חיים סיבוני: "פורסייט זו המערכת הטובה בעולם - מאמין שייחתם השנה הסכם"
חברת פורסייט הישראלית שנסחרת בבורסה בת"א הציגה הערב את גרסת האלפא של המערכת שפיתחה למניעת תאונות דרכים. האירוע הועבר בשידור ישיר באתר ב-Bizportal.
אריאל דור, סמנכ"ל תפעול ופיתוח עסקי בחברה: "אנחנו מכוונים לשוק הרכב האוטונומי - אנחנו בתחילת המהפכה, נכנסים לתקופת המימוש".
מנכ"ל החברה, חיים סיבוני, מנה את יתרונות המערכת על פני מערכות אחרות הפועלות כיום בשוק (אינו נוקב בשמות המערכות אך יתכן ורומז למערכת 'מובילאיי'). המנכ"ל מציין כי המערכת של פורסייט מסוגלת לזהות עצמים מסוכנים בדרך גם בתנאי חשיכה מוחלטים. סיבוני טוען כי "פורסייט היא המערכת הטובה בעולם" ומציג השוואה אל מול המערכת המתחרה כאשר ההדגמה מציגה שמערכת פורסייט מצליחה לזהות עצם ולהתריע בעוד מערכת מתחרה אינה צולחת את המבחן. סיבוני רומז כנראה שוב למוליבאיי כשאומר "אני מתכוון למערכות הגדולות ביותר שלא צלחו את המבחן, מערכות שכנראה כולכם מכירים".
"ככל שהתקדמנו הופתענו עד כמה אנחנו טובים יותר מהמערכות המתחרות", כך על פי סיבוני. מנכ"ל החברה מציין את הישגייה המסחריים של החברה ומציין כי לחברה יש הסכם הבנות עם שתיים מיצרניות הרכב הגדולות בסין, כאשר עם אחת מהן, שהיא נמנית בין 3 היצרניות הגדולות בסין, במסגרת הסכם ההבנות תידון השקעה של עד 15 מיליון דולר של החברה הסינית בפורסייט. עוד מוסיף סיבוני כי לחברה הסכם הבנות נוסף עם "חברה מובילה מתעשיית הרכב בצרפת".
"מתנהלים משאים ומתנים עם גופים גדולים שמתרשמים מהמערכת ושחקן גדול שרואה את המערכת ומיד מגייס את ההנהלה הבכירה כדי להתקדם, זה מעיד על איכות המערכת". עוד מוסיף סיבוני "אני מאמין שבמהלך השנה הקרובה ייחתם הסכם עם אחד הגופים הגדולים איתם נפגשנו".
"דגם אלפא מציג תוצאות מצויינות, אך יש לנו עוד דרך כדי להשלים את המוצר. זה ייקח כשנה וחצי. הסכם מסחרי אחד ישנה את כל התמונה ואני מאמין שזה יקרה עוד השנה" כך על פי סיבוני.
- האם הפעם זה משמעותי? פורסייט בהסכם של 1 עד 4 מיליון דולר עם אלביט
- אחרי התרסקות של 80%: פורסייט בהסכם של עד 51 מיליון דולר ל-4 שנים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מנכ"ל החברה פרט את יעדי החברה עד לסוף השנה כאשר המטרה העיקרית היא להגיע להשלמת מערכת הבטא עד סוף הרבעון השלישי של השנה הנוכחית. כמו כן התחלת ניסוי ראשון בסין והדגמות ללקוחות פוטנציאליים באירופה.
סמנכ"ל התפעול בחברה עבר לדבר על כך שפורסייט מחזיקה בכ-32% בחברת 'רייל ויז'ן', המפתחת מערכת לזיהוי מכשולים על גבי מסילות הרכבת, כאשר האחרונה כבר קיימה מספר ניסויים מוצלחים עם רכבת ישראל וחברת הרכבות הלאומית של איטליה. רייל ויז'ן, צפויה לבצע עוד מספר ניסויים במהלך 2017 ברחבי אירופה. אריאל דור מציין כי מהות המערכת הינה סיפוק מידע יקר ערך ומציל חיים. דור טוען כי "פער הטכנולוגיה שאנו מחזיקים בו מגלם לפחות שנתיים אם חברה אחרת תיכנס לענף". רייל ויז'ן התקבלה כאחת מבין שש החברות שנכנסו למרכז החדשנות של 'דויטשה באן', חברת הרכבות הלאומית של גרמניה. לפי סמנכל התפעול, אריאל דור, "המערכת מזהה בעיבוד תמונה ממרחק של מעל אלף מטר ומצליחה לזהות עצמים על פני מסילות הרכבת ולמנוע את התאונה הצפויה".
