אחת עולה, אחת יורדת: אנליסטים ממליצים על פייסבוק, ולמי חתכו המלצה?

האנליסטים בבית ההשקעות פייפר ג'אפרי הרימו את מחיר היעד של פייסבוק ל-46 דולר, אפסייד של 17% על המחיר היום, וחתכו את מחיר היעד למניה נוספת בסקטור הטכנולוגיה
ידידיה אפק | (1)

בית ההשקעות האמריקני פייפר ג'פרי אחראי לעלייה מרשימה אחת ולירידה אחרת בסקטור הטכנולוגיה התנודתי. האנליסט ג'ין מונסטר הקפיץ את מחיר היעד של פייסבוק (סימול: FB) בעקבות המיזם החדש שפרסמה החברה, והאנליסט אוגוסט ריצ'ארד חתך את דירוגה של קואלקום (סימול: QCOM) וגם הוריד את מחיר היעד למניה.

לאחר שהרשת החברתית הפופולרית בעולם פרסמה את מיזם הפרסום החדש שלה, האנליסט ג'ין מונסטר הקפיץ את מחיר היעד למניה מ-38 דולר ל-46 דולר, מה שמהווה אפסייד על המחיר הנוכחי בשוק של 17%. פייסבוק הכריזה על פרסומות וידאו בנות 15 שניות שיופיעו כחלק מהפיד בסלולר ובמחשב, דבר שיעצבן קצת יותר את הגולשים אבל יספק הכנסה נוספת מפרסום לחברה.

האנליסט של פייפר ג'פרי כתב כי העלייה במחיר היעד מבוססת על "הפוטנציאל של פרסומות הוידאו של החברה. אנו מאמינים שהשוק לא עיכל עדיין את החדשות האלו, ואנו לא מעריכים את המספרים סביב מוצר הוידאו הזה עד שנראה איך הוא עובד. למרות זאת, אנו בטוחים יותר בתחזית הצמיחה של ההכנסות מפרסום, 50% ב-2013 ו-30% ב-2014, ולכן אנו מעלים את מחיר היעד ל-46 דולר".

בד בבד, אנליסט נוסף בחטיבת המחקר של בית ההשקעות מוריד היום את המלצתו לקואלקום 'תשואת יתר' ל'ניטרלי', וגם מוריד את מחיר היעד של מניית חברת הטכנולוגיה מ-71 דולר ל-67 דולר.

בדוח המפרט את הסיבות להמלצה הסבירו בפייפר ג'אפרי כי "במהלך עונת הדוחות מספר חברות הצביעו על ביקושים נמוכים למרכיבים אלקטרוניים לסמארטפונים. יותר מכך, בדיקות שנעשו לאחרונה מראות ביטולים של הזמנות של מרכיבים כאלו אצל ספקים, והביטולים הולכים וגוברים בשבועות האחרונים".

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    רק עליות!!!! עליות שערים ירוק כהההההההה (ל"ת)
    זאוס הסקסי 05/08/2013 22:07
    הגב לתגובה זו
ג'ף בזוס אמאזון אמזון
צילום: AFP

סיפורה של חברה: אמזון חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה

מחנות למכירת ספרים קטנה לענקית טכנולוגיה ששווה היום קרוב לטריליון דולר. אלו הנק' המרכזיות בהיסטוריה של החברה ששינתה את כללי המשחק
עמית נעם טל |
ענקית הטכנולוגיה אמזון (סימול:AMZN) חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה, וזו הזדמנות מצוינת להיזכר בנקודות החשובות שמסבירות כיצד הפכה אמזון מחנות למכירת ספרים לענקית טכנולוגיה ששולטת כמעט בכל תחום, ושווה נכון להיום קרוב ל-960 מיליארד דולר.  החברה נוסדה ב-1994, והתפרסמה בתחילה בעיקר בזכות מכירות הספרים. ג'יף בזוס משמש ההקמה כיו"ר, נשיא ומנכ"ל החברה. האתר עצמו נפתח ב-1995 ופעל בתחילה בארה"ב בלבד. בהדרגה בפתח בזוס את האתר למדינות נוספות.   ב-1999 הפכה אמזון לפלטפורמת מכירות הספרים באונליין הגדולה בעולם, והיא מחליטה להיכנס לשוק נוסף: מכירות של מוזיקה ו-DVD, כאשר סל המוצרים שהציעה החברה ממשיך לגדול בהדרגה. ב-2008, אמזון הפכה להיות חברת המכירות הגדולה בעולם. ב-2018 הסתכמו המכירות שהתבצעו באתר של החברה ב-524 מיליארד דולר, או 45% מסכום כלל המכירות שבוצעו באינטרנט.  ב-2005 משיקה החברה את AMZN פריים, מועדון הלקוחות של החברה, שמציע שירות מהיר יותר, והנחות עבור מוצרים ספציפיים. נכון להיום, לחברה יש יותר מ-100 מיליון חברים במועדון זה, מועדון החברים השני בגודלו בעולם. ב-2007 משיקה החברה את הקינדל, רואה הספרים האלקטרוני ששינה את שוק הספרים בארה"ב. הרעיון של "חנות ספרים" במכשיר, שמאפשרת למשתמשים להוריד כל ספר בתוך שניות ללא תלות במיקום, היה חדשני וגרם להרבה כאב ראש עבור תעשיית המו"לות.  בתוך כך, הסיפור העיקרי של החברה בשנים האחרונות היה ההכנסות משירות הענן של החברה. הפלטפורמה הרשמית של Amazon Web Services) AWS) הושקה ביולי 2002, והתבססה בתחילה על מספר מצומצם של כלים ושירותים. ב-2004 הציע מהנדס בחברה להשתמש בתשתית המשמש לתפעול פעילות המסחר של החברה, וכך התרחבה משמעותית תחום שירותי הענן של החברה. הכנסות החברה מאז ההנפקה ב-1997 החברה הונפקה לראשונה ב-1997, ובאופן מפתיע, הרוכשים הראשונים סבלו מתשואות נמוכות במיוחד, כאשר התפוצצות בועת הדוט.קום זמן קצר לאחר מכן העיבה על הסנטימנט סביב חברות האינטרנט. המשבר הכלכלי של 2008-2009 וה"כסף הזול" שמציף את השווקים מאז, שינו את המשוואה עבור אמזון. ב-5 השנים האחרונות זינקה החברה ביותר מ-460%.