אשלי מדיסון
צילום: צילום מסך

אתר הבגידות אשלי מדיסון עתר לבג"צ: החלטת הרשות ה-2 גורמת להפסד של מיליון ד'

האתר הקנדי מבקשת לחייב את הרשות לנמק מדוע לא יאשרו לשידור בערוצים 2 ו-10 את הפרסומת. "להחלטה משמעויות כלכליות ופגיעה בחופש הביטוי המסחרי ובחופש העיסוק"
אלכסנדר כץ | (7)

כמעט חודשיים לאחר החלטת הרשות השנייה, עותר אתר הבגידות אשלי מדיסון לבג"צ. העותרת, חברתAvid Life Media  באמצעות עורכי הדין תומר רייף ותום אפלשטיין ממשרד עורכי הדין זיסמן, אהרוני, גייר ושות', מבקשים מבית המשפט להוציא צו על תנאי המורה לרשות השנייה, מועצת הרשות, המנכ"ל בפועל ניר שוויקי וראש אגף פרסומות איילת כפרי-ברכה, לנמק מדוע לא יאשרו לשידור ללא דיחוי את הפרסומת המתוקנת שהגישה החברה לרשות, לשידור בערוצים 2 ו-10 ובכל ערוץ טלוויזיה אחר הנמצא בתחום אחריותה של הרשות השנייה.

 

כפי שפורסם באייס, בסוף חודש מארס החליטה הרשות השנייה לא לאשר לזכייניות הטלוויזיה לשדר תשדיר פרסומת לאשלי מדיסון, בתום סאגה שנמשכת כ-9 החודשים, וכללה עשרות תלונות מהציבור, וניסיונות של האתר ושל אחד הערוצים להותיר את הפרסומת באוויר.

 

אשלי מדיסון הוא אתר בגידות קנדי שהיגר לפני כשנה לישראל, עם גרסה מקומית. האתר מציע ל-26 מיליון משתמשים בלא פחות מ-15 מדינות, אפשרות לפגוש בני זוג למטרת סקס. נכון לחודש ינואר 2015, רשם אתר אשלי מדיסון בישראל נתונים מרשימים של כ-125 אלף מנויים ולמעלה מ-50 אלף כניסות ביום.

בעוד שרשת וערוץ 10 סירבו לשדר בתחילה את סרטון הפרסומת, ב-25 ביוני בשעת לילה מאוחרת שובץ לראשונה התשדיר של אשלי מדיסון בשידורי קשת בערוץ 2 ללא אישור מקדים של הרשות השנייה. בעקבות שידור הסרטון שהפיק משרד גיתם BBDO, התקבלו יותר מ-30 תלונות של צופים שטענו כי מדובר בקמפיין לא מוסרי ופוגע בתא המשפחתי.

 

"לאור מהותה של העתירה, שעניינה חסימה בלתי מוצדקת של פרסומת מסחרית עכשווית בטלוויזיה, ובשים לב למשמעויות הכלכליות הכרוכות בחסימה זו ולפגיעה המיידית והנמשכת בחופש הביטוי המסחרי ובחופש העיסוק, מבוקש לזרז את הטיפול בעתירה זו ככל האפשר ובמסגרת זו להורות על קיום דיון דחוף בה", כתבו פרקליטיה של Avid Life Media, שציינו כי הפרסומת המתוקנת אינה מנוגדת לכלל 12 לכללי האתיקה בפרסומת בטלוויזיה.

 

בעתירה מצוינים שמותיהם של עשרות ערוצי טלוויזיה ברחבי העולם, בהם למשל דיסקברי צ'אנל האמריקאי, וערוצים באוסטרליה, ניו זילנד, קנדה, ברזיל, צרפת, ספרד ומקסיקו, שמשדרים פרוסמות לאשלי מדיסון. כמו כן טוענים בחברה כי מניעת הפרסום גורם לאשלי מדיסון "חיסרון כיס" בסך 80 אלף דולר בחודש, ולמעשה הפסד הכנסה בסכום של כמיליון דולר בשנה. 

