רון אילון
צילום: באדיבות yes

המלחמה הרב-ערוצית: yes משיקה את טכנולוגיית 4K

התשובה של חברת הלוויין לעסקאות התוכן שהציגו המתחרות: מציגה איכות שידור שעולה משמעותית על ה-HD, ומתחילה להפיק תכנים בפורמט זה. בנתיים שידורי ספורט מחוץ לתמונה
אלכסנדר כץ | (1)

אחרי מסיבות העיתונאים של HOT וסלקום TV, על עסקת התוכן החדשה שלה הגיעה תורה של yes שמציגה חידוש בתחום הטכני. באירוע שקיימה היום (יום ב') בתל אביב, חברת הלוויין הכריזה על השקת השידורים בטכנולוגיית 4K UltraHD המאפשרת צפייה ברזולוציה הגבוהה למעשה פי 4 מרזולוציית ה-HD. רזולוציה כזו משמעותית ומעניקה חוויית צפייה חדה ועשירה יותר בפרטים ובצבעים, ללא תשלום נוסף למחזיקי ממיר 4K.

 

חברת yes היא הראשונה בישראל שתשדר בפורמט כזה, אליו עברה לאחרונה למשל SKY הבריטית. את ההשקה היא תתחיל באמצעות שידור תכנים ב-VOD, כאשר אחת הסיבות למשל היא הבעיה בשידור באמצעות לוויין, עם פיצוצו של הלוויין עמוס 6 על הקרקע, יממה לפני שיגורו, מה שמצמצם את אפשרות קליטת הערוצים של yes  מלוויינים ישראלים.

 

כדי לקלוט שידור בטכנולוגיית4K , יש צורך במסך תומך שנמכר בחנויות, בממיר תומך, בתכנים שצולמו בטכנולוגיה זו, וב-40 מגה במכשיר ה-VOD. מנכ"ל yes רון אילון אמר היום (יום ב') במסיבת העיתונאים כי החברה תתחיל בניסוי הטכנולוגיה אצל עובדיה בשלב הראשוני, בהמשך בניסוי אצל לקוחות, ולאחר מכן השירות ייפתח לציבור הלקוחות הרחב.

 

לדבריו, "למעלה מחצי שנה שכל התכנים שאנחנו מצלמים, הם באיכות 4K שיתאימו לממיר החדש". בכל אופן, שידורי ה-4K  יושקו ב-VOD עם עשרות תכנים מעולמות התוכן השונים באיכות 4K UltraHD כולל סדרת המקור החדשה של yes - כבודו, סדרת דרמת מתח בכיכובם של יורם חטב, לוסי אהריש, אלמה דישי והישאם סולימאן שצולמה באיכות זו, כמו גם שאר הפקות המקור של החברה שיעלו במהלך 2017 בהן פאודה 2, זאת לצד עשרות סרטים, סדרות, תכני מדע וטבע וספורט מן העולם שיעודכנו באופן שוטף.

 

בעיה אחת שאפשר כרגע למנות אותה היא שידורי הספורט. "לצערנו אין עוד תכניות כאלה", אמר אילון באירוע הבוקר, כאשר התכוון לכך שאין צילום בפורמט כזה, ולכן אין שידורים וערוצים ב-4K. יש לציין כי ספורט הוא אחד הקטגוריות המובילות בשינויים טכנולוגיים – לצד עולמות המוזיקה, ולכן בחברת הלוויין יצטרכו לתת מענה מהר בסוגיה זו, אם בכוונתם "לגנוב" לקוחות מחברות מתחרות באמצעות טכנולוגיית 4K.

 

לדברי אורי גל, סמנכ"ל שיווק ופיתוח עסקי ב-yes, "בשנים האחרונות חלו שינויים בהעדפות הצרכן למסכי טלוויזיה גדולים יותר ובדרישה לתוכן חוויתי ועוצמתי יותר. אנחנו בטוחים שהשקת השירות והממיר החדש יאפשרו ללקוחותינו ליהנות מהתוכן המעולה של yes יותר מאי פעם".

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    אריה 26/09/2016 12:59
    הגב לתגובה זו
    לקוח אחד לא יעבור ל-YES בגלל ה-4K, קודם שישדרו ב-HD ובחינם את כל הערוצים כולל כולם ואז שבכלל יחשבו על 4K.
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.


  


אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.