מכה לשפ"מ: בוטל הצו להקפאת מכרז הפרסום של התאגיד
האם סאגת מכרז הפרסום של תאגיד השידור הציבורי כאן לקראת סיום? בית המשפט החליט לבטל את צו הביניים שהקפיא את המכרז, מה שיסלול את את הדרך לחידוש והשלמת ההליך המכרזי. כפי שמסתמן, בית המשפט המחוזי צפוי בהמשך לדחות את העתירה של שפ"מ (שירותי פרסום מאוחדים) כנגד המכרז.
כזכור, שפ"מ, מי שהחזיקה בזיכיון ניהול הפרסום של רשות השידור פנתה לבית המשפט בניסיון למנוע את מכרז הפרסום של התאגיד החדש כפי שהוצע. ההתנגדות של שפמ התמקדה בעיקר בסעיף המתיר לחברות מסחריות/מפרסמים להתמודד במכרז - בטענה כי לא ייתכן שחברה בעלת אינטרסים, המפרסמת בעצמה ומקדמת את מותגיה ושירותיה, תוכל לנהל את מערך הפרסום של התאגיד באופן ניטרלי.
מנגד, לפני כחודש העבירה המחלקה המשפטית של התאגיד את תגובתה לטענות שפ"מ והציגה את עמדתה בפני בית המשפט לעניינים מנהליים הדן בנושא. בשורה התחתונה, התאגיד סירב לסגת מהחלטתו להעניק למפרסמים זכות להשתתף במכרז, אך בתשובותיו לבית המשפט הוסיף סייגים, כוכביות והבהרות שמטרתן לנטרל את טענות שפ"מ.
בין התיקונים והעדכונים ששולבו במסמכי המכרז החדשים, על הזוכה לבנות מחירון בסיס לפרסום בנפרד לכל אמצעי מדיה של התאגיד. התאגיד שומר לעצמו מנגנון פיקוח ובקרה לפיו מחירון הבסיס יאושר על ידי מנכ"ל התאגיד והזוכה יהיה רשאי לעדכן את מחירון הבסיס מעת לעת בכפוף לאישור המנכ"ל. סעיף נוסף קובע כי לא ישודרו פרסומות בחינם, למעט פרסומים מאת התאגיד או עבורו, שקיבלו את אישור המנכ"ל, ולמעט תשדירי פרסום שניתנו כבונוסים במסגרת חבילת פרסום ששולמה עליה תמורה מלאה. עם זאת, בונוסים אלו לא ישודרו בשעות הפריים בטלוויזיה או בשעות האזנה גבוהה ברדיו.
סעיף נוסף ששולב בגרסת המכרז החדשה והמעודכנת נוגע ל"גילוי מידע". לפיו, "במידה והמציע מחזיק במישרין או בעקיפין בסוג מסוים של אמצעי שליטה במפרסם, כהגדרתו במכרז זה, הוא יפרט זאת במסמך נפרד שיצורף להצעתו ובמסגרתו יציין את זהות המפרסם ואת אופן האחזקה בו, בצורה ברורה ומפורשת".
במקרה שכזה, מציין התאגיד כי "כל מקרה שבו הזוכה במכרז מחזיק במישרין או בעקיפין בסוג מסוים של אמצעי שליטה במפרסם כהגדרתם במכרז, ועדת המשנה לפיקוח על היחידה המסחרית של המועצה, לאחר שתתייעץ עם היועץ המשפטי וסמנכ"לית שיווק ומכירות, תקבע האם יש בכך משום חשש לניגוד עניינים. במקרה שתקבע כי קיים חשש כאמור, הסכמים עם מפרסמים בקטגוריה או בקטגוריות הרלבנטיות, יועברו לאישור מוקדם של היחידה המסחרית. בנוסף לאמור, תהיה רשאית היחידה המסחרית לקבוע הסדרים נוספים לפי העניין".
- 1.עובד 10/10/2016 19:53הגב לתגובה זוהם לא נסגרים בנובמבר?
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
