היישר לזרועות המתחרה של FOX: בר רפאלי תוביל את קמפיין HOODIES

רפאלי לא מחכה הרבה ולאחר סיום דרכה ברשת FOX תוביל יחד עם רד אורבך מלהקת RED BAND את קמפיין HOODIES. משרד הפרסום הוא 'פרוינדסטר'
משה בנימין |

ליהוק או פיהוק? בר רפאלי שרק לפני מספר חודשים סיימה רומן ארוך של 5 שנים עם רשת FOX נוחתת היישר לזרועות המתחרה - רשת HOODIES. רפאלי תוביל את קמפיין הרשת לשנת 2014 לצד רד אורבך, הבובה הפרועה וסולן להקת RED BAND.

כאמור, הבחירה של HOODIES ברפאלי היא יותר מעוד מותג אופנה שמשתוקק לעבוד עם דוגמנית העל, המגה סלב, אלא רמז ישיר לחברים מ-FOX. המותג פועל באותה גזרת הלבשה של FOX ומתמקד באופנת בייסיק וקז'ואל הפונה לנשים, גברים וילדים. על פניו נראה כי שיתוף הפעולה עם רפאלי אמור להעלות את הרשת הצומחת לאותה המדרגה התדמיתית של FOX. הרשת הוקמה בשנת 2007 ומונה 56 סניפים. יוזכר כי בבעלות הקבוצה שמחזיקה את HOODIES נמצאת גם רשת האופטיקה 'קרולינה למקה' שבעבר כבר גייסה את רפאלי לשורותיה.

עבור רד אורבך, סולן להקת RED BAND, שפרץ לתודעה עם תוכנית טלוויזיה ב-HOT ובשנה החולפת מככב בהמופע של רד ודביר לצד דביר בנדק, יהיה קמפיין האופנה הראשון.

אורן בר-גיל, סמנכ"ל השיווק ומבעלי הרשת: "הבחירה בבר היתה טבעית, הדואטים ש-RED מבצע בתכניתו עם אומנים שונים זכתה להצלחה עצומה, אך השילוב בין RED לרפאלי הולך להיות אחד הדואטים המוצלחים שראינו עד כה. העדינות של בר והחוצפה של RED הם שילוב מוצלח עבורנו המשקף את אופי המותג. אין לנו ספק שזה הולך להיות אחד הקמפיינים המוצלחים שנראו בשנים האחרונות. רק רד אורבך סולן להקת RED BAND יכול על בר רפאלי".

למרות ההשקעה והפרופיל הגבוה של המהלך התקשורתי, את מותג האופנה HOODIES תלווה סוכנות הקריאייטיב 'פרוינדסטר' בבעלותו של מעין פרוינד. הבחירה בסוכנות הבוטיק יוצאת כנגד הבחירה הטבעית לכאורה באחד ממשרדי הפרסום הגדולים של התעשייה. על כך אומר בר-גיל לאייס: "בחרנו לפעול כך, כי אנחנו יודעים מה המותג משדר ומה ה-DNA שלו. במקום לעבוד במתכונת של גדוד שריון אנחנו מעדיפים לפעול כמעין סיירת, עם חבר'ה צעירים, בוגרי המשרדים הגדולים שיודעים מה הם המהלכים הדרושים ויניבו עבורנו את את מה שצריך".

'פרוינדסטר' ילוו את HOODIES במהלך השנה הקרובה ויעניקו לרשת מענה קריאייטיבי לפי הצורך. בר-גיל מציין כי הבחירה בהם היא תוצאה של "החלטה מודעת מראש, לפעול בדרך הזו". על החיזור מצד המשרדים הגדולים הוא אומר: "הם רדפו ופנו אליי, אבל אני הייתי מאוד נחרץ. היה לי מאוד ברור מה אנחנו רוצים".

על הבחירה ברפאלי, הפרזנטורית ששנים ליווותה את המתחרה FOX אומר בר-גיל: "אנחנו אותם הבעלים של קרולינה למקה ועבדנו איתה בעבר. אנחנו יודעים ומכירים את האיכויות שלה ומה שהיא מוסיפה למותג". כזכור, במהלך השנה החולפת ניהלה HOODIES מגעים עם רשת קסטרו, אך אלו לא הובילו לבסוף לרכישתם על ידי רשת האופנה. לדברי בר-גיל "זה נכנס להקפאה ונשאר שם. השיחות לא חודשו מאז".

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה

כמה ירוויח אלמוג בוקר בחדשות 12 ומי הם העיתונאים עם השכר הגבוה ביותר?

הכתב הדהים כאשר הודיע על עזיבה לערוץ המתחרה, שם מרוויחים הטאלנטים בין 1.5-2 מיליון שקל בשנה. ההערכה היא ששכרו של אלמוג, שיחליף את תמיר סטיינמן, יהיה נמוך יותר; וגם - כמה מרוויח עמית סגל בשנה?
איציק יצחקי |
העיתונאי אלמוג בוקר הפך לאחד הפרצופים המוכרים בחדשות 13 גם בזכות הסיקור הצמוד ביום שפרצה המלחמה. הפופולריות שלו גברה בהדרגה בתשעת החודשים מא המלחמה והוא ממנף את זה לשדרוג בשכר. אלמוג יעבור למתחרה - חדשות 12, שהיא סוג של מונופול בשוק - מונופול שמפחדים לגעת בו מכיוון שזו תקשורת וחדשות עם פרשנים ועיתונאים חזקים והחיצים יופנו כלפי הרגולטור שיעיז להגיד שמדובר במונופול או שינסה ליצור תחרות הוגנת. חדשות 12 שייכת לקשת שהיא עצמה גם סוג של מונופול, שמחזיקה גם באתר מאקו ואתר N12. קשת נהנית מהקריסה של רשת ובמיוחד חדשות 13, כשבשוק אומרים כבר מעל לשנה שקשת היא זו שמחזיקה את רשת. היא לא מקבלת חלק מהמפרסמים כדי שיעברו לרשת, כדי ליצור מצב שיש תחרות.

