אחרי שביה"ד ביטל את מינויו: מיקי מירו ישמש כרגע כמנהל בפועל של קול ישראל
פחות משבוע לאחר שבית הדין האזורי לעבודה בירושלים
אגודות העיתונאים בירושלים ובתל אביב עתרו לפני מספר חודשים לבית הדין נגד המינוי של
בית הדין קבע כי "לא מצאנו כל פגם בכישוריו של מר מירו לשמש כמנכ"ל קול ישראל... הפגם שנפל ועליו הצבענו התייחס אך להרכב חברי הוועדה שבחרו בו". על טענותיו של מנכ"ל האגודה התל אביבית, יוסי בר-מוחא, כי מינוי מירו הוא "מאפיה פוליטית", ענה השופט אייל אברהמי כי "לא מצאנו לכך כל ראיה ממשית".
השופט אברהמי קבע כי יתקיים מכרז חדש בהשתתפות 3 המועמדים שהגיעו לשלב האחרון של המכרז - מירו, אליהוא בן-און ואריה שקד.
בימים האחרונים בחנו ברשות השידור את הפסיקה ולאחר קבלת ייעוץ משפטי הוחלט כי מירו ישמש כמנהל בפועל. יש לציין כי מבקר המדינה יצא לפני מספר חודשים נגד תופעת המנהלים בפועל ברשות השידור, וכי תחת כל עץ רענן אומרים ברשות כי הם מתנגדים למינויים כאלה. כמו כן יש לציין את הקשרים הקרובים בין מירו למנכ"ל בן מנחם - שיישב בוועדת המכרזים שתקבע את זהותו של מנהל קול ישראל.
- 6.רוני 31/01/2012 11:00הגב לתגובה זוהאגודה לעומת זאת, לא עושה כלום. רק מנסה לטרפד. ולהפריע. לרוב על עניינים טיפשיים וקטנוניים. מה עם האגודה החדשה ?
- 5.זה מינוי בפועל לשבועיים, מה קרה לכם, תרגעו!! (ל"ת)איש אמיץ 30/01/2012 20:27הגב לתגובה זו
- 4.דניאל 30/01/2012 18:53הגב לתגובה זומדוע צריך עוד פעם להתחיל במינויים העקומים של מינוי בפועל? מבקר המדינה הנחה כבר את רשות השידור בנושא. הנהלת הרשות עושה טעות אחר טעות מעניין מי מייעץ להם בכל מה שקשור במינויים ומכרזים,מה הם לא מבינים שאגודת העיתונאים לא תפסיק לחגוג עליהם. תתחילו לעבוד בשכל סוף סוף ולא מהבטן,הרשות הולכת לאבדון
- 3.שירן 30/01/2012 18:33הגב לתגובה זוכבר לא יודעת אם לצחוק או לבכות ממה שקורה ברשות
- 2.אורנה 30/01/2012 18:17הגב לתגובה זומינוי בפועל זהו בדיוק מה שמבקר המדינה כתב לגביו ברשות השידור,יש להפסיק את תופעת המינויים בפועל ברשות השידור. יתרה מזאת,הוועד המנהל בראשותו של אמיר גילת הודיע על הפסקת כל המינויים בפועל ברשות השידור,אז מה קורה במקום הזה יום אחד מודיעים משהו ולמחרת משהו אחר. העובדים שהמינוי בפועל שלהם הופסק עלולים לתבוע מחר בגלל תקדים מעין זה.
- 1.אלי זום 30/01/2012 18:04הגב לתגובה זושנים שאגודות העיתונאים מתעסקות בשטויות. הרי ביהמ"ש קבע שמירו ראוי אבל ההליך לא שלם ואני שואל את ראשי האגודה זו הדרך להראות מעשים. שנים שבתחום העיתונות נעשים דברים קשים כנגד עיתונאים בהעסקה בדמוקרטיה בביקורת שם האגודות לא נמצאות. לכן ראשי האגודה תלו קורה מבין עינכם וצאו למלחמה על פת לחמם של עיתונאים שמועסקים ככלבים באתרים מסויימים כי שם יבדקו מעשיכם - תעזבו את מירו הוא ראוי

כמה מרוויח האח הגדול והאם זה חבל ההצלה של רשת 13?