מנכ"ל בשלב השאלות ותשובות:
נשאלה שאלה מהקהל - "מה לגבי יתרת הכסף בקופת פורסייט? ישנה הנפקה צפויה?". לשאלה זו השיב המנכ"ל כי מאחר ומדובר בחברה בורסאית הוא נמנע מלדווח על משהו חדש אך יתכן וזה יקרה".
- בחנו את עצמכם - האם אתם בעניינים? טריוויה שבועית
- הכשרת הישוב מגייסת כ-100 מיליון שקל מהמוסדיים
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- מכר למשקיעים וקנה אחרי חודשיים בשליש מחיר
לגבי קצב שריפת המזומנים - מנכ"ל החברה טען כי "כנראה שנעמוד על סביבות המיליון שקל בחודשים הקרובים. בינואר 2016 גייסנו 30 מיליון שקל ולא הייתה לנו את ההתעניינות שיש לנו עכשיו"
שאלה נוספת מצד אחד מהמשתתפים - "מה לגבי קשרים עם חברות אחרות? יש מסחור בקרוב?". סיבוני השיב כי "תעשיית הרכב זורמת אלינו, ישנן יצרניות רכב שמתעניינות בנו. מספיק שיהיה חוזה אחד או שניים השנה הזו וכבר אנחנו במקום אחר". עוד מוסיף סיבוני "הקשרים שלנו הולכים וגדלים".
סיבוני טען כי "אנחנו מדברים עם מספר גופים גדולים. בחודשים הקרובים נציג את המערכת מול גופים גדולים ומכיוון שאנחנו חברה ציבורית אני נמנע מלפרט. אנחנו שואפים גבוהה".
נשאלה שאלה נוספת: "עד מתי תוקף הפטנט?", לכך השיב סיבוני כי "פורסייט נשענת בשלב הזה על המערכת של מגנא (חברה ביטחונית שפועלת בגבולות המדינה). לגבי הפטנטים שהגשנו, יש להמתין עד קבלת התשובה. אנחנו אופטימים".
הטכנולוגיה, שמבוססת על מערכות ביטחוניות מתקדמות, מורכבת מזוג מצלמות וידאו המותקנות בקדמת הרכב ומתוכנת מחשב אשר נועדה לעבד ולנתח, באמצעות אלגוריתמים מתקדמים את סביבת הרכב.
המערכת של 'פורסייט' מנתחת את הוידאו המצולם ומגלה את הסכנות שבכביש תוך התרעה לנהג מפני תאונת דרכים שעלולה להתרחש בעקבות הסכנה שהתגלתה. התוכנה מספקת לנהג מגוון התרעות כמו אי שמירת מרחק, גילוי והתרעה מפני הולכי רגל ועצמים הנמצאים במסלול הנסיעה ועוד. כל אחת מהיכולות מהווה מודל תוכנה עצמאי, הניתן להרצה בנפרד, בהתאם לבחירתו וצרכיו של הלקוח.
בעקבות סיום שלב מתקדם בפיתוח המערכת והשלמה מוצלחת של מספר ניסויים, מעריכים בפורסייט כי החברה צלחה את הנקודה הקריטית בפיתוח המערכת, וכעת סיכוייה להגיע למוצר מוגמר ותחילת מכירות עלו באופן משמעותי. נציין כי פורסייט זוכה להתעניינות רבה בטכנולוגיה שלה בסין והיא חתמה בחודשים האחרונים על הסכם הבנות עם שתי יצרניות רכב מהגדולות שיש בסין לבחינת פיתוח ומסחור המערכת.
- 12.dw 31/01/2017 12:38הגב לתגובה זוהגולשים מוזמנים לקרוא התרשמותי ממצגת החברה אתמול, בפורום בורסה ושוק ההון בתפוז.
