בנק ג׳יי.פי מורגן לא מוצא מה לעשות בינתיים עם 500 מיליארד דולר
מנכ"ל בנק ההשקעות JP MORGAN, ג'יימי דימון, אמר כי הבנק מחזיק בסביבות 500 מיליארד דולר במזומן (חצי טריליון דולר), מה שמציב אותו בפוזיציה ליהנות מריבית גבוהה יותר. "למעשה אגרנו יותר ויותר מזומנים, מחכים להזדמנויות להשקיע בשיעורים גבוהים יותר", אמר דימון במהלך כנס וירטואלי שערך מורגן סטנלי. "המאזן שלנו נמצא בפוזיציה להרוויח מעלייה משיעורי הריבית".
דימון, העומד בראש הבנק הגדול בארה"ב, אמר כי הוא צופה כי עליית האינפלציה תביא לריבית גבוהה יותר במהלך 9 החודשים הקרובים. "אני חושב שהכלכלה הולכת להיות מאוד חזקה", מה שיועיל גם לבנקים הקמעונאיים, אמר. "אנחנו מנסים לקחת את כל זה בחשבון כשאנחנו מנהלים את המאזן".
הפדרל ריזרב צפוי להצהיר מחר (רביעי) מתי הוא עשוי להתחיל ולצמצם את התמריצים הכספיים הגבוהים וחסרי תקדים. מדד האינפלציה המועדף על הפד - מדד מחירי ההוצאות לצריכה אישית, זינק באפריל ל -3.1%, השיעור השנתי הגבוה ביותר מאז יולי 1992.
דימון גם צופה כי חטיבת האג"ח והמסחר בבנקים תייצר הכנסות של 6 מיליארד דולר ברבעון זה, ובנק ההשקעות עשוי לדווח על אחד הרבעונים הטובים ביותר אי פעם. "אני מעריך שתהיה עליה של כ-20% בהשוואה לשנה הקודמת וגם ביחס לרבעון הקודם. זה יכול להיות בין 15% ל-20%", אמר דימון.
- המדינה הראשונה שקובעת יעד אינפלציה רשמי ומה קרה היום לפני 24 שנה
- לקראת החלטת ריבית דרמטית כשהפד' מפולג מאי פעם ו"עיוור" ללא נתונים עדכניים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
דימון אמר כי בנק ההשקעות נהנה מכמה עסקאות גדולות ש"ייתכן או לא יסגרו" ברבעון זה, כמו גם מפעילות לקוחות חזקה במניות ואג"ח בשוק ההון וכן מפעילות מיזוגים ורכישות.
- 4.בארהב מכתיבים את הריבית - jp לייתר דיוק (ל"ת)לילי 15/06/2021 16:32הגב לתגובה זו
- 3.תש 15/06/2021 16:09הגב לתגובה זוכדי לסגור את החוב וגם להרוויח הבנק המרכזי הלווה לחברות טריליונים והוא לא הולך להפסיד לפי דעתי השיא של הריבית תהיה בין 5-6% כי זאת הריבית של ההלוואה שהסינים והיפנים חתומים עם האמריקאים לפני למעלה מעשור.
- 2.בני 15/06/2021 14:03הגב לתגובה זובואו נהיה חכמים ונציע לו להקים איזורי תעסוקה והייטק בצפון והדרום.. הוא ימשוך את המשקיעים הזרים, איזורי התעסוקה ימשכו אותנו לפריפריות כי הרי ידוע שכדי להביא ישראלים צריך להביא עבודה, עתיד, פרנסה, תעסוקה, הייטק, תעשייה, וחממות פיתוח. לאחר מכן צעירים ומבוגרים ינהרו לרכוש דירות באיזורים הללו כדי להתקרב לעבודה. לאחר מכן תתבצע האצת בנייה סביב איזורי התעסוקה המרכזיים הללו. ולכן כדי שהתוכנית תעבוד יש להקים את איזורי התעסקוה רחוק מעיר מרכזית כלשהי. יש לשים אותם בנקודות כוכב במרכז כמה ערים שונות. ככה סביב האיזור תעסוקה יהיה צורך בתחבורה ונדלן למגורים. למשל בין באר שבע לירוחם, בין כרמיאל ליוקנעם. בין קצרין לקריית שמונה.
- 1.סמי 15/06/2021 13:56הגב לתגובה זואגירת מזומנים בראייה לטווח של שנה היא תמוהה במקצת.הפד לא יעלה ריבית בשנה הקרובה.ההרחבה תקטן אבל יש כסף בשפע.
טיוטה. קרדיט: רשתות חברתיותטויוטה: ירידה במכירות אחרי 11 חודשים של עליות, הלחץ מסין מתגבר
ירידה שנתית ראשונה במכירות מאז תחילת השנה, האטה בייצור וזהירות גוברת מצד ההנהלה; השוק הסיני מאבד מומנטום ואילו גם אירופה ואסיה
ענקית הרכב, טויוטה מוטור, סיימה את חודש נובמבר 2025 עם נתונים שמסמנים תפנית שלילית לאחר כמעט שנה של צמיחה רציפה. יצרנית הרכב היפנית דיווחה על ירידה של 1.9% במכירות הגלובליות המאוחדות, הכוללות גם את דייהטסו והינו (Hino), לרמה של 965,919 כלי רכב. מדובר בירידה השנתית הראשונה של החברה זה 11 חודשים, נתון שמדגיש את התגברות הלחצים בענף הרכב העולמי ואת השפעתה המכרעת של סין על התוצאות.
