לאחר קריסה של 70%, האם פייפאל אטרקטיבית? בבנק אוף אמריקה חושבים שכן
חברת הפינטק PAYPAL נפלה השנה ב-53%, שנה מהקשוחות שהיו לפייפאל, שהחזירו אותה עד למחיר שבו היא הייתה לפני פרוץ מגיפת הקורונה, זאת על רקע דוחות חלשים מהצפי, ותחזיות חלשות ממה שהחברה צפתה בעקבות מצב מאקרו כלכלי מאתגר ופגיעה בהוצאות הצרכן.
בתמחור הנוכחי, שווי שוק של 105 מיליארד דולר ומכפיל רווח חזוי של 23, ונפילה של 53% בשנה וקריסה של 70% מהשיא, היא מתחילה לעניין משקיעים רבים. ביניהם, בנק אוף אמריקה, שמעלה את דירוג המניה מ-״החזק״ ל-״קנייה״, עם מחיר יעד של 114 דולר למניה, אפסייד של 25% מהמחיר הנוכחי.
החברה מאמצת שיטה חדשה, שיותר ויותר חברות מאמצות בימים אלו לאור הרצונות החדשים של המשקיעים, פחות גדילה אגרסיבית בהכנסות ללא רווחים, יותר התמקדות ביעילות תפעולית, הפקת רווחים והחזרת ערך למשקיעים.
אחד מהדברים הטובים שקרו לפייפאל בתקופה האחרונה, היא רכישת חלק ממניות החברה על ידי קרן ההשקעות ״אליוט״. אליוט והאיש שמאחוריה, פול סינגר, ידועים כמשקיעים מאוד אקטיבים, מאוד מעורבים במתרחש, ככה שלפייפאל יש כרגע ״מבקר״ חיצוני, שבמידה וירגיש שמשהו לא במקום, הוא יודיע זאת, וכמובן ינקוט בצעדים כמו מכירת המניות. אליוט גורמת לפייפאל להתייעל, היא דוחפת אותה לקיצוץ עלויות ועליה ברווחיות, בדיוק מה שפייפאל מתחילה לעשות, ובעלי המניות מתחילים לאהוב זאת.
- לקראת פתיחת שבוע המסחר בוול סטריט - מה האנליסטים צופים?
- לקראת פתיחת שבוע המסחר בוול סטריט - מה האנליסטים צופים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מבנק אוף אמריקה נמסר לגבי החזקת קרן אליוט במניות החברה: "אנו מאמינים שקרן ההשקעות אליוט יכולה לעזור לשפר את הערך לבעלי המניות בשתי דרכים עיקריות: ראשית, שאיפה לקיצוץ משמעותי בעלויות והתייעלות, שנית, הגדלת החזר הערך לבעלי המניות, בעיקר באמצעות רכישות חוזרות, ואולי באמצעות חלקות דיבידנד.", כתב קופפרבר, אנליסט בנק אוף אמריקה. ואכן קורה, בשיחת המשקיעים האחרונה של החברה, נרשמו עשרות פעמים צירופי המילים ״משמעת בעלויות״, והתייעלות תפעולית.
בנוסף, החברה הודיעה בחודשים האחרונים על מהלך לקיצוץ עלויות בשווי של 900 מיליון דולר בשנת 2022, וקיצוץ גדול יותר של 1.3 מיליארד דולר בשנת 2023. לא רק זה, בדוחות הכספיים האחרונים הודיעה פייפאל כי היא תרכוש חזרה מניות של החברה בשווי של 15 מיליארד דולר בשנים הקרובות. זה גם אומר כי פייפאל מאמינה שהמניה כעת נסחרת בחסר.
אנליסט בנק אוף אמריקה מאמין כי פייפאל תוכל לרשום רווח למניה של 5 דולר בשנת 2023, המשקפים צמיחה של 27% ממה שאנליסטים צופים שפייפאל תרוויח למניה בשנת 2022. הוא חושב שהוצאות השיווק והפרסום של פייפאל הן מקום ״נוח״ לקצץ בו עלויות מבלי לפגוע באופן מהותי בהכנסות/ברווחי החברה.
- איבדו עשרות אחוזים: הביטקוין נפל - וחברות אוצר הקריפטו צנחו
- המשקיעים בוול-סטריט נערכים לתקופה תנודתית במיוחד
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- הונאה של 2 מיליארד דולר - עונש של 11 אלף שנות מאסר - ומוות...
בדוח האחרון שפייפאל פרסמה, היא קפצה ב-9% על רקע תוצאות טובות. היא דיווחה על הכנסות של 6.81 מיליארד דולר לעומת צפי האנליסטים להכנסות של 6.8 מיליארד דולר. ברבעון המקביל היו ההכנסות 6.2 מיליארד דולר. הרווח למניה היה 0.93 דולר לעומת צפי האנליסטים לרווח למניה של 87 סנט למניה. בירידה של 26% משנה שעברה. תזרים המזומנים החופשי היה 1.3 מיליארד דולר שמהווים 19% מההכנסות, ומשקפים צמיחה של 22% משנה לשנה.
- 3.אמיר הראל 01/09/2022 11:23הגב לתגובה זולפייפאל יש את VENMO אבל זה עדיין לא מספיק
- 2.משה 01/09/2022 09:57הגב לתגובה זוהיום אני כבר לא רוכש מהם כי כשצריך תמיכה אנושית (נניח כשהמקרה לא נופל בצורה חדה בדיוק על אחת הקטוגריות שלהם) אז זה סיוט. הם שולחים אותך ממדריך למדריך שכולם לא עוזרים בכלל ועד שמגיעים לתמיכה אמיתית לוקח נצח. פעם אחרונה לקח לי יומיים להבין איך ניתן להגיע לצאט שירות וגם אז זה היה בהתחכמות. המוצר נדרש, החברה הזאת ספציפית עבר זמנה
- 1.אף אחד לא משתמש בשירות הזה כמעט (ל"ת)מבין2 01/09/2022 01:56הגב לתגובה זו
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.

