הפד': "עלייה זמנית של האינפלציה מעל היעד עשויה להועיל"

פרוטוקול הישיבה האחרונה של ועדת השוק הפתוח פורסם ונראה כי הפד' תומך בגידול באינפלציה מעל היעד של 2%; מדד הנאסד"ק עבר לעליות

עמית טל | (2)
נושאים בכתבה הפד זעם הריביות

ברקע לסערה בשוקי המט"ח בשבועות האחרונים, הפרוטוקול של הישיבה האחרונה של ועדת השוק הפתוח של הפד' פורסם לפני זמן קצר. לפי הפרוטוקול, נראה כי הפד' תומך בגישה של לתת לאינפלציה לטפס מעל היעד של 2% לתקופה זמנית. הסיכום שפורסם הערב מצביע על ויכוח בנוגע לאופן הפעולות העתידיות של הבנק. בעוד שהסנטימנט הכללי היה שהאינפלציה צפויה להמשיך לעלות ליעד של 2%, התעורר ויכוח בין החברים בוועדה בנוגע למידת הביטחון של הפד' צריך להפגין לאחר שנים רבות מתחת ליעד האינפלציה. מספר חברים הוועדה טענו כי יש לתת לאינפלציה להיות מעל רמה של 2% לתקופה מסוימת. והמשפט המעניין שמקפיץ את הנאסד"ק: "חלק מהמשתתפים ציינו כי ייתכן כי בקרוב יהיה זה נכון לשנות ההצהרות שמספק הבנק בנוגע לשיעורי הריביות,  או לשנות את  ההצהרה כי מדיניות הבנק "נותרה מרחיבה". ובמילים פשוטות: חלק מהחברים בוועדה חושבים כי צעדי הצמצום בדרך למיצוי. מדד הנאסד"ק מגיב בחיוב לפרסום של הפד', שכן משפט זה מתפרש כצעד "יוני במיוחד". בשוק המט"ח, העליות בדולר התמתנו במעט.    

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    ממשיך בכוח להריץ את המדדים,אבל הם בקושי עולים (ל"ת)
    הפד בלחץ 23/05/2018 22:01
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    זה הצהרה המצב גרוע (ל"ת)
    צעד יוני 23/05/2018 21:47
    הגב לתגובה זו
ג'ף בזוס אמאזון אמזון
צילום: AFP

סיפורה של חברה: אמזון חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה

מחנות למכירת ספרים קטנה לענקית טכנולוגיה ששווה היום קרוב לטריליון דולר. אלו הנק' המרכזיות בהיסטוריה של החברה ששינתה את כללי המשחק
עמית נעם טל |
ענקית הטכנולוגיה אמזון (סימול:AMZN) חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה, וזו הזדמנות מצוינת להיזכר בנקודות החשובות שמסבירות כיצד הפכה אמזון מחנות למכירת ספרים לענקית טכנולוגיה ששולטת כמעט בכל תחום, ושווה נכון להיום קרוב ל-960 מיליארד דולר.  החברה נוסדה ב-1994, והתפרסמה בתחילה בעיקר בזכות מכירות הספרים. ג'יף בזוס משמש ההקמה כיו"ר, נשיא ומנכ"ל החברה. האתר עצמו נפתח ב-1995 ופעל בתחילה בארה"ב בלבד. בהדרגה בפתח בזוס את האתר למדינות נוספות.   ב-1999 הפכה אמזון לפלטפורמת מכירות הספרים באונליין הגדולה בעולם, והיא מחליטה להיכנס לשוק נוסף: מכירות של מוזיקה ו-DVD, כאשר סל המוצרים שהציעה החברה ממשיך לגדול בהדרגה. ב-2008, אמזון הפכה להיות חברת המכירות הגדולה בעולם. ב-2018 הסתכמו המכירות שהתבצעו באתר של החברה ב-524 מיליארד דולר, או 45% מסכום כלל המכירות שבוצעו באינטרנט.  ב-2005 משיקה החברה את AMZN פריים, מועדון הלקוחות של החברה, שמציע שירות מהיר יותר, והנחות עבור מוצרים ספציפיים. נכון להיום, לחברה יש יותר מ-100 מיליון חברים במועדון זה, מועדון החברים השני בגודלו בעולם. ב-2007 משיקה החברה את הקינדל, רואה הספרים האלקטרוני ששינה את שוק הספרים בארה"ב. הרעיון של "חנות ספרים" במכשיר, שמאפשרת למשתמשים להוריד כל ספר בתוך שניות ללא תלות במיקום, היה חדשני וגרם להרבה כאב ראש עבור תעשיית המו"לות.  בתוך כך, הסיפור העיקרי של החברה בשנים האחרונות היה ההכנסות משירות הענן של החברה. הפלטפורמה הרשמית של Amazon Web Services) AWS) הושקה ביולי 2002, והתבססה בתחילה על מספר מצומצם של כלים ושירותים. ב-2004 הציע מהנדס בחברה להשתמש בתשתית המשמש לתפעול פעילות המסחר של החברה, וכך התרחבה משמעותית תחום שירותי הענן של החברה. הכנסות החברה מאז ההנפקה ב-1997 החברה הונפקה לראשונה ב-1997, ובאופן מפתיע, הרוכשים הראשונים סבלו מתשואות נמוכות במיוחד, כאשר התפוצצות בועת הדוט.קום זמן קצר לאחר מכן העיבה על הסנטימנט סביב חברות האינטרנט. המשבר הכלכלי של 2008-2009 וה"כסף הזול" שמציף את השווקים מאז, שינו את המשוואה עבור אמזון. ב-5 השנים האחרונות זינקה החברה ביותר מ-460%.