Under Armour אנדר ארמור מקסיקו חנות
צילום: Istock

מניית אנדר ארמור צונחת ב-17% ברקע לדו"חות

חברת ביגוד הספורט מציגה דו"ח מעורב לרבעון האחרון. בנוסף, החברה מספקת תחזית חלשה להמשך השנה, כאשר היא צופה שהמכירות מצפון אמריקה ירדו בסיכום שנתי

עמית נעם טל |

מניית חברת ביגוד הספורט האמריקנית אנדר ארמור (סימול:UAA) צונחת ב-17% ברקע לפרסום דו"חות מעורבים לרבעון האחרון. הירידה היום מגיעה לאחר שמניית החברה השלימה זינוק של קרוב ל-58% מתחילת 2019. 

הכנסות החברה הסתכמו ברבעון האחרון ב-1.19 מיליארד דולר, עלייה של 1% בחישוב שנתי, ועלייה של 3% בניכוי השפעות מטבע. מדובר בנתון נמוך במעט מהצפי המוקדם. מבחינת חלוקה גיאוגרפית, ההכנסות של החברה בצפון אמריקה (השוק החשוב ביותר עבור החברה) רשמו ירידה של 3% בחישוב שנתי, לרמה של 816 מיליון דולר. ההכנסות משאר השווקים הציגו גידול של 12% בחישוב שנתי.   

בשורה התחתונה, החברה רושמת הפסד נקי של 17.3 מיליון דולר, או 4 סנט למניה, וזאת לעומת הפסד של 95.5 מיליון דולר ברבעון המקביל.  בשוק ציפו להפסד של נקי של 5 סנט למניה. 

בתוך כך, נראה כי מה שמדאיג כעת את המשקיעים הוא התחזית החלשה של החברה לשנת 2019. החברה צופה כעת כי סך ההכנסות של החברה ירשמו גידול שנית של 3%-4%, כאשר ההכנסות מצפון אמריקה צפויות לרדת בשיעור מתון. הרווח התפעולי של החברה צפוי להסתכם ב-230-235 מיליון דולר, מעט מעל התחזית הקודמת של החברה. בשורה התחתונה, החברה צופה רווח של 0.33-0.34 דולר למניה. 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
ג'ף בזוס אמאזון אמזון
צילום: AFP

סיפורה של חברה: אמזון חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה

מחנות למכירת ספרים קטנה לענקית טכנולוגיה ששווה היום קרוב לטריליון דולר. אלו הנק' המרכזיות בהיסטוריה של החברה ששינתה את כללי המשחק
עמית נעם טל |
ענקית הטכנולוגיה אמזון (סימול:AMZN) חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה, וזו הזדמנות מצוינת להיזכר בנקודות החשובות שמסבירות כיצד הפכה אמזון מחנות למכירת ספרים לענקית טכנולוגיה ששולטת כמעט בכל תחום, ושווה נכון להיום קרוב ל-960 מיליארד דולר.  החברה נוסדה ב-1994, והתפרסמה בתחילה בעיקר בזכות מכירות הספרים. ג'יף בזוס משמש ההקמה כיו"ר, נשיא ומנכ"ל החברה. האתר עצמו נפתח ב-1995 ופעל בתחילה בארה"ב בלבד. בהדרגה בפתח בזוס את האתר למדינות נוספות.   ב-1999 הפכה אמזון לפלטפורמת מכירות הספרים באונליין הגדולה בעולם, והיא מחליטה להיכנס לשוק נוסף: מכירות של מוזיקה ו-DVD, כאשר סל המוצרים שהציעה החברה ממשיך לגדול בהדרגה. ב-2008, אמזון הפכה להיות חברת המכירות הגדולה בעולם. ב-2018 הסתכמו המכירות שהתבצעו באתר של החברה ב-524 מיליארד דולר, או 45% מסכום כלל המכירות שבוצעו באינטרנט.  ב-2005 משיקה החברה את AMZN פריים, מועדון הלקוחות של החברה, שמציע שירות מהיר יותר, והנחות עבור מוצרים ספציפיים. נכון להיום, לחברה יש יותר מ-100 מיליון חברים במועדון זה, מועדון החברים השני בגודלו בעולם. ב-2007 משיקה החברה את הקינדל, רואה הספרים האלקטרוני ששינה את שוק הספרים בארה"ב. הרעיון של "חנות ספרים" במכשיר, שמאפשרת למשתמשים להוריד כל ספר בתוך שניות ללא תלות במיקום, היה חדשני וגרם להרבה כאב ראש עבור תעשיית המו"לות.  בתוך כך, הסיפור העיקרי של החברה בשנים האחרונות היה ההכנסות משירות הענן של החברה. הפלטפורמה הרשמית של Amazon Web Services) AWS) הושקה ביולי 2002, והתבססה בתחילה על מספר מצומצם של כלים ושירותים. ב-2004 הציע מהנדס בחברה להשתמש בתשתית המשמש לתפעול פעילות המסחר של החברה, וכך התרחבה משמעותית תחום שירותי הענן של החברה. הכנסות החברה מאז ההנפקה ב-1997 החברה הונפקה לראשונה ב-1997, ובאופן מפתיע, הרוכשים הראשונים סבלו מתשואות נמוכות במיוחד, כאשר התפוצצות בועת הדוט.קום זמן קצר לאחר מכן העיבה על הסנטימנט סביב חברות האינטרנט. המשבר הכלכלי של 2008-2009 וה"כסף הזול" שמציף את השווקים מאז, שינו את המשוואה עבור אמזון. ב-5 השנים האחרונות זינקה החברה ביותר מ-460%.