עוד קורבן למצב הכלכלי: אתר 'זאתי' נסגר - הופסקה העסקתם של עשרות עובדים
אתר האופנה והלייף סטייל 'זאתי' נסגר השבוע ועובדיו קיבלו הודעה על הפסקת עבודתם - כך נודע לאייס. 'זאתי' פעל רק 4 חודשים, וערכה אותו טלי ברזילי זוננפלד, לשעבר העורכת הראשית של מגזין BelleMode.
זאתי הושק בחודש ספטמבר 2011, כאשר החברה שעומדת מאחורי האתר, בעיקר כנותנת חסות מרכזית, היא 'גולף אנד קו' של 'כלל תעשיות והשקעות' מקבוצת I.D.B. זאתי הוקם על מנת לספק מידע עיתונאי בתחומי האופנה, הטיפוח, האוכל, התרבות, האמנות, העיצוב, האדריכלות, הבריאות והכושר.
האתר העסיק כ-30 עיתונאים - בהם עורכים, כותבים וצלמים - ועוד מעצבים וגרפיקאים. לדברי גורמים באתר, רוב המועסקים בו היו עובדי פרילנס, למעט בודדים שהיו עובדים קבועים. העורכת הראשית של האתר היא כאמור טלי ברזילי זוננפלד.
אתמול (יום ב') קיבלו כל עובדי האתר, הודעת מייל מברזילי זוננפלד, על סגירת האתר: "סגירתו של האתר איננו תוצאה של חוסר שביעות רצון, אלא צמצומים בחברות רבות במשק, כולל החברה שמימנה את האתר, קבוצת גולף אנד קו".
גורם באתר אמר לאייס: "באמת עצוב לי, כי מבחינת מוסר תשלומים ושכר סופרים, האתר הציב סטנדרטים שבאמת לא נראו פה, גם לא מבחינתם של אתרים גדולים".
- 9.אתר עם עיצוב מזעזע (ל"ת)לאה 05/02/2012 12:13הגב לתגובה זו
- 8.חיים 05/02/2012 12:10הגב לתגובה זוהקורבן כאן היא קבוצת גולף שנתנה לאשה הזאת לנהל אתר
- 7.העורך הבכיר שמבין 31/01/2012 23:32הגב לתגובה זוחבל, חבל, אבל אתרים כאלה לא רווחיים. וגם לא יהיו. בתכנים מסוג זה, עדיף לפתוח בלוג פרטי שילקק ליחצנים, ליהנות מהצ'ופרים ולשמור על הדיי ג'וב. חד וחלק.
- 6.עובדת לשעבר 31/01/2012 18:53הגב לתגובה זואתר מדהים, צוות מקסים ולבבי ועורכת נפלאה וסטנדרטים שלא נראים בדרך כלל במדינתנו. חבל שדברים איכותיים נסגרים כאן כלאחר יד..
- 5.חבל, אתר עם פוטנציאל שניסה לעבוד קצת אחרת (ל"ת)עובדת לשעבר 31/01/2012 18:06הגב לתגובה זו
- 4.חבל (ל"ת)31/01/2012 17:56הגב לתגובה זו
- 3.סתם מבאס, עוד אתר מקסים שהיה לו עתיד לדעתי. (ל"ת)ליטל 31/01/2012 17:24הגב לתגובה זו
- 2.מר קטינג 31/01/2012 17:15הגב לתגובה זועכשיו ברור למה נסגר
- 1.שירלי 31/01/2012 16:35הגב לתגובה זואבל הוא בהחלט היה טוב עם מלא פוטנציאל. חבל שלא נותנים לא סיכוי

כמה מרוויח האח הגדול והאם זה חבל ההצלה של רשת 13?
האח הגדול מחזיק את רשת 13 בחיים עם רייטינג והכנסות גבוהות, אבל כשהעונה תסתיים הערוץ יחזור להפסדים כבדים; מחכים למשקיע ומה קורה בקשת?
רשת 13 במצוקה גדולה. הבעלות החולפה, הטייקון לן בלווטניק כבר לא יזרים כספים (מעבר למה שהזרים שיספיקו עד סוף השנה), והמנכ"ל שבעצם קיבל את השליטה והאחריות על הערוץ, אמיליאנו קלמזוק מחפש משקיעים. הערוץ מפסיד בשנה מעל 120 מיליון שקל, ועם הפיטורים והצמצומים, זה כנראה ירד למתחת ל-100 מיליון שקל ועדיין, מדובר בסכום משמעותי. מעבר לזה, כדי להפוך את ההפסד לרווח, צריך השקעה של כמה מאות מיליונים בתוכניות חדשות והגדלת הרייטינג.
הערוץ סבל מירידה ברייטינג בשנתיים האחרונות, עד שהתחילה התוכנית - "האח הגדול" בחודש מאי. תוכנית הריאליטי היא תמיד בלוקבסטר, אבל השנה היא הרבה מעל השנים הקודמות, היא חבל הצלה ענק לערוץ שמצליח לצוף בחודשים האלו. אבל הערוץ צריך הרבה יותר מכמה חודשים. הוא צריך למנף את החודשים המוצלחים להכנסת משקיעים. בינתיים זה לא מצליח, והשאלה היא אם בחודשים האלו לא נודע על משקיע מה יהיה בהמשך ולמה שמשקיעים ייכנסו כשהרייטינג יחזור לצלול? יש שיחות, יש מתעניינים, רק שאין מישהו שבאמת רוצה בכל הכוח. כוכבי הערוץ מחפשים טייקון שישקיע ועוברים בין עשירי הארץ, רביב דרוקר שלא רוצה לאבד את ביצת הזהב (מרוויח מעל 3 מיליון שקל בשנה מהפקות ותוכניות לערוץ) היה במספר פגישות כדי לעניין עשירים, הוא ואחרים מקבלים תשובות שליליות או היסוסים גדולים.
