אייל גולן קורא לך עונה 2 ערוץ 24
צילום: יח"צ

ערוץ נישה - אבל חזק: 'אייל גולן' סוגרת חודש ראשון עם 4.9% ו-140 אלף צופים

הרייטינג של העונה השנייה בערוץ 24 זינק ב-70% ביחס לעונה הראשונה, גם כשהיא מתחרה במותגים החזקים של 'רשת' - The voice ו'המרוץ למיליון'
אלכסנדר כץ | (1)

חודש מטורף עבר על הטלוויזיה בישראל. מאז החליפו 'קשת' ו'רשת' את ימי השידור, כמעט מדי ערב רושם ערוץ 2 סביב מעל 30%, עם נטייה חזקה לרף 40 נקודות הרייטינג בקרב משקי בית באוכלוסייה היהודית, מצב שבשוק הטלוויזיה לא זוכרים.

'קשת' העלתה החודש את 'האח הגדול' (שמפגיזה עם ממוצע של כ-42%) ו'ארץ נהדרת' (39% ב-2 תכניות פתיחת העונה), ואילו 'רשת' השיקה את The voice (ממוצע של 40%), וממשיכה לשדר את 'המרוץ למיליון' (ששומרת על רף קבוע של 30%).

בסיטואציה הזאת, ערוץ 24 העלה את העונה השנייה של 'אייל גולן קורא לך', שעד כה מסתמנת כהצלחה, בטח עבור ערוץ נישה. בתום חודש שידורים ראשון של התכנית שכלל אודישנים למתמודדות ומתמודדים, נרשמו 4.9% רייטינג, זינוק חד של 70% ביחס לעונה הראשונה, אז בחודש הראשון מתוך שלושה, הרייטינג עמד על 2.9%.

ולמרות זאת, יש לשים לב כי שעות השידור של העונה הנוכחית הן 19:00 עד 22:00, מול 17:00 עד 20:00 בעונה הראשונה. משמע, העונה שעות השידור התבייתו על הפרה-פריים והפריים-טיים, כך שלפחות חלק מהעלייה בנתוני הצפייה, מיוחסת לשינוי בשעת השידור.

מניתוח נתוני הרייטינג, עולה כי בשעת השידור הזהה בין העונה הראשונה לשנייה, בין 19:00 ל-20:00, העונה הנוכחית רושמת עלייה מרשימה גם כן. בעוד בעונה הראשונה, הרייטינג של השעה האחרונה מבין השלוש (כאמור, בין 19:00 ל-20:00), הניב 3.5%, ואילו כעת השעה הראשונה מבין השלוש (ושוב, בין 19:00 ל-20:00) זוכה ל-4.8%, זינוק של 37%.

יש לציין כי ההשוואה בין העונות, עדיין בעייתית, משום שתחילת התכנית היא בדרך כלל החלק החלש יותר בכל תכנית, גם בתכנית ארוכה בת 3 שעות, ואילו החלק האחרון הוא החזק יותר. מאידך, בעוד שהחלק האחרון של התכנית בשנה שעברה, נאלץ להתמודד עם תכניות פרה-פריים, הרי שהעונה הנוכחית, מעמיד ערוץ 24 של 'קשת' את אייל גולן מול מהדורות החדשות של ערוץ 2 ו-10, ובעיקר מול המותגים החזקים של 'רשת', The voice ו'המרוץ למיליון'.

בערוץ 24 אומרים כי העונה הנוכחית שוברת את נתוני הרייטינג של התחנה, עם 138 אלף צופים בממוצע לפרק. ממוצע הצפייה עומד כאמור על 4.8%, אבל השקת העונה השנייה הייתה ההשקה החזקה ביותר של הערוץ, עם 6% ועם 160 אלף צופים, לעומת 2.9% בפרק ההשקה של העונה הראשונה.

בתכנית הושקעו על פי הערכות, כמיליון דולר. על פניו סכום גדול, אולם יש לזכור כי מדובר על תכנית שתופסת נפח שידור גדול בערוץ 24, עם 12 שעות בשידור ראשוני, ועוד שעות רבות של שידורים חוזרים, כך שההשקעה עצמה משתלמת, בטח לנוכח נתוני הצפייה. במצב הזה, בערוץ 24 טרם החליטו על עונה שלישית, אבל לא מן הנמנע כי כבר בתקופה הקרובה יחליטו ללכת על עונה נוספת.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    אייל גטולן המלך 01/02/2012 09:48
    הגב לתגובה זו
    הוא מגיש טוב, הנבחרת שלו מעולה, בקיצור תוכנית טובה שמוכיחה את עצמה על המסך