בזן: דור כימיקלים קיבלה היתר שינוע זמני עד יום שני
בזן -1.06% דיווחה הבוקר (ה') כי דור כימיקלים קיבלה מעיריית חיפה היתר שינוע ארעי עד יום שני הקרוב, אז תדון בקשתה להיתר שינוע זמני. בזן מעריכה כי ההיתר יספיק כדי לייצר בנזין תקני לפרק זמן של שבועיים.
נזכיר כי אתמול בזן דיווחה אתמול כי תיתכן השפעה שלילית מהותית על תוצאותיה, לאחר שקיבלה הודעה מחברת דור כימיקלים על על כך שעיריית חיפה הודיעה לחברה על פקיעת תוקפו של ההיתר הזמני שניתן לה לשינוע חומרים מסוכנים בצנרות תת קרקעיות, וכי על דור לעצור כל פעילות כזו.
בהתאם להודעת דור לבזן, החלטת העירייה מחייבת - בין היתר – הפסקת שימוש בצנרת תת קרקעית המאפשרת פריקת מיכליות MTBE מיבוא, ובצנרת המוליכה MTBE ממפעל דור לבזן, כאשר MTBE משמש תוסף חיוני לייצור בנזין. דור הודיעה לבזן כי בכוונתה לעתור לבית המשפט כנגד החלטת העיריה.
על פי הודעת החברה, ככל שהחלטת העירייה תיוותר על כנה, תופסק האספקה של MTBE לחברה באמצעות צנרת של דור, והחברה בוחנת חלופות שונות ליבוא MTBE ואספקתו לחברה.
- חשד להפרות וזיהום אוויר: בז"ן הוזמנה לשימוע במשרד להגנת הסביבה
- בזן: עליה במרווחי הזיקוק, התקבולים על הפגיעה במתקנים תרמו למעבר לרווח
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בזן ציינה כי במידה ולא תימצא חלופה בתוך ימים ספורים לא תוכל החברה לספק ללקוחותיה בנזין העומד בתקן הישראלי הרשמי, ומזהירה כי אם לא תבוטל החלטת העירייה או שהחלופה תהיה כרוכה בעלויות משמעותיות או שתהיה תלויה בתנאים מכבידים - תהיה לכך השפעה שלילית מהותית על תוצאות החברה.
בדיסקונט ברוקראז' התייחסו לנושא ואמרו כי הם מתקשים להאמין בהתממשות התרחיש.
מיכל אלשיך, מנהלת מחקר בדיסקונט ברוקראז': "אמנם ההודעה נשמעת מאיימת אך קשה לנו להאמין כי בעקבות החלטת עירייה, שלא בהכרח נשקלה מול הממשלה, יאפשרו הפסקת בנזין באופן סדיר לאורך זמן למשק בישראל. המשמעות של הפסקת אספקת הבנזין מבזן כוללת צורך בייבוא חלק מהותי מהצריכה של ישראל, באופן שיכול לגרור עליית מחירים ואף אינפלציה. בנוסף, להערכתנו התשתיות בישראל לא ערוכות לאירוע מהיר מסוג זה".
- 1.לראשת העיר חיפה 23/05/2019 10:37הגב לתגובה זועד אז תפסיקי להיות פופוליסטית זולה

פועלים אקוויטי תשקיע כ-280 מיליון שקל בשמיר אנרגיה לפי שווי של כ-3 מיליארד שקל
מאיר שמיר ממשיך להציף ערך - הנפקה פרטית בשמיר אנרגיה - השבחה של 100% בשנה וחצי
פועלים אקוויטי, זרוע ההשקעות הריאליות של בנק הפועלים, מעלה קצב בחודשים האחרונים. היא נמצאת בפיגור גדול ביחס ללאומי פרטנרס זרוע ההשקעות הריאליות של לאומי, ובפועלים מנסים לצמצם את הפער. החברה מנהלת מגעים לרכישת 10% משמיר אנרגיה, החברה הבת של מבטח שמיר של מאיר שמיר העוסקת בתחום ייצור החשמל והאנרגיות המתחדשות.
פועלים אקוויטי מתכוונת להשקיע בשמיר אנרגיה כ-280 מיליון שקל לפי שווי של כ-3 מיליארד שקל. מדובר בשווי כפול לעומת לפני כשנה וחצי אז השקיעה כלל ביטוח. שמיר אנרגיה התחילה כמיזם שהלך וגדל בתוך קבוצת ההשקעות של מאיר שמיר שהחלה בתור סוכנות ביטוח והפכה לאחת החברות החזקה הגדולות במשק כשבמשך מספר שנים החזיקה בתנובה לפני שעשתה עליה אקזיט מרשים. כיום למבטח שמיר אחזקות גדולות באנרגיה, בטכנולוגיה, במניף הבורסאית ובנדל"ן.
