"אף אחד לא רוצה ששוק הנדל"ן יעצור, אבל האנשים סחוטים עד הקצה"
איפה ההזדמנויות בשווקים ב-2019 ולמה מחירי הדיור לא יכולים לעלות? אמיר איל יו"ר אינפיניטי מסמן את הסכנות לשווקים, ההזדמנויות והדגשים לשוק המקומי
"אם מסתכלים קדימה - שנת 2019 יכולה להיות שנה עם תשואה דו ספרתית", כך אומר אמיר איל יו"ר קבוצת ההשקעות אינפיניטי. צפו בראיון
- 17.מי שלא יוריד 10% יצטרך עוד שנה להוריד 30% כדי למכור (ל"ת)ממי 12/01/2019 22:06הגב לתגובה זו
- 16.קבלן סיני 10/01/2019 16:04הגב לתגובה זו? יש קבוצה גדולה מאוד שאנשים בה רוצים לגור בבית משלהם. מה שהממשלה הזאת עושה - היא מנסה להחזיק בכח את מחירי השכירות ומחירי הדירות גבוהים כדי לתת להינות מהרווחים לבעלי הדירות. כל מיני רגולציות ומניפולציות. די, אני רוצה ממשלה שתדגאג לדירה לכל אזרח. כל יהודי חייב פינה משלו - להניח ראש. חלאס עם השכירויות האלה - צריך שיהיה עד 5% דירות במשק שהן - להשכרה. לא יותר
- 15.כשריאל 03/01/2019 17:45הגב לתגובה זומעניין מה קורה שם אצלו בעסק שהוא רץ ומתראיין בכל מקום
- 14.אני רק שאלה 01/01/2019 20:08הגב לתגובה זובכמה לדעתכם יירדו מחירי הדיור? א.20% ב.30% ג.40% ד.50% ויותר כי חורף
- 13.קבלנים בלחץ 01/01/2019 20:06הגב לתגובה זומחיר למשתכן עשה תיקון מטה בכל השוק 30%, השוק הפרטי מיובש
- 12.לי 01/01/2019 16:10הגב לתגובה זולא רואה ירידה במחירים בגלל הילודה? ברצינות? איזו בועת נדל"ן התפוצצה בדיוק בגלל שלא נולדו מספיק אנשים?
- 11.קבלן סיני 31/12/2018 20:57הגב לתגובה זואציין רק לאלה שלא יודעים, שיש כל מיני קבלנים סיניים. יש קטנים פיצקה, בסגנון אב ובנים הקבלנים ויש כאלה שיודעים להקים עיר ל100,000 איש בשנה כולל תשתיות. אני רוצה לראות כאן הגדולים והטובים. אגב, הייתה כאן נציגות של הגדולים והם הציעו לממשלה לבנות ושיציעו דירה בת 4 חדרים בסביבות 100,000$ - אז באדיבות אמרו להם - לא. ואני דווקא כן רוצה שיבואו כאלה.
- 10.חוזליטו 31/12/2018 17:30הגב לתגובה זואו פחות מהמדד
- 9.משה 31/12/2018 17:10הגב לתגובה זוזה היחידי שאמר את האמת ולא ניסה לטמטם את הציבור שהמקורות היחידים שיש למדינה היום לגביית כסף מהציבור זה ענף הרכב וענף הדיור ולכן כל ממשלה שלא תהיה תדאג לא לפגוע בהם אחרת זה מיתון וקטסטרופה אז שהצעירים פה יסיקו מסקנות לגבי עתידם והמבין יבין
- 8.רק מזכיר 31/12/2018 16:36הגב לתגובה זוהכסף בורח - זה בית ההשקעות שרואה בחודשיים האחרונים פדיונות במיליארדים
- 7.רק מזכיר 31/12/2018 16:33הגב לתגובה זו"בית ההשקעות שהפסיד מהקריסה באל על"
- 6.שט 31/12/2018 16:19הגב לתגובה זוהם 80 אחוז ממחיר הדירה. לא הצע וביקוש, לא קבלנים , כל זה שטויות. ביבי ורק ביבי הורא שהפך את הדיור למסחטת מיסים. למיסים קוראים בכל מיני שמות שונים ומשונים כדי להסתיר את העובדה שהמיסים הורגים את הדיור הזול.
- מה נראה לך 01/01/2019 16:48הגב לתגובה זוהרי מס ההכנסה בישראל נמוך מאד.
