התחרות בשוק התקשורת: פרטנר, פלאפון והוט מודיעות במקביל על שדרוגים
התחרות בשוק התקשורת בישראל נמצאת בעיצומה. החברות נאלצות להוריד מחירים לצרכן ובמקביל להילחם עליו. זה קשה לחברות הללו כי זה גם פוגע להן ברווחים. הן מתייעלות, מפטרות עובדים, ומנסות להישאר עם הראש מעל המים. במקרה של פרטנר, המניה שלה התרסקה לפני עשור ב-80%. בזק (חברת האם של פלאפון) התרסקה גם היא באחוזים דומים. שתיהן לא הצליחו לחזור לרמות הללו ונסחרות הרחק מתחת (בזק במינוס 40%, פרטנר במינוס 70%), גם אחרי שזינקו אחרי הקורונה. אז למרות שהחברות מרוויחות, התחרות בתחום קשה, והמניות לא חוזרות למספרים הקודמים.
אבל החברות חייבות להמשיך להיות אטרקטיביות לציבור גם כאשר המחירים נמוכים יותר מבעבר, אם כי קשה להן להתקדם ולפתח את הרשתות קדימה. הן עושות זאת מחוסר ברירה אבל מבחינת הצרכן - העיקר שהן עושות את זה.
פרטנר החליטה "להקים את הדור הבא" של רשתות הסלולר, 5G SA. כאשר לדבריה מדובר ברשת מהירה, יציבה ואמינה יותר. פרטנר חתמה על עסקה ל-5 שנים מול חברת התקשורת הגדולה אריקסון ומקווה לאפשר ל-3 מיליון הלקוחות שלה "ניצול מיטבי ומקסימלי" של תכונות הדור ה-5. מהירות גבוהה, המתנה וזמני תגובה נמוכים יותר, זרימת מדיה חלקה, אבטחה, הצפנה ועוד. לדברי פרטנר מדובר על יכולת להכיל עד מיליון מכשירים במרחק של קמ"ר אחד. בפרטנר צופים שייקח להם שנה וחצי להקים את הרשת והם ישקיעו בכך עשרות מיליוני שקלים. לפני פרטנר הכריזו על מהלך דומה ענקיות בעולם כמו T-Mobile, AT&T, Verizon, Vodafone.
פלאפון הודיעה במקביל על הקמת ליבת רשת דור 5 עצמאית, שיאפשר לה להציע שירותים בעולמות ה-IOT (מכשירים מחוברים כמו רמזורים, כלי רכב אוטונומיים, שירותי רפואה מרחוק), ורשתות וירטואליות פרטיות. גם בפלאפון מדברים על זמן המתנה נמוך וקצב העברת נתונים גבוה. לפלאפון יש 750 אלף מנויים בדור 5 וגם במקרה שלה הקמת הפרויקט תיקח כשנה וחצי.
- סלקום והוט בשיתוף פעולה לשדרוג שירותי סלקום TV
- כך תבחרו את ספקית הטלוויזיה הכי מתאימה לכם
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כיום שירותי הדור החמישי בישראל מבוססים על שידורי רדיו בטכנולוגיית דור 5 המעניקים רוחב תדרים גדול ומאפשרים להגיע לקצבי גלישה של מאות מגה ביט לשנייה.
במקביל, חברת הוט (HOT) החליטה על שדרוג מהירות ההעלאה (UPLOAD) ללקוחות הסיבים האופטיים שלה, באופן אוטומטי וללא עלות לצרכן. על פי החברה, לקוחות עם מהירות העלאה של 30 וכן 60 מגה ישודרגו למהירות העלאה של 100 מגה. לקוחות במהירות העלאה של 100 מגה ישודרגו ל-של 250 מגה.
העלאה רלוונטית כאשר אנחנו מעלים תכנים לאינטרנט, או משתמשים בשירותי וידאו, או שמירת קבצים וגיבוי בענן.
הוט גם תציע לגיימרים ומשפיעני רשת מהירות גלישה של 5 גיגה הורדה ו-500 מגה בייט העלאה.
עדכון לשעה 15:50:
- 3.אהרון 27/01/2023 14:07הגב לתגובה זועד שיגמרו כבר יהיה דור 6
- 2.י. 26/01/2023 10:53הגב לתגובה זולפני שבו קיבלתי הטדעה מפרטנר על העלאת תעריפים של אינטרנט הסיבים מ 100 ל 120 ₪ בחודש.לא מבין כיצד ניתן להצדיק העלאה כה חדה במחיר.
