אאורה תבצע פרויקט הריסה ובנייה ברמת אביב - תראו מה יקבלו הדיירים
בעלי הזכויות במתחם רחוב אחימאיר (בניינים זוגיים 4-8) בצפון ת"א בחרו בחברת אאורה 0.23% להקמת פרויקט התחדשות עירונית המוערך בכ-370 מיליון שקל ומשקף רווח צפוי של כ-70 מיליון שקל. בכוונתה של חברת אאורה להיכנס למו"מ עם הבניינים הסמוכים (10-14) בכדי להרחיב את הפרויקט ולהקים מתחם ענק שימנה כ- 600 יח"ד.
רחוב אחימאיר הינו הרחוב המרכזי בשכונת רמת אביב ג' בצפון ת"א. מדובר ברחוב דו-סטרי המחבר בן רחוב שלמה בן יוסף ואליעזר קאשני. המתחם כולל כיום 3 בניינים מחוברים בני 8 קומות אשר הוקמו בסוף שנות ה- 70 של המאה הקודמת. הבניינים הקיימים במצב פיזי ירוד, סובלים מרטיבות, חוסר עמידות ברעידות אדמה, בעיות תשתית ואינם כוללים ממ"דים בדירות.
במסגרת הפרויקט, יהרסו הבניינים הקיימים, הכוללים כיום 144 יח"ד ותחתם ייבנה מתחם חדש ומודרני, הכולל חנייה תת קרקעית, שטחים ירוקים ומתקנים לטובת הדיירים. המתחם יכלול 3 מגדלי יוקרה בני כ- 18 קומות ובסך הכל כ- 290 יח"ד. כל דירה תזכה לתוספת שטח בסך 25 מ"ר, מרפסת שמש, חנייה תת קרקעית, מפרט טכני עשיר ומתקנים ציבוריים לטובת הדיירים דוגמת שומר בכניסה, קונסיירג', חדר כושר, בריכת שחייה ועוד. לצורך הקמת הפרויקט, תיזום החברה ותקדם תכנית בניין עיר בסמכות ועדה מקומית במסגרת זכויות מאושרות ותמ"א 38/2.
הפרויקט ברמת אביב ג' מצטרף לשורה של פרויקטים בתחום ההתחדשות העירונית אותם מקדמת אאורה. החברה נמצאת בשלבי תכנון מתקדמים של פרויקטים רבים בגוש דן, במסגרתם צפויה בשנה הקרובה, בנייתן של למעלה מ-3,000 דירות חדשות, באזורים המבוקשים בגוש דן, בהם תל-אביב, רמת גן, גבעתיים, רמת השרון, קרית אונו, יהוד-מונוסון, אור יהודה ועוד.
- אאורה מכרה 800 דירות מתחילת השנה - גידול של 22% לעומת 2024
- אאורה: יעקב אטרקצ'י מבקש להכפיל את שכרו ל-6.15 מיליון שקל בשנה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
- 1.קלקלן 14/02/2016 11:20הגב לתגובה זורק נשאר לסגור את הפרוייקט עם הבניינים הסמוכים ולהעביר תב"ע. בקטנה.
- יבנו בסוף וכוולם ירויחו ברעידת אדמה (ל"ת)למה ציניות 16/02/2016 15:35הגב לתגובה זו
משכנתא (גרוק)ירידה קלה בריבית המשכנתאות; מזרחי טפחות שוב עם ריבית גבוהה
בפיקדונות הריבית ירדה, במשכנתאות ובהלוואות היא יורדת, אבל בפחות. "התמסורת" של השוק עובדת לטובת הבנקים. כשהם בצד המשלם אז הורדת הריבית תהיה משמעותית, כשהם בצד המקבל היא תהיה צנועה. אבל הנתונים מלמדים על מגמה. ריבית המשכנתא בדרך לרדת, גם בשל הורדת ריבית בנק ישראל שצפויה בסוף החודש וגם כי מחירי אגרות החוב כבר ירדו דרמטית והן משמשים למקורות למימון המשכנתאות.
למעשה, בשלושה חודשים ירדה ריבית המשכנתא בכ-0.3% בחודש ספטמבר הריבית ירדה ב-0.05%, ועל פי ההערכות היא ירדה כ-0.1%-0.15% באוקטובר.
בראש הטבלה של הריביות היקרות ממשיך לעמוד מזרחי טפחות, עם ריבית ממוצעת של 5.25%, בעוד הבינלאומי שומר על המקום שלו כזול במערכת עם 5.03% בלבד,אם כי להבינלאומי דרך בנק אוצר החייל יש פעילות משכנתאות מול משרד הביטחון בתנאים טובים ופעילות זו מורידה את הריבית הממוצעת לכולם.
