אוגווינד קיבלה הזמנה מישקר בהיקף של 2.5 מיליון שקל
חברת אוגווינד -2.93% הודיעה כי קיבלה הזמנה נוספת להתקנת מוצרי ה-AirSmart למטרות התייעלות אנרגטית בהיקף כספי של כ-1.6 מיליון שקל, במפעלה של חברת ישקר שבתפן וזאת בהמשך להתקנה קודמת של מוצר זה בישקר, בהיקף כספי של כ-2.5 מיליון שקל, שבוצעה במהלך שנת 2020.
במסגרת ההזמנה הנוספת, תספק אוגווינד לישקר את מוצרי ה-AirSmart במודל מכירה קפיטלי (CapEx), אשר יכללו מספר מכלי אגירה, שיותקנו בשני אתרים במפעל. מועד ההתקנה הצפוי הינו במהלך החודשים הקרובים.
כמו כן, החברה מעריכה שהתקנתם של מוצרי ה-AirSmart במסגרת ההזמנה הנוספת עשוי להוביל לקבלת הזמנות נוספות להתקנת מוצרי החברה במפעלי ישקר, כמו גם במפעלים נוספים בתעשיות דומות, הן בישראל והן בחו"ל.
לדברי ד״ר אור יוגב, מנכ״ל ומייסד החברה: ״לאור הצלחתה של מערכת ה-AirSmart שהותקנה בשנה שעברה, החליטה ישקר, להרחיב את פעילותה מול אוגווינד ולהתקין מערכות נוספות.
- ירון יעקובי עושה סיבוב נוסף על מחזיקי המניות באוגווינד - קונה בהנפקה פרטית בהנחה של 62%
- אוגווינד משחקת עם המשקיעים - מחביאה הודעה שלילית
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
- 3.היא צריכה למכור במאות מליונים כדי להצדיק את עצמה (ל"ת)שמוליק 05/09/2021 15:57הגב לתגובה זו
- 2.הודעה מצויינת לחברה מצוינת שנותנת פתרון אמיתי וירו 05/09/2021 14:12הגב לתגובה זוהודעה מצויינת לחברה מצוינת שנותנת פתרון אמיתי וירוק לעומת הסוללות המזהמות והמתפוצצות.הפאוגווינד רק בתחילת דרכה ותעלה מוקדם או במאוחר בענק!
- שמואל 05/09/2021 15:15הגב לתגובה זוזו חברה ששווה מעל מילארד שח ,נגמרו הימים שמתלהבים מכול פיספס במאיה אין מה לגעת בנייר עד שהוא לא מקבל קיצור קיבה שלפחות 70 60 אחוז
- 1.בעוד שבועיים לא יזכרו והנייר יחטוף עוד 05/09/2021 14:07הגב לתגובה זובעוד שבועיים לא יזכרו והנייר יחטוף עוד

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״
״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה
תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת
עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי
הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0.93%
נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח
פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.
ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה
לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים .
המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה
- כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות.
"הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.
אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה
"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".
- עמיר שיווק: ההכנסות ירדו ב-3%; הרווח הנקי זינק ל-13.5 מיליון שקל
- עמיר שיווק: הרווח הנקי זינק כמעט פי 7 ל-10.6 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?
"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".
אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