
ג'ט בלו רוכשת את ספיריט תמורת 3.8 מיליארד דולר
חברת התעופה ג'ט בלו JETBLUE AIRWAYS CORP המספקת טיסות לואו קוסט, כי חתמה על עסקה לרכישת מתחרתה חברת ספיריט SPIRIT AIRLINES תמורת 3.8 מיליארד דולר. מהלך ההשתלטות, שידע עליות ומורדות בתקופה האחרונה, יהפוך את חברת התעופה המאוחדת לחמישית בגודלה בארה"ב
ההודעה מגיעה שעות ספורות לאחר שספיריט ביטלה את התוכניות לשילוב עם חברת התעופה FRONTIER GROUP HOLDINGS בשל היעדר תמיכה מצד בעלי המניות. אך גם אם העסקה תאושר על ידי הרגולטורים, Frontier תוותר כחברת הלואו קוסט הגדולה ביותר בארה"ב. כמו כן, האנליסטים בתחום מעריכים שהעסקה עשויה גם לפתוח את הדלת בפני מיזוגים נוספים של חברות קטנות.
על פי הנהלת החברה, רכישת ספיריט תזרז את צמיחתה על ידי מתן גישה ליותר מטוסי איירבוס וטייסים ותעזור לה להתחרות עם חברות גדולות כמו אמריקן, דלתא, יונייטד וסאות'ווסט, השולטות ברוב השוק האמריקאי. בתוך כך, בכוונת החברה לשפץ את המטוסים הישנים של ספיריט במטרה להתאים אותם לצי המטוסים של החברה.
במידה ובעלי המניות של ספיריט יאשרו את העסקה, ג'ט בלו תשלם מחיר של 33.50 דולר למניה, כולל תשלום מראש של 2.50 דולר ועמלה של 10 סנט החל מהשנה הבאה עד לאישור העסקה.
- הממשלה אישרה מתווה להגדלת כמות הטיסות לארה”ב וקנדה
- בכנסת רוצים שחברות התעופה יחזרו לארץ: יבוא על חשבון זכויות הטסים?
העסקה מגעה לאחר תחרות ממושכת מצידן של Frontier וג'ט בלו על השליטה בספיריט, אשר דחתה שוב ושוב את הצעותיה של האחרונה בטענה שעסקה מעין זו לא תאושר על ידי הרגולטורים, בין השאר בגלל השותפות של ג'ט בלו עם אמריקן בצפון מזרח המדינה, אשר מצויה תחת בקרתו של משרד המשפטים האמריקאי.
ת הצעה למיזוג לחברה המתחרה , הצעה נוספת, שלישית במספר, לאחר שהשניים הקודמות נדחו על-ידי ספיריט בטענה כי גורמים רגולטורים ימנעו את המיזוג.
למאבק למיזוג לספיריט יש שחקן נוסף שהיא המתחרה בשוק טיסות הלאו קוסט כאשר הדירקטוריון של ספיריט אישר את מיזוג החברות, ג'ט בלו לא מוותרת ומגיעה עם הצעת רכש נוספת, בתקווה שתהיה מפתה יותר משל פרונטייר.
- טראמפ מרכך את מדיניות המכסים - אלו ההקלות החדשות ליצרני הרכב
- נייקי וקים קרדשיאן בשיתוף פעולה - ישיקו מותג חדש ב-2026
- תוכן שיווקי "הקרנות הפאסיביות מהוות 60% מהענף"
הפעם ג'ט בלו מעלה את מחיר ההצעה ל-33.5 דולר למניה, כאשר בהצעה הקודמת הציעה ג'ט בלו 30 דולר למניה במזומן, ואף ל-33 דולר למניה אם הנהלת ספיריט תואיל לספק נתונים פיננסים אותם היא מונעת, הצעה זו הינה הניסיון האחרון של ג'ט בלו במאבק לרכישת חברת התעופה ספיריט, ההצעה זו של ג'ט בלו מייצגת פרמייה של 68% מהערך המשתמע של עסקת פרונטייר, שהציעה לספיריט 21 דולר למניה.
ההצעה כוללת גם התחייבויות רגולטוריות חזקות יותר, תשלום מראש של 1.5 דולר למניה לבעלי המניות אם יצביעו בעד שילוב שתי חברות התעופה, ותשלום של 350 מיליון דולר כפיצוי לספיריט אם העסקה לא מצליחה לצאת לפועל, הצעה זו מגיעה ימים ספורים לפני אסיפת בעלי העיניין מיוחדת של ספיריט ב-30 ביוני שם בעלי המניות צפויים להצביע בעד או נגד המיזוג עם פרונטייר.