הגברת הראשונה: דינה בן טל מונתה למנכ"לית אל על
לאחר הודעת התפטרותו של מנכ"ל החברה אביגל שורק בסוף חודש מרץ, אל על 1.2% ממנה לראשונה מנכ"לית, דינה בן טל, בת 48, לאחר 14 שנים בחברה. עוד בשורת המינויים מונה גם משנה לבן טל, עמרי כהן בן 34 וישמש גם כסמנכ"ל תפעול ראשי, לאחר שבשנה האחרונה שימש כסמנכ"ל תפעול.
בן טל שחוותה את משבר הקורונה מבפנים תצטרך להוביל את החברה שנראה שמתאוששת לאחרונה, שווי השוק של אל נאמד בכ-548 מיליון שקלים, ומציגה התאוששות מתחילת השנה שהמניה עלה בכ-50%, עקב פתיחת השמיים מחדש, והביקושים שחזרו לשוק התעופה.
אל על עם הערת עסק חי, בדוחותיה האחרונים דיווחה החברה על עליה של 8% בהיקף הפעילות ברבעון האחרון של 2021 ל-46% מהפעילות הרגילה שלה (כפי שנמדדה ב-2019, טרום הקורונה), לעומת 38% ברבעון הקודם. ההכנסות עלו ב-5% ל265 מיליון דולר, לעומת 253 מיליון דולר.
יו״ר אל-על, עמיקם בן צבי מסר: ״המינויים מבטאים את האמון שיש לנו בהון האנושי של אל-על; כמו-כן, המינויים מבטיחים רציפות ניהולית. אנו בטוחים במנהיגות, בניסיון וביכולות של דינה להוביל קדימה את אל על וכן ביכולותיו של עומרי לסייע לדינה להוביל את החברה״
- על רקע הצניחה במכירות - מנכ"ל סטלנטיס מתפטר; מה יקרה למניה?
- נהג ההסעות נגד המעסיקה: האם הוא התפטר או פוטר?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
דינה בן טל גננסיה מסרה : "אני מודה לדירקטוריון על האמון בי וחשוב מכך, על האמון בהון האנושי של אל על שמורכב מעובדים מחויבים, אחראים ומקצועיים. אני גאה לעמוד בחברה בעל מורשת מפוארת ועתיד מבטיח. עומדים בפנינו אתגרים רבים ומורכבים ואני נכונה להם "
- 6.גמלאי החברה 12/04/2022 16:20הגב לתגובה זוסוף לאוכלי חינם יוצאי חיל האוויר לדורותהם באה לשכונה ננכלית סוף סוף מתגעגע לחזור ולעבוד לצידה
- 5.גמלאי החברה 08/04/2022 19:18הגב לתגובה זוחברה יקרה שימי לב המון פורשים של אל על יושבים בחוץ תעזרי בהם שלבי אותם יש מצב שהם יכולים להחזיר את הנשמה לחברה הם מחכים לקראה למילואים
- 4.ארד 07/04/2022 16:17הגב לתגובה זולבייב נתן הצעה לרכוש 51% החברה הנייה תזנק
- 3.המסמר האחרון בארון הקבורה של חברת התעופה הכושלת (ל"ת)נשאר בארץ 07/04/2022 13:28הגב לתגובה זו
- 2.סוף סוף לא יוצא חיל האוויר (ל"ת)מוישי זוכמיר 07/04/2022 13:21הגב לתגובה זו
- 1.חילוני 07/04/2022 13:00הגב לתגובה זורק חילוני שאוהב לסבול טס אלעל
- arye 07/04/2022 13:57הגב לתגובה זוהזכות שלנו כעם היהודי בארץ ישראל, היא רק בזכות הדת והמסורת היהודית, מי שלא חושב כך צריך לעזוב לארץ אחרת אין לו פה זכות לקחת את הארץ מהערבים!!! אם חברת התעופה הלאומית פועלת בשבת, במה המדינה הזאת יהודית יותר מגרמניה?!!
