היח"צ חגג, הרייטינג פחות: הדקירה של איתם לחובר הביאה ל'מבט' 5.8%
הסיפור של אתמול, למעט כניסתה של נטפליקס לישראל, היה דקירתו של כתב ערוץ 1 איתם לחובר במהלך הכנת כתבה על עמידותם של אפודי מגן. לצד הסיקור התקשורתי הנרחב והשיח ברשתות החברתיות, ניתן היה להעריך כי הדבר יבוא לידי ביטוי גם בצפייה במהדורת מבט.
אז על פי נתוני צפייה ראשוניים בקרב משקי בית באוכלוסייה היהודית, כולל צפייה נדחית עד 2:00 בלילה, עולה כי 'מבט' קיבלה נתון יציב של 5.1%, ואילו בעת שידור האייטם על דקירתו של לחובר, הרייטינג התחזק במקצת ל-5.8%. ובקיצור – לא משהו יוצא דופן.
מאידך, מהדורת 'חדשות 2' רשמה 24.4% ואילו 'חדשות 10' עם 9.5% בלבד, פי 2.5 פחות מהמתחרה.
האח הגדול (קשת, ערוץ 2) קיבלה 31%, נקודה פחות מהרייטינג בחמישי שעבר, מול הסרט הדוקומנטרי של טליה פלד קינן 'לגדל את אבא ואמא' (ערוץ 10) עם נתון דאבל פיגרס מפתיע של 10.3%. בשבוע שעבר במשבצת הזאת שידר ערוץ 10 את סקט הדוקו 'רצים חופשי' שקיבל 8.4%. 'מבט שני' (ערוץ 1) הניבה 2.4%.
'חי בלילה' (קשת, ערוץ 2) קיבלה 9.5%, הצינור (ערוץ 10) הניבה 6.8%, 'היום שהיה' (ערוץ 10) רשמה 5.7%, 'החדשות הלילה' (חדשות 2) ניפקה 5.6%, ו'לילה כלכלי' (ערוץ 10) עם 5.3%.
הלייט-נייט היום בלילה (קשת, ערוץ 2) עם גורי אלפי ניפק 15%, מול 20.4% בשבוע שעבר. המתחרה מערוץ 10 - 'לילה טוב עם אסף הראל', קיבלה 2.4%.
ראש בראש בפרה-פריים: 'אנשים' (קשת, ערוץ 2) זכתה ב-12.1%, לפני 'תכנית חסכון' (חדשות 2) עם 14.3%. מנגד, 'ערב טוב עם גיא פינס' (ערוץ 10) רשמה 7%, ו'המוסף' (ערוץ 1) עם 2%.
- 1.מבפנים 09/01/2016 17:26הגב לתגובה זוסכין בגבו של השידור הציבורי. היד של ארדן השחצן ולפיד הקברן

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם
עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים
שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה
לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה
בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?
אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים
אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.
כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל.
השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.
ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף
ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים.
"I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.
- ביורק תחלק מטבע חדש לרוכשים של אלבומה החדש
- אמנים במוזיקה כבולים לחוזים דרקוניים, חד צדדים וארוכים בצורה בלתי סבירה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי
העולם.