מכינים את הקרקע להשקה: יניב גרינולד מונה לסמנכ"ל הטלויזיה והתוכן בסלקום

סלקום עושה התאמות אחרונות לפני כניסתה לשוק הטלוויזיה הרב ערוצית. גרינולד שימש בעבר כ-CTO בחטיבת האינטרנט והתקשורת הקווית של פרטנר
משה בנימין | (4)

כחודשיים לאחר שהכריזה רשמית על כניסתה לשוק הטלוויזיה הרב ערוצית (שרותי טלוויזיה על בסיס תשתית האינטרנט) חברת הסלולר 'סלקום' מבצעת את ההתאמות האחרונות לקראת המהלך וממנה את יניב גרינולד לסמנכ"ל הטלויזיה והתוכן של הקבוצה. במסגרת תפקידו ינהל גרינולד את אגף הטלויזיה והתוכן של קבוצת סלקום.

לדברי ניר שטרן, מנכ"ל 'סלקום': "בשנתיים האחרונות הוביל יניב יחד עם אגף הטלויזיה את המיזם לבניית שירות טלויזיה על גבי האינטרנט שיהווה חלופה אטרקטיבית לשירותי הטלויזיה המסורתית בכבלים ובלוויין. בימים אלו אנו נמצאים בעיצומן של הכנות נרחבות לקראת השקת פעילות הטלויזיה של קבוצת סלקום ואני משוכנע שיניב, יחד עם עובדי האגף ועובדי ומנהלי הקבוצה, יובילו אותו להצלחה".

בשלב הראשוני, תכלול ההצעה של סלקום ממיר שיקלוט את שידורי הטלוויזיה החינמיים (ממיר דיגיטלי DTT) ובנוסף ערוצים משלה ותוכני VOD, שיוזרמו לממיר על בסיס רשת האינטרנט.

גרינולד (40) בוגר תואר ראשון במנהל עסקים מהמרכז האקדמי פרס, כיהן בין היתר במשך שנתיים כסמנכ"ל הטכנולוגיות של 013 נטוויז'ן ולפני כן כ-CTO של חטיבת האינטרנט והתקשורת הקווית בפרטנר.

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    דליה לדר 29/12/2014 12:46
    הגב לתגובה זו
    ברכות מקרב לב עלה והצלח
  • 3.
    מה הקשר שלו לתוכן, החלטה מוזרה בהחלט! (ל"ת)
    אזרחית 13/08/2014 10:47
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    מוזר 12/08/2014 16:41
    הגב לתגובה זו
    החלטה תמוהה ביותר אבל בכל מקרה בהצלחה
  • 1.
    יש לו שם פרטי ? (ל"ת)
    שי 12/08/2014 14:19
    הגב לתגובה זו
אפל TV (אפל)אפל TV (אפל)

אפל מעלה את מחיר TV+ ב-30% ל-13 דולר לחודש

העלאת המחיר מגיעה במקביל לעליות דומות אצל מתחרות, אך אפל נותרת עם מודל אחיד ללא גרסה זולה עם פרסומות; ההכנסות מהשירותים הפכו לאחד ממנועי הצמיחה הבולטים של החברה

עמית בר |
נושאים בכתבה אפל אפל TV

שירותי הסטרימינג מתייקרים, גם באפל - אפל עדכנה כי תעלה את מחיר המנוי החודשי לשירות הסטרימינג TV+ מ-10 דולר ל-13 דולר, כלומר עלייה של כ-30%. העלייה תחול מיידית למנויים חדשים בארה"ב ובמספר שווקים בינלאומיים. עבור לקוחות קיימים, נראה שהשינוי צפוי להיכנס לתוקף בהמשך, בהתאם למחזור החיוב.

בעוד שמחיר החבילה השנתית של TV+ יישאר 99 דולר, באפל מדגישים כי מחיר חבילת השירותים Apple One לא משתנה. כלומר, לקוחות שמשלמים על חבילת השירותים המאוחדת של אפל הכוללת גם iCloud, Apple Music ועוד, ייהנו מהטבה עקיפה.