- לא טס איתם 07/04/2022 15:16ואם ההנהלה לא רוצה שהחברה תרוויח, אז שתפסיק לקחת מענקים והלוואות מהמדינה. ולגבי החרדים, החרדים באירופה וארה"ב מסתדרים מצוין בלי אל-על, הם פשוט טסים ביום בשבוע שהוא לא יום שבת/חג.

הציבור מטומטם, אז הציבור משלם - 0.8% על פוליסת חיסכון שקלית של חברות הביטוח
אם חשבנו שהעושק של חברות הביטוח בפוליסות החיסכון מסתיים במסלולים על ה-S&P שם הם כנראה ניצלו את הנהירה הציבורית לאפיקים האלה, התבדינו. גם באפיק השמרני ביותר - הפוליסה השקלית הדפוס הזה ממשיך. זה אמור להיות מסלול סולידי שנותן לחוסכים יציבות, נזילות וביטחון, אבל בפועל הוא מכרה זהב בשביל חברות הביטוח ותשואת זבל לחוסכים. מדובר במוצר שמנוהלים בו למעלה משני מיליארד שקל מכספי הציבור, עם דמי ניהול שמגיעים עד ל-0.8% בשנה על השקעות שאין בהן כמעט ניהול ויש להם תחליפים באפס דמי ניהול - קרנות כספיות הן בדמי ניהול של כ-0.15%-0.2% והן מוצר עדיף שמספק תשואה טובה יותר, ופיקדונות בנקים עם אפס דמי ניהול ומק"מים גם עם אפס דמי ניהול, אך עם עמלת קנייה ומכירה (של 0.05% עד 0.1%). כל המוצרים האחרים נתנו בנטו יותר במבט לאחור ועם עלויות נמוכות יותר. איך אתם הייתם קוראים לזה? ניצול, עושק, שוד, אולי אפילו גניבה?
צריך להגיד שזה חוקי. חברות הביטוח פועלות בהתאם לחוק, אם החוק מאפשר אז הן נכנסות לשם, אבל שלא יתפלאו אחר כך שהן בהדרגה הופכות לשנואות - הבנקים "זכו בצדק" בטייטל של הגופים השנואים במדינה, אבל חברות הביטוח מתקרבות לשם בצעדי ענק עם ביטוחים יקרים, דמי ניהול מופרזים וניצול של חוסר הידע של הציבור. לא הוגן ולא הגון, אבל טוב לכיס - חברות הביטוח בשנת שיא ברווחים וזה מתבטא בזינוק במניות בבורסה.
ובחזרה למוצר השקלי. מוצר פשוט עם הרבה תחליפים. פוליסת חיסכון שקלית היא הפוליסה הסולידית ביותר, אמורה להניב תשואה חסרת סיכון. הסיכון מגיע ממקור אחר לגמרי - מדמי הניהול.
במרכז התמונה נמצאת הראל, היא מנהלת כ-727 מיליון שקל במסלול השקלִי וגובה עליו 0.76% דמי ניהול. מדובר בכ-5.5 מיליון שקל שנגבים מדי שנה מהחוסכים על השקעה שהניבה 4.5% בשנה האחרונה, מתחת לתשואה של קרנות הכספיות, רק שבקרנות הכספיות זה הנטו. בפוליסה צריך לתת 0.76% להראל וזה משאיר סדר גודל של 3.75%.
- הקרן המכניסה ביותר בישראל - הנה הסיבה (השלילית) שאף אחד לא עוזב אותה
- תביעת הדיבה של היזם נדחתה: הדיירים זעמו - ובצדק
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כל הפוליסות חיסכון הן בסביבה דומה של תשואה נטו - מתחת למכשירים האחרים, הראל היא לא היחידה, אבל היא הגדולה ביותר.
בדקנו את כל הגופים -התשואה הממוצעת בפוליסות השקליות עומדת על כ-4.5% ברוטו לשנה ואם ננכה מזה את דמי הניהול - שנעים סביב 0.7%-0.8% - נשאר עם תשואה של כ-3.7% בנטו. הפיקדונות בתקופה הזו הניבו מעל 4% (ועד 4.4%), הקרנות הכספיות כ-4.5%.
