משרד הבריאות. לנענע את הסלאמי
צילום: צילום מסך פרסומת
TV

מצחיק: משרד הבריאות מזמין אתכם ל"נענע ת'סלאמי" או שפשוט שימו קונדום

הפרסומת החדשה של לפמ במסגרת המאבק באיידס ממשיכה את הקו הפרוע של הלשכה שממשיכה להפתיע. אז מה עדיף ל"שפשף חליל" או לשים קונדום?
משה בנימין | (11)
נושאים בכתבה לפמ משרד הבריאות

האם לפמ עשה זאת שוב, והצליח לייצר עוד סרטון משעשע, ויראלי ומופרע? ככה זה לפחות נראה לאחר צפייה בקמפיין החדש של לשכת הפרסום הממשלתית למשרד הבריאות, במסגרת המאבק באיידס ומסע ההסברה בנושא.

הסרטון שעלה אתמול (יום ג') לאוויר כבר הספיק לגרוף 53 אלף צפיות בפייסבוק, 1000 לייקים וכ-201 שיתופים. נתון שכל משרד פרסום היה חותם עליו מראש עבור הקמפיינים המסחריים ללקוחותיהם. המספרים ביוטיוב, נכון לעכשיו, עוד מזדחלים (1,367 צפיות בלבד לסרטון שמשרד הבריאות העלה) אבל זה נראה כמו עניין של זמן בלבד.

בפעם שעברה הם (לפמ) עשו את זה עם הקמפיין המצוין שנועד לשכנע יהודים צעירים לבוא ללמוד בישראל. הפעם הבריף היה של משרד הבריאות ונגע לעניין קצת יותר אוניברסלי - המאבק באיידס ומניעתו לקראת יום האיידס הבינלאומי שצוין ב-1 בדצמבר (לפמ פספסה את התאריך ביותר משבוע, וחבל).

תחת הקונספט של "לא קונדום - לא תודה. נלחמים באיידס...זה גם בידיים שלך" עלה לאוויר סרטון בשם "לפנק ת'צב" - שנראה כאילו הוא אסף את כל מטאפורות האוננות שנשמעו לאורך השנים בסרטי קולג'ים אמריקאיים כדוגמת 'אמריקאן פאי', דחס אותם יחד והמחיש אותם ויזואלית כדי לשכנע את הקהל הצעיר להשתמש באמצעי מניעה.

קמפיין לפמ למשרד הבריאות: לנענע ת'סלאמי

הסרטון מתחיל בסצנה בה נראה זוג (גבר ואשה) שנכנסים לחדר שינה, ותוך כדי נשיקות השניים מתחילים להתפשט. רגע לפני שהם עוברים לשלב הבא, האישה שולפת קונדום ובתגובה הגבר אומר: "אני מה זה שונא לשים". היא בתגובה עונה לו: "אין בעיה, אז אתה מוזמן ל....." ומכאן מתחילה סדרה של דימויים קלאסיים כמו "לנקות את החליל" או "לשחק עם הנחש", "לנענע את הבול עץ", "לנענע את הסלאמי" ועוד.

על פי נתוני משרד הבריאות בתקופה שבין 1981 לסוף 2013, התגלו בישראל 7,990 מקרים חדשים של נשאי HIV וחולי איידס, מתוכם 6,454 אנשים החיים היום בישראל . בשנת 2013 דווחו למשרד הבריאות על 476 מקרים חדשים (ירידה קלה של 10 מקרים לעומת אשתקד). ובכך, שיעור היארעות HIV/איידס בישראל בשנת 2013 הינו של 58.5 מקרים חדשים למיליון אוכלוסייה. שיעור זה נמוך מהמדווח במרבית מדינות מערב אירופה וצפון אמריקה, אולם קיימים פערים גדולים בין תת אוכלוסיות בארץ.

קרדיטים: מנהלת לקוחות - מאיה לוי, אסטרטגיה - יוני להב, קריאייטיב - אסף זליקוביץ ויואב הבל, מפיקה אחראית - נורית פיינמן, במאים - דורון פז ויואב פז, תקציבאית דיגיטל - סיגלית אהרונוב, חברת הפקה - תפארת הפקות

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

תגובות לכתבה(11):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 9.
    חייל בסדיר 14/12/2014 13:42
    הגב לתגובה זו
    כל הכבוד על היוזמה אבל הסרטון לא הולם בעליל
  • 8.
    שוקי 11/12/2014 19:13
    הגב לתגובה זו
    לא רע
  • 7.
    כל כך מיושן, ארכאי ומביך... (ל"ת)
    ירון 11/12/2014 16:30
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    יהושפט 11/12/2014 14:51
    הגב לתגובה זו
    כל הכבוד לנוגעים בדבר ובעיקר למשרד הבריאות על האומץ שנה אחר שנה
  • 5.
    אמא 10/12/2014 22:01
    הגב לתגובה זו
    מה עושים לבץ???
  • 4.
    גדי מרגלית תותח על (ל"ת)
    חבר 10/12/2014 14:01
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    בקיצור, סתמי לחלוטין. (ל"ת)
    ארוך, מייגע, מיושן 10/12/2014 13:18
    הגב לתגובה זו
  • די, אל תהיה חליל. תפרגן (ל"ת)
    10/12/2014 14:03
    הגב לתגובה זו
  • סורי, זה לא זה 11/12/2014 11:43
    הכי מסוכן זה המעטפת של אינדי מגניב פרובוקטיבי שמקבל לגיטימציה. זה דאחקיונרי
  • 2.
    מעולה (ל"ת)
    מעולה 10/12/2014 13:05
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    אחלה 10/12/2014 11:38
    הגב לתגובה זו
    ממש ממש ממש מצחיק.
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית. 

מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.