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

מהרשות השנייה טרם התקבלה תגובה לגבי העתירה לבג"צ.

סיפור שנמשך כבר מחודש יוני שעבר

כבר בקיץ הקודם פתחה הרשות השנייה פתחה בבדיקה בעקבות השידור הלילי של הפרסומת, ואיילת כפרי-ברכה אף כתבה לזכייניות כי התשדיר אינו עומד בכללים, וכדי שניתן יהיה לשדרו. אולם במקביל לבדיקה, החליטה קשת להסיר את הפרסומת מן האוויר. מנכ"ל הרשות בזמנו, שי באב"ד, אף התבטא קשות נגד ההחלטה לשדר את הפרסומת: "שידור הפרסומת הוא חציית קו אדום ובימים הקרובים תתקבל החלטה על אופן המשך שידורה".

 

בספטמבר 2014 הגיש לראשונה ערוץ 10 בקשה לשדר פרסומת לאשלי מדיסון, בקשה שנמשכה חזרה לאחר כמה ימים. כמו כן התקבלה פניה ישירה ברשות של מפעילת האתר למרות שבקשות מסוג זה מתקבלות אך ורק על ידי הגוף המשדר ולא החברה המפרסמת. בסוף נובמבר הגיש ערוץ 10 בקשה נוספת לשידור סרטון הפרסומת.

 

Avid Life Media המשיכה לפעול לאישור הפרסומת, ואף הסירה ממנה את המשפטים הבעייתיים עליהם התריעה בזמנו איילת כפרי-ברכה. אולם סמנכ"ל הרגולציה והיועצת המשפטית של ערוץ 10, דבורה קמחי, השיבה כי הערוץ אינו יוכל לשדר את הפרסומת בשל החלטת הרשות.

 

נציגיה של אשלי מדיסון לא הרימו ידיים, ובתחילת פברואר ופנו ישירות למנכ"ל הרשות בבקשה לעיון חוזר בהחלטה לפסול את שידור הפרסומת. בסוף מארס התקיים ברשות עיון חוזר בפרסומת, בסיומו נשארה על כנה ההחלטה לפסול את הפרסומת, לדברי שוויקי, משום התשדיר מעודד לדבריו בגידה "שמשמעותה במקרים רבים הינה הרס משפחות תוך פגיעה קשה בילדיהן".

תגובות לכתבה(7):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 6.
    אלין 30/05/2015 02:23
    הגב לתגובה זו
    כיף להכיר אנשים באתרים כאלה אני נרשמתי לאתר סקס פארטי ופגשתי בחור חמוד מהדרום
  • 5.
    oferdesade 26/05/2015 09:41
    הגב לתגובה זו
    the israeli proclivity for reality shows in which people undress (physically and otherwise) would be a great back-door entry (pardon the pun). i just happen to have here with me a proposal for one such format which you might be interested in examining....
  • 4.
    בגידות 26/05/2015 09:32
    הגב לתגובה זו
    זיסמן אהרוני גייר אתם רודפי בצע זו תחילת הסוף שלכם תילמדו שלא מייצגים הורסי משפחות
  • גיליתי שבעלי נרשם לאתר הזה ומאז חיי הפכו לסחוט! (ל"ת)
    נטע 16/07/2015 00:45
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    פפה 26/05/2015 09:28
    הגב לתגובה זו
    בושה וחרפה סדום ועמורה בושה למשרד וכמובן לגרש את הקנדי מהארץ לאלתר
  • 2.
    לגרש אותם לדעא"ש שם יטפלו בחולירות. (ל"ת)
    מיקי 25/05/2015 21:55
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    עולם של נבלות (ל"ת)
    גיל 25/05/2015 21:20
    הגב לתגובה זו
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.