- 1.יוני 25/01/2023 14:58הגב לתגובה זועד לאן עוד מנית בזק יכולה לרדת למרות תוצאות עיסקיטת טובות ויציבות פשוט מישהו משחק עים המניה וזה לא תקין

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״
״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה
תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת
עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי
הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0.93%
נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח
פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.
ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה
לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים .
המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה
- כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות.
"הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.
אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה
"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".
- עמיר שיווק: ההכנסות ירדו ב-3%; הרווח הנקי זינק ל-13.5 מיליון שקל
- עמיר שיווק: הרווח הנקי זינק כמעט פי 7 ל-10.6 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?
"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".
אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳

״עם כלביא״ פגע בגולף פעמיים: המלחמה והדולר שחקו את הרווח ב-80%
המלחמה והשקל-דולר הרסו לגולף את הרבעון - ההכנסות נשארו יציבות על 222 מיליון שקל, אבל הרווח הנקי נחתך בכ-80% ל-5.6 מיליון שקל; גולף תחלק 10 מיליון שקל דיבידנד ותרחיב פעילות עם רכישת זיכיון רשת סבון
זה לא שהשורה התחתונה של גולף יציבה. אנחנו התרגלנו לראות גלים בשורת הרווח לאורך הרבעונים האחרונים כשהוא נע בין מיליונים בודדים עד ל22-26 ברבעונים טובים. הרבעון השני הקודם אפילו הפתיע כשהוא זינק ל-26.1 מיליון מ-3 מיליון ב-2023. אבל הרבעון האחרון מפתיע ולא לטובה, גולף סוגרת את התקופה עם 5.6 מיליון לבעלי המניות.
״עם כלביא״ פגע בגולף פעמיים. בהתחלה זה היה מהכיוון הברור - המערכה מול איראן שיתקה את המשק ל-12 ימים, סגרה את הלקוחות בבתים והשאירה את החנויות ריקות. אפילו הפעילות באונליין לא הצליחה לפצות על הפגיעה ולתמוך בשורת הרווח. ואז עם סיום המבצע וזינוק השקל הגיעה המכה השנייה. השקל שזינק מול הדולר אמור היה להיטיב עם היבואנים, אבל במקרה של גולף הוא הפך לבומרנג: הוצאות הגידור תפחו והגיעו ל־17 מיליון שקל, לעומת 5 מיליון בלבד בתקופה המקבילה אשתקד.
על פניו, השקל החזק אמור להיטיב עם היבואנים. לגולף יש ״יותר כסף״ לרכוש את פריטי האופנה ולייצר אותם, אבל זה פועל גם כבומרנג כי כשהמטבע המקומי שווה יותר, נהיה שווה יותר לייבא פריטי הלבשה והמחירים יורדים. גולף נאלצת לחתוך במחירים כדי להשוות אותם לשוק ולשמור על רלוונטיות. הקבוצה הצליחה לשמור על רמת ההכנסות והם נשארו יציבות סביב 222 מיליון שקל.
לאור התוצאות גולף הכריזה על חלוקת דיבידנד של 10 מיליון שקל לבעלי המניות, ובמקביל היא הודיעה על רכישת זיכיון רשת "סבון" בישראל, צעד שירחיב את פריסת המותגים שלה אל תחום הטיפוח והקוסמטיקה - הסוף לסאגה: קבוצת גולף תפעיל את רשת סבון בישראל תמורת 6.5 מיליון שקל.
- הסוף לסאגה: קבוצת גולף תפעיל את רשת סבון בישראל תמורת 6.5 מיליון שקל
- חברת "סבון" עוזבת את ישראל; גולף במגעים לרכישת פעילות החנויות והאתר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בהמשך לפרסום התוצאות, מניית גולף מגיבה בירידה של 0.4% ונסחרת לפי שווי
שוק של כ־344 מיליון שקל. בחודש האחרון הקבוצה דשדשה עם ירידה של כ-1%, אבל במבט רחב יותר היא עדיין מציגה תשואה של כ־31% מתחילת השנה וזינוק של יותר מ־120% ב־12 החודשים האחרונים.