יוסי ושלומי אמיר, שופרסל, צילום: יונתן בלום קטןיוסי ושלומי אמיר, שופרסל, צילום: יונתן בלום קטן
השבחה

שופרסל משביחה נדל"ן בראשון לציון - זאת רק ההתחלה

שיתוף פעולה עם ביג להקמת ביג פאשן בראשון לציון והקמת פרויקט מגורים יחד עם שותף עתידי; תחזית הרווח הצפוי - באזור 1.5 מיליארד שקל

תמיר חכמוף | (13)
נושאים בכתבה שופרסל ביג

האחים אמיר רכשו את השליטה בשופרסל בזכות הקמעונאות, אבל הם ידעו שחלק גדול מהרווחים בעתיד יגיעו מתחום הנדל"ן. שופרסל עלתה ב-120% בשווי מאז הרכישה והאחים מורווחים קרוב ל-1.2 מיליארד שקל. שווי החברה כ-10.6 מיליארד שקל והיא מרוויחה בקצב של קרוב ל-800 מיליון שקל. המוסדיים שהכניסו את האחים אמיר לשליטה בקבוצה עשו עסקה טובה. נזכיר שהם בעצם מכרו חלק מהמניות שלהם לאחים אמיר, אך העריכו שזה ישתלם להם - וצדקו.  

הרווחים של שופרסל כמו תחום הקמעונאות בכלל, צפויים לאורך זמן לעלות כתוצאה משיפור-עלייה טבעית. בנוסף הרווחים יעלו בזכות המשך ההתייעלות בקבוצה. אבל זה יהיה מדורג. התוספת הגדולה וההפתעה בשורה התחתונה תגיע מהנדל"ן. לשופרסל נדל"ן שמוערך בכ-5 מיליארד שקל, ומתוכם עשרות רבות של נכסים שניתן להשביח. כלומר, קרקע, או סניף ישן שניתן להפוך למגדל דירות, או שטחים מעורבים וכו'. זה עניין של זמן, אבל שופרסל מדווחת היום על עסקה גדולה ראשונה.

שופרסל וביג חתמו על שיתוף פעולה אסטרטגי להקמת מרכז BIG FASHION בראשון לציון. השותפות תשביח זכויות בקרקע בבעלות שופרסל בשטח של כ-110 דונם ברחוב שמוטקין בראשון לציון. במסגרת העסקה, החברות יפעלו יחד לקידום תב”ע חדשה בקרקע, שמכוחה יתאפשר להקים מרכז BIG FASHION הכולל מסחר ותעסוקה על פני שטח של כ-50 דונם, כאשר ביתרת הקרקע, כ-60 דונם, מתכוונת שופרסל להקים פרויקט מגורים גדול יחד עם שותף אחר שייבחר בעתיד. 

לפי ההסכם ביג תרכוש מחצית מהשטח האמור, תמורת כ-200 מיליון שקל, המשקפים שווי של 7.7 מיליון שקל לדונם. שופרסל תמשיך בקידום הליכי השבחה להעצמת זכויות ועירוב שימושים, לצד בחינת רכישת קרקעות וייזום פרויקטים חדשים במיקומים אסטרטגיים, לרבות נכסים סינרגטיים לפעילותה הקמעונאית.

השווי בספרים של הקרקע נמוך לעומת השווי בהשבחה ושופרסל בעסקה הזו מרוויחה עם הכנסת ביג כשותפה ויותר משמעותי - פוטנציאל הרווח במגדל העתידי הוא משמעותי מאוד. קשה בשלב זה להעריך את המספרים, אבל אפשר להעריך שהיקף הבנייה ב-60 דונם יהיה מעל 2,000 דירות, ובהינתן הרווח הצפוי בפרויקט המגורים וביג פאשן מדובר על סכום משמעותי מאוד גם לשופרסל הגדולה - באזור 1.5 מיליארד שקל ואף יותר. 

 

