קדחת האייפון בשיא: אפל הפסיקה לקבל הזמנות לאייפון 5 אחרי 8 שעות מפתיחת שירות ההזמנות
כנראה שאפילו אפל לא ציפתה להתסערות שכזו מצד הציבור על המכשיר החדש; מכירת האייפון 5 בחנויות יחל ביום שישי ה-21 לספטמבר
רק שעות לאחר שהחל שיווקו של האייפון 5 על ידי אפשרות של הזמנה מוקדמת מצד לקוחותיה, חברת אפל (סימול: AAPL) הודיעה כי היא מפסיקה לקבל, נכון לעכשיו, הזמנות חדשות.
ההזמנות הראשונות החלו להיכנס לרשימות החברה החל מחצות, לפי שעון האזור הפסיפי, וברי המזל שהצליחו להזמין יזכו לקבל את האייפון החדש כבר ביום שישי הבא, כאשר המכשיר יהיה גם זמין לרכישה בחנויות אפל ב-9 מדינות.
לאחר 4 שעות בלבד מפתיחת שירות ההזמנות, אפל עדכנה את משך הזמן עד קבלת המוצר לשבועיים, לפי נתוניו של בריאן וויט, אנליסט בטופקה קפיטל מרקטס. פחות מ-4 שעות אחרי המהלך הזה, אתר החברה של אפל פשוט קרס מרוב הזמנות.
- 2.אפל לא ציפתה? עדיין לא למדתם את התבנית שלהם? (ל"ת)שי 14/09/2012 21:07הגב לתגובה זו
- 1.תרגיל בשיווק................... (ל"ת)שיווק 14/09/2012 21:02הגב לתגובה זו
צילום: AFP
סיפורה של חברה: אמזון חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה
מחנות למכירת ספרים קטנה לענקית טכנולוגיה ששווה היום קרוב לטריליון דולר. אלו הנק' המרכזיות בהיסטוריה של החברה ששינתה את כללי המשחק
ענקית הטכנולוגיה אמזון (סימול:AMZN) חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה, וזו הזדמנות מצוינת להיזכר בנקודות החשובות שמסבירות כיצד הפכה אמזון מחנות למכירת ספרים לענקית טכנולוגיה ששולטת כמעט בכל תחום, ושווה נכון להיום קרוב ל-960 מיליארד דולר.
החברה נוסדה ב-1994, והתפרסמה בתחילה בעיקר בזכות מכירות הספרים. ג'יף בזוס משמש ההקמה כיו"ר, נשיא ומנכ"ל החברה. האתר עצמו נפתח ב-1995 ופעל בתחילה בארה"ב בלבד. בהדרגה בפתח בזוס את האתר למדינות נוספות.
ב-1999 הפכה אמזון לפלטפורמת מכירות הספרים באונליין הגדולה בעולם, והיא מחליטה להיכנס לשוק נוסף: מכירות של מוזיקה ו-DVD, כאשר סל המוצרים שהציעה החברה ממשיך לגדול בהדרגה. ב-2008, אמזון הפכה להיות חברת המכירות הגדולה בעולם. ב-2018 הסתכמו המכירות שהתבצעו באתר של החברה ב-524 מיליארד דולר, או 45% מסכום כלל המכירות שבוצעו באינטרנט.
ב-2005 משיקה החברה את AMZN פריים, מועדון הלקוחות של החברה, שמציע שירות מהיר יותר, והנחות עבור מוצרים ספציפיים. נכון להיום, לחברה יש יותר מ-100 מיליון חברים במועדון זה, מועדון החברים השני בגודלו בעולם.
ב-2007 משיקה החברה את הקינדל, רואה הספרים האלקטרוני ששינה את שוק הספרים בארה"ב. הרעיון של "חנות ספרים" במכשיר, שמאפשרת למשתמשים להוריד כל ספר בתוך שניות ללא תלות במיקום, היה חדשני וגרם להרבה כאב ראש עבור תעשיית המו"לות.
בתוך כך, הסיפור העיקרי של החברה בשנים האחרונות היה ההכנסות משירות הענן של החברה. הפלטפורמה הרשמית של Amazon Web Services) AWS) הושקה ביולי 2002, והתבססה בתחילה על מספר מצומצם של כלים ושירותים. ב-2004 הציע מהנדס בחברה להשתמש בתשתית המשמש לתפעול פעילות המסחר של החברה, וכך התרחבה משמעותית תחום שירותי הענן של החברה.
הכנסות החברה מאז ההנפקה ב-1997
החברה הונפקה לראשונה ב-1997, ובאופן מפתיע, הרוכשים הראשונים סבלו מתשואות נמוכות במיוחד, כאשר התפוצצות בועת הדוט.קום זמן קצר לאחר מכן העיבה על הסנטימנט סביב חברות האינטרנט. המשבר הכלכלי של 2008-2009 וה"כסף הזול" שמציף את השווקים מאז, שינו את המשוואה עבור אמזון. ב-5 השנים האחרונות זינקה החברה ביותר מ-460%.
