מרכז אפל בניו יורק מחשבים בניין פלאפון סלולר
צילום: Istock

לקראת דוחות אפל: האנליסטים צופים שתכה את התחזיות; המניה תזנק?

ההכנסות צפויות להסתכם בכ-122.2 מיליארד ד', מעל הצפי שעומד על 118.3 מיליארד ד'. הרווח צפוי להסתכם בכ-1.97 ד' למניה, גם כעת מעל הצפי שעומד על 1.89 ד'. הביצועים הטובים צפויים להיות על רקע צמיחה בכל אפיקי המוצרים שלה 
תומר אמן | (4)

ענקית הטכנלוגיה  APPLE (סימול: AAPL), שלאחרונה חצתה את רף 3 טריליון הדולר בשווי השוק שלה, תפרסם את דוחותיה הרבעוניים ביום חמישי הקרוב וכעת, לראיית האנליסטים לפחות - החברה צפויה לפרסם דוחות אשר יעקפו את צפי האנליסטים (האם הדבר מרמז שהאנליסטים בוול סטריט שמרניים מידי אפילו בשביל עצמם?). אם אכן תפרסם החברה תוצאות טובות מן הצפוי, מה המשמעות עבורה?

חשוב לציין כי אף אם אפל תכה את תחזיות האנליסטים בשורה התחתונה, לא כל כך בטוח כי בסביבת השוק הנוכחי יקפיץ הדבר את המניה באופן משמעותי. אנליסטים מטעם בנק ההשקעות האמריקאי  MORGAN STANLEY (סימול: MS) שסקרו את המניה גורסים כי החברה צפויה לפרסם תוצאות שיעקפו במעט את תחזיות האנליסטים וכי תפרסם תחזיות עבור הרבעון הראשון של שנת 2022 שיעמדו בתיאום עם צפי האנליסטים עבור רבעון זה.

עבור הרבעון הרביעי צופה הבנק הכנסות של כ-122.2 מיליארד דולר, ורווח למניה של כ-1.97 דולר, מעל לצפי האנליסטים הממוצע בשוק שעומד על הכנסות של כ-118.3 מיליארד ורווח למניה של כ-1.89 דולר. עוד צופה הבנק גידול משמעותי בהכנסות מצד מכירות האייפון שהתייקרו לאחרונה הודות למשבר השבבים העולמי, ויסתכמו לעניות דעתם בכ-72.1 מיליארד דולר, מעל הצפי שעומד על כ-68.1 מיליארד. ההכנסות עבור האייפד צפויות לרדת בכ-9% לעומת אשתקד ולהסתכם בכ-7.7 מיליארד דולר, מתחת לצפי האנליסטים שעומד על כ-8.2 מיליארד. ההכנסות עבור מחשבי החברה, ה-Mac צפויות להסתכם בכ-9.6 מיליארד דולר, - 10% מעל לצפי האנליסטים.

עבור מוצריה המשלימים של החברה, כמו אוזניות ה-Airpods והשעון החכם ה-Apple Watch צפויות ההכנסות להסתכם בכ-13.8 מיליארד דולר, גידול של כ-6% אשתקד אך מתחת לצפי שעומד על כ-16.4 מיליארד.  עבור השירותים אותם מעמידה אפל, כמו שירותי ה-Icloud, ה-Apple TV וה-Apple Music, צפויים ההכנסות להסתכם בכ-19.2 מיליארד דולר, גידול של כ-2% בנתון זה לעומת התקופה המקבילה ומעל לצפי האנליסטים שעומד כעת 18.6 מיליארד דולר. עבור הרבעון הראשון של 2022 קיים כעת צפי להכנסות של כ-90.8 מיליארד דולר, קרוב מאוד לצפי ההכנסות של האנליסטים שעומד כעת על כ-90.7 מיליארד דולר, וזאת לצד רווחים של כ-1.31 דולר למניה, 2 סנט מתחת לצפי.

אחד מהדברים הקריטיים ביותר עליהם תדווח החברה יחד עם פרסום הדוחות הינו תמונת מצב בדבר מלאיה, פגיעות בשרשראות האספקה ובעיות בשרשראות מסירת המוצרים שלה. דיווחים כאלו מצד ההנהלה, בייחוד עבור ההיבט הלוגיסטי, צפויות לעזור למשקיעים להבין בצורה טובה יותר מתי פערי ההיצע והביקוש של אפל עתידים להתאזן. 

אפל אגב נמנעה מלפרסם תחזית לרבעון קדימה במהלך השנתיים האחרונות וזאת מאז תחילת המגפה, דבר יוצא דופן עבורה שכן בעבר נהגה לתת צפי מסויים עבור הרבעונים קדימה. החברה צמחה בכ-18% מאז השפל בו נסחרה במהלך חודש אוקטובר של השנה הקודמת, זאת לאחר שהשלימה זינוק ממחיר של כ-139.14 דולר למניה לשער הבסיס שעמד הבוקר על כ-164.51 דולר למניה.

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    שלומי 23/01/2022 08:36
    הגב לתגובה זו
    קליקבייט. וואו איך יכול להיות כזה דבר??? מטורף!
  • 2.
    אפל תפספס את התחזיות ותצנח זהירות.שימו עין.צלילות (ל"ת)
    H 22/01/2022 12:03
    הגב לתגובה זו
  • אפל תרסק את הוול סטריט המבול בדרך (ל"ת)
    ת 22/01/2022 23:50
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    רמי חיימוב 22/01/2022 07:56
    הגב לתגובה זו
    אם לא תעשו refesh ותמחקו כל תגובה בעת היא מודפסת אולי תהיה תגובה לכתבה הזו. אבח ב27 לחודש ב23:30 כבר נדע הסיפור...
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיותמוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות

"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"

מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”

רן קידר |

הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי". 

לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית. 

הדיון מסתכל אחורה 

הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב". 

שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה. 

תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות” 

יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.” 

המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית 

הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות. 

בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.