"עולם הפרסום לא עשה לי טוב - שוק קטן, תחרות גדולה וים אגו"
עד לפני כמה שנים, דן אבלגון היה אחת ההבטחות של עולם הפרסום. הוא הצטרף לאדלר חומסקי לאחר שמשרד הפרסום רכש את חברת הסושיאל בה היה שותף בתחילת ימי המדיה החברתית ונותר שם לאחר שסומן כדור העתיד של הפרסום בדיגיטל/חדשנות. עם זאת הרומן לא החזיק מעמד ואבלגון פרש לטובת תחום ההייטק והסטארט אפים שאליו הביא את ניסיונו בפרסום ושיווק.
לכל הפרקים של EAR CATCHER - לחצו כאן
אבלגון שכיום משמש כ-CMO חיצוני לחברות סטארט אפ התארח השבוע בפודקאסט הפרסום של מירן פחמן EARCATCHER. בשיחה שנסובה על ההבדלים בין עולם הפרסום להייטק אומר אבלגון: "בחצי שנה בסטארטאפ הספקתי מה שלא עשיתי 4 שנים במשרד פרסום...בעולם הפרסום יש הרבה אנרגיות שליליות - שוק קטן, תחרות גדולה עם ים אגו. השוק לא גדול ויש בו הרבה תחרות עם דם רע - לי זה לא עשה טוב - ניסיתי לצאת מהתחום 3 פעמים וכל פעם משהו אחר משך אותי בחזרה".
עוד הוא מספר, כי "בעולם הסטארטאפים, לפחות בהתחלה, בין החברות הצעירות יש משהו מדהים. אתה הולך למישהו שהוא חצי מתחרה שלך והם מדברים איתך על הכל, לאן ללכת, עם מי לדבר ואיך לעבוד. הסתכלתי על זה מהצד ואמרתי 'פאק מה זה?'". במקרה אחר הוא מספר: "כשירדנו מסטארטאפ כלשהו, הלכנו למשקיע ואמרנו לו גילינו בעיה והוא אמר עכשיו שנת 2015, בואו נדבר 3 שנים קדימה על 2018 - התאהבתי בעולם הזה משם - וכתוצאה מכל המפגשים האלו אמרתי לעצמי לכל החברות האלו יש כסף והרבה יעדים אבל אין להם מספיק אנשי מקצוע (בשיווק)".
הפודקאסט של פחמן שעוסק בנושאי קריאייטיב ופרסום, עולה באופן קבוע באתר אייס. בכל תכנית מתארחת דמות בכירה ומסקרנת מעולם הקריאייטיב והפרסום לשיחת עומק על תפיסת העולם המקצועית, על הדרך המקצועית שעשתה וגם על התחושות האישיות שלה בנוגע למקצוע שבחרה ולברנז'ה. הפודקאסט מוקלט באולפני ישי רזיאל והוא בשיתוף אדיו - רשת הפרסום ברדיו הדיגיטלי.
הפרסומאי מירן פחמן הוא עצמאי כיום, בעל סוכנות הפרסום פונקט ולשעבר סמנכ"ל הקריאייטיב של פוגל ומנהל הקריאייטיב של מקאן דיגיטל
- 3.אאא 19/02/2018 12:27הגב לתגובה זומירן אהבתי ששחקת אותה מופתע מהאמירה של דן וגם אמרת שאתה לא מכיר את הדברים האלה ויחד עם זאת בחרת לעשות מזה כותרת.
- 2.אתה ה-CMO של החיים שלי (ל"ת)בטו המזויף 13/02/2018 09:57הגב לתגובה זו
- 1.בטו האורגינל 13/02/2018 09:42הגב לתגובה זומתי נוסעים
האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר
לראשונה, תכנית חדשות של ערוץ 14 הצליחה להדיח את חדשות 12 מראש הטבלה; בנוסף, גם מול תוכן "איכותי", תכניות הריאליטי מספקות לצופים את צרכי הבידור באופן הטוב ביותר, ואמש ריאליטי אוכל היה בראש
סך הצופים במהדורות החדשות עולה מעט, לאחר שהציבור היה כנראה ברוויה לאחר תקופה אינטנסיבית שהצמידה את כולם למהדורות. ברמת התוצאות, דירוג המהדורות וכמות הצופים נשארה כמעט זהה, למעט ערוץ 14 שהתחזק. ועדיין, חדשות 12 עדיין מעל כולם. המהדורה המרכזית של חדשות
12 היתה במקום הראשון ועמדה על 15% רייטינג ו-356 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.9% ו-194 אלף צופים. חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 5% רייטינג ו-119 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4% רייטניג ו-105 אלף צופים,
מספר מכובד ותחרותי.
הריאליטי אוכל את כולם
בערב שבו משודרות שתי תכניות ריאליטי בנושא אוכל, הפריים טיים מיישר קו עם הדעה הרווחת שהריאליטי הוא פורמט מנצח. מאסטר שף הותיקה של קשת עמדה מעל כולם עם 16.2% רייטינג ו-391 אלף צופים והייתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים אתמול. אחריה, הפטריוטים עם המיתוג החדש שמרה על כוחה עם 8.5% רייטינג ו-229 אלף צופים ואפשר לומר שהתכנית מצליחה מאד, היות ובסך כל שידורי כל הרצועות בכל הערוצים, היתה אמש התכנית השנייה הנצפית בישראל. אחריה, היה הלהיט החדש-ישן של התאגיד, הריאליטי הוותיק "בואו לאכול איתי" עם 7.2% ו-183 אלף צופים. ואילו את הרשימה סגר "חרדים, העולם האמיתי" של קשת, עם 4.9% רייטינג ו-112 אלף צופים בלבד.
ערוץ 14 עם מהפך ברצועת הצהריים
מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 2.9% ו-67 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-51 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-39 אלף צופים בלבד.
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.3% ו-46 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.4% רייטינג ו-28 אלף צופים בלבד.
- התאגיד תחרותי מתמיד עם "בואו לאכול איתי"
- המהדורה המרכזית של 13 בתחתית טבלת הרייטינג
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בצהריים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן הצליח להדיח לראשונה את חדשות 12, ועמד על 2.5% רייטינג ו-52 אלף צופים, בעוד 14 בצהריים של חדשות 12 עם ערד ניר היתה עם 2.4% ו-54 אלף צופים. את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