האח הגדול מחזיק את רשת 13 בחיים עם רייטינג והכנסות גבוהות, אבל כשהעונה תסתיים הערוץ יחזור להפסדים כבדים; מחכים למשקיע ומה קורה בקשת?
רשת 13 במצוקה גדולה. הבעלות החולפה, הטייקון לן בלווטניק כבר לא יזרים כספים (מעבר למה שהזרים שיספיקו עד סוף השנה), והמנכ"ל שבעצם קיבל את השליטה והאחריות על הערוץ, אמיליאנו קלמזוק מחפש משקיעים. הערוץ מפסיד בשנה מעל 120 מיליון שקל, ועם הפיטורים והצמצומים, זה כנראה ירד למתחת ל-100 מיליון שקל ועדיין, מדובר בסכום משמעותי. מעבר לזה, כדי להפוך את ההפסד לרווח, צריך השקעה של כמה מאות מיליונים בתוכניות חדשות והגדלת הרייטינג.
הערוץ סבל מירידה ברייטינג בשנתיים האחרונות, עד שהתחילה התוכנית - "האח הגדול" בחודש מאי. תוכנית הריאליטי היא תמיד בלוקבסטר, אבל השנה היא הרבה מעל השנים הקודמות, היא חבל הצלה ענק לערוץ שמצליח לצוף בחודשים האלו. אבל הערוץ צריך הרבה יותר מכמה חודשים. הוא צריך למנף את החודשים המוצלחים להכנסת משקיעים. בינתיים זה לא מצליח, והשאלה היא אם בחודשים האלו לא נודע על משקיע מה יהיה בהמשך ולמה שמשקיעים ייכנסו כשהרייטינג יחזור לצלול? יש שיחות, יש מתעניינים, רק שאין מישהו שבאמת רוצה בכל הכוח. כוכבי הערוץ מחפשים טייקון שישקיע ועוברים בין עשירי הארץ, רביב דרוקר שלא רוצה לאבד את ביצת הזהב (מרוויח מעל 3 מיליון שקל בשנה מהפקות ותוכניות לערוץ) היה במספר פגישות כדי לעניין עשירים, הוא ואחרים מקבלים תשובות שליליות או היסוסים גדולים.
אם לא יגיע המשיח, הערוץ יצטרך לשנות את תמהיל התוכניות, להיות יותר "ראשים מדברים" - תוכניות בלי הפקה גדולה, אלא בעיקר מראיינים ומרואיינים שמדברים באולפן. זה זול ביחס לתוכניות ריאליטי והפקות בכלל, ולא תמיד זה רע יותר - יש תוכניות כאלו שמצליחות להביא רייטינג טוב. במקביל, הם יצטרכו לנסות למצוא את האח התאום של "האח הגדול". אם האח הגדול היה יכול להימתח עוד שלושה חודשים - המצב היה נהדר, אם ימצאו תוכנית שתצליח להתקרב לרייטינג של האח הגדול, הערוץ יוכל כנראה לשרוד.
- חיפה הפסידה, ערוץ הספורט ניצח: 17.6% למשחק נגד פ.ס.ז' ומסי
- האח הגדול שימשה מקפצה למשחקי השף. התוצאה: לא משהו
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המספרים מאחורי האח הגדול
האח הגדול היא תוכנית מרוויחה. על פי ההערכות הרווח לעונה הנוכחית יסתכם במעל 30 מיליון שקל, אחרי כל ההוצאות. לתקופה של 4 חודשים זה מצוין. התוכנית, שזו עונתה ה-15, והושקה במאי האחרון בהפקת אנדמול שיין, רושמת רייטינג ממוצע של 17%-22% ומאות אלפי צופים בכל פרק, כשהיא מנצחת תוכניות מתחרות כמו "רוקדים עם כוכבים" בקשת 12 ו"הפטריוטים" בערוץ 14. הרייטינג של התוכנית נוזל לתוכניות שאחריה ומשפר את מצבם ביחס לרצועות בערוצים 12 ו-13 והוא גם מביא קהל לערוץ שצופה בתוכניות שלפיה, החדשות של הערוץ התרוממו בחודשיים האחרונים אחרי שהיו בקריסה. יש לתוכנית השפעה כוללת על הערוץ כולו.