המהלך של אפל משתלב במגמה רחבה של עליות מחירים בשוק הסטרימינג. עם זאת, בניגוד למתחרותיה כמו נטפליקס, דיסני+ ו-HBO Max, אפל ממשיכה להציע רק תכנית אחת - בלי גרסה בסיסית עם פרסומות או מדרגות תמחור.

ייתכן שזה שומר על חוויית צפייה נקייה ומבודלת, אך מצד שני גם מגביל את קצב ההתרחבות. מאז שהושק ב-2019, TV+ נחשב לשחקן איכותי אך עם קהל מצומצם יחסית. עם זאת, התכנים המקוריים של אפל ממשיכים לקצור הכרה,  כולל 81 מועמדויות לאמי בחודש שעבר, כש-Severance גרפה לבדה 27 מועמדויות בעונתה השנייה.


ההחלטה להעלות מחירים מתקבלת על רקע גידול בהכנסות חטיבת השירותים של אפל. ברבעון האחרון רשמה החברה עלייה של 13% בהכנסות ממגזר זה שהגיעו ל-27.4 מיליארד דולר. מדובר בנתח הולך וגדל בפעילות של אפל, במיוחד בתקופה שבה מכירות האייפון נמצאות במגמת האטה.

אפל TV (אפל)אפל TV (אפל)

אפל מעלה את מחיר TV+ ב-30% ל-13 דולר לחודש

העלאת המחיר מגיעה במקביל לעליות דומות אצל מתחרות, אך אפל נותרת עם מודל אחיד ללא גרסה זולה עם פרסומות; ההכנסות מהשירותים הפכו לאחד ממנועי הצמיחה הבולטים של החברה

עמית בר |
נושאים בכתבה אפל אפל TV

שירותי הסטרימינג מתייקרים, גם באפל - אפל עדכנה כי תעלה את מחיר המנוי החודשי לשירות הסטרימינג TV+ מ-10 דולר ל-13 דולר, כלומר עלייה של כ-30%. העלייה תחול מיידית למנויים חדשים בארה"ב ובמספר שווקים בינלאומיים. עבור לקוחות קיימים, נראה שהשינוי צפוי להיכנס לתוקף בהמשך, בהתאם למחזור החיוב.

בעוד שמחיר החבילה השנתית של TV+ יישאר 99 דולר, באפל מדגישים כי מחיר חבילת השירותים Apple One לא משתנה. כלומר, לקוחות שמשלמים על חבילת השירותים המאוחדת של אפל הכוללת גם iCloud, Apple Music ועוד, ייהנו מהטבה עקיפה.


המהלך של אפל משתלב במגמה רחבה של עליות מחירים בשוק הסטרימינג. עם זאת, בניגוד למתחרותיה כמו נטפליקס, דיסני+ ו-HBO Max, אפל ממשיכה להציע רק תכנית אחת - בלי גרסה בסיסית עם פרסומות או מדרגות תמחור.

ייתכן שזה שומר על חוויית צפייה נקייה ומבודלת, אך מצד שני גם מגביל את קצב ההתרחבות. מאז שהושק ב-2019, TV+ נחשב לשחקן איכותי אך עם קהל מצומצם יחסית. עם זאת, התכנים המקוריים של אפל ממשיכים לקצור הכרה,  כולל 81 מועמדויות לאמי בחודש שעבר, כש-Severance גרפה לבדה 27 מועמדויות בעונתה השנייה.


ההחלטה להעלות מחירים מתקבלת על רקע גידול בהכנסות חטיבת השירותים של אפל. ברבעון האחרון רשמה החברה עלייה של 13% בהכנסות ממגזר זה שהגיעו ל-27.4 מיליארד דולר. מדובר בנתח הולך וגדל בפעילות של אפל, במיוחד בתקופה שבה מכירות האייפון נמצאות במגמת האטה.