TV

מצחיק: משרד הבריאות מזמין אתכם ל"נענע ת'סלאמי" או שפשוט שימו קונדום

הפרסומת החדשה של לפמ במסגרת המאבק באיידס ממשיכה את הקו הפרוע של הלשכה שממשיכה להפתיע. אז מה עדיף ל"שפשף חליל" או לשים קונדום?
משה בנימין | (11)
נושאים בכתבה לפמ משרד הבריאות

האם לפמ עשה זאת שוב, והצליח לייצר עוד סרטון משעשע, ויראלי ומופרע? ככה זה לפחות נראה לאחר צפייה בקמפיין החדש של לשכת הפרסום הממשלתית למשרד הבריאות, במסגרת המאבק באיידס ומסע ההסברה בנושא.

הסרטון שעלה אתמול (יום ג') לאוויר כבר הספיק לגרוף 53 אלף צפיות בפייסבוק, 1000 לייקים וכ-201 שיתופים. נתון שכל משרד פרסום היה חותם עליו מראש עבור הקמפיינים המסחריים ללקוחותיהם. המספרים ביוטיוב, נכון לעכשיו, עוד מזדחלים (1,367 צפיות בלבד לסרטון שמשרד הבריאות העלה) אבל זה נראה כמו עניין של זמן בלבד.

בפעם שעברה הם (לפמ) עשו את זה עם הקמפיין המצוין שנועד לשכנע יהודים צעירים לבוא ללמוד בישראל. הפעם הבריף היה של משרד הבריאות ונגע לעניין קצת יותר אוניברסלי - המאבק באיידס ומניעתו לקראת יום האיידס הבינלאומי שצוין ב-1 בדצמבר (לפמ פספסה את התאריך ביותר משבוע, וחבל).

תחת הקונספט של "לא קונדום - לא תודה. נלחמים באיידס...זה גם בידיים שלך" עלה לאוויר סרטון בשם "לפנק ת'צב" - שנראה כאילו הוא אסף את כל מטאפורות האוננות שנשמעו לאורך השנים בסרטי קולג'ים אמריקאיים כדוגמת 'אמריקאן פאי', דחס אותם יחד והמחיש אותם ויזואלית כדי לשכנע את הקהל הצעיר להשתמש באמצעי מניעה.

קמפיין לפמ למשרד הבריאות: לנענע ת'סלאמי

הסרטון מתחיל בסצנה בה נראה זוג (גבר ואשה) שנכנסים לחדר שינה, ותוך כדי נשיקות השניים מתחילים להתפשט. רגע לפני שהם עוברים לשלב הבא, האישה שולפת קונדום ובתגובה הגבר אומר: "אני מה זה שונא לשים". היא בתגובה עונה לו: "אין בעיה, אז אתה מוזמן ל....." ומכאן מתחילה סדרה של דימויים קלאסיים כמו "לנקות את החליל" או "לשחק עם הנחש", "לנענע את הבול עץ", "לנענע את הסלאמי" ועוד.

על פי נתוני משרד הבריאות בתקופה שבין 1981 לסוף 2013, התגלו בישראל 7,990 מקרים חדשים של נשאי HIV וחולי איידס, מתוכם 6,454 אנשים החיים היום בישראל . בשנת 2013 דווחו למשרד הבריאות על 476 מקרים חדשים (ירידה קלה של 10 מקרים לעומת אשתקד). ובכך, שיעור היארעות HIV/איידס בישראל בשנת 2013 הינו של 58.5 מקרים חדשים למיליון אוכלוסייה. שיעור זה נמוך מהמדווח במרבית מדינות מערב אירופה וצפון אמריקה, אולם קיימים פערים גדולים בין תת אוכלוסיות בארץ.

