יוסי אקרמן, מנכ"ל אלביט מערכות פורש לאחר 16 שנה בתפקיד
יוסי אקרמן, המנכ"ל האגדי של אלביט מערכות מפנה את כיסאו לאחר 16 שנה בתפקיד זה, אליו הגיע לאחר שהצטרף לאלביט מערכות כבר בשנת 1982. החברה דיווחה כי אקרמן יפרוש מתפקידו בסוף חודש מארס 2013 ואז ימונה במקומו בצלאל (בוצי) מכליס המשמש כמנכ"ל חטיבת יבשה ותקשו"ב בחברה הביטחונית הגדולה בישראל ומהחברות המובילות בעולם.
מועצת המנהלים של החברה מתכוונת להמליץ בפני האסיפה הכללית של אלביט מערכות למנות את יוסי אקרמן לתפקיד סגן יו"ר מועצת המנהלים של אלביט מערכות לאחר פרישתו מתפקיד נשיא ומנכ"ל החברה.
אקרמן בן ה-63 הוביל במשך שנים ארוכות את חברת התעשייה הביטחונית היחידה שאינה בשליטת הממשלה גם אל השוק האזרחי, כשהוביל את החברה לצמיחה אורגנית וגם לצמיחה כזו שנשענה על רכישה של חברות רבות, ביניהן נציין את רכישת חברת אל-אופ, אלישרא ועוד כ-30 חברות.
אקרמן מצטרף בכך לשורה של מנכ"לים בולטים נוספים בני אותו הדור שפינו את מקומם בתקופה האחרונה. בהם נציין את מנכ"ל טבע הפורש, שלמה ינאי, גליה מאור, שפרשה מתפקיד מנכ"לית בנק לאומי וגם מנכ"ל כיל הותיק, עקיבא מוזס שכבר הודיע על פרישתו.
מתחילת השנה איבדה אלביט מערכות, שמעסיקה כ-12.5 אלף עובדים ברחבי העולם, כ-16.5% ושוויה עומד כיום על כ-5.5 מיליארד שקל. מאז השיא שנרשם באוגוסט 2009 איבדה מניית החברה 46%.
מיכאל (מיקי) פדרמן, יו"ר מועצת המנהלים של אלביט מערכות אמר:"במשך שני העשורים בהם כיהן יוסי אקרמן כנשיא ומנכ"ל החברה, הוא תרם תרומה מכרעת להצלחתה. תחת הנהגתו, הגדילה החברה את הכנסותיה עשרות מונים וצמחה מחברה מקומית בעיקרה, למובילה גלובלית בתחום העשייה הביטחונית.
"ליוסי חלק גדול בהישג זה בזכות החזון האסטרטגי, איכויות הניהול וההבנה העסקית. שוב ושוב הוביל יוסי את החברה לתחומי עיסוק מצליחים חדשים בסביבות עסקיות מורכבות ביותר. בשם מועצת המנהלים ובשם החברה כולה אני רוצה לבטא את הערכתנו העמוקה לתרומתו הייחודית של יוסי אקרמן. בכוונת מועצת המנהלים להמליץ לבעלי המניות לבחור בו כסגן יו"ר מועצת המנהלים, לאחר השלמת כהונתו כנשיא, כך שהחברה תוכל ליהנות מניסיונו ומחוכמתו בשנים הבאות".
פדרמן הוסיף:"אני מרוצה מאד גם מהחלטת מועצת המנהלים לאשר את מינויו של בצלאל (בוצי) מכליס כמחליפו של יוסי אקרמן וכנשיא הבא של אלביט מערכות. בוצי הוא מנהיג המוכר ברחבי העולם, עם עשרים שנות ניסיון ניהולי באלביט מערכות. אני בטוח כי יצליח להמשיך את מורשת יוסי אקרמן ויוביל את החברה להישגים חדשים."
- 2.עובד אלביט נוכחי 13/08/2012 11:33הגב לתגובה זובנוסף לכשרון הניהולי, יוסי הוא 'מנטש' למי שמבין את המושג. נאחל לבוצי הצלחה לפחות כמו יוסי.
- 1.מה זה אגדי מיתולוגי בס"ה מנהל שמרופד במצלצלין (ל"ת)עובד אלביט מיתולוגי 13/08/2012 10:37הגב לתגובה זו

קרנות ההשתלמות באוגוסט: תשואה של כ-1.1% במסלול הכללי; כ-1.3% במסלול המנייתי
המסלולים הכלליים הניבו תשואה ממוצעת של כ-1.1% באוגוסט, והמנייתיים התקרבו ל-1.3%; אנליסט ומנורה בולטות בראש, מור וילין לפידות בתחתית; מתחילת השנה: פערים של יותר מ-1.5% בין מובילים לנגררים
אוגוסט אולי נפתח באי-ודאות בשווקים עם חששות גיאו-פוליטיים אבל הסתיים כשעוד חודש טוב לחוסכים. מדדי המניות סגרו בעליות נאות בארץ ובעולם, והתשואות בקרנות ההשתלמות ממשיכות לטפס, עם ממוצע של כ-1.1% במסלולים הכלליים וכ-1.3% במסלולים המנייתיים.
מנורה ואנליסט מושכות קדימה במסלול הכללי
במסלולים הכלליים, שמיועדים לרוב הציבור ומחזיקים בתמהיל מגוון יחסית של מניות, אג"ח ונכסים אלטרנטיביים, נרשמה באוגוסט תשואה בטווח של 0.92% עד 1.24%. את הטבלה החודשית הובילה קרן ההשתלמות של אנליסט, עם 1.24%, כשאחריה מיטב עם 1.19% ומנורה עם 1.17%.