- 11.גיא 31/01/2017 00:01הגב לתגובה זוברגע שהחברה נרשמה למסחר עם שווי שוק כזה, במקום להמשיך בדרך עצמאית ולהשיג מקורות מימון ע"י גיוס מקרנות ומשקיעים פרטיים. כנראה שלא ראו אותם ממטר וזרקו אותם מכל המדרגות. הכי קל ופשוט על הגב של הציבור חברה שמשתפת את הציבור בתחילת הדרך נועדה לכישלון. אין שם כלום כי לא היה כלום ! אתם משווים את הפח הזה עם חברה כמו מובילאיי שווי שוק של 37 מיליארד שח. כל הכתבה פה ממומנת ויחסיי ציבור. חברה מצליחה פועלת בשקט מתחת לרדאר ולא עם רעש וצילצולים.
- מכיר 31/01/2017 08:07הגב לתגובה זואין לך מושג על מה אתה מדבר ואם תהיה נוכח בהדגמה והשוואה למערכת עליה אתה מדבר בכזה ביטחון תשנה את דעתך
- איציק 31/01/2017 10:45אתה כנראה בא מפוזיציה מאוד ברורה.אתמול במצגת היו אנשים הקשורים למובלאי ואמרו במפורש והוכח גם שמערכת של מובלאי מול השמש ובסנוור לא מתפקדת.וכן גם מזהה עצמים עד גודל כ 1 מטר.וכאן מזהה עצמים הקנים ממטר.
- 10.שרמן 30/01/2017 22:41הגב לתגובה זוהצליח לשכנע שמתקן את העולם כמו הביו יצילו את האנושות לכן אני נזהר כי הגיוס יהיה חלום ושברו עכשיו זה החלום באונה השמאלית של המח ועוד מעט מתעוררים לגיוס
- 9.איציק 30/01/2017 22:25הגב לתגובה זוהחברה עם פיתוח שלב א שנה בהקדמה.הטכנולוגיות מבוססות מחברת האם מגנא בעמ.שיתוף פעולה עם כיפת ברזל המקצרת תהליכים בפיתוחים חדשים. הפיתוח הינו יחודי לעומת המתחרים.הסכמים בבדיקה עם חברות מסין,צרפת,יפן.בעבר פורסייט רדפה אחרי יצרני המכוניות כיום כל שבוע יש הצגת תכלית לחברות הרכב שמתענינות בפיתוח היחודי.החברה מושקעת פיתוח לגלוי עצמים גם לרכבות עם יוצאי מערכת הבטחון.
- צדיק 31/01/2017 08:31הגב לתגובה זואם הכנס היה של חברה פרטית, המנכ"ל היה חופשי יותר בדבריו. מכיוון שהיום כל ציוץ הוא עילה לייצוגית, המנכ"ל השתדל מאוד שלא לחשוף פרטים, אך מבין השורות הדברים בלטו.
- 8.רוכש בחלקים 30/01/2017 22:19הגב לתגובה זוברור שהנייר יטוס מחר, השאלה בכמה ! כנראה יהיה רצף עליות ומחזורי ענק השבוע, המבחן יהיה אם ייכנסו גם מוסדיים
- 7.אבי 30/01/2017 22:12הגב לתגובה זולדעתי המניה מחר תגיב לכנס המשקיעים לחיוב ואם הסתכלות קדימה זאת חברה עם סיכוי הצלחה גבוהיים
- 6.חברה מצליחה (ל"ת)יורם 30/01/2017 22:05הגב לתגובה זו
- 5.PAN 30/01/2017 21:39הגב לתגובה זוהמערכת לא מוסיף כלום,,, חברה ברמה לא זולה , נסחרת פי 10 מהון עצמי עם הפסדים מצטברים, עיניין הפטנט שנשאל לט ברור, למי שייך הפטנט, ושעדיין מדובר בגירסה אלפא,,,,,,ויש דרך ארוכה,,,, והרבה דילולים,,, כל זה כתבתי נגד כל החלומות הורודים
- 4.יצחק 30/01/2017 21:24הגב לתגובה זושאלתי את המנכל כבנס אם מובילאי תציע לכם בעוד מספר חודשים רבע מיליארד דולר (פי 5 משווי פורסייט היום )האם תקבלו את ההצעה או תמשיכו בדרככם העצמאית. במנכל השיב כי נדון בכל הצעה בזמנה מן הסתם נקבל גם הצעות מגופים אחרים
- 3.יאיר הראשוני 30/01/2017 20:41הגב לתגובה זואם מוביליי חכמים, יתנו לפורסייט הצעה שאי אפשר לסרב לה. מוביליי חברת ענק עם קשרים ושם חזק מאד בארה"ב. סכום של 150 מיליון דולר יכול לתת להם טכנולוגיה עדיפה ולהוריד להם כאב ראש עתידי. אגב, אם זה יקרה אסתפק באחוז עבור הטיפ למוביליי.