קרדיטים: מנהלת לקוחות - מאיה לוי, אסטרטגיה - יוני להב, קריאייטיב - אסף זליקוביץ ויואב הבל, מפיקה אחראית - נורית פיינמן, במאים - דורון פז ויואב פז, תקציבאית דיגיטל - סיגלית אהרונוב, חברת הפקה - תפארת הפקות

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

תגובות לכתבה(11):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 9.
    חייל בסדיר 14/12/2014 13:42
    הגב לתגובה זו
    כל הכבוד על היוזמה אבל הסרטון לא הולם בעליל
  • 8.
    שוקי 11/12/2014 19:13
    הגב לתגובה זו
    לא רע
  • 7.
    כל כך מיושן, ארכאי ומביך... (ל"ת)
    ירון 11/12/2014 16:30
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    יהושפט 11/12/2014 14:51
    הגב לתגובה זו
    כל הכבוד לנוגעים בדבר ובעיקר למשרד הבריאות על האומץ שנה אחר שנה
  • 5.
    אמא 10/12/2014 22:01
    הגב לתגובה זו
    מה עושים לבץ???
  • 4.
    גדי מרגלית תותח על (ל"ת)
    חבר 10/12/2014 14:01
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    בקיצור, סתמי לחלוטין. (ל"ת)
    ארוך, מייגע, מיושן 10/12/2014 13:18
    הגב לתגובה זו
  • די, אל תהיה חליל. תפרגן (ל"ת)
    10/12/2014 14:03
    הגב לתגובה זו
  • סורי, זה לא זה 11/12/2014 11:43
    הכי מסוכן זה המעטפת של אינדי מגניב פרובוקטיבי שמקבל לגיטימציה. זה דאחקיונרי
  • 2.
    מעולה (ל"ת)
    מעולה 10/12/2014 13:05
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    אחלה 10/12/2014 11:38
    הגב לתגובה זו
    ממש ממש ממש מצחיק.
"אח לילה" של רשת. קרדיט: אתר רשת 13"אח לילה" של רשת. קרדיט: אתר רשת 13

תכנית הפרשנות של "האח הגדול" מתקרבת למספר הצופים של חדשות 12

כמו בכל מוצ"ש, חדשות 14 עם רייטינג נמוך במיוחד ו-"האח הגדול" של רשת בראש כל השידורים, גם בפריים טיים וגם לאחריו

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

כמו בכל מוצ"ש, אנחנו רואים שינוי במהדורות החדשות המרכזיות. אמנם חדשות 12 של קשת נשארת בראש, ממש מדי יום ביומו, ויש לה כמעט את מספר הצופים הכולל של שאר המהדורות, עם 13.4% רייטינג ו-345 אלף צופים, אבל השינוי נובע בעיקרו מחדשות 14, שהמהדורה שלהם נופלת למקום ה-4 במוצאי השבת, לפחות בקיץ כשהשבת יוצאת מאוחר והיא עומדת על 4% רייטינג בלבד ו-111 אלף צופים. אל המקום השני מתברגת מהדורת החדשות של ערוץ 13, עם 6.6% רייטינג ו-167 אלף צופים. מרוויחה נוספת היא מהדורת חדשות 11, שאותה מנחה איילה חסון, ועולה למקום השלישי עם רייטינג של 4.7% ומצליחה לחצות מזה זמן רב את רף 100 אלף הצופים, עם 106 אלף צופים. 

מבחינת הפריים טיים, "האח הגדול" של רשת משאיר את כולם מאחור, עם 21.8% רייטינג ומעל חצי מיליון צופים, עם 572 אלף צופים. ריאליטי נוסף, "רוקדים עם כוכבים" של קשת, גם הוא פופולרי עם 15.7% ו-411 אלף צופים. פגישה עם רוני קובן, של כאן11, שבה התקיים ראיון עם חגי סגל, קיבלה 3.7% בלבד, עם 98 אלף צופים. 

בשאר הרצועות, פגוש את העיתונות היתה עם 7.4% רייטינג ו-197 אלף צופים ברצועה המוקדמת שלה, ועלתה לאחר מכן ל-7.9% עם 209 אלף צופים. מוריה וברקו היו עם 3.4% רייטינג ו-85 אלף צופים ברצועה המוקדמת ולאחר מכן עלו ל-5.2% ו-131 אלף צופים. 

מבחינת תכניות הלילה, שוב רשת מראה עד כמה מותג "האח הגדול" חזק, כשתכנית הפרשנות, "אח לילה" זכתה ל-297 אלף צופים, עם 11.7% רייטינג, נתון חריג לרצועה הזו. לעומתה, שרקי וג'קי ששודרו בקשת היו עם 7% רייטינג ו-174 אלף צופים.