איך עדן חסון גדל מהכנסות קטנות למיליוני שקלים בשנה?
עדן חסון התחיל מהכנסות קטנות ביוטיוב והגיע למיליונים מהופעות וקמפיינים. בשנים האחרונות הוא נהיה אחד הזמרים הכי מצליחים בישראל איך זה קרה?
עדן חסון נולד לפני קצת יותר משלושים שנה בפרדס חנה־כרכור. הוא גדל בבית דתי צנוע, אבא נהג משאית ואמא גננת. המוזיקה תמיד הייתה חלק ממנו, אבל היא לא נראתה כמשהו שיכול להפוך למקצוע. רק אחרי הצבא הוא התחיל לשבת לכתוב ברצינות, לנגן, ולהקליט כמה שירים.
בשלב מסוים הוא החליט לנסות לפרוץ ולהוציא שיר החוצה ולראות מה יקרה. שיר אחד שהקליט לבד עלה ליוטיוב ותפס חזק, משהו יעצור אותי. מאותו רגע הקריירה התחילה לרוץ. עוד שירים יצאו, חלקם הפכו ללהיטים גדולים שהושמעו בלי הפסקה.
הוא מצא לעצמו סגנון ברור, שילוב של מזרחי עם פופ פשוט ונגיש, וזה דיבר להרבה אנשים. מילים ישירות, לחנים קליטים וקול ייחודי הפכו אותו לאחד הזמרים המושמעים ביותר.
חסון החל להופיע בפני קהלים גדולים יותר. ההופעות הראשונות היו במקומות קטנים, אך ככל שהפופולריות
שלו גדלה, הוא עבר לאולמות גדולים יותר. הכרטיסים לאירועים אלה נמכרו במהירות.
יחד עם הפופולריות הגיעו גם הכספים, ההערכות מצביעות על תמונה די ברורה, עדן חסון התחיל להרוויח בערך 1,200 דולר בחודש מיוטיוב בערוץ הראשוני שלו, סכום קטן יחסית. בשנים הראשונות לקריירה שלו, בסביבות 2017-2018, ההכנסות של עדן חסון מיוטיוב היו די צנועות, והוערכו בכ-1,200 דולר בחודש. זה היה סכום התחלתי שרמז על הפוטנציאל הכלכלי של המוזיקה שלו.
כמה שנים לאחר מכן, ב-2020-2021, כשמעמדו כאמן מוביל התבסס, המספרים קפצו משמעותית. ההערכות הן שהכנסותיו מערוץ היוטיוב שלו בלבד הגיעו לכ-9,200 דולר בחודש, שהם כ-110,000 דולר בשנה. באותה תקופה, גם האינסטגרם שלו הפך למקור הכנסה נוסף, עם הערכות של 5,600 עד 7,700 דולר בחודש מעסקאות עם מפרסמים, שהם כ-70,000 עד 90,000 דולר בשנה.
אך עיקר הכסף הגיע מהופעות חיות. החל מ-2022 ואילך, חסון החל להופיע באולמות גדולים ובאירועים מיוחדים, שם הסכומים היו גבוהים בהרבה. הופעה בודדת ביום העצמאות, למשל, הוערכה בכ-200,000 ש"ח. ההשתתפות שלו בפסטיגל הכניסה לו כ-1.4 מיליון ש"ח בסך הכל עבור כ-120 הופעות, שהם כ-11,000 ש"ח לכל הופעה.
בנוסף, הוא השתתף בקמפיינים פרסומיים גדולים כמו זה של ויזה, שהכניסו לו מאות אלפי שקלים נוספים.