מצב הבוטים: נוכלים דיגיטליים גרפו מעל 15 מיליון דולר
המספרים המציפים לאחרונה את הרשת מבהילים: יותר ממיליארד וחצי מודעות שפורסמו ברחבי הרשת בשנתיים האחרונות נפגעו מפעילותה של רשת בוטים מתוחכמת ומעל 15 מיליון דולר מצאו את דרכם אל כיסם של נוכלים דיגיטליים.
רשת הבוטים המדוברת, 404bot שמה, מייצרת חשיפות מזויפות למודעות ומתעשרת בדרך זו על חשבון מותגים - לעתים, תוך שיתוף פעולה עם בעלי אתרים ואפליקציות שמוכרים שטחי פרסום. רשת הבוטים הזו פעלה עד כה, און אנד אוף, תוך שהיא עוקפת מנגנוני פיקוח ופוגעת קשות בכל מה שנוגע לאתיקה ולאמינות במרחב הפרסום הדיגיטלי.
תעשיית הפרסום הדיגיטלי מתמודדת בשנים האחרונות עם האקרים ורשתות בוטים שמנצלים פרצות אבטחה ו"חורים" בשרשרת השיווק. המטרה: לחדור אל מערכת היחסים הפיננסית שבין מוכרים של שטחי פרסום (בעלי אתרים, רשתות חברתיות וכו') למפרסמים שמבקשים לקנות מהם שטח למודעות.
הפרקטיקה הכללית של נוכלי הרשת עובדת כך: הגנב מתחזה למפרסם "לגיטימי", משתלט על שטחי פרסום שנרכשו על ידו ביושר, שותל מודעה אחרת במקום זו שנחתכה מהאתר, ובמקביל מפעיל רשת בוטים שמדמה אלפי חשיפות למודעה. כל חשיפה כזאת שווה סכום כסף קטן שמגיע לכיסו של יוצר המודעה (כמובן, על חשבון הסוחר), ובמקרה הזה יוצר ההודעה הוא הנוכל, שמגלגל סכומים נאים יותר ויותר ככל שחולף הזמן שבו מערכת הבוטים שלו מחזיקה מעמד מבלי להיחשף.
- חובות של 800 מיליון אירו והפסדי ענק: האם אינטר בדרך לפשיטת רגל?
- אינטר מזנקת ב-24% אחרי שהודיעה שתגייס 38 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לפני כשנתיים פיתח המכון לפרסום אינטראקטיבי (IAB, ארגון ללא מטרות רווח), פרוטוקול דיגיטלי בשם ads.txt - כלי מוצפן שמאגד רשימות של סוחרים "לגיטימיים" ומאפשר לבעלי אתרים ואפליקציות לדעת, כביכול, למי הם מוכרים שטחי פרסום. ואולם, נוכח העובדה שלבעלי אתרים ואפליקציות פחות אכפת מי מפרסם אצלם ויותר אכפת מהכסף, פעמים רבות הם מעלימים עין מהתגנבות "סוחרים" פחות תמימים לשטחי הפרסום שלהם - והנבלים, למיניהם, מנצלים זאת היטב.
כאמור, באחרונה התגלתה רשת בוטים אימתנית בשם 404bot שמגלגל מיליארדים מתחת לאפם של בעלי שטחי הפרסום והמפרסמים כאחד. הבוט מתעתע בשרת שבו הוא פועל באמצעות התחזות לעמוד URL סטנדרטי, שנראה לגיטימי לרוכשי המודעות. אלא שאותם רוכשים לא יודעים שכל החשיפות הללו הן לא באמת חשיפות אלא בוטים, והכסף הולך לכיסו של מריץ הבוט.

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים
ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה
טאבולה Taboola 0% מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker
הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.
גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."
״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת
הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן
העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״
- פרסום מודעת אבל בעיתון הארץ
- עדות לפיד הוכיחה: ערוצי החדשות לא מספרים לכם את האמת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים
ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה
טאבולה Taboola 0% מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker
הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.
גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."
״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת
הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן
העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״
- פרסום מודעת אבל בעיתון הארץ
- עדות לפיד הוכיחה: ערוצי החדשות לא מספרים לכם את האמת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
