הפודקאסט של מירן פחמן. EAR CATCHER
צילום: יח"צ
פודקאסט

אסי שביט: "אני צופה בטלוויזיה ולא מאמין שהצליחו למכור קריאייטיב כזה"

אסי שביט בעליו של 'שביט וזהו' ובעבר סמנכ"ל הקריאייטיב של גיתם וה"ילד הרע" שתמיד אמר מה שהוא חושב, מתראיין בפודקאסט הפרסום של מירן פחמן ומפריך חלק מסיפורי העבר לצד אישוש של כמה סערות ששמו היה קשור בהן. האזינו
כתבי אייס | (16)

לאחר השקת EAR CATCHER - סדרת הפודקאסטים על פרסום בשבוע שעבר עם נדב פרסמן. השבוע מתארח באולפן אסי שביט, בעליו של משרד הפרסום שביט וזהו מי שנחשב בעבר ל"ילד הרע" של תעשיית הקריאייטיב הישראלית ואחד מאנשי הקריאייטיב המוצלחים, הבכירים והוותיקים שפעלו ועדיין פועלים בענף. 

לכל הפרקים של EAR CATCHER - לחצו כאן

בין השאר, שביט מנחש (וצודק! הראיון נערך לפני הידיעה על זכיית ליאו ברנט) למי יש סיכוי לשוב מפסטיבל קאן עם אריה, מדוע עזב את שלמור אחרי 10 שנים, איך הגיע לגיתם ולמה פיטר את כל הקריאייטיב אחרי שבוע. על הדיכוטומיה בין הקריאייטיב לבין הניהול לקוח,  למה הוא לא הסכים לעבוד עם במאים ישראלים, על התקופה בגרמניה שבה ייצר "גוסטים" לתחרויות, על החזרה לארץ להורים שחולים, על הכוונה לעבוד ב-JWT ולמה הוא לא הגיע ברגע האחרון, על החיבור לחברון זלצמן והפרידה, על הקריאייטב הישראלי היום ועוד.

הפודקאסט של מירן פחמן שעוסק בנושאי קריאייטיב ופרסום, יעלה באופן קבוע באתר אייס. בכל תכנית תתארח דמות בכירה ומסקרנת מעולם הקריאייטיב והפרסום לשיחה מעמיקה על תפיסת העולם המקצועית, על הדרך המקצועית שעשתה וגם על התחושות האישיות שלה בנוגע למקצוע שבחרה ולברנז'ה. הפודקאסט מוקלט באולפני ישי רזיאל והוא בשיתוף אדיו - רשת הפרסום ברדיו הדיגיטלי.

 

הפרסומאי מירן פחמן הוא עצמאי כיום, בעל סוכנות הפרסום פונקט ולשעבר סמנכ"ל הקריאייטיב של פוגל ומנהל הקריאייטיב של מקאן דיגיטל. 

תגובות לכתבה(16):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 16.
    אביגדור 25/05/2018 13:55
    הגב לתגובה זו
    רוח ורוח ורוח ושתיים וחצי לקוחות. כלום ושום דבר
  • 15.
    מוטי 17/07/2017 05:39
    הגב לתגובה זו
    שביט וזהו זה משרד בוטיק מאד מעורך
  • 14.
    למה אין rss לפרק? (ל"ת)
    לירן 23/06/2017 14:39
    הגב לתגובה זו
  • 13.
    כל כך הרבה אהבה עצמית בכל סינק לא שמעתי בחיים שלי נשבע לך (ל"ת)
    באומן 21/06/2017 16:42
    הגב לתגובה זו
  • 12.
    דודי 21/06/2017 15:30
    הגב לתגובה זו
    בגלל זה אתה נשאר עם 3 לקוחות
  • 11.
    שרון 21/06/2017 15:16
    הגב לתגובה זו
    בזכות אסי היו שנים שהפרסום היה סקסי, שבאת לעבודה ורציתי לנצח. כל הכבוד לו שהלך תמיד עם האמת שלו, ושלרוב באמת הצליח לעשות דברים מדוייקים ומעניינים. חסרים אסים כמוהו...ורק מלהקשיב לו שאני מתגעגע. הוא התבגר יפה ואני מקווה שעוד נשמע ממנו.
  • 10.
    גרין 21/06/2017 13:29
    הגב לתגובה זו
    במיוחד איך הטרנספורמציה בין שכיר או שותף קטן לעצמאי משנה לו את הפרספקטיבה.
  • 9.
    אין עוד פרסומאים חכמים ואמיצים כאלו (ל"ת)
    עובד לשעבר 21/06/2017 12:59
    הגב לתגובה זו
  • 8.
    איזה כייף לשמוע אותו (ל"ת)
    מתגעגע 20/06/2017 23:27
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    איזה כייף לשמוע אותו (ל"ת)
    מתגעגע 20/06/2017 23:27
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    ראיון אותנטי אהבתי מאוד (ל"ת)
    עוזי 20/06/2017 22:58
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    ותיקי הותיקים 20/06/2017 19:35
    הגב לתגובה זו
    לא דחוף לו להשמיע את דעתו, נותן למרואיין לדבר ושואל את השאלות הנכונות. סחתיין עליו.
  • 4.
    צודק לגמרי יש דברים שגובלים בפיגור (ל"ת)
    משרד הפרסום מת 20/06/2017 19:13
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    ראובן הגאון 20/06/2017 18:44
    הגב לתגובה זו
    אפשר לחשוב מה הוא עשה שהוא כל כך טוב, פתאטי
  • 2.
    בוב ארויו 20/06/2017 16:15
    הגב לתגובה זו
    https://www.facebook.com/ShavitVeZehu/videos/1816787138576665/
  • 1.
    עומר 20/06/2017 14:59
    הגב לתגובה זו
    איש קריאייטיב בינוני לחלוטין. המשרד שלו לא מצליח לגייס לקוחות והוא בקשיים. אבל יפה, שימשיך לחיות בסרט - זה גם משהו.
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.