תגובות לכתבה(13):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 12.
    אנונימי 09/09/2025 14:19
    הגב לתגובה זו
    200 מליון לחלק ב 1100.5 55 דונם שווה בערך 4 מליון לדונם.איך הגיעו ל 7.7 מליון
  • 11.
    פנטהאוז XPO (ל"ת)
    חישובון 09/09/2025 13:44
    הגב לתגובה זו
  • 10.
    אנונסגחולשחערוןימי 09/09/2025 11:54
    הגב לתגובה זו
    רק בישראל 2 ברברים עושקים את כל מה שאפשר האחים עמר מצפון אפריקה איכס
  • 9.
    סיני 09/09/2025 11:27
    הגב לתגובה זו
    מי שנכנס לסניפי שופרסל הוא פושעגופים מוסדיים חבורה של אפסים שממפמים בעצמם את יוקר המחיה סוגדים לבנקים לחברות הביטוח ולכל המחלות והתחלואות שהמדינה יודעת לייצר והעיקר שהשוק יעלה וירוויחו במניות.מאחל למוסדיים ולאחים השרקנים להפסיד אתכל כספם ושהרשת תפשוט רגל ותישארו עם הנדלן ריק ושומם
  • 8.
    fufui 09/09/2025 10:15
    הגב לתגובה זו
    2 גזלנים ראיתי שעושקים על מה שזז לא קונה מהם כלום חלאות
  • 7.
    אנונימי 09/09/2025 10:11
    הגב לתגובה זו
    הם בפניקההתוצאות צפויות להיות נוראיותירידה מטורפתמי שקונה בשופרסל כנראה לא יודע חשבון
  • 6.
    אנונימי 09/09/2025 10:06
    הגב לתגובה זו
    2 גנבים עשקנים שלא יודעים שבע מובילים ביוקר המחייה לא לקנות מ 2 המחבלים הכלכליים האלה
  • 5.
    אנונימי 09/09/2025 10:00
    הגב לתגובה זו
    אלו החיים של בני האדם היום קניות קניות ושוב קניות הכל ריק מבפנים
  • 4.
    כתבות יחצ רואים לכם. תחילתו של הסוף לשופרסליקר ימים יגידו (ל"ת)
    אנונימי 09/09/2025 09:57
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    עופר 09/09/2025 09:35
    הגב לתגובה זו
    מתביישים בעבר המרוקאי. אמיר זה יותר ממותג.
  • אנונימי 10/09/2025 09:11
    הגב לתגובה זו
    אם עברתו את השם מה רע בכך.
  • 2.
    אנונימי 09/09/2025 09:29
    הגב לתגובה זו
    אחלה משפחת עמר היקרה עלו והצליחו בכל אשר תלכו העם אתכם
  • 1.
    מישהו עוד קונה בשופרסל המחירים הכי יקרים בארץ!!! (ל"ת)
    עושקי הציבור! 09/09/2025 08:57
    הגב לתגובה זו
בורסת תל אביב
צילום: תמר מצפי

בורסת תל אביב משיקה שלושה מדדים חדשים ומעדכנת את מדדי הדגל

הבורסה ביצעה עדכון רחב בהרכב מדדיה, הכולל כניסת שש חברות חדשות לת"א 90, ארבע לת"א 125 והשקת מדדי ביטחוניות, תשתיות ונדל"ן 35

אדיר בן עמי |

בורסת תל אביב מעדכנת את הרכבי המדדים ומשיקה שלושה מדדים סקטוריאליים חדשים לצד שינויים נרחבים במדדים הקיימים. העדכון כולל כניסת מגדל ביטוח ונקסט ויז'ן למדד הדגל ת"א 35, יציאת ארבע חברות מת"א 125 לצד כניסת ארבע חברות חדשות, והשקת מדדי ביטחוניות, תשתיות ונדל"ן שמכילים עשרות חברות. השינויים משקפים התמחות גוברת של הכלכלה הישראלית בטכנולוגיה מתקדמת, ביטחון ותשתיות לצד חזרתו של המגזר הפיננסי לעניינים.


במדד ת"א 35, המוביל את השוק המקומי, מצטרפות שתי מניות חדשות: מגדל ביטוח ונקסט ויז'ן. מגדל חוזרת למדד לאחר היעדרות של כמעט עשור, עם שווי שוק שהציב אותה שוב בצמרת החברות הציבוריות. נקסט ויז'ן, שפועלת בתחום המצלמות המיוצבות לתעשיות הביטחוניות, מציינת את עליית קרנו של תחום הביטחון והטכנולוגיה גם בקרב החברות הגדולות. מן העבר השני, שתי החברות הקטנות במדד: אנרג'יאן וחברה לישראל, יורדות לת"א 90, לאחר תקופה שבה מניות האנרגיה והכימיקלים לא הצליחו לשמור על מעמדן בגודל שוק.


חברת דמרי, שניצלה ברגע האחרון מהדחה מת"א 35, נותרת במדד בזכות עליות חדות במנייתה במהלך "הימים הקובעים". החברה נהנתה ממומנטום חיובי בענף הנדל"ן, שבא בעקבות השיפור בתנאי השוק והסכמי השקעה חדשים. גיוסי הון ומימוש אופציות חיזקו את שווייה, ואפשרו לה להישאר ברשימת החברות הגדולות.


במדד ת״א־90 נרשמות כניסות בולטות של שש חברות: חברה לישראל, אנרג׳יאן, גילת, מור השקעות, רימון ו־אמפא. חברה לישראל ואנרג׳יאן יורדות ממדד ת״א־35 לאחר שאיבדו מעט מערכן היחסי, אך נותרו שחקניות מרכזיות בשוק האנרגיה וההשקעות. גילת מוסיפה נדבך מתחום התקשורת והלוויינים, מור השקעות מחזקת את תחום ניהול ההון, רימון מייצגת את מגזר התשתיות, ואמפא – שהונפקה לאחרונה – משלימה את התמונה מהצד של הנדל״ן והמימון החוץ־בנקאי. בצד היוצאות מהמדד נמנות מימון ישיר, תדיראן גרופ, טלסיס ו־פלסאון תעשיות, שרשמו ירידות שווי בשנה האחרונה.


