מנכ"ל סייפטי לקראת הכנס ביום א': "המודעות לסכנות הסייבר הולכת וגוברת"

גיא בן סימון | (2)
נושאים בכתבה סייפ-טי

ביום ראשון הקרוב (26 בפברואר) בשעה 17:30 תתקיים ההתכנסות הראשונה של מועדון המשקיעים של Bizportal, מועדון שהינו מקום מפגש אינטימי בין גולשי האתר לבין חברות בבורסה ומרצים בנושאים בוערים. לקראת הכנס שוחחנו עם שחר דניאל, מנכ"ל סייפ-טי, שייקח חלק באירוע, על האתגרים העומדים בפני החברה ועל המודעות לענף הסייבר שרק הולכת וגוברת עם התפשטות הטכנולוגיה.

סייפטי היא יצרנית פתרונות מאובטחים להעברת נתונים במגוון רחב של תעשיות, כמו ארגונים ממשלתיים וארגונים בתחומי הבנקאות, הביטוח, הפיננסים, הבריאות, החינוך, התעשייה והשירותים וכן מוסדות ציבוריים. בין לקוחותיה נמנים: בנק הפועלים, נתיבי ישראל, אוניברסיטת חיפה, פסגות, מכון ויצמן ועוד. בסוף 2015 לא צלח ניסיון ההנפקה של החברה בשל ביקוש נמוך ולאחר מכן החברה נכנסה לבורסה באמצעות מיזוג על שלד בורסאי. 

בכמה עלתה מודעות של ארגונים לסיכוני הסייבר בשנה האחרונה?

"אנו רואים שהמודעות הולכת וגוברת. אם בעבר גופים לא הוציאו כסף על אבטחה, כיום הם מבינים כי הרבה סיכונים שיכולים להפיל ארגון דופקים אצלם בדלת כבר עכשיו. השבוע אנו חוגגים 4 שנים לחברה, כשבעצם השנים הראשונות היו שנים בהן למדנו מה חסר ללקוחות, מה מפריע להם וליטשנו את המוצר. כשהתחלנו התמקדנו בשוק הישראלי, בסייבר סקיוריטי  בחברות הגדולות כי יש פה בארץ פוטנציאל עסקי גבוה, ישראל היא מעצמת סייבר שתביא אותנו מוכנה לעולם. כמו שאומרים 'קשה באימונים' קל בקרב. יש לנו  40 לקוחות מהארגונים הכי גדולים וממותגים בישראל, בנקים, מוסדות ביטוח, בריאות ועוד. לפני שיצאנו לאוויר העולם נחלנו בישראל הצלחה מסחררת. בקהילת הסייבר סקיוריטי בישראל אנו כבר מותג עד רמה שבשנה שעברה פנו אלינו לקוחות גדולים ללא פנייה ראשונית שלנו, שזו בדרך כלל הפנטזיה של כל חברה - כשהביקוש מגיע אליך".

ולאן פניכם מועדות כעת?

"היתה לנו שנה מאד מאתגרת, במקביל להתרחבות עברנו אתגרים בהליכה לשוק הציבורי שהיתה רכבת הרים מטורפת. מאז שהתמקמנו הצלחנו לפתוח את השוק באפריקה, באירופה, החתמנו שותפים עסקיים שמוכרים את סייפטי ב-5 מדינות עיקריות באירופה. פתחנו את השוק במזרח עם מפיץ ב-5 מדינות, לגבי השוק האמריקאי התחלנו לקצור את הפירות. השוק האמריקאי הוא שוק מאד קשה, אם אתה לא מצויין ומעלה - אין לך מה לחפש בשוק הזה. זהו שוק מאד ממותג עם תקציבי ענק". 