בתחתית הטבלה עומדת קרן ההשתלמות של אינפיניטי, עם תשואה של 0.56% בלבד, נמוכה משמעותית מהממוצע הענפי. מעליה נמצאת ילין לפידות עם 0.92% ומגדל עם 0.97%.
אם מסתכלים על התשואה המצטברת מתחילת השנה, גם כאן אנליסט בראש עם 9.82%, כשמור (9.62%), מגדל (9.50%) וכלל (9.74%) קרובות אליה. בתחתית נמצאות אינפינטי (0.56%) ילין לפידות (8.19%) והראל (8.15%).
- "רציתי לפדות קרן השתלמות, והציעו לי הלוואה מהקרן - כדאי?"
- כך בדיקה פשוטה תוסיף לכם מעל ל- 50 אלף שקלים לחיסכון
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בהסתכלות על שלוש השנים האחרונות אנליסט מובילה עם 35.29%, לפני מיטב (33.07%) ומור (33.56%). אינפיניטי משתחלת למרכז הטבלה עם תשואה של 32.41%, קצת מעל כלל וילין לפידות. מנגד, הראל נשארת מאחור עם 26.65% בלבד - פער של כמעט 9% מהמובילה.

תדיראן עולה 6%, חלל תקשורת 5%; הבנקים מאבדים 0.8%, חברות הביטוח 0.2%
המומנטום השלילי של "נאום ספרטה" נקטע, אחרי נפילות במדדים משעות הבוקר שהגיעו לירידה של עד 2.5% בת״א 90 ויותר מ-3% במדד הביטוח, הירידה נבלמת ומדדי הדגל בטריטוריה שלילית מתונה; תדיראן קופצת אחרי כניסת לתחום קירור חוות שרתים, חלל תקשורת עולה עם חוזה חדש
אחרי המכירה החזקה של המניות בבוקר, מדדי ת"א נסחרים בירידות קלות. מדד ת"א 35 יורד 0.2% ומדד ת"א 90 יורד 0.3%. במבט על הסקטורים, מדד הבנקים יורד 0.3% ומדד הביטוח עבר לעליה של 0.2% אחרי שירד יותר מ-3% מוקדם יותר הבוקר.
את המחזורים הגדולים כמובן מרכזים מניות הבנקים, פועלים ולאומי, שנסחרים בירידות מתונות כעת נייס ונובה נסחרות בעליות הודות לארביטרז' חיובי.
עוד במוקד, אפשר להסתכל על המניות הביטחוניות כדי לנסות ולהבין את הדאגה של המשקיעים. מצד אחד, אם ישראל באמת תהיה מבודדת, יהיה צורך להגדיל את התקציבים והרכישה מהחברות הביטחוניות המקומיות, אך מהצד השני כל הצמיחה מול העולם נעלמת ברגע. המון חברות עושות פעילות במדינות זרות, בדגש על ארה"ב ואירופה, שם חברות נאט"ו מצפות להגדיל את התקציבים בצורה מהותית. נקסט ויז'ן בולטת לשלילה.
הבנקים חזקים - הציבור חלש. אין מספיק תחרות, והבנקים מצפצפים עלינו - אפס על ריבית עו"ש ביתרת זכות, 12.2% על ריבית עו"ש ביתרת חובה. הנגיד ובנק ישראל מסבירים לנו שהם עושים הכל כדי לשנות את זה - הם מסבירים את זה כבר שנים, אבל שום דבר לא השתנה למעט דבר אחד - הרווחים של הבנקים. הם שוברים מדי שנה שיאים. על חשבוננו. פרופ' אמיר ירון מתעתע בציבור - מדבר על החלשת הבנקים, בפועל הוא רק חיזק אותם ופגע בציבור; האם 10 מיליונים איש אנונימיים פחות חשובים מעשרות החברים והמכרים של הנגיד במערכת הבנקאית? בסוף הכל אישי - הנגיד: "פועל להעביר את הכוח מהבנקים לציבור" - האומנם?
- נאום נתניהו, הירידות בבורסה והדולר
- נעילה שלילית בת"א: איידיאי צנחה 7.7%, הראל ומנורה 5.6%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מנכ״ל משרד התחבורה: "צריך להיות ערס כדי לשחרר תקציבים" - משה בן זקן מדבר על השיח מול האוצר, על התחב״צ, על רכבת מהירה לחיפה ועל זה שחייבים להשקיע בתשתיות אפילו
אם הרובוטקסי בדרך לפה כי ״גם טסלות יכולות להיתקע בפקקים״; הוא משוכנע שישראל בדרך למהפכה תחבורתית אבל מזהיר שלא יקרה כלום בלי תקציבים, ביצוע והרבה מרפקים. משרד התחבורה טוען שהוא סוף סוף "שם גז". בועידת התשתיות של ביזפורטל, מנכ"ל המשרד משה בן זקן נשמע אופטימי,
אבל לא מתכחש למציאות הקשה שפוגשת את כולנו כל בוקר על הכביש. לדבריו, תקציבי עתק כבר ממומשים בשטח, פרויקטים של רכבות מהירות מתקדמים, וגם על מהפכת התחבורה האוטונומית הוא אומר "אנחנו שם".