במדד ת״א־125, שמאגד את כלל המניות במדדי ת״א־35 ות״א־90, נרשמות כניסות ויציאות משמעותיות המשפיעות על מבנה השוק כולו. ארבע חברות חדשות מצטרפות למדד: גילת, מור השקעות, רימון ו־אמפא. גילת מייצגת את התחזקות תחום התקשורת והלוויינים, מור השקעות מחזקת את תחום ניהול ההון המקומי, רימון מוסיפה נדבך מתחום התשתיות, ואמפא, שהצטרפה לבורסה רק לאחרונה, משקפת את התרחבות תחום המימון החוץ־בנקאי והנדל״ן.

אל על ישראייר
צילום: דוברות אל על ומוני שפיר
ניתוח

סיומה של המלחמה הוא גם סיום תור הזהב של חברות התעופה הישראליות

שנתיים של שיאים יוצאי דופן בתעופה הישראלית מגיעות לסיומן: עם חזרת החברות הזרות לשמיים - אל על, ישראייר וארקיע נערכות לתחרות עזה ולשחיקה ברווחיות; מה צפוי בכל חברה והאם תור הזהב של החברות הישראליות יסתיים בנחיתה רכה? 

רונן קרסו |

מלחמת חרבות ברזל, הביאה את התעופה הישראלית לשיאים שלא היו בעבר. מרבית חברות התעופה הזרות הפסיקו לטוס ארצה, מה שהשאיר את השטח לחברות התעופה הישראליות. נתח השוק של חברות התעופה הישראליות, הכפיל את עצמו ואף יותר. שוך הקרבות מעלה את השאלה הגדולה: לאן פני הענף? יש לציין כי בשעות האחרונות יש התפתחויות שמעידות שאולי המערכה עדיין איננה מאחורינו אבל עדיין ניתן לצייר כבר את המגמה, החברות הישראליות כבר לא שולטות בשמיים והן נערכות בהתאם.

כך למשל אל על שהיתה עם נתח שוק של 21.75% בשנת 2022 הגיע לנתח שוק של 47.5% בשנת 2024 . ישראייר שהיתה בשנת 2022 עם נתח שוק של 4.3% ובאוגוסט 2025 הגיעה לנתח שוק של 15% ביציאת ישראלים לחו"ל. וארקיע שהיתה עם נתח שוק  של 3.7% בשנת 2022 ובקיץ השנה ,בחודש  אוגוסט, טסה לנתח שוק של 12.3% בנמל בן גוריון. אלו נתונים פנומינליים ,שאינן אפשריים במהלך עסקים רגיל ,שבו המאבק הוא על גידול או קיטון ,של שברי אחוזים.

מניית אל על הגיבה בהתאם ומשווי שוק של  2.4 מיליארד שח, לפני המלחמה ,הגיעה לשווי שוק של מעל 9 מיליארד ולרווחים עצומים. אל הרוויחה בשנה שעברה 545 מיליון דולר,נתח השוק בקו לארצות הברית עלה ל-90% החוב ירד מ-1.4 מיליארד דולר לפני המלחמה ל-75 מיליון דולר בסוף 24 ומגרעון של 210 מיליון דולר עברה להון חיובי של 520 מיליון דולר בסוף 2024.

ישראייר לפני המלחמה היתה בשווי שוק של 260 מיליון שח ובשיא הגיעה ל 600 מיליון שקל, היא הכניסה 453 מיליון דולר בשנת 2024 ,הרווח הנקי שלה באותה השנה ,עמד על 24 מיליון דולר וכמות הנוסעים שהטיסה החברה בשנת 2024 עמדה על 1.46 מיליון. ארקיע היא חברה פרטית, ההערכה היא שהשנה ארקיע תסיים עם שיא בהכנסות של למעלה מ-450 מיליון דולר ועם רווח של כ 20 מיליון דולר. אלא שתור הזהב של התעופה הישראלית עומד בפני סיום, עדיין יש התפתחויות בשעות האחרונות אנחנו עדים להתחממות גזרתית נוספת ואין לדעת לאן זה יתפתח, עם זאת, מרבית החברות הזרות המשמעותיות חזרו לטוס לארץ בקו ת"א-ניו יורק דלתא ויונייטד חזרו ואמירקן איירליינס בדרך ובכללי הצפי הוא שגם רינאייר ואיזיגט ,ישובו לטוס ארצה באפריל הקרוב. 

אפילו ישנם דיבורים על כך שטורקיש ,ישובו לטוס לארץ. בשיא ,לפני המלחמה, ביצעה טרקיש 49 טיסות שבועיות ארצה ,ששימשו בעיקר עבור טיסות הקונקשיין ונתח השוק  שלה בנתב"ג ,עמד על כמעט 7% בשנת 2022 לפני המלחמה.