רגע לפני אישור מתווה הגז: מדוע לפטר רגורלטור בלי שיניים?
פיטורי יו"ר רשות החשמל אורית פרקש הכהן נראים מיותרים. מדוע לפטר רגולטור שכבר אין ביכולתו להשפיע על אישור מתווה הגז? אם עד כה לרגולטור לא היו שיניים, ההדחה הברוטלית של אורית פרקש הכהן רגע לפני הבאת מתווה הגז להצבעה יכולה למעשה רק להוסיף עוד דלק למדורת המתנגדים ולהקצין את הביקורת הציבורית - מה שעלול להביא לדחייה נוספת של "הוצאת הגז מהאדמה", (ביטוי שהוטמע על ידי תומכי המתווה).
התנגדותה של פרקש הכהן להסכמות בין הממשלה לחברות הגז, עלתה לה ביחס שלילי כאשר הודרה מהדיונים על המתווה, אך ציירה אותה - יחד עם יו"ר ההגבלים שהתפטר דיויד גילה - כמי שעומדים על שלהם ופועלים למען הציבור. בנוסף, ההדחה של מי שלא מתיישרת לרוח המפקד רק מחזקת את הטענה של המתנגדים למתווה בדבר התנהלות שלטונית לקויה, ואת זה אפשר להבין מבלי לקרוא את דו"ח מבקר המדינה בעניין. המסר שמועבר משטייניץ ונתניהו אומר לפקידים באשר הם: התיישרו לפי פקודה - אחרת תפוטרו. הרי בכל אופן פרקש הכהן היתה צפויה ללכת הביתה עם איחוד הרשויות, מה שמעצים עוד יותר את סימן השאלה על הפיטורין.
למעשה, ההתנהלות השלטונית שאופיינה בסחבת ועליה הלין מבקר המדינה, היא זו האחראית להשארת הגז באדמה עד היום. ואיפה המחוקקים אתם שואלים? המחוקקים נעים בין אינטרסים צרים של שר האוצר, עם קרבה לקובי מימון, לבין שמירה על הכיסא, של שר הכלכלה אריה דרעי שסירב לחתום על עקיפת סמכויות הממונה. דרעי יכל לסיים את הסאגה אך בחר שלא לאכזב את בוחריו ה'שקופים'.
האישור הסופי של מתווה הגז שגיבשה הממשלה מול חברות הגז הוא פוליטי בלבד. אם שר האוצר משה כחלון, למשל, לא יהיה מרוצה מהשינויים הוא יוכל להצביע נגד. מצד אחד, הפקידים של כחלון הם אלו שאישרו את המתווה, הם אלו שהכניסו פיקוח ביניים, ובחנו את הפיקוח ללא התנגדות יתרה. מצד שני, כחלון מושפע מאד מביקורת ציבורית אז קשה לדעת אם ישנה דעתו כמו מטוטלת. הרי למרות התנגדותו של כחלון לפיטורי פרקש הכהן - בכל זאת צפויה לצאת הודעת דרושים ליו"ר רשות החשמל (או שלא, כי אין מכרז).
- ירושלים ברוקראז' על המהלך של תשובה: "אפסייד נאה למשקיעי דלק ואבנר"
- שובן של אגרות החוב צמודות הדולר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
- 4.איתן 08/08/2015 15:56הגב לתגובה זולשיקוילי יו״ר,סופו לעוף. קרן נוביך, קחי זאת לתשומת ליבך!
- 3.אורן 06/08/2015 21:44הגב לתגובה זופיטורים ראויים- ידעו רגולטורים כדוגמתתה וכגילה שלמרות שזכו למחיאות כפיים מעיתונאים חד צדדים . יבוא יומם ויפוטרו בעקבות המעילה בתפקידם
- 2.יאיר 06/08/2015 17:53הגב לתגובה זופופוליסטים ו"לטובת הציבור", כאשר טובת הציבור זה לפתח את שדות הגז ולהוציאו מהים,ולא להתעקש להביא את היזמים למצב שלא ירצו לקחת את הסיכון שבהשקעה הכספית העצומה.
- 1.יועמש 06/08/2015 14:29הגב לתגובה זומתוך אמביציה אישית, על מנת לשאת חן בעיני עיתונאים מסויימים, בעבור פופוליזם ואולי גם בגלל נטיה פוליטית (ימים יגידו) רצתה להיות הממונה הבא על ההגבלים. ראש רשות החשמל שממש לא עניין אותה החשמל. שמבקר המדינה יבדוק את הליך המינוי שלה וכשירותה לתפקיד. התערבה בברוטליות בהסכמים בנושאים בהם אין לה מושג.
משקיע מבצע ניתוח טכני, נוצר ע"י מנדי הניג באמצעות Geminiמהו הסיכון הגדול למשקיעים ב-2026 ואיך הוא יכול להיות דווקא הזדמנות בשבילכם?
