don't Watch: הרשת לא מתלהבת - הופכת את השעון של אפל לבדיחה
בשני האחרון הכריזה חברת אפל על השעון החדש שלה, ה-Apple Watch. מדובר בשעון חכם המתחבר למכשיר האיפון, ומציג מידע, התראות, וכן אפליקציות יעודיות שונות. אפל הציגה מספר דגמים של השעון, במחירים וגדלים שונים, כאשר עלות הדגם הבסיסי ביותר עומדת על 349 דולרים ואילו מחיר הדגם היקר ביותר, הכולל ציפוי זהב, עומד על 10,000 דולרים. כוונת אפל הייתה לשווק את הגאדג'ט החדש כתכשיט לכל דבר, אך נראה כי בניגוד לסדרת מכשירי האיפון, הקהל מסתכל בעין בוחנת על המוצר ולא חוסך בביקרות.
מומחי טכנולוגיה מסביב לעולם אומרים כי השוק מוצף בשעונים חכמים, כשרובם מבוססים על מערכת ההפעלה של חברת גוגל, android wear, והציפייה הייתה שאפל תצליח להפתיע ולחדש. אך במקום זאת, קבלנו את היכולות המוכרות מהשעונים הקיימים, במעטפת "אפלית" סגורה. בנוסף, חובבי טכנולוגיה רבים אומרים כי הזוי לרכוש גאדג'ט בסכום של 10,000 דולרים, היות וסביר להניח שבתוך כשנה המוצר ייתשן ויצאו לו גרסאות חדשות ומעודכנות. וכשלאינטרנט יש מה לומר, זה קורה מאוד מהר. תוך זמן קצר הוצפו הרשתות החברתיות בשלל ממים על השעון החכם, ריכזנו את המוצלחים ביותר: גם זה סוג של תפוח:
Hey guys ; my new #AppleWatch :p Don't get jealous ha .. pic.twitter.com/1dPrOCWJ4w
— The_Gentleman (@gauravktiwari) מרץ 11, 2015גרסה ממש ממש ממש מוזלת של השעון החדש:
Yes, I already got it. #AppleWatch #AppleWatchSport pic.twitter.com/ZBnDl04Yxj
— Hiné Mizushima (@hine_art) מרץ 11, 2015גרסה עם מסך גדול במיוחד:
Just got an #AppleWatch it cost 1 shoestring.Tells time and I can even do emails and work the google on the internet. pic.twitter.com/h2sx2xbhgs
— Dave Blass (@BlackhawkDesign) מרץ 10, 2015ללא חומרים מלאכותיים
Finally got my #AppleWatch pic.twitter.com/1waxStaZSd
— Micro-ambitious (@pal36) מרץ 10, 2015הכי אפל שיש:
I guess this will do, until April!!! #AppleWatch pic.twitter.com/Te3AQw7C8T
— DJ Fresh (Big Dawg) (@DJFreshSA) מרץ 10, 2015גרסת גרני סמית של Apple Watch:
So here's @DazFitUK with the new #AppleWatch pic.twitter.com/HxJZ47JjrB
— Sabotage Times (@SabotageTimes) מרץ 10, 2015הכי מדוייק - על הגומייה!
I know a guy in Chinatown and he hooked me up for only $2000! #AppleWatch pic.twitter.com/RZE8fP4LNs
— Luke Thayer (@comedianluke) מרץ 10, 2015חצי שעון - חצי מחיר:
So I got the new #AppleWatch today, jealous? pic.twitter.com/AP7fQeSzIP
— Skatronixxx (@Skatronixxx) מרץ 10, 2015
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