אם לא יגיע המשיח, הערוץ יצטרך לשנות את תמהיל התוכניות, להיות יותר "ראשים מדברים" - תוכניות בלי הפקה גדולה, אלא בעיקר מראיינים ומרואיינים שמדברים באולפן. זה זול ביחס לתוכניות ריאליטי והפקות בכלל, ולא תמיד זה רע יותר - יש תוכניות כאלו שמצליחות להביא רייטינג טוב. במקביל, הם יצטרכו לנסות למצוא את האח התאום של "האח הגדול". אם האח הגדול היה יכול להימתח עוד שלושה חודשים - המצב היה נהדר, אם ימצאו תוכנית שתצליח להתקרב לרייטינג של האח הגדול, הערוץ יוכל כנראה לשרוד.
- חיפה הפסידה, ערוץ הספורט ניצח: 17.6% למשחק נגד פ.ס.ז' ומסי
- האח הגדול שימשה מקפצה למשחקי השף. התוצאה: לא משהו
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המספרים מאחורי האח הגדול
האח הגדול היא תוכנית מרוויחה. על פי ההערכות הרווח לעונה הנוכחית יסתכם במעל 30 מיליון שקל, אחרי כל ההוצאות. לתקופה של 4 חודשים זה מצוין. התוכנית, שזו עונתה ה-15, והושקה במאי האחרון בהפקת אנדמול שיין, רושמת רייטינג ממוצע של 17%-22% ומאות אלפי צופים בכל פרק, כשהיא מנצחת תוכניות מתחרות כמו "רוקדים עם כוכבים" בקשת 12 ו"הפטריוטים" בערוץ 14. הרייטינג של התוכנית נוזל לתוכניות שאחריה ומשפר את מצבם ביחס לרצועות בערוצים 12 ו-13 והוא גם מביא קהל לערוץ שצופה בתוכניות שלפיה, החדשות של הערוץ התרוממו בחודשיים האחרונים אחרי שהיו בקריסה. יש לתוכנית השפעה כוללת על הערוץ כולו.

איך עדן חסון גדל מהכנסות קטנות למיליוני שקלים בשנה?
עדן חסון התחיל מהכנסות קטנות ביוטיוב והגיע למיליונים מהופעות וקמפיינים. בשנים האחרונות הוא נהיה אחד הזמרים הכי מצליחים בישראל איך זה קרה?
עדן חסון נולד לפני קצת יותר משלושים שנה בפרדס חנה־כרכור. הוא גדל בבית דתי צנוע, אבא נהג משאית ואמא גננת. המוזיקה תמיד הייתה חלק ממנו, אבל היא לא נראתה כמשהו שיכול להפוך למקצוע. רק אחרי הצבא הוא התחיל לשבת לכתוב ברצינות, לנגן, ולהקליט כמה שירים.
בשלב מסוים הוא החליט לנסות לפרוץ ולהוציא שיר החוצה ולראות מה יקרה. שיר אחד שהקליט לבד עלה ליוטיוב ותפס חזק, משהו יעצור אותי. מאותו רגע הקריירה התחילה לרוץ. עוד שירים יצאו, חלקם הפכו ללהיטים גדולים שהושמעו בלי הפסקה.
הוא מצא לעצמו סגנון ברור, שילוב של מזרחי עם פופ פשוט ונגיש, וזה דיבר להרבה אנשים. מילים ישירות, לחנים קליטים וקול ייחודי הפכו אותו לאחד הזמרים המושמעים ביותר.
חסון החל להופיע בפני קהלים גדולים יותר. ההופעות הראשונות היו במקומות קטנים, אך ככל שהפופולריות
שלו גדלה, הוא עבר לאולמות גדולים יותר. הכרטיסים לאירועים אלה נמכרו במהירות.
יחד עם הפופולריות הגיעו גם הכספים, ההערכות מצביעות על תמונה די ברורה, עדן חסון התחיל להרוויח בערך 1,200 דולר בחודש מיוטיוב בערוץ הראשוני שלו, סכום קטן יחסית. בשנים הראשונות לקריירה שלו, בסביבות 2017-2018, ההכנסות של עדן חסון מיוטיוב היו די צנועות, והוערכו בכ-1,200 דולר בחודש. זה היה סכום התחלתי שרמז על הפוטנציאל הכלכלי של המוזיקה שלו.
כמה שנים לאחר מכן, ב-2020-2021, כשמעמדו כאמן מוביל התבסס, המספרים קפצו משמעותית. ההערכות הן שהכנסותיו מערוץ היוטיוב שלו בלבד הגיעו לכ-9,200 דולר בחודש, שהם כ-110,000 דולר בשנה. באותה תקופה, גם האינסטגרם שלו הפך למקור הכנסה נוסף, עם הערכות של 5,600 עד 7,700 דולר בחודש מעסקאות עם מפרסמים, שהם כ-70,000 עד 90,000 דולר בשנה.
אך עיקר הכסף הגיע מהופעות חיות. החל מ-2022 ואילך, חסון החל להופיע באולמות גדולים ובאירועים מיוחדים, שם הסכומים היו גבוהים בהרבה. הופעה בודדת ביום העצמאות, למשל, הוערכה בכ-200,000 ש"ח. ההשתתפות שלו בפסטיגל הכניסה לו כ-1.4 מיליון ש"ח בסך הכל עבור כ-120 הופעות, שהם כ-11,000 ש"ח לכל הופעה.
בנוסף, הוא השתתף בקמפיינים פרסומיים גדולים כמו זה של ויזה, שהכניסו לו מאות אלפי שקלים נוספים.