו לתחנות חלופיות:
קו נהריה-באר שבע – יתחיל ויסיים את נסיעתו
בתחנת להבים-רהט, במקום להגיע לבאר שבע מרכז.
קו כרמיאל-באר שבע – יתחיל ויסיים את נסיעתו בתחנת קריית גת ולא יעצור בבאר שבע.
קו נתניה-באר שבע – יתחיל ויסיים את נסיעתו באשקלון,
ולא יעצור בתחנות שדרות, נתיבות, אופקים ובאר שבע.
בימי שישי ומוצאי שבת – תחנות באר שבע מרכז וצפון יישארו סגורות לחלוטין.
למה מבצעים את העבודות?
פרויקט החשמול הוא חלק ממאמץ להפוך את הרכבות בישראל לידידותיות יותר לסביבה ולשפר את השירות לנוסעים. במסגרת העבודות, מותקנות תשתיות חשמליות לאורך כ-40 ק"מ של מסילה, והן מחייבות השבתות זמניות של השירות הרכבתי.
- תנועת הרכבות - חזרה לשגרה; תחנת השלום חוזרת לפעילות
- תנועת הרכבות היום - מה צריך לדעת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לפי רכבת ישראל, הפרויקט צפוי להסתיים רק במרץ 2027, אך כבר כיום כ-70% מהמסילות בארץ (700 ק"מ מתוך 1,000) הוסבו להנעה חשמלית. כיום, כמחצית מהרכבות היומיות כבר פועלות בחשמל, כולל בקווים העמוסים ביותר.
תחליפים לנוסעים – אוטובוסים והיסעים מיוחדים
משרד התחבורה יתגבר את קווי
האוטובוס הסדירים באזור.
רכבת ישראל תפעיל שירותי הסעות חינם בין התחנות שייסגרו לתחנות פעילות סמוכות.
רקע: עבודות חשמול גם בצפון ובנגב המערבי
השבתת הרכבות בבאר שבע היא חלק מפרויקט רחב יותר, הכולל גם עבודות בצפון ובנגב המערבי. קו שדרות-אשקלון, שנחסם מאז ה-7 באוקטובר, נפתח השבוע מחדש, אך השירות בקו הנגב המערבי (שדרות-נתיבות-אופקים) עדיין מסתיים בשעה 20:00, בשל עבודות החשמול שאמורות להסתיים ברבעון האחרון של 2025.
- הרובוטקסי של אמזון יוצא לדרך בלאס וגאס - האם יצליח להדביק את Waymo וטסלה?
- הפלאג אין הייבריד הזול בישראל BYD Sealion 5 DM-i
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- הפלאג אין הייבריד הזול בישראל BYD Sealion 5 DM-i
שאלות ותשובות בנושא השיבושים ברכבות בבאר שבע
למה צריך לבצע עבודות חשמול במסילות הרכבת?
הפרויקט נועד להפוך את הרכבות בישראל לחשמליות, מהירות וידידותיות יותר לסביבה. רכבות חשמליות יעילות יותר, שקטות יותר ויפחיתו
את התלות בדיזל.
מה החלופות לנוסעים בתקופת העבודות?
משרד התחבורה יתגבר קווי אוטובוס באזור, ורכבת ישראל תפעיל שירותי הסעות מיוחדים לתחנות פעילות סמוכות.
מתי הפרויקט אמור להסתיים?
לפי
התכנון, פרויקט החשמול כולו יסתיים במרץ 2027, אך חלקים ממנו, כמו קו הנגב המערבי, אמורים להסתיים ברבעון האחרון של 2025.
האם תהיה השפעה על קווי רכבת מחוץ לבאר שבע?
כן, גם בצפון ובנגב יש השבתות זמניות.
בנוסף, חלק מהקווים הארציים ייעצרו בתחנות חלופיות כדי למנוע שיבושים קשים יותר.
מה היתרונות של רכבות חשמליות לעומת רכבות דיזל?
רכבות חשמליות מהירות יותר, מזהמות פחות, דורשות פחות תחזוקה, ומסוגלות להפעיל יותר קווים בתדירות
גבוהה יותר

הפלאג אין הייבריד הזול בישראל BYD Sealion 5 DM-i
ברוך בורא פרי התחרות, 'שלמה מוטורס' יבואנית דגמי BYD לישראל החלה בשיווק ה BYD Sealion 5 DM-i - קרוסאובר משפחתי בסגמנט C, עם הנעת פלאג אין הייבריד.
המחירים 167,000 ש"ח לדגם הכניסה קומפורט ו- 172,000 ש"ח לדגם דיזיין המאובזר. ההבדלים בין הדגמים אינם רק באבזור אלא גם בטווח החשמלי.
דגם הקומפורט הוא הפלאג אין הייבריד הזול ביותר בישראל כרגע.
שלמה מוטורס יבואנית דגמי BYD לישראל השיקה במטה היצרנית בשנזן בסין את ה BYD Sealion 5, קרוסאובר בסגמנט C עם הנעת פלאג אין הייבריד.