קשת היא מונופול

בפועל, ההכנסות של קשת שנשלטת על ידי דודי ורטהיים, הבעלים של קוקה קולה בישראל ובנק מזרחי טפחות, גדולות פי 4-5 לפחות מרשת וגדולות מכל ההכנסות של ערוצי הטלוויזיה גם יחד. העוצמה והכוח נובעים גם מערוץ חדשות חזק וגם מרצועות הבידור הטובות של קשת לעומת המתחרים.
ערוץ 13 (רשת) סובל פעמיים - גם מהתחזקות ערוץ 14 שנתפס כאתר הימני היחיד וגם מזה שהוא נחשב "אותו הדבר" וסוג של ניסיון העתקה לא מוצלח של קשת. במקביל למינוי של יוליה שמאלוב-ברקוביץ' למנכ"לית חברת חדשות 13 העיתונאים חששו משינוי הקו המערכתי של החדשות שנתפס בדומה לחדשות 12 כאנטי ביבי עם אג'נדה של שמאל-מרכז. במקביל הועזב רביב דרוקר והחלו עזיבות. ספי עובדיה עזב, וכעת אלמוג בוקר. ספי עובדיה עזב לתוכנית "עובדה" של אילנה דיין, גם היא מבית קשת. ההערכות בשוק מדברות על עלות שכר של בין 700 ל-800 אלף שקל לשנה לעובדיה. המעבר של עובדיה הוא עוד נקודה של כוח עבור ערוץ 12. הוא מתחיל להעביר לשורותיו טאלנטים ונראה כי הוא לא מפספס הזדמנויות. כעת, מעניין יהיה לראות האם ערוץ 13 יגיב - וכיצד ומה תהיה ההשפעה של שוק ההעברות החדש בתקשורת על ערוץ 14 (לאחרונה, אחרי שהכריז על מעבר לערוץ 13, ערוץ 14 סיכם על הישארותו של שרון גל).

בוקר, כתב הדרום של הערוץ, שנחשב לעיתונאי מוערך, אמור להחליף את תמיר סטיינמן שעזב לאחרונה את תפקידו. ההערכות הן ששכרו ינוע בין 800 אלף שקל למיליון שקל בשנה.

עמית סגל  מעל 3 מיליון שקל בשנה; יונית לוי כ-2 מיליון שקל

הטאלנטים בחדשות 12 מרוויחים נהדר. על פי ההערכות שכרם מבטא עלות מעביד של בין 1.5 ל-2 מיליון שקל בשנה. כך מרוויחה גם יונית לוי, וכמוה דני קושמרו, אמנון אברמוביץ', עמית סגל ועוד. סגל נחשב לעיתונאי המרוויח בישראל, כשההערכות מדברות על הכנסות של  מעל 3 מיליון שקל בשנה, כשבתוכן גם הכנסות מהספר המצליח וסדרת ההרצאות שהוא מעביר וכן כתיבת טור בידיעות אחרונות.  
 אלמוג בוקר - שכר של כמיליון שקל 
פטריק דרהי
צילום: ויקיפדיה

דרהי מתכוון להיכנס לתקשורת הדתית; שת"פ עם "כיכר השבת" ו"סרוגים"

דרהי ביקש את רשות התחרות לבדוק שת"פ שיכול להגיע עד כדי רכישה - רשות התחרות אישרה את המהלך; וכמה שווים האתרים?

רן קידר |

איש העסקים פטריק דרהי קיבל לאחרונה את אישור רשות התחרות לשיתוף פעולה עם שניים מאתרי החדשות הבולטים במגזרים הדתי והחרדי "כיכר השבת" ו"סרוגים". לפי ההערכות, מדובר במהלך אסטרטגי שעשוי להתפתח לרכישה מלאה בעתיד, כאשר שווי האתרים מוערך בכ-45 עד 50 מיליון שקל. העסקה בוצעה באמצעות חברת נקסט ויז'ון מדיה, שנמצאת בבעלות עקיפה של דרהי.

אתרי "כיכר השבת" ו"סרוגים" פונים לקהלים מובהקים: הראשון נחשב לפופולרי במיוחד במגזר החרדי, והשני לציבור הציוני־דתי. שני האתרים הוקמו לפני למעלה מעשור ונחשבים לבעלי נוכחות דיגיטלית בולטת.

דרהי, שמחזיק כיום גם בערוץ החדשות i24NEWS, לצד החזקה בהוט, השיק בשנה שעברה מהדורה בעברית לערוץ i24NEWS תוך שהוא מגייס אליה שדרים ומגישים מערוצים אחרים. במקביל, דרהי מנסה מזה חודשים למכור את HOT,  חברת התקשורת שבאמצעותה נכנס לישראל לפני שנים. לצורך כך נשכרו בנקי השקעות בינלאומיים, בהם רוטשילד ו-UBS. לפי הערכות, התמורה הנדרשת עומדת על בין 6 ל-8 מיליארד שקל.


בנוסף לפעילותו בתחום התקשורת, דרהי השלים לאחרונה את רכישת פרויקט הנדל"ן מנדרין אוריינטל בתל אביב, מגדלי הדולפינריום לשעבר, תמורת סכום מוערך של כ-900 מיליון שקל. מדובר ברכישה שבוצעה באמצעות חברת הרב קוק נווה צדק שבשליטתו, אשר קיבלה לידיה כ-94% ממניות חברת סיגייט המחזיקה בפרויקט.