מאסיבית: הכנסות החברה עלו בכ-44% ל-12.1 מיליון דולר
חברת מאסיבית -2.23% טכנולוגיות הדפסה תלת מימד (סימול: MSVT), שמספקת פתרונות הדפסה בנפח גדול, פירסמה תוצאות מקדמיות חלקיות לרבעון הרביעי ולשנת 2022. השורה התחתונה: מכרה 29 מדפסות בשנת 2022, מתוכן 5 מדפסות מאסיבית 10000. הכנסות החברה עלו בכ-44% לכ-12.1 מיליון דולר, לעומת 8.4 מיליון דולר בשנה הקודמת. כמו כן, היא חתמה במהלך השנה האחרונה עם 4 לקוחות מרכזיים בשוק הרכב, בכללם חברת טויוטה. מכירות החברה בשנת 2021 היו כ-8.4 מיליון דולר. בסך הכל, היא מכרה 7 מדפסות יותר מאשר בשנה שעברה.
כמו כן, המכירות ברבעון הרביעי של השנה הסתכמו בכ-4.8 מיליון דולר לעומת 3.1 מיליון דולר ברבעון המקביל – עלייה של כ-55%. החברה מכרה 10 מדפסות לעומת 8 מדפסות בתקופה המקבילה.
החל מהשלמת שלב הבטא, החברה מכרה וסיפקה 5 מדפסות של מאסיבית 10000 (הושקה במאי) המבוססת על טכנולוגיה של הדפסה תוך כדי יציקה בתנועה. החברה דיווחה כי מכרה גם מדפסות מקו המוצרים הראשון – מאסיבית 1800 ו-5000.
במהלך 2022 החברה מכרה מדפסות למספר לקוחות מרכזיים לאחר תהליכי בדיקה מקיפים לטכנולוגיית החברה, והעמיקה את אחיזתה בשוק ה Transportation. חברת טויוטה מכרה מאסיבית 5000 לצורך עיצוב וייצור דגמים של מכוניות. כמו כן, חברת NovationTech רכשה מאסיבית 10000 ומייצרת חלקים ללקוחות מתחום הרכב ביניהם Ferrari ו-Lamborghini ;MarineConcept רכשה מאסיבית 10000. חברת Caio, יצרנית אוטובוסים מהגדולות בעולם, רכשה מאסיבית 1800; חברת PinkSparrow שרכשה 2 מדפסות מאסיבית 5000 ומייצרת חלקים למיצגים עבור מותגי על בינלאומיים.
- מאסיבית: ההכנסות ב-2023 עלו ב-25% ל-15.1 מיליון דולר
- מאסיבית: ההכנסות עלו ב-76% ל-7.3 מיליון דולר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
"שנת 2022 הייתה שנת החדרת מאסיבית 10000 לשוק, שכללה את השקתה, ממאי עד נובמבר, במספר תערוכות בעולם, השלמת מבדקי הבטא (בדיקות לקוח) ואספקה של 5 מדפסות ללקוחות מתעשיות מובילות ברחבי העולם", אמר הבוקר המנכ"ל ארז צימרמן. "שנת 2023 עשויה להיות שנת מפתח עבורנו, בה אנו צפויים להאיץ את מאמצי מכירות המאסיבית 10000".
מאסיבית 10000 נמנית על דור המדפסות השני. המדפסת, הפועלת בטכנולוגיה של Cast In Motion (יציקה בתנועה). היא מיועדת לייצור חלקים מחומרים מרוכבים, ובאמצעותה ניתן להדפיס תבניות, כלי עזר לייצור ודגמים במידות גדולות, המשמשים חברות תעשייתיות לייצור. מאסיבית 10000 זכתה באוקטובר 2022 בתחרות החדשנות של ארגון IBEX בקטגוריה של שיטות וחומרים לבניית כלי שייט. בשנת 2021 זכתה במקום הראשון בקטגוריית חדשנות בייצור של מכונות ותבניות, שהתקיימה במסגרת בתערוכת CAMX.

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״
״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה
תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת
עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי
הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0.93%
נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח
פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.
ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה
לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים .
המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה
- כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות.
"הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.
אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה
"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".
- עמיר שיווק: ההכנסות ירדו ב-3%; הרווח הנקי זינק ל-13.5 מיליון שקל
- עמיר שיווק: הרווח הנקי זינק כמעט פי 7 ל-10.6 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?
"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".
אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