כאן כנס חירום
צילום: פנימי

כ-200 עובדים השתתפו בכנס החרום של תאגיד כאן

העובדים כינסו ישיבת חירום בעקבות התכנית לביטול התאגיד. הם יצאו בקריאה לשר האוצר להתנגד למהלך, ומבטיחים המשך צעדי מחאה נוספים
אלכסנדר כץ | (3)

על רקע המהלך של יו"ר הקואליציה דוד ביטן, שזוכה לכאורה לתמיכת ראש הממשלה בנימין נתניהו, לביטולו של תאגיד השידור הציבורי, וחזרה למתווה רשות השידור, כינסו עובדי כאן הבוקר (יום ג') כנס חירום בו לקחו חלק כ-200 מעובדי התאגיד. 

ועד המנהלה, העיתונאים וארגון העיתונאים עדכנו את העובדים באשר למצב הדברים הנוכחי, וביקשו מהם לקחת חלק פעיל במאבק כנגד הניסיונות השונים לפגוע לטענתם בחופש העיתונאי. 

בין היתר דובר שם אף על "הרשימות השחורות והלבנות", אותה חשיפה בחדשות 10 לגבי הלחצים הפוליטיים לשילובם של "אנשי שלומנו" ולאי קבלתם של עיתונאים שעשויים "להוות" בעיה. "זה מאבק של כולנו על הזכות להיות חלק משידור ציבורי חף משיקולים פוליטיים וליצור עיתונות איכותית וחופשית", נאמר בכינוס. "אנחנו קוראים לשר האוצר משה כחלון לעמוד מאחורי הבטחותיו ולאפשר לנו להמשיך בעשייה".  

עם הלחץ שמפעיל דוד ביטן, כאמור בגיבויו של נתניהו, הגורם האחרון בו תולים תומכי ועובדי התאגיד הוא השר כחלון שהביע בעבר תמיכה בהקמת התאגיד, ומתנגד גם להוצאה הכספית הגדולה שתהיה עם ביטולו וחזרה למתווה רשות השידור. ואולם לצד זאת ישנו חשש כי גם כחלון יסיר את תמיכתו מהתאגיד ויסכים להצאה עליה פורסם - תמיכה בביטול התאגיד תמורת תמיכת נתניהו והליכוד במיסוי דירה שלישית. 

בכינוס הודגש כי התאגיד יעמוד בזמנים ויעלה לשידור ב-1 בינואר כפי שקובע החוק (שמאפשרגם דחייה עד לסוף אפריל 2017). בכל מקרה יתקיימו צעדי מחאה נוספים בימים הקרובים נגד המהלך של ביטן.

בישיבה היום נידונה גם סוגיית "הרשימות השחורות והלבנות", כלומר לחצים של גורמי פוליטיים לקבלתם של "אנשי שלומנו" ולדחיקתם ואי קבלתם של "גורמים בעייתיים". ואולם לדברי גורמים בתאגיד, הפרסום ב'חדשות 10' לא היה מדויק וזאת משום שאין לחצים יוצאי דופן, ולבטח לא כפי שהשתמע מהפרסום בערוץ 10. 

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    התגייסות ברנז'אית 25/10/2016 18:33
    הגב לתגובה זו
    200 עובדים רשימות שחורות רשימות לבנות כמה אגדות אורבניות עוד יומצאו ????????
  • 2.
    איש חכם 25/10/2016 17:43
    הגב לתגובה זו
    אתם השתגעתם??? חופש העיתונות? ומה עם מוסר עבודה בסיסי? אתם מחויבים לתאגיד "מיום התחילה" על פי החוזה אתם משתתפים בכינוס שהוא נגד מקום העבודה שלכם?? לבוא חשבון עם כל המצולמים!!!! טוב שיש עוד 300 שלא הגיעו (התאגיד הודיע שקבל 500)
  • 1.
    כאן באוויר 25/10/2016 16:37
    הגב לתגובה זו
    ברוכים הבאים למציאות של עובדי רשות השידור. תתחילו להבין שכל הדיבורים על חופש עיתונאי הם כלום. מה שהם רוצים הימין זה לשלוט על מה שכולם חושבים. לשלוט על מה שיוצא לאוויר. זה היה ברשות השידור ונהדף על ידי העובדים שההסתה נגדם היתה מראש הממשלה ומטה.
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.


  


אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.