ההאטה במכירות לוותה גם בירידה חדה יותר בצד ההיצע: הייצור העולמי של הקבוצה ירד ב-3.4% לעומת נובמבר אשתקד והסתכם ב-934,001 כלי רכב. הפער בין הירידה במכירות לירידה בייצור משקף גישה זהירה יותר מצד טויוטה, שמעדיפה להתאים את קצב הייצור לסביבה של ביקושים מתמתנים ואי-ודאות רגולטורית וכלכלית.
הגורם הסיני
עיקר הפגיעה נרשמה, שוב, בשוק הסיני. מכירות טויוטה בסין צנחו ב-12.1%
לעומת השנה שעברה והסתכמו ב-154,465 כלי רכב. בחברה ציינו כמה גורמים מצטברים שהובילו לירידה: הפסקת תוכניות סובסידיה לרכב חשמלי ולרכב חסכוני בדלק באזורים נרחבים, דחיית החלטות רכישה מצד לקוחות על רקע חוסר ודאות סביב מדיניות ממשלתית חדשה, וכן תהליכי מעבר בין דגמים,
כולל שינויים בדגמי מפתח כמו ה-RAV4.
הנתונים מסין ממחישים עד כמה השוק, שהיה מנוע צמיחה מרכזי עבור יצרניות רכב זרות, הפך לגורם סיכון. מעבר לתחרות הגוברת מצד יצרנים מקומיים, הפחתת התמיכה הממשלתית והסביבה הפוליטית המורכבת מקשים על שמירת היקפי המכירות.
עבור טויוטה, שמחזיקה נוכחות רחבה במדינה, מדובר באתגר אסטרטגי ארוך טווח.
- ענקית הרכב מכריזה על הפסד תפעולי ראשון מזה 70 שנה ומה קרה היום לפני 47 שנה
- טויוטה הגדולה חלשה ברכבים חשמליים - מה הסיבה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מגמה מעורבת בשאר העולם
בזמן שסין הכבידה, השוק היפני סיפק נקודת אור מתונה. המכירות ביפן עלו ב-1.5% והגיעו ל-177,130 כלי רכב, הודות לביקוש מקומי יציב יחסית. עם זאת,
מחוץ ליפן נרשמה ירידה של 2.6% במכירות, לרמה של 788,789 יחידות, נתון שממחיש כי ההאטה אינה מוגבלת לסין בלבד.
ארדואן טורקיה (X)טורקיה מתכננת העלאת מס במטרה לרסן את האינפלציה
מה האינפלציה בטורקיה ומה הצפי לשנה הבאה?
טורקיה מתכננת להעלות מסים באופן יחסית מתון על מגוון מוצרים ושירותים מרכזיים, כולל דלק, כחלק מהמאמץ הממשלתי לסייע לבנק המרכזי להחזיר את האינפלציה למסלול ירידה. המהלך נועד ליצור עקביות בין המדיניות הפיסקלית למוניטרית -כלומר, בין פעולות הממשלה בתחום המיסוי והמחירים לבין מטרות הבנק המרכזי דרך הריבית וכלים נוספים.
התוכנית היא לעדכן היטלים ומחירים מפוקחים בקצב שמתאים ליעד האינפלציה של הבנק המרכזי לשנה הבאה, העומד על 16%. זוהי גישה חדשה יחסית המתרחקת מהצמדה אוטומטית למדדים מבוססי אינפלציה. אולם זהו גם צעד רגיש מבחינה פוליטית וכלכלית, שכן שינויים במסים עקיפים משפיעים במהירות על מחירים בסופר, בתחבורה ובשרשרת האספקה.
דלק במרכז: השפעה מכרעת על כל המשק
דלק הוא מרכיב קריטי באינפלציה, משום שהוא נוגע כמעט לכל עלות במשק, החל מהובלה ולוגיסטיקה ועד למחירי מוצרים בסיסיים. כל שינוי במסים על בנזין וסולר זוכה לתשומת לב רבה ומשפיע על הציפיות לאינפלציה.
בטורקיה, מסי הצריכה על בנזין וסולר מתעדכנים בדרך כלל פעמיים בשנה לפי אינפלציית היצרן המצטברת בששת החודשים הקודמים. כעת, הכיוון הוא לעדכן את המסים בקצב מתון יותר כדי להפחית את הלחץ המחירי. כבר בתחילת 2025 נרשמה העלאה במסים נמוכה יותר מהנוסחה המקובלת, במטרה לצמצם את הלחץ על המחירים. זה מעיד על כך שמשרד האוצר הטורקי מנסה להציג קו עקבי של ריסון, גם אם בצעדים הדרגתיים.
- המדינה הראשונה שקובעת יעד אינפלציה רשמי ומה קרה היום לפני 24 שנה
- לקראת החלטת ריבית דרמטית כשהפד' מפולג מאי פעם ו"עיוור" ללא נתונים עדכניים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המהלך לא מוגבל רק לדלק; הוא כולל גם התאמות במחירים מפוקחים כמו טבק, אלכוהול, אנרגיה ולעיתים גם שירותים ציבוריים. בטורקיה, שינויים במחירים המפוקחים יכולים להשפיע במהירות על קצב האינפלציה, בין אם בהקפאה או בעדכון חד.