לאומי מציג ריבית של 5.21%, הפועלים 5.19%, ודיסקונט 5.14%. מרכנתיל עומד על 5.20%, ואילו בנק ירושלים ממשיך להיות חריג עם 7.55%, ואף הציג עלייה מאוגוסט והוא גבוה משמעותית מהממוצע הארצי. הנתונים האלה מראים השוק עכשיו עדיין בקיפאון כשהבנקים לוקחים צעד אחורה וממתינים שהנגיד יקח את היוזמה הבנקים מחכים לראות אם הנגיד אכן יכריז על הורדת ריבית ב־24 לחודש, ורק אז יחליטו אם להמשיך להוריד מחירים או לשמור על הסטטוס קוו. אנחנו עדיין רואים תחרות קשה בין הבנקים אבל היא לא מקבלת ביטוי בריביות אלא בעיקר בתנאים מיחזורים והקלות בעמלות.
המגמה בשלושת החודשים האחרונים
בחודש יולי נרשם המפנה הראשון אחרי תקופה ארוכה של ריביות גבוהות. התחרות בין הבנקים התחממה, תשואות האג"ח הממשלתיות ירדו, והציפיות להפחתת ריבית בנק ישראל הלכו והתגברו. הבנקים החלו להוריד מחירים, לעיתים בצורה אגרסיבית, כדי למשוך לקוחות חדשים ולמחזר הלוואות קיימות. הריבית הממוצעת ירדה אז בכמעט 0.2% - ל־5.28%, אחרי חודשים של קיפאון.
- עלייה בפיגורי המשכנתאות - האם זה אות אזהרה למשק?
- משכנתאות ב-8.9 מיליארד שקל בספטמבר - למרות הירידה במכירות דירות - הכיצד?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הירידה הזו באה אחרי חודש יוני, שבו נרשמו ריביות שיא של השנים האחרונות 5.44% בכלל המערכת, רמה שנחשבה אז כמעט חסרת תקדים. הבנקים שמרו אז על תמחור גבוה במיוחד, הציבור התקשה לעמוד בהחזרים,
והמערכת כולה פעלה תחת תנאי אשראי נוקשים בהרבה.

חברות התשתיות עומדות להסתער - מכרזי ענק של 65 מיליארד שקל על המטרו
הפרויקט שאמור לשנות את פני התחבורה בגוש דן: כל הפרטים על מכרז המטרו הגדול בישראל
מכרז ענק בהיקף של 65 מיליארד שקל יוצא לדרך כחלק מפרויקט המטרו. הפרויקט שעליו מדווח מתמקד בשלב א' של רשת המטרו באזור מטרופולין גוש דן, מערכת שנועדה להוות נדבך משמעותי במערכת התחבורה הציבורית במרכז הארץ. הרשת כוללת שלושה קווים תת-קרקעיים, קו M1, קו M2 וקו M3, אשר בתכנון יהיו באורך כולל של כ-150 ק"מ ויכללו כ-109 תחנות.
הרשת מיועדת לשרת כ-24 רשויות מקומיות באזור גוש דן והסביבה, במטרה להפוך את התחבורה הציבורית למתחרה אמיתית של הרכב הפרטי. הפרויקט נחשב לעצום בהיקפו עם עלות כוללת מוערכת של מעל ל-150 מיליארד שקלים. השלב הנוכחי כולל הקמה של כ-78 ק"מ של מנהרות כפולות ו-59 תחנות תת-קרקעיות, במסגרת מיזם בהיקף של כ-65 מיליארד שקלים. מדובר בבוננזה ענקית לחברות התשתיות שלמעשה הצמיחה שלהן בהכנסות כמעט מובטחת.
חברת נת"ע פתחה הליך מיון מוקדם עבור חבילות העבודה הראשונות במיזם. במסגרת זו ייבחרו הקבוצות והחברות שיוזמנו להתמודד במכרזים הבאים. הצעד הזה מאפשר סינון ראשוני של שחקנים לפי קריטריונים כמו ניסיון בהקמת מנהרות ומתחמי תחנות, יכולת כלכלית, ניהול סיכונים ועמידה בדרישות בטיחות ותשתית.
השקעות ענק בתשתיות
במקביל, כבר פורסמו מכרזים בהיקפים של מיליארדי שקלים, כולל מכרז שיפוץ של כ-27,000 דירות הנמצאות בקרבת תוואי המטרו כדי למזער את ההפרעה לתושבים. הוועדה המנהלת של הפרויקט אישרה ביוני 2022 את פרסום המכרז לניהול ותכנון הקווים.
- מס המטרו יוצא לדרך - בעלי נכסים שקרובים לרכבת יממנו חלק ממנה
- הפקיעו את הקרקע – ועכשיו גם את הפיצוי?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מדובר באתגר הנדסי אדיר של הקמת מאות קילומטרים של תשתית תת-קרקעית בתוך סביבת מטרופולין פעילה וצפופה. חפירת המנהרות הכפולות משלבת טכנולוגיות קידוח מתקדמות, חפירות שטח פתוח ותיאום מורכב עם מערכות קיימות של מים, ביוב, חשמל ותקשורת. התחנות התת-קרקעיות החדשניות תפעלנה כמרחבי תחבורה המקשרים לתחבורה הציבורית הקיימת, כולל אוטובוסים, רכבת קלה ורכבת ישראל, תוך חיבור למרכזי מגורים ותעסוקה.
