אלקו: ההכנסות עלו ב-15% לרמה של כ-2.9 מיליארד שקל
חברת ההשקעות אלקו -1.64% מדווחת על צמיחה של 15% בהכנסות הרבעון הרביעי של 2020, לרמה של כ-2.9 מיליארד שקל. הרווח הנקי עלה בכ-2% לרמה של כ-50 מיליון שקל.
הכנסות החברה ברבעון הרביעי עמדו על כ-2.94 מיליארד שקל, עלייה של כ-14.7% לעומת כ-2.58 מיליארד שקל ברבעון המקביל.
בשורה התחתונה, החברה סיימה את הרבעון עם הכנסות של כ-50 מיליון שקל, גידול של כ-2% בהשוואה לכ-49 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
הרווח הגולמי ברבעון עלה בכ-26% ועמד על כ-413 מיליון שקל, בהשוואה לכ-328 מיליון שקל ברבעון המקביל 2019.
הרווח התפעולי ברבעון עמד על כ-152 מיליון שקל, עליה של כ-11% לעומת כ-137 מיליון שקל ברבעון המקביל 2019.
אבי ישראלי, סמנכ"ל פיתוח עסקי באלקו: "אנחנו שמחים לסכם את שנת 2020 עם המשך מגמת הצמיחה בהכנסות וברווחים בקבוצה ובחברות הבנות שלה. במהלך התקופה המשיכה אלקטרה בע"מ להציג שיפור בפרמטרים התפעוליים המשמעותיים שלה, לצד המשך העלייה בצבר העבודות, שמסתכם בכ-17 מיליארד שקל. במהלך התקופה הודיעה אלקטרה על מהלך אסטרטגי משמעותי של רכישת השליטה בחברת 'אפיקים', באמצעותה תוכל להתרחב גם לתחום התפעול והתחזוקה של תחבורה בישראל. כמו-כן, הודיעה אלקטרה כי תחל בימים אלו בביצוע פרויקט הענק להקמת תחנת הכוח אגירה שאובה במנרה, שהיקפו מעל 1.1 מיליארד שקל, לאחר שאלומיי השלימה את הסגירה הפיננסית שלו."
"אלקטרה מוצרי צריכה הציגה בתקופה שיפור משמעותי בתוצאותיה הודות לצמיחה משמעותית בפעילות מגזר מוצרי הצריכה החשמליים ובתחום קמעונאות החשמל. כמו-כן, החברה השלימה בשנה החולפת את העיסקה למכירת אחזקותיה בגולן טלקום שהניבה לה רווח משמעותי. במישור הפיתוח העסקי, אלקטרה צריכה חתמה על הסכם שיתוף פעולה עם קונצרן BOSCH להקמת מפעל מתקדם לייצור משאבות חום ומזגנים, ולאחרונה עדכנה על ניהול מגעים מתקדמים עם רשת '7-Eleven' העולמית לקראת חתימה על מזכר הבנות לא מחייב להתקשרות בהסכם זכיינות לפיתוח ולתפעול חנויות נוחות תחת המותג '7-Eleven' בישראל."
תרומת החברות הציבוריות לשורה התחתונה
החברה מחזיק במספר חברות ציבוריות, וביניהן אלקטרה -1.1% (48.52%), אלקטרה נדלן -2.46% (59.63%), אלקטרה צריכה 0.5% (47.81%) וחברת סופרגז (61.71%). אלקטרה רשמה במהלך השנה הכנסות של כ-7.7 מיליארד שקל, ותרמה רווח של כ-181 מיליון שקל, לעומת רווח של כ-246 מיליון שקל בשנת 2019, מזה סך של 92 מיליון שקל ממימוש פעילות חלוקת הגז בדרום.
- דמרי מדווחת על גידול של 22% בהכנסות ברבעון ורווח של 45 מ' ש'
- אחרי השנה החלומית: ירידה של 8% בהכנסות על בד - 371 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אלקטרה נדל"ן רשמה בתקופה הכנסות של כ-156 מיליון שקל, ותרמה רווח של כ-104 מיליון שקל, לעומת רווח של כ-101 מיליון שקל בשנת 2019.
אלקטרה מוצרי צריכה רשמה בתקופה הכנסות של כ-2.57 מיליארד שקל, ותרמה רווח של כ-292 מיליון שקל, בהשוואה לרווח של כ-185 מיליון שקל בשנת 2019.