- 5.הירידה תהיה ארוכה 31/12/2018 16:18הגב לתגובה זוכבר היום הריבית הקבועה מצביעה על 5% ואם הריבית של בנק ישראל תעלה קצת אז בכלל- כל המסלולים יהיו 5% בערך. למה שמישהו יזרוק כל שנה 100,000 שקל ריבית לפח, ובנוסף יוסיף עוד כסף על הקרן (כבר הגענו להחזר של 10 אלף בחודש...) וכל זה בשביל לחסוך שכר דירה של 60 אלף בשנה... זה אדיוטי ולא יקרה
- 4.אנונימי 31/12/2018 15:54הגב לתגובה זואת מי הוא רוצה לראות כמנהיג שבאמת רוצה ויכול להוריד את מחירי הדירות. ניתן להוריד אותם ביום אחד. מספיק שמורידים ב 20% את מיסי הקרקע והנה לנו ירידה מיידית של כ-10% במחירי הדירות
- הקבלנים יקחו את ההפרש (ל"ת)ענמח 31/12/2018 16:37הגב לתגובה זו
- 3.רונן 31/12/2018 15:53הגב לתגובה זומניתוח טכני ותיזמונים של השוק, תביאו אותו הרבה מפרגן לו.
- 2.יורם 31/12/2018 15:40הגב לתגובה זוסוף סוף קצת שפיות ולא רק גרפים של גורביץ.
- 1.יוני 31/12/2018 15:39הגב לתגובה זובאירופה וארה"ב זוג צעיר קונה דירה עם 100 אלף הון עצמי. רק בארץ פשוט קורעים לצעירים את הצורה. לא יאומן. עכשיו יגידו לכם כי צפוף, כי ביטחון, כי חסר קרקעות אבל הכל קשר. זה פשוט חזירות של קבלנים שישראלים מקבלים משום מה.
- החזירות היא בעיקר של הממשלה (ל"ת)אא 02/01/2019 11:36הגב לתגובה זו
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
אילון מאסק ב"הופעה" לבעלי המניות (X)שיעור מאילון מאסק: איך לדרוש טריליון דולר ולקבל את זה
בעלי המניות של טסלה אישרו למאסק חבילת תמריצים חדשה בהיקף עצום של 400 מיליון מניות, שמחזירה את חלקו בחברה ל־25%. מאחורי המספרים הבלתי נתפסים מסתתרת אסטרטגיית משא ומתן מבריקה וגם לא מעט אגו
לאחרונה החליטו בעלי המניות של טסלה Tesla -3.68% להעניק לאילון מאסק חבילת תמריצים חדשה הכוללת 400 מיליון מניות נוספות. זה מצטרף ל־380 מיליון מניות שכבר ברשותו. המספרים כמעט בלתי נתפסים, אבל מאחוריהם מסתתר שיעור מעניין על ניהול משא ומתן וגם על הגבול הדק שבין ביטחון עצמי לחוצפה.
מאסק ביקש דבר אחד: להחזיר את חלקו בחברה ל־25%. הוא לא נימק מדוע, לא הציג טיעונים ולא ניסה לשכנע. הוא פשוט אמר שזה מה שהוא רוצה וקיבל את מבוקשו. החבילה הקודמת שלו, מ־2018, הייתה שווה אז כמה מיליארדי דולרים והיום מוערכת בכ־120 מיליארד. לכך מתווספת חבילת התמריצים מ־2012, ששווייה כיום כ־34 מיליארד דולר. במילים אחרות, עוד לפני העסקה החדשה, מאסק נהנה משכר ממוצע של כ־12 מיליארד דולר בשנה. לא בדיוק “עבודה בחינם”.
הפעם, החוזה כולל תנאי שאפתני במיוחד: מאסק צריך להוביל את טסלה לרווח תפעולי של 400 מיליארד דולר במהלך שנה אחת. לשם השוואה, טסלה צפויה להרוויח השנה כ־13 מיליארד דולר. כדי לעמוד ביעד, הוא צריך להגדיל את הרווחים פי שלושים.
האסטרטגיה היא לב הסיפור
הסכומים הם לא לב הסיפור, אלא האסטרטגיה. ג’ו־אלן פוזנר, פרופסורית לניהול באוניברסיטת סנטה קלרה, הסבירה שמאסק השתמש בעקרון “העיגון”. טכניקה שבה המספר הראשון שמועלה במשא ומתן קובע את המסגרת לכל המספרים הבאים. אם ההצעה הראשונה גבוהה מדי, שאר ההצעות יסתובבו סביבה. מאסק לא התחיל נמוך ולא בנה את הדרישות בהדרגה, הוא פתח בגדול, בטריליון דולר, מה שגרם לכל סכום אחר להיראות סביר בהשוואה.
- מילד שקט שסובל מבריונות ל"מלך העולם" וזה לא טראמפ
- הדרך לטריליון דולר: האם אילון מאסק יגיע ליעד?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פוזנר הסבירה שזו בדיוק הסיבה שכדאי להיות הראשון שמגיש הצעה במשא ומתן. אם מועמד לעבודה מצהיר שהוא שווה חצי מיליון דולר בשנה, גם אם המעסיק חשב להציע 150 אלף, השכר הסופי יהיה קרוב בהרבה להצעה הגבוהה.