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    חברה מדהימה עם פוטנציאל ענקקקקקק (ל"ת)
    אבי 22/02/2017 12:11
    הגב לתגובה זו
  • warren_buffet 22/02/2017 13:16
    הגב לתגובה זו
    איך אתה מתרגם את הפוטנציאל לדוחות הכספיים ? הייתי חושש בשלב זה להשקיע בחברה כזו מתוך ניסיון העבר על חברות עם "פוטנציאל". אם אתה פה ממליץ על החברה וזה רואים בגדול מהתגובה שלך אז בכמה אתה מעריך את ההכנסות בשנים הבאות ? ועל סמך מה אתה מגיע לסכום ההכנסות ?
ראיון

גיקס מתמקדת בפעילויות הרווחיות; מצפה לגידול בהיקף הפעילות

עמיחי חדד מנכ"ל גיקס הנסחרת בבורסה בתל אביב (לשעבר אלגומייזר): "אנו בוחנים אפשרויות לביצוע רכישות של חברות נוספות ואף נערכנו לכך עם מימון מתאים"

חברת גיקס שהיתה עד לאחרונה ידועה בשם אלגומייזר, עברה תהליך מיתוג מחדש. פגשנו את המנכ"ל, עמיחי חדד, לשיחה לקראת כנס המשקיעים של ביזפורטל.   מדוע ביצעתם מיתוג לחברה? "חברת גיקס עברה תהליך עמוק יותר בשנה החולפת, שעיקרו היה התמקדות בפעילות הליבה שלנו וויתור על מספר פעילויות שלא שירתו אותנו ברמה העסקית. תהליך המיתוג מחדש שביצענו בחברה הינו רק החלק הסימבולי של אותו תהליך. אנו מאמינים כי ההתמקדות שאנו נוקטים כעת תשקף בצורה טובה יותר את הפעילות ואף תייעל אותה".   השוק עובר תהליך של קונסולודציה, האסטרטגיה שלכם היא לרכוש דרך רכישות - יש משהו על הפרק? "כבר בשלב מוקדם הבנו שבטווח הארוך אין מקום לחברות קטנות בשוק הזה ורק חברות גדולות שיודעות לספק One stop shop יצליחו לאורך זמן. לכן קיבלנו החלטה כבר בתקופת המנכ"ל הקודם לצמוח על ידי רכישת חברות. עם כניסתי לתפקיד, החלטנו לבצע מיקוד בסוג הרכישות שאנו מבצעים כדי שנדע לספק ערך גם ללקוחות שלנו וגם למשקיעים. בימים אלו אנו בוחנים אפשרויות לביצוע רכישות של חברות נוספות ואף נערכנו לכך עם מימון מתאים". האם משבר הקורונה והסגר הממושך השפיע על החברה? "אנחנו עסק שפועל על שיווק באינטרנט ועיקר הפעילות שלנו מתבצע, מן הסתם, באופן בינלאומי. המשבר השפיע על כל העולם באופן משתנה, בשוק שלנו פעלו שני זרמים נגדיים אחד לשני. מצד אחד קהל רב היה פעיל באינטרנט בין אם לצורך צריכת מידע ותוכן ובין אם לצרכי עבודה, מנגד, מפרסמים הקטינו את היקפי הפרסום. בטווח הארוך אני מעריך  שכאשר חברות ומפרסמים יבצעו הערכות מצב לעתיד הם יעדיפו להסיט נתח גדול יותר מתקציביהם לפעולות השיווק באינטרנט".   בשנת 2019 היתה ירידה קטנה בפעילות ממה היא נובעת ואיך תראה 2020 על רקע הקורונה? "כפי שציינתי קודם, לחברה היו מספר פעילויות שגזלו משאבים רבים והניבו הכנסות שלא סיפקו אותנו. ביצענו השנה חשיבה ומיקוד בפעילויות המכניסות והרווחיות שלנו ואנו מקווים שנתחיל לראות את הפירות של המיקוד בפעילויות הרווחיות, כבר השנה, למרות משבר הקורונה".    איך יראה שוק הפרסום והשיווק באינטרנט בשנים הקרובות? "ההערכות אצלנו הן שהצמיחה המתמשכת בשוק הזה לא תיפסק ותמשיך אפילו באופן משמעותי יותר. את ההטיה בתקציבים לטובת האינטרנט על פני כל פלטפורומות פרסום אחרות, אנו רואים כבר שנים וזה לא ייחודי, אבל ברמה העמוקה יותר ניתן לומר שצרכני האינטרנט רק גדלים ו"הדור הבא" גדל כבר לתוך העולם הזה, כך שלמפרסמים אין ברירה אלא להיות שם ובנפח גדול יותר".