הכנסות ותחזיות ל-2026. האם מניות פנסוניק וסימנס מעניינות? ומה הכיוון של אירופה?
אנחנו מתחילים את ההכנות שלנו להמראת 2026. אפשר להדק חגורות. כמיטב המסורת נקרא ונצליב בין תחזיות הגופים הגדולים שמעסיקים את מיטב המומחים והאסטרטגים ונבדוק אותן על הגרף. הגרף יכריע!
ג׳י פי מורגן מסכמים את התחזית שלהם באמירה ש״הסיכון הגבוה ביותר למשקיעים ב-2026 הוא אי חשיפה לכוחות שמעצבים את הכלכלה בעשור הקרוב.״ מה הם הכוחות?
1. מהפכת ה-AI ושלושת מרכיבי הענף: חברות הטכנולוגיה הגדולות, חברות שרשרת האספקה וחברות שמטמיעות AI.
2. מגלובליזציה לפיצול עולמי ויצירת גושים עולמיים. שיקולי ביטחון, אנרגיה ושרשראות אספקה גוברים על שיקולי יעילות. מודגשות המגמות הבאות: אירופה – השקעה בתחומי הגנה, ארצות הברית – השקעה במפעלים מקומיים (INTC זוכה לציון מיוחד), סין - השקעה ב-AI ודרום אמריקה כמקור למשאבי טבע קריטיים.
- פנסוניק מורידה תחזיות: שוק הסוללות נחלש, ומה הקשר לטסלה?
- טאואר מאריכה את ההסכם עם פנסוניק, ההכנסות ייחתכו
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
3.אינפלציה גבוהה ובלתי יציבה. התשובה היא השקעה בנכסים ריאליים וסחורות. ציון מיוחד מקבלות קרנות ה-REIT בתחום מרכזי הנתונים. כמו כן משתמע ביקוש לנדל״ן בארה״ב וממנו נגזר ביקוש לתשתיות נדל״ן.
איור: דפדפן אטלס של OpenAIשתי זריחות בטיסה אחת: הפרויקט השאפתני של קוואנטס האוסטרלית
חברת התעופה של היבשת המבודדת מתכוננת להשקה ב-2026 של פרויקט Sunrise, שיאפשר טיסות נוסעים ארוכות במיוחד ללא עצירות וללא קונקשן, כך שתירדמו בהמראה מסידני ותתעוררו בלונדון
כשחברת התעופה האוסטרלית Qantas הכריזה שתשבור את שיאי הזמן בטיסה ישירה בין סידני ללונדון, כמעט 20 שעות באוויר ללא חניית ביניים, התגובה נעה בין "וואו!" לבין "רגע, מי רוצה לשבת 20 שעות על אותה כרית?".
דמיינו טיסה ללא הפסקות מלב סידני ללונדון או ניו יורק, 22 שעות בשמיים, מעל אוקיינוסים ומדבריות, מבלי לנחות וללא קונקשן וריצות בין דלפקי חברות התעופה. זהו חלום התעופה שהופך למציאות עם האיירבוס A350-1000ULR בפרויקט Sunrise של קוואנטס.
Sunrise היא יוזמה פורצת דרך, שנשמעת כמעט כמו פרויקט חלל, שתאפשר טיסות נוסעים ללא עצירות בטיסות הארוכות ביותר בעולם, תוך כיבוש "נתיב הקנגורו" ההיסטורי. הפרויקט מחיה מסורת ממלחמת העולם השנייה של טיסות "Double Sunrise" של קוואנטס, שבהן המטוסים היו באוויר זמן רב מספיק כדי לראות שתי זריחות.
ולא מדובר בסתם מטוס גדול יותר, אלא זה ניסוי אנושי-טכנולוגי שמאתגר את גבולות הגוף, הזמן והשעון הביולוגי, וגם משנה את כללי המשחק בשוק התעופה העולמי.
- FAA מחייב בדיקות נוספות במטוסי A320 בעקבות סדקים ברכיבי דלתות
- נחיתת חירום באיירבוס היתה הסימן לתקלה מערכתית - הסכנה עדיין באוויר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מי מזמין ומדוע?
קוואנטס, חברת התעופה האוסטרלית הוותיקה שנוסדה ב-1920, הזמינה 12 מטוסי איירבוס A350-1000ULR מיוחדים, עם מיכל דלק אחורי נוסף של 20,000 ליטר שמאפשר טווח מטורף של 18,000 ק"מ. הסיבה? אוסטרליה מבודדת גיאוגרפית, וטיסות עם עצירות בסינגפור או בדובאי גוזלות זמן, כסף וסיכונים. Sunrise יחסוך ארבע שעות טיסה כוללת ויחבר את המדינה-היבשת ישירות למרכזים כלכליים.