טכנולוגיית הפלאג אין הייבריד של BYD החלה עוד בשנת 2008 עם השקה של דגם מקומי בתצורת פלאג אין הייבריד. מאז ייצרה החברה כ- 7,000,000 כלי רכב עם הנעה זו, כשבשנים האחרונות מציידת היצרנית את דגמי הפלאג אין בטכנולוגיית DM-i ( Dual Motor) של החברה.
בישראל משווקות כבר היום עם טכנולוגיה זו ה BYD Seal U והמשפחתית המצוינת ה BYD Seal 5 אותה בחנתי ממש לאחרונה.
המגמות בשוק המקומי עם הצמיחה הגדולה של דגמי הפלאג אין הייבריד המתקדמים, לצד התמתנות קלה של הביקושים לדגמים החשמליים, הביאו את היצרנית יחד עם 'שלמה מוטורס' להקדים את כל העולם ולהביא לשוק הישראלי את ה BYD Sealion 5, קרוסאובר C-Suv עם הנעת פלאג אין הייבריד.
- המכסים באירופה הופכים ליתרון: איך יצרניות הרכב הסיניות עוקפות את החסמים
- שוק הרכב - דגמים, מותגים ויצרנים מובילים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7

הרובוטקסי של אמזון יוצא לדרך בלאס וגאס - האם יצליח להדביק את Waymo וטסלה?
פתיחה חגיגית בעיר הקזינו, עיצוב ייחודי וגב פיננסי חזק מאמזון - האם זה יספיק למיזם הרובוטקסי להתמודד עם המובילות בשוק? וגם - כל המידע על כל השחקניות בתחום
חברת זוקס שבבעלות אמזון השיקה שירות נסיעות ציבוריות חינמיות ברובוטקסי שלה בלאס וגאס. זהו צעד משמעותי ראשון שלה בשוק האמריקאי לרכב אוטונומי ייעודי ללא הגה או דוושות. ההשקה כללה נסיעות חינם בין חמש נקודות מרכזיות על הסטריפ, בהן מלונות ומקומות בילוי דוגמת הקזינו MGM Grand ו-Resorts World, ומסמנת את המעבר משלבי בדיקות פנימיות להפעלה ציבורית ראשונית.
השירות זמין דרך אפליקציה ייעודית, כאשר כחמישים רכבים פעילים משרתים את הציבור בשלב הראשון. התגובה התקשורתית הייתה נרחבת, ומנכ"לית זוקס איצ'ה אוואנס תיארה את ההשקה כרגע היסטורי שמביא את הטכנולוגיה האוטונומית לידי הציבור הרחב. עם זאת, היא הדגישה כי מדובר רק בהתחלה של מסע ארוך.
זוקס מתכננת להתרחב בקרוב לסן פרנסיסקו, שם היא כבר מציעה נסיעות לעובדים בלבד, ומקווה לקבל אישורים רגולטוריים לשירות מסחרי בתשלום עד סוף השנה. התוכניות כוללות הרחבה לכל העיר לאס וגאס במהלך השנה הקרובה. המיזם נוסד ב-2014 ונרכש על ידי אמזון ב-2020 תמורת 1.3 מיליארד דולר, ולמרות שהוא מציע כעת ניסיון ראשון לציבור, הדרך לשוק רחב ומסחרי עודנה ארוכה בשל אתגרים טכנולוגיים, רגולטוריים ותחרותיים עזים.
בעוד זוקס מתחילה להתרחב, שחקניות מבוססות כמו Waymo של אלפבית וטסלה כבר שולטות בשוק עם אלפי רכבים פעילים ומיליוני נסיעות. שוק הרכבים האוטונומיים צפוי לגדול ל-2.3 טריליון דולר עד 2030, אך זוקס צריכה להאיץ את קצב הפיתוח והפריסה כדי לא להישאר מאחור. במאמר זה נסקור את ההשקה של זוקס, ננתח את יתרונותיה וחסרונותיה, ונשווה אותה למתחרות העיקריות תוך התייחסות לנתונים עדכניים משנת 2025, כולל התפתחויות גלובליות, אתגרים טכנולוגיים והשפעות חברתיות רחבות.
- חברת האוטונומיה שגייסה מעל 200 מיליון דולר מאנבידיה ואובר
- מאסק מודיע: הרובוטקסי יגיע לציבור הרחב בספטמבר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
זוקס: עיצוב מהפכני והתחלה צנועה עם תוכניות שאפתניות
הרכב של זוקס שונה באופן מהותי מהסטנדרטים המקובלים בתעשייה. העיצוב המרובע והקומפקטי שלו זכה לכינוי "טוסטר" מצד משקיפים ומבקרים, והוא אכן מזכיר יותר מכשיר חשמלי מאשר מכונית מסורתית. ארבעת המושבים מסודרים פנים אל פנים בצורה המזכירה קרון רכבת, ובהיעדר הגה או דוושות נוצרת חוויה חברתית ייחודית שעשויה להיות לא מוכרת לנוסעים רבים.