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״
״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה
תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת
עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי
הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0.93%
נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח
פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.
ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה
לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים .
המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה
- כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות.
"הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.
אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה
"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".
- עמיר שיווק: ההכנסות ירדו ב-3%; הרווח הנקי זינק ל-13.5 מיליון שקל
- עמיר שיווק: הרווח הנקי זינק כמעט פי 7 ל-10.6 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?
"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".
אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳

ג'ין טכנולוגיות: "זה ה'מאני-טיים' של ה-AI" - הנפקה בנאסד"ק? "על השולחן"
אחרי ההסכם עם חברת החשמל ב-2.3 מיליון שקל, מנכ"ל ג'ין טכנולוגיות עודד טהורי מדבר על צבר ההזמנות שהכפיל את עצמו, המגעים עם משרדי ממשלה נוספים, הפיילוט עם קבוצת אדאני בהודו והאפשרות להנפקה מעבר לים, האם יצטרכו לגייס הון בשביל הצמיחה? "יש לנו 40 מיליון שקל בקופה - זה מספיק לנו לפחות לשנתיים"
ג'ין טכנולוגיות (Jeen.ai), חברת הבינה המלאכותית שהוקמה מתוך חטיבת הדאטה של וואן טכנולוגיות והונפקה בבורסה במאי האחרון, מדווחת הבוקר על עסקה משמעותית עם חברת החשמל. במסגרת ההסכם, ג'ין תספק לחברת החשמל פתרונות AI בהיקף של כ-2.3 מיליון שקל לתקופה של שנתיים,
עם אופציה להארכה בשנתיים נוספות.
על פניו, הסכום לא גדול במיוחד - כ-1.1 מיליון שקל לשנה אבל העובדה שמדובר בחברת החשמל, אחד הגופים הציבוריים המרכזיים במשק, זה מה שנותן לעסקה משמעות הרבה יותר גדולה. מעבר להכנסות הישירות, ההתקשרות יכולה להיות שער לכניסה לעוד ארגונים ממשלתיים ולתקציבים נרחבים בהרבה בהמשך.
בשיחה עם מנכ"ל החברה, עודד טהורי, ניסינו להבין איך העסקה משתלבת באסטרטגיה של ג'ין טכנולוגיות 10.69% הצעירה, הזכרנו לו את החזון שנתן לנו בתחילת הדרך כשאמר - "החזון שלנו הוא להיות חברה גלובלית גדולה ומשמעותית ב-GenAI" וניסנו להבין מה המצב של צבר ההזמנות, והאם יש לחברה מספיק משאבים להמשך הצמיחה - "יש לנו 40 מיליון שקל בקופה וזה יספיק לנו לפחות לשנתיים", הוא מרגיע. לגבי ההסכם החדש מוסיף טהורי: "אמנם זה POC, אבל התקציב יכול להיות ממומש גם בתוך שנה, כך שיש פוטנציאל להרחבה". לצד הפעילות מול חברת החשמל, לג'ין כבר יש דריסת רגל אצל לקוחות אסטרטגיים כמו מכבי שירותי בריאות והתעשייה האווירית, אבל העיניים מסתכלות גם החוצה - לשווקים הבינלאומיים, שם התחילה החברה פיילוט וחתמה בתחילת השנה על הסכם הפצה עם קבוצת אדאני ההודית, והפוטנציאל, לדבריו, גדול מאוד.
היום אתם מדווחים על חוזה עם חברת החשמל, מבחינת ההיקף זה נראה חוזה לא מאוד גדול שנתיים, 2.3 מיליון שקל יש כאן בסיס יותר רחב מזה?
- ג'ין טכנולוגיות: הקצאה פרטית בדיסקאונט של 31% בתמורה לכ-23 מיליון שקל
- ג'ין טכנולוגיות יוצאת לדרום אמריקה: הסכם הפצה עם שותף מקומי בברזיל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
"נכון, מדובר בשלב א' של ההתקשרות. זו התחלת הדרך ולא סוף התהליך. זה שלב ראשון בהטמעת המערכת, לא פריסה מלאה לכלל החברה. המשמעות היא שההיקף יכול לגדול מאוד בהמשך".
אז בעצם מה זה כולל? זה סוג של POC או כבר הטמעה מלאה?