העסקה שתייצר את וול מארט של תחום הטיפוח האישי
הרכישה של יצרנית הטיילנול Kenvue בידי קימברלי קלארק תמורת קרוב ל-50 מיליארד דולר תסייע לשני הצדדים - המותגים של Kenvue "יתעוררו" וקימברלי תקבל חיזוק משמעותי שיכול למצב אותה בעמדת הובלה בשוק שהתחזיות צופות לו מכירות של 632 מיליארד דולר ב-2032. וגם: מיהי מטסרה, יצרנית התרופה להשמנת יתר שנמצאת במוקד הקרב בין פייזר לנובו נורדיסק
בתחילת השבוע ראינו (שוב) את מסלול הייסורים שצריכים המשקיעים לעבור בשנים האחרונות. ביום ג' הובטח להם, באמצעות כל אתרי התקשורת מניו יורק ועד טוקיו דרך ת"א, שהמשבר הגדול מתחיל בגלל ההערכות המטורפות ועוד כל מיני סיבות. ביום ד', כשהמשקיעים התעוררו בחרדה ממה שנראה להם כחזרה של משבר 1929, התגלה להם שכלום לא קרה. אפילו מופע האימים של ראש העיר השיעי החדש של ניו יורק ומלחמותיו בטראמפ, בביל אקמן ובמיליארדרים נוספים (שאפילו כלי התקשורת המכובדים ביותר טענו ביום ג' שתרומתו למשבר שמתפתח רצינית) לא הפריע לשוק לעלות בעוצמה.
למה חשוב לציין זאת? ראשית, כי המשקיעים, ברובם, אינם מטומטמים כפי שהתקשורת נוטה להאמין. הם רואים את התוצאות העסקיות, מבינים לאן מכוון הנשיא ומנתחים נכון את התוצאות. תיקון בהחלט מתחייב בגלל ההערכות המטורפות, אבל משבר? למה? הבעיה היא שאפילו תיקונצ'יק לא מתאפשר בגלל שמי שקורא נכון את המפה הכלכלית מבין שכרגע המניות הן עדיין המשחק המועדף בעיר לטווח הבינוני והארוך, והבעיה היחידה היא המחיר. אבל מה לעשות כשיש מספיק משקיעים, במיוחד מדורות ה-X,Y ו-Z, שמוכנים להיכנס אפילו בתיקון קטנטן. דעתי היא שמתחייב תיקון ערכים גדול בהרבה מ-2%, אבל לצורך כך מתחייב "זרז" רציני ולא שטויות מהתקשורת.
משקיעים אקטיביסטים ציפו לעסקה
מדוע קימברלי קלארק (סימול:KMB) רוכשת את Kenvue (סימול:KVUE), יצרנית הטיילנול? האמת, לא הופתעתי לראות את עסקת הרכישה הזאת בשווי של 48.7 מיליארד בשילוב של מניות ומזומן. לא הופתעתי כי מאז הונפקה KVUE, יצרנית התרופה הנפוצה בעולם לשיכוך כאבים והורדת חום, במאי 2023, היו דיבורים רבים בוול סטריט על האפשרות של מיזוג בין החברות. Kenvue הייתה מטרה של משקיעים אקטיביסטים שאינם מרוצים ממסלולה של החברה ווול סטריט. בנוסף הם ציפו שקימברלי-קלארק הוותיקה תבצע פעילות M&A משמעותית מאחר שבחמש השנים האחרונות היא לא סיפקה את הסחורה לבעלי מניותיה לאחר שבין 2009 ל-2020 שילשה המניה את ערכה.
אני הכרתי היטב את Kenvue עוד בטרם הונפקה, כשהייתה חלק מענקית התרופות ג'ונסון אנד ג'ונסון (סימול:JNJ). ג'ונסון אנד ג'ונסון הנפיקה את החברה במאי 2023. ההנפקה אמנם הצליחה, החברה גייסה 3.8 מיליארד, והמניה פתחה את דרכה הציבורית בעלייה שאיפשרה ל-JNJ למכור את כל המניות שברשותה בשוק. אבל מניית KVUE לא שימחה את בעליה כי מאז ההנפקה ירדה בקרוב ל-50%. הירידה נבעה מירידה במכירות שלוותה בירידה חדה יותר ברווח למניה, מ-1.09 דולר ב-2022 ל-54 סנט ב-2024.
- קימברלי-קלארק רוכשת את יצרנית טיילנול ב-48.7 מיליארד דולר
- קימברלי-קלארק עולה בכ-4% בעקבות צמיחה אורגנית חדה ברבעון השני ותחזית מעודכנת כלפי מעלה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
האנליסט קונהי קים מהמורנינג סטאר, שאני עוקב אחרי הניתוחים שלו בתחום הרפואה ושמכסה את קימברלי, כתב שלדעתו מסעה הקצר והבלתי מוצלח של Kenvue כחברה ציבורית נבע בחלקו מביצוע לקוי וחוסר ניסיון בפעילות כעסק עצמאי. הוא כתב שחברת מוצרי צריכה מבוססת יותר, כמו קימברלי-קלארק, יכולה לסייע בהעלאת ערכה של Kenvue, מה שיתרום משמעותית לרוכשת. הסיבה שקימברלי רכשה את Kenvue במחיר כזה - פרמיה של 46% אבל במחיר שלמעשה מייצג את מחיר ההנפקה ב-2023 - קשורה לכך.
