אוסקר גלוך
צילום: רד בול זלצבורג טוויטר
חשיפה

האם אוסקר גלוך שווה 30 מיליון אירו? זו הקבוצה שתגיש הצעה בקרוב

לביזספורט נודע כי אחת הקבוצות שנמצאות במגעים וכבר הוזכרה כמועמדת בעבר לקלוט אותו חולקת אותו בעלים, אך המעבר לא הושלם וכעת ההתעניינות גוברת. כמה גלוך באמת שווה ולמה השלושער אתמול מקדם אותו?
איציק יצחקי | (3)
השלושער של אוסקר גלוך במדי רד בול זלצבורג בסוף השבוע הוא הפתעה, אבל לא מכיוון שחשבתם. גלוך שחקן מוכשר, אולי אפילו גדול על הליגה האוסטרית, מה שמפתיע כאן הוא העובדה שזלצבורג לא מכרה אותו בקיץ. לגלוך לא חסר ביקוש. יש קבוצות גדולות באירופה שרוצות אותו ובסביבתו מספרים לנו שייתכן מאוד שכבר בינואר הוא לה יהיה באוסטריה. העניין הוא אחר: תג המחיר שלו. זלצבורג, בסוף, רוצה להרוויח. שווי השוק שלו בטרנספרמרקט מגדיר אותו כשחקן הישראלי היקר ביותר, 25 מיליון אירו, כשמנור סולומון שאמור היה עד לפני שלוש שנים להיות הישראלי היקר ביותר בפער - שווה רק חצי ממנו בשל הפציעות מהן סבל, שהובילו למיעוט דקות ומכאן - לצניחת השווי. נזכיר כי זלצבורג רכשה אותו ב-7 מיליון אירו ממכבי תל אביב. צריך לזכור שגלוך הוא בסך הכל ילד בן 20, אבל בגילו נמכרים שחקן באירופה בעשרות מיליוני אירו, ואפילו יותר. הוא השחקן הישראלי הטוב ביותר כרגע, ללא עוררין, ויכול להיות שזמן המעבר שלו קרב עם השלושער הזה, שמאותת על המשך העונה.  

אוסטריה תמיד הייתה המקום הטוב ביותר עבור ישראלים שרוצים לפתוח. עומר דמארי, שון וייסמן ומונאס דאבור הם דוגמא מצוינת. היו עוד רבים ששיחקו שם, כמו תאי בריבו, אלון תורג'מן, דור חוגי, מתן בלטקסה ובעבר שי הולצמן ואחרים, אבל הארבעה האלה בלטו כי הם התקדמו משם. היתרון בליגה האוסטרית הוא הסקאוטים. רד בול אוהבת לקנות שחקנים צעירים ולמכור אותם בסכומים גבוהים אחר כך, כיוון שהיא יודעת שהסקאוטים לא מפסיקים להגיע. כמעט בכל משחק של זלצבורג מגיעים סקאוטים לראות את גלוך, כך לפחות טוענים בסביבתו. העניין היחיד הוא המחיר. כולם ממליצים לרכוש שחקן כזה, אבל זלצבורג רואה בו אקזיט. היא רוצה למכור אותו בסכום עתק ולהשאיר אצלה אחוזים מהכרטיס שלו. אין סקאוט שישב אתמול ביציע, ראה את השער השני שהבקיע ולא כתב אותו בפנקס. אין סקאוט שלא ירצה שחקן כזה בקבוצה שלו, אבל האם הוא שווה 30 מיליון אירו? בסביבתו טוענים כי זה הסכום שזלצבורג מבקשת עבורו. הנה טעימה מהשער השני אתמול:  

בשבועות האחרונים מדברים בסביבתו על אפשרות מעבר לרד בול לייפציג, כי הן חולקות אותן בעלים וההערכה היא שמעבר כזה יכול להתאפשר בסכום הזה. לייפציג הייתה מועמדת, אחת מני רבות, לקלוט אותו בקיץ, וכעת התחדשה ההתעניינות על רקע ההצלחה שלו. לייפציג קנתה מזלצבורג בחמש שנים שחקנים ביותר מ-100 מיליון אירו. רק בקיץ שעבר חתמו בשורותיה ניקולס זייוולד ובנג'מין ששקו מזלצבורג תמורת 44 מיליון אירו. לסיום, תראו מה כתבו עליו הבוקר ב-LAOLA1 האוסטרי: "גלוך נמצא ברשימה אחת עם ארלינג הולאנד ודומיניק סובוסלאי ויכול להיות האקזיט הבא. אם הוא ימשיך לשחק בצורה הזו, הוא יצטרף מהר מאוד לרשימה הזו, ויהיה בפנקסים של הקבוצות הבכירות בעולם".

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    בילי 11/08/2024 11:01
    הגב לתגובה זו
    שחקן מעולה הכי טוב שהיה כאן שנים
  • 2.
    אייל ש. 11/08/2024 09:07
    הגב לתגובה זו
    מיליון ופחות טובים ממנו יש לו משהו מיוחד ברגליים
  • 1.
    יובל 11/08/2024 07:49
    הגב לתגובה זו
    מפחיד איזה גול לדעתי שווה את הכסף ומעבר בתוך גרמניה בהחלט סביר ונשמע הגיוני!!!1
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברההרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברה

מותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים

חברת הספורט השוויצרית לא נבהלת מהאטה צרכנית או סביבה כלכלית מורכבת, וממשיכה להציב רף גבוה בשוק התחרותי - גם במחיר גבוה מהמקובל

הדס ברטל |
נושאים בכתבה סניקרס

On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.

באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.

מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים

בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.

ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.

גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי

החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה,  בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.