מתחרה חדשה לרובין הוד על המשקיעים הצעירים

חברת המסחר המקוונת AJ BELL מנסה להתחרות בפלח השוק בו התמחתה עד כה חברת רובין הוד ומציעה למשקיעים  הצעירים תנאים אטרקטיביים
גיא טל | (1)

איך מושכים משקיעים צעירים? זו בדיוק השאלה ששואלת עצמה כל חברה המעוניינת להקים פלטפורמה למסחר, בכל זאת, המשקיעים הם קהל היעד וברוב המוחלט של המקרים המשקיעים המבוגרים כבר סוחרים בפלטפורמות להם הם רגילים. התשובה לשאלה היא בדרך כלל, אפס עמלות.

חברת המסחר המקוונת AJ BELL מנסה להתחרות בפלח השוק בו התמחתה עד כה חברת רובין הוד ומציעה למשקיעים  הצעירים תנאים אטרקטיביים. אז אולי זאת תחרות נוספת שלא תשפיע על רובן הוד שנמצאת במגמת גידול אבל בשוק חוששים ומניית החברה בסנטימנט שלילי בימים האחרונים. 

>>> נותנים לך מתנה - לא תיקח? המומחים של ביזפורטל ילמדו אותך השקעות (ללא עלות) - להרשמה לקורס

חברת רובין הוד, שהקימה פלטפורמת מסחר , נהנתה מפלח שוק רחב יחסית של סוחרים צעירים שדהרו לאפליקציה בעקבות יתרון זה, בעיקר בתחילת השנה הקודמת כאשר טרנד המניות הויראליות קפץ לתודעה, ומשקיעים צעירים רבים נכנסו להשקעות על מניות אשר היה עליהם אחוז שורט גבוה, וזאת על מנת "להתנקם" במשקיעים שנכנסו לשורט על השווקים לפני משבר הסאב פריים ב-2008 והרוויחו ובגדול. 

רובינהוד אינה החברה היחידה שעושה זאת, ושותפים לה בשוק חברות נוספות דוגמת "Revolut", "Freetrade" ו-"eToro" הישראלית, כאשר כל אחת פועלת בשוק משל עצמה. 

חברת רובין הוד ROBINHOOD MARKETS פרצה לתודעה לאחר טרנד המניות הויראליות שהקפיצו מניות כמו גיימסטופ למחיר של 500 דולר למניה ממחיר של 4 דולר למניה. הדבר נעשה על ידי תיאום ברשתות החברתיות של משקיעים צעירים שנכנסו לראשונה לעולם ההשקעות ונהנו ממסחר ללא עמלות בפלטפורמה שמציעה רובין הוד. החברה רכבה על הגל והנפיקה ביולי השנה. 

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    איך ניתן להשקיע דרך רובין הוד בארץ? (ל"ת)
    פישקופ 30/11/2021 19:15
    הגב לתגובה זו
אנטליה טורקיה (AI)אנטליה טורקיה (AI)

קריסת התיירות בטורקיה: 3 מיליארד דולר הפסדים, 30% ירידה באנטליה ובריחה המונית ליוון

אינפלציה של 33.5% הורסת את היתרון של הלירה החלשה;  מלונות מחזיקים מעמד עם "הכול כלול" בזמן שעסקים קטנים קורסים;  1.5 מיליון טורקים נוטשים לטובת האיים היווניים; מאנטליה ועד איסטנבול: המספרים שמטלטלים את הענף שמניב 12% מהתמ"ג

עמית בר |
נושאים בכתבה תיירות טורקיה

ענף התיירות הטורקי, שהיווה במשך עשורים את אחד מעמודי התווך של הכלכלה המקומית, נמצא בצניחה חופשית. הנתונים העדכניים מציירים תמונה קשה: ירידה של 5% במספר התיירים הזרים ביולי, צניחה של 30% במבקרים באנטליה ברבעון הראשון, והפסדים צפויים של 3 מיליארד דולר בהכנסות השנתיות. מדובר ברעידת אדמה כלכלית עבור מדינה שבה התיירות מהווה 12% מהתמ"ג ומעסיקה מעל 3 מיליון עובדים.

המשבר מתבטא בירידה חדה במספרים: גרמניה, שהיא השוק הגדול ביותר של מבקרים, רשמה ירידה של 8%, בריטניה 10%, וארצות הברית צנחה ב-22%. אבל מעבר לסטטיסטיקה היבשה, מדובר בסיפור של ענף שלם שמתמוטט תחת העומס של אינפלציה דוהרת, אסונות טבע חוזרים ומדיניות כלכלית כושלת עם תדמית שהולכת ונהית בעייתית יותר לעולם המערבי - ארדואן נגד להקת בנות - "לבוש ומעשים לא הולמים". ארדואן נלחם באופוזיציה הליברלית, שם מנהיגים שלה בכלא, ומדבר יותר ויותר על קיצוניות דתית. זה עלול להפחיד את התיירים.

וכל זה קורה כשטורקיה נתפסת זולה מאוד. המטבע שלה איבד מעל%5 ב-20 שנה, אלא שהאינפלציה של 335 שהיא אומנם בירידה, מחסלת את היתרון התחרותי. משפחה של ארבעה משלמת כיום 150-200 דולר ללילה במלון בינוני באנטליה, לעומת 100-130 דולר לפני כשלוש שנים. 

המודל של "הכול כלול": כך שורדים המלונות הגדולים בזמן שהמסעדות המקומיות נסגרות

הפתרון שמחזיק את הענף בחיים הוא דווקא מודל הכל כלול. המלונות מרכיבים חבילות מיוחדות לתיירים רוסים כדי לשמור על תפוסה גבוהה. השוק הרוסי, שמהווה 14% מהמבקרים, נשאר יציב יחסית בזמן שהאירופים בורחים.

אבל יש לזה מחיר כבד. המודל יוצר "בועה" שבה התיירים לא יוצאים מהמלון ולא מוציאים כסף בכלכלה המקומית. התוצאה: בעלי עסקים קטנים באנטליה מדווחים על ירידה של 40% במכירות. מסעדות משפחתיות נסגרות, חנויות מזכרות מורידות תריסים, ומדריכי טיולים מקומיים נשארים ללא עבודה.