חוץ מהראל שהיא הגדולה ביותר, יש פוליסה למגדל שגובה דמי ניהול של 0.78%, הפניקס 0.74%, ו-כלל עם 0.72%.

הציבור מטומטם, אז הציבור משלם - 0.8% על פוליסת חיסכון שקלית של חברות הביטוח
אם חשבנו שהעושק של חברות הביטוח בפוליסות החיסכון מסתיים במסלולים על ה-S&P שם הם כנראה ניצלו את הנהירה הציבורית לאפיקים האלה, התבדינו. גם באפיק השמרני ביותר - הפוליסה השקלית הדפוס הזה ממשיך. זה אמור להיות מסלול סולידי שנותן לחוסכים יציבות, נזילות וביטחון, אבל בפועל הוא מכרה זהב בשביל חברות הביטוח ותשואת זבל לחוסכים. מדובר במוצר שמנוהלים בו למעלה משני מיליארד שקל מכספי הציבור, עם דמי ניהול שמגיעים עד ל-0.8% בשנה על השקעות שאין בהן כמעט ניהול ויש להם תחליפים באפס דמי ניהול - קרנות כספיות הן בדמי ניהול של כ-0.15%-0.2% והן מוצר עדיף שמספק תשואה טובה יותר, ופיקדונות בנקים עם אפס דמי ניהול ומק"מים גם עם אפס דמי ניהול, אך עם עמלת קנייה ומכירה (של 0.05% עד 0.1%). כל המוצרים האחרים נתנו בנטו יותר במבט לאחור ועם עלויות נמוכות יותר. איך אתם הייתם קוראים לזה? ניצול, עושק, שוד, אולי אפילו גניבה?
צריך להגיד שזה חוקי. חברות הביטוח פועלות בהתאם לחוק, אם החוק מאפשר אז הן נכנסות לשם, אבל שלא יתפלאו אחר כך שהן בהדרגה הופכות לשנואות - הבנקים "זכו בצדק" בטייטל של הגופים השנואים במדינה, אבל חברות הביטוח מתקרבות לשם בצעדי ענק עם ביטוחים יקרים, דמי ניהול מופרזים וניצול של חוסר הידע של הציבור. לא הוגן ולא הגון, אבל טוב לכיס - חברות הביטוח בשנת שיא ברווחים וזה מתבטא בזינוק במניות בבורסה.
ובחזרה למוצר השקלי. מוצר פשוט עם הרבה תחליפים. פוליסת חיסכון שקלית היא הפוליסה הסולידית ביותר, אמורה להניב תשואה חסרת סיכון. הסיכון מגיע ממקור אחר לגמרי - מדמי הניהול.
במרכז התמונה נמצאת הראל, היא מנהלת כ-727 מיליון שקל במסלול השקלִי וגובה עליו 0.76% דמי ניהול. מדובר בכ-5.5 מיליון שקל שנגבים מדי שנה מהחוסכים על השקעה שהניבה 4.5% בשנה האחרונה, מתחת לתשואה של קרנות הכספיות, רק שבקרנות הכספיות זה הנטו. בפוליסה צריך לתת 0.76% להראל וזה משאיר סדר גודל של 3.75%.
- הקרן המכניסה ביותר בישראל - הנה הסיבה (השלילית) שאף אחד לא עוזב אותה
- תביעת הדיבה של היזם נדחתה: הדיירים זעמו - ובצדק
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כל הפוליסות חיסכון הן בסביבה דומה של תשואה נטו - מתחת למכשירים האחרים, הראל היא לא היחידה, אבל היא הגדולה ביותר.
בדקנו את כל הגופים -התשואה הממוצעת בפוליסות השקליות עומדת על כ-4.5% ברוטו לשנה ואם ננכה מזה את דמי הניהול - שנעים סביב 0.7%-0.8% - נשאר עם תשואה של כ-3.7% בנטו. הפיקדונות בתקופה הזו הניבו מעל 4% (ועד 4.4%), הקרנות הכספיות כ-4.5%.
חוץ מהראל שהיא הגדולה ביותר, יש פוליסה למגדל שגובה דמי ניהול של 0.78%, הפניקס 0.74%, ו-כלל עם 0.72%.