רייזור: ההכנסות ב-2024 קפצו פי יותר מ-3 ל-17 מ' שקל
חברת הבינה המלאכותית דיווחה על תוצאות מקדמיות לרבעון הרביעי מהן עולה שההכנסות ברבעון קפצו ב-360% שקל ל-7 מיליון שקל, ההכסנות ב-2024 קפצו ב-220%; המניה זינקה פי 10 בחודשיים וחצי האחרונים, אבל היא עדיין נמוכה בקרוב ל-70% מהשווי בהנפקה
רייזור לאבס רייזור -4.33% , המפתחת חיישנים למכונות תעשיות שמשתמשים בבינה מלאכותית בשביל לאבחן בעיות במכונות, דיווחה על תוצאות מקדמיות לרבעון הרביעי של 2024 ולשנה כולה.
לפי התוצאות, ההכנסות ברבעון הסתכמו ב-7 מיליון שקל, עלייה של 360% לעומת הרבעון המקביל בו הסתכמו ההכנסות ב-1.5 מיליון שקל וגבוה ב-40% מתחזיות החברה לרבעון. ב-2024 כולה ההכנסות הסתכמו ב-17 מיליון שקל, זינוק של 220% לעומת 2023.
גם ברבעון השלישי הציגה החברה זינוק בתוצאות, אז היא דיווחה על הכנסות של 5 מיליון שקל, גידול של למעלה מ- 190% לעומת ההכנסות בתקופה המקבילה אשתקד (1.7 מיליון שקל בלבד). נכון לסוף הרבעון השני, צבר ההזמנות של החברה עמד על 76 מיליון דולר, זהה לתקופה המקבילה בשנה הקודמת.
רייזור הונפקה ב-2021, ועד לחודש נובמבר של 2024 היא הספיקה למחוק כמעט את כל השווי שלה. עם זאת מאז היא כבר רשמה זינוק של פי 10 והיא נסחרת היום לפי שווי של 200 מיליון שקל. הגאות בשוק ההון בזמן ההנפקה שלה סייעה לחברה לגייס לפי שווי גבוה של 591 מיליון שקל. מאז החברה שינתה פרופיל, התרסקה עד כדי שווי שוק של 20 מיליון ובמקום להתרכז באספקת פתרונות בינה מלאכותית לארגונים, היא עברה לפתח תוכנה עבור סקטור הכרייה. השווי עדיין רחוק מהשווי בהנפקה, אבל החברה במומנטום חיובי.
- הזמנה אחת בשנתיים; האם רייזור בדרך למטה?
- מנכ"ל רייזור: "היעד שלנו זה להביא עסקת רישוי משמעותית עוד השנה"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
"המחצית הראשונה של 2024 היא בעיקר מבט אל מגמה. לראשונה אנחנו מדווחים על מפנה בהזמנות שהגיעו אחרי נובמבר, שמשתקפים בצמיחה של יותר מפי 2.5 בהכנסות, זינוק של פי 3 ברווח הגולמי וגידול בצבר", הסביר רז רודיטי, המנכ"ל והמייסד של החברה, בראיון לביזפורטל לפני מספר חודשים.

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״
״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה
תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת
עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי
הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0.93%
נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח
פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.
ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה
לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים .
המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה
- כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות.
"הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.
אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה
"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".
- עמיר שיווק: ההכנסות ירדו ב-3%; הרווח הנקי זינק ל-13.5 מיליון שקל
- עמיר שיווק: הרווח הנקי זינק כמעט פי 7 ל-10.6 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?
"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".
אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