- 2.מושקע 30/01/2017 20:16הגב לתגובה זוכרגע החברה היא בגדר חלום וכל עוד המנכ"ל אומר בפה מלא שאינו יכול להבטיח שלא יהיו עוד גיוסים יהיה למניה מאוד קשה להמריא
- מדובר בגיוס בבורסה האמרקאית (ל"ת)איציק 30/01/2017 22:27הגב לתגובה זו
- מ.ק 31/01/2017 18:44כל גיוס באשר יהיה ואיפה שלא יהיה ישפיע מאוד על מחיר המניה ,אם יגייסו שם בדיסקאונט על המחיר של השוק פה אז יהיה ירידה במחיר עד לשווי המחיר שם,על פער ארביטראז' שמעת??
- 1.לאה 30/01/2017 13:12הגב לתגובה זוהדור הבא של הטכנולוגיה, רק בתחילת דרכה ועם יכולת אדירה של התפתחות כרגע בשוק הסיני . לדעתי שווה להתעניין ולבדוק. יכולת פריצה חזקה קדימה בתקופה הקרובה
 ניר דקל - מנהל ענף נדל"ן ישראל, כלל ביטוח ופיננסים. קרדיט: סיון פרג
ניר דקל - מנהל ענף נדל"ן ישראל, כלל ביטוח ופיננסים. קרדיט: סיון פרגכלל ומכלול מימון משקיעות בקרן לקידום שוק הדיור להשכרה בישראל
הקרן, בהיקף של 400 מיליון שקל, תציע פתרון שיאפשר ליזמי נדל"ן להתגבר על חסמי המימון בהקמת הפרויקטים להשכרה ארוכת טווח; מדובר בקרן ראשונה מסוגה בישראל
כלל ביטוח ופיננסים כלל עסקי ביטוח 4.12% ומכלול מימון מכלול מימון 1.51% ישקיעו בקרן, ראשונה מסוגה, שתעמיד מימון משלים ליזמים ולחברות נדל"ן למימון פרויקטים של דיור להשכרה ארוכת טווח.
קרן המימון, בהיקף של 400 מיליון שקל, הינה יוזמה של מכלול ושלושה שותפים אשר גם ינהלו אותה, רואי החשבון נודרי זיזוב וגיל ציק (בכירים לשעבר בקבוצת עופר השקעות) ועו"ד אריאל שימקביץ יזם בתחום הנדל"ן ובעל משרד עורכי-דין המתמחה בעסקאות נדל"ן מורכבות.
שותפים ומנהלי הקרן, מימין לשמאל: רו"ח גיל ציק, רו"ח נודרי זיזוב, עו"ד אריאל שימקביץ. קרדיט לצלם: דורון לצטר
עם עליית הריבית בשנים האחרונות, יזמים וחברות נדל"ן חווים קושי לממן פרויקטים בשיעורי מימון להם הורגלו טרם עליית הריבית.
הפתרון שמציעה הקרן מספק את המענה הנדרש הן לצרכי היזם והן לצרכי הבנק המממן בתקופת ההקמה ובתקופת ההנבה. בהתאם, יתאפשר ליזמים להעמיד הון עצמי נמוך משמעותית מההון שנדרש כיום להעמיד לבנק המממן, לצרכי הקמת פרויקטים בייעוד להשכרה לטווח ארוך.
- אלרוב: רווח של 139 מ' שקל ברבעון, מתוכו 91 מני"ע
- יורם נוה: "סיימנו שנה מאוד חזקה - אנחנו אופטימיים לגבי העתיד"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במהלך השנים האחרונות שווקו על ידי המדינה באמצעות מכרזי "דירה להשכיר" עשרות אלפי יחידות דיור כדי לנסות ולייצר מסה קריטית של דירות להשכרה. אולם, עליית שיעור הריבית הקשתה על יזמים שזכו במכרזים לקדם את הפרויקטים, בשל אתגר התשואה מהשכירות (פחות מ - 3%) אל מול תשלומי הקרן והריבית שנדרשים על ההלוואה לאחר תקופת ההקמה.