לשמיר אנרגיה תחנות קונבנציונליות על גז טבעי, מתקנים פוטו-וולטאיים, פרויקטי ביו-גז ואגירת אנרגיה. לאחרונה נכנסה לפעולה מסחרית יחידת פיקר בהספק 230 מגה-וואט בתחנת אלון תבור, שמוחזקת ב-33% דרך חברת MRC של שמיר אנרגיה. התחנה כולה מייצרת 583 מגה-וואט, עם השקעה נוספת של כמעט מיליארד שקל ביחידה החדשה.
פרויקט מרכזי הוא תחנת קסם, בהספק 800 מגה-וואט ליד מחלף קסם בגוש דן. בשבוע שעבר הושלמה סגירה פיננסית בהיקף 4.5-5 מיליארד שקל, בהובלת בנק הפועלים לצד מזרחי טפחות, הבינלאומי ומיטב. התחנה, חיונית למחסור הצפוי בחשמל, תפעל ממחצית שנייה של 2029 ותשלם למדינה 300 מיליון שקל עבור חכירת קרקע. כלל ביטוח הגדילה השקעה בפרויקט ב-200 מיליון שקל באוקטובר, ל-8% ממניותיו. במקביל, שמיר אנרגיה מקדמת פרויקט סולארי בנגב על 1,500 דונם, בהספק 230 מגה-וואט עם 700 מגה-וואט-שעה אגירה, בעלות 1.1 מיליארד שקל בשותפות רפק ומבטח שמיר.

100 אלף שקלים הפכו לעשרות שקלים - סייברוואן עושקת את המשקיעים
אחרי שנפלה 90% בבורסה בת"א, סייברוואן נרשמה בוול סטריט - מי שציפה לעדנה קיבל ירידה של 99% נוספים; סייברוואן היא תרגיל פיננסי שעושק משקיעים - בדרך יש מרוויחים
חלום גדול - הנפקה - הפסדים ושריפת מזומנים - שוב הנפקה - הפסדים ושריפת מזומנים - שוב הנפקה - הפסדים ושריפת מזומנים - שוב הנפקה. המעגל הזה קיים בעשרות רבות של חברות גם בבורסה בת"א וגם בוול סטריט. חברות בלי הצדקה כלכלית רוכבות על חלום ומגייסות כסף. הכסף נגמר, מנסים לנפח שוב את החלום ומגייסים שוב, והכסף שוב נגמר וחוזר חלילה. אחד המקרים המכוערים ביותר הוא של סייברוואן. חברת טכנולוגיה שהכניסה את המילה "סייבר" לשם שלה וחשבה שהיא עומדת לכבוש את העולם.
סייברוואן פיתחה מערכות שיגרמו לנהג ברכב להיות קשוב לכביש ולאירועים ולא להיות מוסח לטלפון הנייד. היא הנפיקה בגל של 2021 לפי שווי של כ-110 מיליון שקל וגייסה ממשקיעים כ-26 מיליון שקל.
הכסף ירד לטמיון. אבל היא גייסה שוב ואז התברר לה שהמשחק בת"א נגמר. די, המשקיעים כאן כבר לא ייתנו אמון בהנהלה ובחזון של האיש שהוביל אותה בתחילת הדרך - יעקב טננבאום. אז מה עושים? משכפלים את המקרה לוול סטריט. כן, פראיירים יש גם בוול סטריט, אפילו יותר. וכך הצליחה סייברוואן לעשות את מה שעשתה למשקיעם המקומיים גם למשקיעים בוול סטריט.
בשורה התחתונה אחרי הפסד של כמעט 90% בת"א, היא יצרה הפסד של 99% בוול סטריט. מי שהשקיע בה בהנפקה הפסיד 99.9% מכספו. תזכורת לסיכון הגדול של השקעה בהנפקה - המקום בו המנפיק יודע הרבה יותר טוב מהרוכש על החברה הנמכרת.
- סייברוואן מציגה: גם במחיר של אגורה יש לאן לרדת
- חברות מצפצפות על המשקיעים ומדווחות באיחור ניכר - מתי הרשות תתערב?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
סייברוואן הפכה 100 אלף שקלים של השקעה לעשרות שקלים בודדים. סייברוואן הפסידה מאז הקמתה 186.7 מיליון שקל:
