כחלון יירתם? היוצרים נגד הצעת ביטן לביטול התאגיד

קולו של שר האוצר טרם נשמע לגבי הצעת ח"כ דוד ביטן לחזור למתווה רשות השידור, ואולם איגודי היוצרים מאמינים כי כחלון הוא הגורם שיכול לקבור את ההצעה של יו"ר הקואליציה
אלכסנדר כץ | (1)

איגודי היוצרים יוצאים נגד הצעתו של יו"ר הקואליציה ח"כ דוד ביטן (ליכוד) לבטל את הקמת תאגיד השידור הציבורי כאן, ולהשארתה של רשות השידור בחיים. במכתב שנשלח לשר האוצר משה כחלון, כתבו היוצרים כי "בעת הזו, למרבה הצער ומבלי מליצה, בשעה שהשידור הציבורי, על כל ערכיו, עומד תחת מתקפה גלויה ובוטה של חברים בקואליציה, דרושה לנו ולציבור בישראל יותר מתמיד מחויבותך להמשיך ולשמור על שידור ציבורי למען הציבור ולא לחזור לימים אליהם רוצים להחזיר אותנו... כוונתו של ח"כ ביטן, למרות הצהרותיו, ברורה לכל בר דעת, בטח לך".

 

על המכתב שנשלח היום לשר האוצר, חתומים יו"ר איגוד תסריטאי הקולנוע והטלוויזיה עמית ליאור;  יו"ר פורום היוצרים הדוקומנטריים אסנת טרבלסי; יו"ר איגוד במאי הקולנוע והטלוויזיה יריב הורוביץ; יו"ר שח"ם אסתי זקהיים; יו"ר איגוד העורכים איגוד מקצועות הפוסט בישראל איציק צחייק; יו"ר איגוד המפיקים לקולנוע וטלוויזיה ענת אסולין ויפעת פרסטלניק; ויו"ר אק"ט עידן ברד"ך.

 

כחלון הוא האיש דרכו המהלך של ביטן יקבל אור ירוק או ייחסם, כמי שידו על השאלטר התקציבי. עד כה כחלון לא התבטא בנושא, ואולם הוא נחשב לאחד שתומך בהקמת התאגיד. במכתב שנשלח אליו צוין כי "מרגע שעבר בשנת 2014 חוק חוק השידור הציבורי הישראלי ביוזמת ממשלת ישראל בראשותו של ראש הממשלה בנימין נתניהו ובתמיכה וסיוע של איגודי היוצרים, החל מחול שדים דו פרצופי, כשהממשלה החלה לפעול כנגד עצמה, יד אחת בונה והיד השנייה הורסת, כשהממשלה עושה הכל כדי למסמס את הקמתו של התאגיד

 

היוצרים טוענים כי לאחר שחלק מהבעיות של התאגיד נפתרו ושוחררו תקציבים, פורסמו קולות קוראים ליצירה ישראלית, מה שאמור לעזור לתעשיית הטלוויזיה שמפרנסת אלפי משפחות. "חוזים נחתמו והתחייבויות בוצעו וכיום מצויה התעשייה במהלכה של עבודה בעשרות מיליוני שקלים, אם לא יותר", נכתב. ואולם, "מניסיוננו, שינוי חקיקה ועיכוב ההליכים יובילו לכך שכל העבודה הזו תרד לטמיון וציבור היוצרים והעובדים בתעשיית הקולנוע והטלוויזיה יימצא את עצמו שוב מול שוקת שבורה, מול חוסר יכולת לקיים את יצירתו באופן רציף ועם התמודדות בפגיעה כלכלית חמורה, תוך גדיעת מטה לחמם ופרנסתם".

 

היוצרים מבקשים מכחלון שלא ייתן יד לקואליציה "לעשות צחוק מהחוק", כאשר "האינטרסים הפוליטיים שקופים, ברורים ומבישים. אלפי בני ובנות אדם, יוצרים ויוצרות, עובדים ועובדות, שחקנים ושחקניות וספקים שונים אשר למחייתם מתפרנסים מתעשיית הטלוויזיה, מאסו בכך שהמדינה מובילה אותם למצוקה כלכלית פעם אחר פעם".

 

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    אליהו הנביא 05/10/2016 23:25
    הגב לתגובה זו
    ואיפה הייתם כשהוחלט לפטר אלפיים עובדי רשות השידור, לפגוע במטה לחמם של אלפי בני משפחותיהם, ולגרום נזק עקיף לעוד אלפי בני משפחות של ספקים לרשות? וכל זה למה? בגלל גחמה טפשית של השר השקרן ארדן, וחברו הקברן לפיד. עכשיו תאכלו אותה אתם!
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.


  


אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.