שת"פ לקראת יום הזיכרון: שעת שידורים המבוססת על האוסף המוסיקלי של החללים
הפרוייקט 'שעה לזכרו', יוזמה משותפת לערוץ MTV ישראל ('ענני תקשורת'), לדובר צה"ל ולמשפחות שכולות, יתקיים זו השנה ה-2 ברציפות. מטרת הפרוייקט היא קירוב הנוער והצעירים שצופים בערוץ לנושא השכול, זאת באמצעות שידורם של הקליפים האהובים על כמה מהנופלים במערכות ישראל.
במסגרת פרויקט עורכי MTV ירכיבו שעת קליפים שתהיה מבוססת על אוספיהם המוזיקליים של מספר חללים שעם משפחותיהם נוצר קשר באמצעות דובר צה"ל. תהליך איסוף החומר הרגיש נעשה בתיאום מלא עם המשפחות ועם קצינת הנפגעים של צה"ל. התוצאה - שעה של הנצחה מזווית קצת אחרת, ששומרת על נאמנות גבוהה לאופיים, לטעמם האישי ולעולמם הפנימי של החיילים שנפלו.
בין החיילים שיונצחו בפרוייקט השנה ישנם סרן משה טרנטו מהנדסה קרבית, שנהרג בפעילות יחידת יהל"ם בגבול מצרים בנובמבר 2004, סמ"ר אילן לנציציקי, שנהרג באסון המסוקים, סמ"ר גל אזולאי משייטת 13, שנהרג ב-2009 כתוצאה מתאונת אימונים בנמל אשדוד, וסמל עמית רובינזון, שנהרג מאש צלפים במבצע 'עופרת יצוקה'.
- 1.כל הכבוד! יוזמה מבורכת (ל"ת)מוטי 19/04/2012 13:13הגב לתגובה זו

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם
עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים
שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה
לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה
בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?
אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים
אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.
כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל.
השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.
ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף
ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים.
"I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.
- ביורק תחלק מטבע חדש לרוכשים של אלבומה החדש
- אמנים במוזיקה כבולים לחוזים דרקוניים, חד צדדים וארוכים בצורה בלתי סבירה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי
העולם.